روستای تنگ چابهار ؛ تلاقی کویر و دریا | تورگردان

روستای-تنگ-چابهار-تورگردان

روستای تنگ چابهار در کل دنیا مانند ندارد؛ تنها یک نمونه‌ی مشابه به نام صحرای نامیب در آفریقا دارد. صحرای آفریقایی سالانه گردشگران زیادی را برای تفریحات بیابانی و ورزش های آبی به سوی خود می کشاند ولی تنگ چابهار هنوز ناشناخته است. جای خرسندی است که با خرید بلیط هواپیمای چابهار یا حتی با وسیله شخصی می توان بدون هزینه اضافی در کشور ایران به چنین جاذبه حیرت انگیزی دسترسی داشت.

در روستای تنگ چابهار هتل های مجلل منتظر شما نیستند؛ می توانید برای اقامت، چادر به همراه داشته باشید یا خانه یکی از روستاییان را کرایه کنید. اما برای دیدن صحرای نامیب آفریقا می بایست هزینه گزافی برای اقامت و همراه داشتن لیدر پرداخت کنید. لیدر شما در چابهار می تواند یک شخص بومی باشد که حتی هزینه ای هم دریافت نکند.

 

روستای تنگ چابهار

 

 

چگونه به روستای تنگ چابهار سفر کنم؟


توصیه می کنم قبل از هر چیز لباس مناسب به همراه داشته باشید! توقع نداشته باشید هر آنچه مورد نیاز است در یک روستای دور افتاده موجود باشد. منتظر غریق نجات نباشید و حلقه های بادی برای آب بازی و شنا در دریا، دوربین عکاسی یا حتی هلیشات و باتری اضافی، پاور بانک، لباس های تابستانی و حتی لباس های گرم برای شبهای سرد کویری، اندکی وسیله برای پخت و پز و لوازم شست و شو به همراه داشته باشید. البته نگران نباشید در این منطقه صیادان در حال صید ماهی هستند و آنقدر هم سکوت حکم فرما نیست. 

 

برای آشنایی با تمامی جاذبه های شهرستان بهتر است حتما مقاله « جاهای دیدنی چابهار » را مطالعه کنید تا با آدرس و اطلاعات آن ها آشنا شوید.

 

روستای تنگ چابهار
 

 

مسیر فرعی ساحل کویری روستای تنگ چابهار چگونه است؟


مسیر فرعی رسیدن به دریای کویری و رمل های شنی این روستا که عده ای بعد از بازید از روستای درک چابهار، به سمت آن می روند، کمی دشوار است. علاوه بر اینکه اگر قصد دیدن از گل فشان ها را داشته باشید این سختی مضاعف می شود. توصیه می شود در ماههای سرد سال به این منطقه سفر کنید تا دمای بالای هوا را احساس نکنید اما به هر حال پیمودن این مسیر حتی با وسیله شخصی دشوار است و تنها افراد صبور و خوش سفر قادر به خوش گذرانی در این منطقه هستند. گل افشان های روستای تنگ چابهار در منطقه ای پر فراز و نشیب قرار دارند که تردد وسایل نقلیه را بسیار سخت نموده است. بهتر است پیش از رسیدن به مسیر ناهموار خودرو شخصی خود را در مکانی امن پارک نموده و از موتور سواران و وانت های بومی بخواهید شما را به این جاذبه زیبا برسانند. 

 

روستای تنگ چابهار
 

 

گل افشان های روستای تنگ چابهار 


رفتن به چابهار به منظور بازدید از گل افشان های این روستا و جاذبه های دیگر منطقه در سالهای اخیر افزایش داشته است. اما گل افشان ها چه کارایی دارند که مردم برای دیدن آنها مشتاق هستند؟ این گل فشان ها با کارکردی همچون آتش فشان ها همیشه در حال پرتاب گل های مذاب به اطراف هستند. در حال حاضر تنها یک گل فشان فعال بوده و از گل های این منطقه برای حمام گل و گل درمانی، کوزه گری و... استفاده می شود اما برای گردشگران بیش از هر چیز حمام گل هیجان انگیز است. نکته مهم در این منطقه ارتفاع چاله های گل فشان است که در زمان قدم زدن می بایست احتیاط کرد. ممکن است با پا گذاشتن بر روی برخی از آنها تا چانه در گل فرو روید.

 

بنر عکس بنر استانبول


 
در این منطقه از روستای تنگ چابهار می توانید به خانه بومگردی گل افشان مراجعه کنید و اقامت شبانگاهی و غذاهای بومی و خوشمزه را تجربه کنید و از افراد بومی بخواهید تا شما را به گشت انجیر معابد و جنگل های حرا، تماشای رقص دلفین ها و قایق سواری و شتر سواری ببرند.

 

روستای تنگ چابهار
 

 

انجیر معابد تایلند در تور چابهار 


این درختان زیبا را نیز می توان با رفتن به چابهار به جای تور تایلند تنها با پرداخت هزینه ای اندک، مشاهده نمود. درختان انجیر معابد درختانی شگفت انگیز هستند که شاخه های آنها علاقه ای به رشد به سمت آسمان نداشته و تمایل دارند به سمت زمین قد بکشند به همین دلیل ظاهر این درخت کمی متفاوت است. این درختان میوه های ریز و بنفشی داشته که بسیار خوش طعم و وسوسه انگیز به نظر می رسند.

 

روستای تنگ چابهار
 

 

بازدید از جنگل های حرا در روستای تنگ چابهار


گشت زنی در حرای این منطقه کمی دشوار است. پس بهتر است خود را خسته نکنید و با مراجعه به یکی از خانه های بومگردی منطقه و یا خانه های روستایی از مردم بومی چابهار یا روستای تنگ چابهار بخواهید با خودروی شخصی، شما را به این منطقه ببرند و از قایق های بومی و صیادها تقاضا کنید همراه شما باشند. اما دیدن جنگلی سبز بر روی آب و گونه های جانوری سخت پوست و بیابانی در این جنگل های معلق شگفت انگیز است. با این حال باز هم تاکید میکنم دوربین عکاسی و باتری اضافی را فراموش نکنید

 

روستای تنگ چابهار
 

 

مشاهده زیباترین اقیانوس کویری در تور چابهار 


نوبت به استراحت در کویر و حمام آفتاب در دل تپه ها و رمل های شنی می رسد. در این صحرای بی آب و علف می توانید از نور مستقیم خورشید لذت ببرید و دیگر نیازی به سولاریوم نداشته باشید و بعد از احساس گرمای بیش از حد، به اقیانوس آرام پناه ببرید. می توانید از شتر سواری لذت ببرید و اندکی بعد مشغول ماهیگیری شوید و غذای خود را صید و کباب کنید. شاید هم ترجیح دهید در دریای آرام ساعت ها معلق باشید و دوباره در آفتاب و شن های داغ لم بدهید. به هر حال با رزرو تور چابهار و سفر به روستای تنگ چابهار بهترین سفر عمرتان منتظر شماست. البته احتیاط را فراموش نکنید.

 

روستای تنگ چابهار

 

مسیر دسترسی به روستای تنگ چابهار

 

بعد از رسیدن به روستای تنگ چابهار کافیست به سمت بندر جاسک و از همان جاده حرکت کنید یا اگر از کنارک قصد سفر به این منطقه را داشتید از جاده بندر جاسک به سمت روستای تنگ حرکت کنید و بعد از 40 دقیقه معادل 80 کیلومتر به فرعی گل افشان ها که تابلو راهنما دارند وارد شوید تا بعد از طی 50 کیلومتر به ساحل و کویر زیبای بندر تنگ برسید.

 

ما توصیه میکنیم به صورت گروهی به این منطقه سفر کنید. اگر سفر گروهی امکان پذیر نیست بهتر است از لیدری آگاه یا افراد بومی بخواهید همراه شما باشند. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

برای حضور همزمان بر روی رمل های شنی و شیرجه در دریای سبز و آرام یا دیدن درختان انجیر معابد تایلند چه مبلغی را پرداخت خواهید کرد؟ آیا نیاز است برای دیدن این منظره و لمس داغی تپه های شنی و خنکای باد دریا به آفریقا سفر کنیم؟ با تورگردان همراه باشید تا بجای سفر به صحرای نامیب در آفریقا با تور چابهار به روستای تنگ چابهار نگاهی بیندازیم.

انتشار :  20 مهر 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عاطفه غفوریان
تصاویر مرتبط
روستای تنگ چابهار
  • روستای تنگ چابهار
  • روستای تنگ چابهار
  • روستای تنگ چابهار
  • روستای تنگ چابهار
  • روستای تنگ چابهار
  • روستای تنگ چابهار
  • روستای تنگ چابهار
  • بنر عکس بنر استانبول
  • روستای-تنگ-چابهار-تورگردان
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد