چگونه استانبول را یک روزه ببینیم؟

تور-یک-روزه-استانبول-تورگردان2

استانبول از توریستی ‌ترین شهرهای ترکیه مشتمل بر جاذبه ‌های فراوانِ تاریخی و مراکز خرید متعدد است. اگر پیش از این به استانبول سفر کرده اید و جاذبه هایی مثل ایاصوفیه، کاخ توپقاپی، مسجد آبی و غیره را دیده اید پیشنهاد می کنیم امروز گشتی متفاوت در تور استانبول را پشت سر بگذارید. سر زدن به جاذبه های محلی این شهر که از ازدحام شهری و تجمع گردشگران به دور است کم از سر زدن به جاهای دیدنی معروف و مشهور ندارد. اگر به این موضوع علاقمند شدید یک روز را با ما همراه باشید تا توری متفاوت از استانبول را تجربه کنید.

 

تور استانبول

 

 

صبحانه را در دالتی مایا می خوریم!

 

برای لذت بردن از تور استانبول باید صبح خود را با محله هنری جهانگیر (Cihangir) شروع کنیم. این محله پاتوق هنرمندان و مهاجرینی است که به موضوعات هنری علاقه دارند. با ورود به این منطقه مناظری زیبا و زیبا در کنار غذاهایی متفاوت انتظارمان را می کشد. رستوران دالتی مایا (Daltı Maya) غذاهای سنتی و محلی آناتولی را سرو می کند که البته با ذائقه ما ایرانی ها هم سازگار است. در ضمن، قیمت آن ها نیز مقرون به صرفه است. بهتر است نگاهی به منوی غذایی بیندازیم و نان خانگی سیمیت (simit)  با پنیر سفارش دهیم. در انتخاب پنیر دستمان باز است چون انواع پنیرها در منو موجود است. در رستوران دالتی مایا، زیتون ‌های مختلف ترکی و دیگر خوراکی‌ های بومی را نیز می توانیم امتحان کنیم. در کنار بیشتر این صبحانه ها، گوجه فرنگی، فلفل و خیار نیز سرو می شود. خودتان می توانید انتخاب کنید که غذایی تند و تیز سفارش دهید یا صبحانه ای سبک با لبنیات.

 

تور استانبول، رستوران دالتی مایا

 

 

در میان عتیقه های چوکورجوما گشتی بزنیم!

 

از محاله جیهانگیر می توانیم پیاده خودمان را به چوکورجوما (Çukurcuma) برسانیم. این محله به عتیقه فروشی هایش معروف است. اگر به عتیقه علاقه دارید، همراه ما بیایید. از معروف ‌ترین مغازه‌ های چوکور،  خانه ای قدیمی به نام ا لا تورکا (A La Turca)  است که صندلی های عتیقه، فرش‌، سرامیک، پارچه، مبلمان و آثار هنری و خاص به فروش گذاشته است. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید تماشای این محصولات شما را به وجد می آورد. همه این اقلام، لوکس و اعیانی هستند.  

 

تور استانبول، محله چوکورجاما

 

 

از موزه بی گناهی بازدید کنیم!

 

حالا که به محله چوکورجوما آمده ایم، نمی شود سری به موزه بی‌ گناهی متعلق به اورهان پاموکنز (Orhan Pamuk) نزنیم. او نویسنده برنده جایزه نوبل و نویسنده رمانی مشهور به همین نام است. رمانِ او داستان مرد مرفه 30 ساله ای به نام کمال است که در شُرُف ازدواج با زنی همتای خود می باشد ولی خیلی اتفاقی با افسون یکی از اقوامش دختر فقیر و زیبایی را ملاقات می کند و اسیر عشق او می شود. موزه بی‌ گناهی مجموعه ‌ای از عتیقه‌ های تند و تلخ از دهه ۱۹۷۰ است که نه تنها داستان این عشق بی‌ حاصل و درمانده را به نمایش می گذارد، در کنار آن دوره‌ ای کاملا متفاوت از کشور ترکیه را نیز حکایت می کند. کسانی که این کتاب را خوانده باشند در موزه، جزئیات همه اشیا را به خوبی درک می کند. با این حال موزه برای آن هایی که کتاب را نخوانده اند نیز جذاب است چون تاریخی از استانبول دهه ۱۹۷۰ را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد.

 

تور استانبول، موزه بی گناهی

 

 

در کاراکو خرید کنیم و ناهار بخوریم!

 

خیابان چوکورجوما را که پایین بیاییم، به جذاب ‌ترین محله استانبول در نزدیکیِ تنگه بوسفور (Bosphorus) می رسیم. این منطقه در گذشته از مهم‌ ترین بندرهای شهر و مرکز مهم تجارت استانبول بوده است.  در حال حاضر بسفور پر از کافه ‌ها و مراکز خرید با آخرین مدهای جهان است. در این میان چند کلیسا و مدرسه تاریخی نیز به چشم می خورد. ما در منطقه بِی کاراکو (Bey Karaköy) توقف می کنیم تا پوشاک مردانه، جواهرات و محصولاتی از بهترین طراحان ترکیه را خریداری کنیم. خریدمان که تمام شد باید به فکر غذا باشیم. کاراکو یوکانتس (Karaköy Lokantası)از بهترین رستوران‌ های استانبول است که امروز می خواهیم در آن نهار بخوریم. اینجا می توانیم غذاهای اصیل ترکی را در محیطی مدرن نوش جان کنیم. از غذاهایی که در کاراکو نباید از آن صرف نظر کرد، هونکر بیَندی (hunker beğendi) است که در واقع تکه‌ های گوشت بره است که بر روی پوره دودی و پنیری بادمجان آرام پز شده است.

 

تور استانبول، بی کاراکو

 

 

بعد از نهار بر روی پل گالاتا قدم بزنیم!

 

بعد از خوردن یک نهار خوب و پر و پیمان می توانیم خود را برای پیاده روی بر روی پل گالاتا (Galata Bridge) آماده کنیم. این پل جان مید هد برای گرفتن عکس های یادگاری. چشم انداز ویژه و رویایی افق از روی این پل همه را به آنجا می کشاند. از آن بالا می توانیم ماهیگیران و کشتی ‌های را هم که از آنجا عبور می کنند، تماشا کنیم. وقتی پیاده روی از این سوی پل به آن سو تمام شد می توانیم سری به محله های تاریخی ولی نه چندان معروف تور استانبول بزنیم. با رسیدن به گلدن هورن (Golden Horn) با مناظری روبرو می شویم که ارزش این تور یک روز را متوجه می شوید. بعد از آن به طرف بلات/فنر (Balat/Fener) می رویم تا کلیسای سنت جرج (Church of St. George)را ببینیم. از آنجا می ‌توانیم محله تاریخی را بگردیم؛ محله ای که بیشتر خانواده‌ های بورژوای ارتدوکس یونانی در آن زندگی می کنند.

 

تور استانبول، پل گالاتا

 

 

شام را میهمان آشپزهای ارمنی و یونانی آگورا میهانسی شویم!

 

برای پایان دادن به این روز پر بار و عالی در استانبول، به آگورا میهانسی (Agora Meyhanesi) می رویم. این رستوران از سال ۱۸۹۰ تا به حال مشتری های خود را با غذاهای بی نظیر راضی نگه داشته است. آشپزهای یونانی ارتدوکس، ارمنی و ترک در این آشپزخانه کار می ‌کنند. این تنوع سرآشپز باعث شده مه بتوانیم در منوی رستوران غذاهای متفاوتی را انتخاب کنیم و شامی دلپذیر را در استانبول امتحان کنیم.  

 

تور استانبول، رستوران آگورا

 

برای رزرو تور ارزان استانبول به صورت زمینی و هوایی با تورگردان همراه باشید.  

 

منبع: theculturetrip

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

اگر پیش از این به استانبول سفر کرده اید و جاذبه هایی مثل ایاصوفیه، کاخ توپقاپی، مسجد آبی، میدان استقلال و غیره را دیده اید پیشنهاد می کنیم امروز گشتی متفاوت در تور استانبول را پشت سر بگذارید. سر زدن به جاذبه های محلی این شهر که از ازدحام شهری و تجمع گردشگران به دور است کم از سر زدن به جاهای دیدنی معروف و مشهور ندارد.

انتشار :  10 شهریور 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
تور استانبول، بی کاراکو
  • تور استانبول، بی کاراکو
  • تور استانبول، پل گالاتا
  • تور استانبول، رستوران آگورا
  • تور استانبول، محله چوکورجاما
  • تور استانبول، موزه بی گناهی
  • تور استانبول، رستوران دالتی مایا
  • تور استانبول
  • تور-یک روزه-استانبول-تورگردان
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد