بهترین جاهای دیدنی باکو که باید از آن‌ها دیدن کنید!

جاهای دیدنی باکو

جاهای دیدنی باکو

 

شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان است که حاشیه دریای خزر واقع شده و به دلیل همسایگی ایران با آذربایجان هرساله گردشگران ایرانی زیادی برای بازدید از جاهای دیدنی باکو به این شهر سفر می‌کنند. این شهر پر است از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی و تلفیقی است از جاذبه‌های سنتی و مدرن که حیرت خواهید کرد.  باکو یکی از معدود شهرهایی است که در برخی از قسمت‌های آن هنوز هم زندگی روستایی جریان دارد. پس اگر به سرتان زد چند روزی به جایی سفر کنید که مملوء از آرامش باشد و به بافت روستایی علاقه دارید باکو مقصدی است که زندگی مدرن و روستایی را در خود جای داده است. در ادامه این مطلب با معرفی جاذبه‌های دیدنی باکو با ما همراه باشید.

 

قلعه دختر، از دیدنی های باکو (Maiden’s Tower)

 

قلعه دختر یا قیز قالاسی یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی باکو است که در گذشته قسمتی از آتشکده زرتشتیان بوده است. تاریخچه این قلعه به قرن ۵ تا ۱۲ میلادی و دوره شروان شاهان برمی‌گردد و نشان دهنده قدمت و تاریخ شهر باکو است. به طوری که در قرن ۵ و ۶ مرحله اول و قرن ۱۲ مرحله دوم آن ساخته شده است. این برج استوانه‌ای شکل حدود ۳۰ متر ارتفاع و ۶ طبقه دارد که از بالای آن می‌توانید نظاره‌گر زیبایی‌های باکو باشید.

 

قلعه دختر، از دیدنی های باکو

 

کاخ شیروان شاهان از قدیمی‌ترین مکان های تاریخی باکو

 

کاخ شیروان شاهان باکو یکی از تاریخی‌ترین و بزرگ‌ترین مکان های دیدنی باکو است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. شیروان شاه حدود ۸۰۰ سال بر این منطقه حکومت کرد و تصویر این کاخ بر روی اسکناس‌های ۱۰ ماناتی آذربایجان نیز چاپ شده است. کاخ شیروان شاهی در ایچری شهر قرار دارد و گردشگران زیادی مشتاق بازدید از این مکان هستند.

 

کاخ شیروان شاهان باکو

 

خیابان نظامی گنجوی از جاذبه‌های گردشگری باکو

 

خیابان نظامی گنجوی یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های باکو برای خرید است و به دلیل شباهت به خیابان استقلال در استانبول از محبوبیت زیادی بین گردشگران و مردم باکو برخوردار است. قدم زدن در این خیابان به خصوص در شب لذتی وصف ناپذیر دارد. در این خیابان که از دیدنی های باکو به شمار می‌رود، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد که شما را سرگرم می‌کند و از گشت و گذار در این خیابان خسته نخواهید شد.

 

خیابان نظامی گنجوی باکو

 

ایچری شهر (Icheri Sheher)

 

ارگ باکو یا ایچری شهر بافت قدیمی شهر باکو است که در سال‌های ۱۱ تا ۱۹ میلادی شکل گرفته است. پس از زلزله در شماخی، پایتخت سابق آذربایجان، شیروان شاهان باکو را به عنوان پایتخت برگزید و همین امر سبب پیشرفت و گسترش ایچری شهر شد. در این شهر تاریخی ۲۳ محله، ۲ کاروانسرا، ۳ چشمه آب، بازار، رستوران‌های سنتی، انواع فروشگاه‌های سوغات و صنایع دستی و... وجود دارد و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی باکو به شمار می‌رود و در سال ۲۰۰۰ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. دیدن این شهر هزارتو را از دست ندهید.

 

ایچری شهر باکو

 

موزه تاریخ جمهوری آذربایجان

 

یکی از دیگر از جاهای دیدنی باکو موزه تاریخی جمهوری آذربایجان است. اگر به تاریخ علاقه دارید حتما از رفتن به این موزه لذت خواهید برد. این موزه در عمارتی به سبک ایتالیایی قرار دارد و از چند بخش باستان، میانه و مدرن تشکیل شده است و می‌توانید مجموعه‌ای از اشیا قیمتی و گرانبها را در این موزه مشاهده کنید.

 

موزه تاریخ جمهوری آذربایجان

 

برج های شعله از مدرن‌ترین جاهای دیدنی باکو

 

اگر به مرکز شهر بروید مجموعه‌ای از سه برج را می‌بینید که به دلیل طراحی شعله مانند آن‌ها به برج‌های شعله معروف شده‌اند. بلندترین برج این مجموعه ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و نمای این برج‌ها در شب تصویر خیره کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد. برج‌های شعله را می‌توان نماد باکو مدرن دانست و از هر جای شهر این برج‌ها دیده شده و منظره زیبایی را خلق می‌کند. علاوه بر بازدید از داخل کاخ و معماری با شکوه و کنده کاری‌های آن، رستوران‌ها و مراکز خرید نیز در اطراف این قصر قرار دارند که گشت و گذار در آن‌ها نیز شما را سرگرم خواهد کرد.

 

برج های شعله باکو

 

بلوار باکو از بهترین جاهای تفریحی باکو

 

بلوار باکو اصلی‌ترین خیابان شهر و از دیدنی‌های باکو به حساب می‌آید. بلواری با سنگفرش‌های زیبا که در امتداد دریای خزر قرار دارد. همچنین به دلیل وجود رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بارها، کانال آبی ونیز کوچک، چرخ و فلک بزرگ یا چشم باکو یکی از مکان‌های تفریحی و دیدنی شهر است که نه تنها گردشگران بلکه مردم بومی باکو نیز در امتداد ساحل قدم زده و اوقات خوشی را سپری می‌کنند. علاوه بر این می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و با گشتی در این مسیر زیبا که از میدان پرچم ملی تا میدان آزادی کشیده شده است، لذت ببرید.

 

بلوار باکو

 

قطار کابلی باکو

 

قطار کابلی باکو نیز از دیگر جاذبه‌های دیدنی باکو است که می‌تواند تجربه‌ای بی نظیر را برایتان رقم بزند. این قطار تنها قطار کابلی در باکو است و حدود ۴۵۵ متر طول دارد. مسافران می‌توانند مسیر خیابان نفت‌چی لر تا خیابان شهدا را با قطار کابلی طی کنند و از مناظر زیبایی که در این مسیر وجود دارد لذت ببرند.

 

قطار کابلی باکو

 

ساحل بیلگاه باکو

 

باکو مرکز تجارت آذربایجان است و به همین دلیل اغلب سواحل باکو توسط منابع نفتی آلوده شده‌اند؛ اما ساحل بیلگاه از این قضیه مستثنی است. ساحل بیلگاه ساحلی تمیز و ماسه‌ای است که در شمال شرق این شهر قرار دارد. در این ساحل امکاناتی مانند چترها و صندلی‌های آفتاب گیر موجود است که برای استفاده از آن‌ها هزینه‌ای را پرداخت کنید.

 

ساحل بیلگاه باکو

 

کاخ اسماعیلیه از دیدنی های باکو (Ismailiyya Palace)

 

اغلب افراد با شنیدن نام کاخ اسماعیلیه تصور می‌کنند تاریخچه آن به دوره اسماعیلیان بازمی‌گردد؛ اما این‌طور نیست. در قرن بیستم فردی به نام موسی نق اف که از افراد مهم در صنعت نفت باکو به شمار می‌رفت، پسر خود را به دلیل بیماری سل از دست داد و این ساختمان را به یاد پسرش اسماعیل و توسط معمار برجسته لهستانی بنا کرد. این کاخ در سال ۱۹۱۳ افتتاح شد و پنج سال بعد توسط ارامنه سوخت و به یک متروکه بدون استفاده تبدیل شد. سال‌ها بعد توسط ارتان سرکیسف بازسازی و مرمت شد و به یکی از جاهای دیدنی باکو تبدیل شد. این کاخ در خیابان استقلالیت باکو واقع شده و در حال حاضر آکادمی ملی علوم آذربایجان در آن فعالیت دارد.

 

کاخ اسماعیلیه باکو

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

باکو به عنوان پایتخت و مهم‌ترین مرکز تجاری کشور آذربایجان، جاذبه های گردشگری زیادی دارد و و هرساله گردشگران بسیاری برای بازدید از جاهای دیدنی باکو به این شهر سفر می‌کنند. اگر در تور باکو تمایل دارید از بیشتر جاهای تفریحی و گردشگری این شهر دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر، لیستی از جاذبه های دیدنی باکو تهیه کنید تا پس از رسیدن به مقصد سردرگم نباشید و از زمان خود بیشترین بهره را ببرید. در این مطلب از تورگردان با معرفی معروف‌ترین دیدنی های باکو همراه ما باشید.

انتشار :  26 خرداد 1401 به روزرسانی :  2 مرداد 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
قلعه دختر، از دیدنی های باکو
  • قلعه دختر، از دیدنی های باکو
  • ایچری شهر باکو
  • برج های شعله باکو
  • بلوار باکو
  • موزه تاریخ جمهوری آذربایجان
  • قطار کابلی باکو
  • کاخ شیروان شاهان باکو
  • ساحل بیلگاه باکو
  • کاخ اسماعیلیه باکو
  • خیابان نظامی گنجوی باکو
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد