استادیوم های میزبان جام جهانی قطر 2022

جام جهانی 2022 قطر

استادیوم های میزبان جام جهانی 2022 قطر کدامند؟

 

اگر شما هم عاشق فوتبال و هیجان مسابقات جام جهانی هستید، قطعا دوست دارید بدانید بازی های جام جهانی 2022 قطر در کدام ورزشگاه های این کشور برگزار می شود. قطر به عنوان اولین میزبان جام جهانی فوتبال در خاورمیانه، 8 استادیوم با بهترین امکانات و تجهیزات را برای حضور علاقه مندان به تماشای بازی فراهم کرده است که 7 مورد از آن ها پس از انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 ساخته شده اند. این استادیوم ها در شهرهای مختلف قطر قرار دارند و فاصله آن ها تا دوحه، پایتخت قطر، کمتر از یک ساعت است. قطر، کشوری گرم و خشک با دمای بسیار بالا بوده و جالب است بدانید این کشور ادعا کرده که تکنولوژی سرمایشی و کنترل آب و هوا و امکانات ورزشگاه های قطر در جام جهانی، دما را تا حد زیادی کاهش داده و تماشاگران احساس خوبی خواهند داشت. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری از استادیوم های میزبان و تور جام جهانی قطر 2022 کسب کنید، تا پایان با تورگردان همراه باشید.

 

1- استادیوم بین المللی خلیفه (Khalifa International Stadium)

 

استادیوم بین المللی خلیفه تنها استادیوم ملی قطر است که در سال 1976 ساخته شد و در سال 2017 به دلیل میزبانی جام جهانی مورد بازسازی قرار گرفت. این استادیوم با ظرفیت 40 هزار نفر میزبان بازی های گروهی، رده بندی و یک هشتم است. همچنین اولین بازی ایران مقابل انگلیس در تاریخ 30 آبان 1401 در این ورزشگاه برگزار می شود. استادیوم خلیفه در منطقه اسپایر دوحه واقع شده و تکنولوژی سرمایشی به کار رفته در آن باعث می شود دمای محیط متعادل گردد.

 

استادیوم بین المللی خلیفه (Khalifa International Stadium)

 

2- استادیوم الجنوب یا الوکره (Al Janoub Stadium)

 

استادیوم الجنوب در شهر وکره قطر واقع شده و 40 هزار نفر ظرفیت دارد. این استادیوم زیبا با طراحی و معماری مدرن خود نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. معماری آن به شکل قایق های صید صدف و مروارید است و به نوعی تداعی کننده رسوم و سنت های مردم قطر می باشد. فاصله شهر وکره تا دوحه حدود 23 کیلومتر است و به راحتی می توانید از طریق مترو به این استادیوم دسترسی داشته باشید. علاوه بر زمین فوتبال، مسیر دوچرخه سواری، پیست اسب سواری، فروشگاه، رستوران، سالن عروسی و... نیز در این استادیوم به چشم می خورد و این امکانات دلیل تفاوت استادیوم الجنوب نسبت به سایر ورزشگاه ها در جام جهانی 2022 قطر است.

 

استادیوم الجنوب یا الوکره (Al Janoub Stadium)

 

3- استادیوم الثمامه (Al Thumama Stadium)

 

مجهز ترین و پیشرفته ترین استادیوم قطر در جام جهانی 2022 استادیوم الثمامه است. به عنوان مثال یک صفحه نمایش در مقابل هر صندلی قرار گرفته است و تکنولوژی را به بهترین شکل به نمایش گذاشته است. معماری این ورزشگاه جذاب و منحصر به فرد شبیه کلاهی سنتی است که مردان عرب در گذشته استفاده می کردند و می توان گفت نشان دهنده فرهنگ و تاریخ مردم قطر است. این استادیوم نیز در شهر دوحه قرار گرفته و حدود 13 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. ظرفیت استادیوم الثمامه در جام جهانی قطر 40 هزار نفر است و پس از اتمام بازی ها این ظرفیت به نصف آن کاهش می یابد. در این استادیوم پنج بازی گروهی، یک بازی یک چهارم و یک بازی یک هشتم برگزار خواهد شد. سومین بازی ایران مقابل آمریکا نیز در این استادیوم بی نظیر برگزار می شود.

 

استادیوم الثمامه (Al Thumama Stadium)

 

4- استادیوم البیت (Al Bayt Stadium)

 

ورزشگاه افتتاحیه جام جهانی قطر، ورزشگاه البیت است. این ورزشگاه دومین استادیوم بزرگ این کشور به شمار می رود و با نمای بی نظیری که دارد، همه را شگفت زده می کند. طراحی این استادیوم نیز فرهنگ و تاریخ بادیه نشینان کشور قطر را نشان می دهد و میزبان 9 بازی جام جهانی است و بدون شک بهترین لحظات برای طرفداران ثبت می شود. همچنین هتلی در استادیوم البیت نیز ساخته شده است که بالکن های آن مشرف به زمین فوتبال است و تجربه ای متفاوت از تماشای بازی فوتبال را برایتان رقم می زند. همچنین باید گفت که نه تنها نمای بیرونی استادیوم ها بی نظیر است، بلکه داخل ورزشگاه های قطر نیز در بدو ورود شما را به وجد خواهد آورد.

 

استادیوم البیت (Al Bayt Stadium)

 

5- استادیوم ملی لوسیل (Lusail Iconic Stadium)

 

احتمالا بیش از همه مشتاق آن هستید که بدانید هیجان انگیز ترین، حساس ترین و مهم ترین بازی در تور جام جهانی قطر 2022 در کدام استادیوم برگزار می شود. بله؛ درست حدس زدید! ورزشگاه فینال جام جهانی قطر 2022 استادیوم ملی لوسیل در شهر لوسیل قطر است. این استادیوم با ظرفیت 80 هزار نفر بزرگ ترین و مهم ترین ورزشگاه کشور قطر است. شهر لوسیل تنها برای برگزاری مسابقات جام جهانی ساخته شد و قرار است پس از پایان مسابقات، هتل ها، فروشگاه ها و جاذبه های توریستی متعددی در این شهر ساخته شود. نگران رفتن به استادیوم لوسیل نیز نباشید. از طریق مترو در دوحه می توانید به راحتی به این استادیوم بروید و بازی ها را تماشا کنید.

 

استادیوم ملی لوسیل (Lusail Iconic Stadium)

 

6- استادیوم احمد ابن علی یا الریان (Ahmad Bin Ali Stadium)

 

یکی از استادیوم های قدیمی تر کشور قطر استادیوم الریان یا احمد ابن علی است که در شهر الریان و در فاصله 22 کیلومتری از مرکز شهر دوحه واقع شده و با مترو به راحتی به این استادیوم دسترسی خواهید داشت. استادیوم احمد ابن علی در سال 2003 بنا شد و برای میزبانی مسابقات جام جهانی قطر 2022 مورد بازسازی قرار گرفت. در این ورزشگاه با ظرفیت 40 هزار نفر بازی های گروهی و یک هشتم نهایی برگزار می شود. علاوه بر این الریان از شهرهای تاریخی و قدیمی قطر است و می توانید با گشت و گذار در این شهر، از جاهای دیدنی آن نیز لذت ببرید.

 

استادیوم احمد ابن علی یا الریان (Ahmad Bin Ali Stadium)

 

7- استادیوم 974

 

حیرت انگیز ترین استادیوم این دوره از مسابقات  جام جهانی فوتبال 2022، استادیوم 974 یا راس ابو عبود است. این استادیوم با ظرفیت 40 هزار نفر، تنها برای مسابقات جام جهانی ساخته شده است و قرار است پس از پایان بازی ها برچیده شده و از سایر قطعات و امکانات آن در پروژه های دیگر استفاده شود. این استادیوم شگفت انگیز از 974 کانتینر ساخته شده و ظاهر عجیبی دارد. موقعیت مکانی آن نیز در دوحه است و با مرکز شهر تقریبا 10 کیلومتر فاصله دارد که دسترسی به آن از طریق مترو به راحتی امکان پذیر است.

 

 استادیوم 974

 

8- استادیوم شهر آموزش (Education City Stadium)

 

استادیوم شهر آموزش در شهر الریان و در فاصله 12 کیلومتری از مرکز دوحه قرار دارد. این استادیوم در محوطه دانشگاه برتر ساخته شده و معماری آن به شکل یک الماس زیبا و درخشان می باشد و منظره خیره کننده ای را خلق کرده است. ظرفیت این استادیوم نیز پس از پایان مسابقات نصف شده و صندلی های آن اهدا خواهد شد و مسابقات دانشگاهی و لیگ ستارگان قطر در این استادیوم برگزار می گردد.

 

استادیوم شهر آموزش (Education City Stadium)

 

سخن پایانی

 

قطر به عنوان یکی از ثروتمند ترین و توریستی ترین کشورهای جهان میزبان جام جهانی فوتبال 2022 است. این کشور پس از اینکه به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب شد شروع به ساخت چندین استادیوم با تمام امکانات ویژه و منحصر به فرد در شهرهای دوحه، الریان، الخور، الوکره و لوسیل کرد و چندین میلیارد هزینه صرف ساخت استادیوم ها شد. ورزشگاه بین المللی خلیفه و لوسیل، ورزشگاه الریان، ورزشگاه الثمامه، البیت، الجنوب، شهر آموزش و استادیوم 974 از جمله ورزشگاه های میزبان جام جهانی قطر هستند. پیش بینی می شود گردشگران و طرفداران زیادی برای تماشای مسابقات به این کشور سفر می کنند. به طوری که عده کثیری با دیدن عکس ورزشگاه های قطر برای جام جهانی 2022 برای سفر به قطر ترغیب شده اند. به همین دلیل کشور قطر آماده است تا به بهترین شکل از این افراد پذیرایی کرده و اوقاتی خوش را برای آن ها به ارمغان بیاورد.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

کشور قطر به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند و پیشرفته جهان میزبان جام جهانی فوتبال در سال 2022 است. این کشور 8 استادیوم را برای برگزاری مسابقات جام جهانی تدارک دیده و پیش بینی می شود افراد زیادی از سراسر جهان به این کشور سفر کنند. در ادامه این مطلب ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2022 قطر را معرفی کرده ایم تا ضمن آشنایی با آن ها، برای رفتن به این کشور شگفت انگیز و تماشای بازی ها آماده شوید.

انتشار :  28 تیر 1401 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
استادیوم ملی لوسیل (Lusail Iconic Stadium)
  • استادیوم ملی لوسیل (Lusail Iconic Stadium)
  • استادیوم شهر آموزش (Education City Stadium)
  •  استادیوم 974
  • استادیوم البیت (Al Bayt Stadium)
  • استادیوم الجنوب یا الوکره (Al Janoub Stadium)
  • استادیوم احمد ابن علی یا الریان (Ahmad Bin Ali Stadium)
  • استادیوم بین المللی خلیفه (Khalifa International Stadium)
  • استادیوم الثمامه (Al Thumama Stadium)
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد