جاذبه های تور کرمان

no_image

جاذبه های کرمان 


بازار کرمان و کاوش در بازی های معماری این بازار باستانی معتبر ، کشف فرهنگ و بوی ادویه های شرقی همچون زیره عالی است. گنبد جبلالیه - گنبدی شگفت انگیز در شرق کرمان است. مکانی مرموز ، شاید یک معبد باستانی زرتشتی باشد. حمام گنج علیخان حمامی تاریخی نزدیک به این بازار است. یخ خانه مویدی - چندین باغ کوچک در اطراف این یخ خانه وجود دارد که در زمستان با آب پر شده و پس از آنکه آب به یخ تبدیل شد آن یخ ها را در بین لایه های کاه نگهداری می کردند تا در تابستان استفاده شود . سیستم یخدان های شگفت انگیز قرنها پیش در ایران قابل توجه است. موزه سناتی - موزه جالب در هنرهای معاصر کرمان با هنرمندان مشهور محلی و همچنین بین المللی (رودین ، دالی و ...).
خانه چای سنتی وکیل - یک حمام قدیمی جذاب به یک خانه چای سنتی زیبا در بازار تبدیل شده است. اغلب موسیقی زنده دارد.
میدان گنجعلی خان - شبیه به میدانهای "نقش جهان" و "میرچخماق" است. بازارها در سه ضلع مربع و در ضلع چهارم مدرسه گنجعلی خان تأسیس شده است. مسجد گنجعلی خان - در شمال غربی میدان و در نزدیکی مدرسه گنجعلیخان واقع شده است. موزه ضرابخانه - در ضلع شمالی میدان واقع شده است. این مکان هشت زاویه ای شامل یک قوس و چهار غرفه در چهار نما است. اکنون  آن را به موزه سکه تغییر داده اند.
مسجد جامع – مسجدی برای نماز جمعه و گردهمایی ها با کاشی کاری های آبی و زیبا مزین شده است. مشتاق علی شاه - زیارتگاه مقدس زیبایی در انتهای بازار. گنبدهای آبی و یک باغ آرام نیز در این مکان قابل مشاهده است. مسجد ملک (مسجد امام) - گوهر مسجدی! کتابخانه ملی ، در یک کارخانه نساجی قدیمی قرار دارد. موزه دفاع مقدس از دیگر دیدنی ها برای توریست در تور کرمان است. تخت دریا قلی بیگ یک بنای کوچک در کنار تپه ها در شرق کرمان است. قلعه دختر و قلعه اردشیر – قلعه هایی تاریخی و قدیمی ترین بنای کرمان ، روی تپه های شرق کرمان؛ منسوب به دوره اشكانيان است. آتشکده زرتشتی، باغ بزرگ صلح آمیز یا باغ شازده ماهان ،و یک موزه کوچک از دیدنی های این شهر است.

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

انتشار :  4 آبان 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد