3 علت ترافیک جاده چالوس امروز!

علت ترافیک جاده چالوس

ترافیک جاده چالوس شمال ایران واقعا کلافه‌کننده و حتی کسل‌کننده است. علت ترافیک در جاده چالوس در ماه‌های پایانی تابستان مثل شهریورماه، یک‌طرفه‌شدن جاده است. در تعدادی از روزهای سال هم به‌دلیل وزش باد و گردوخاک در محورهای منتهی به چالوس، وضعیت ترافیک از نوع فوق سنگین، سنگین و نیمه‌سنگین می‌شود. برای اینکه با موانع تردد جاده چالوس و علت‌های یک‌طرفه شدن آن آشنا شوید، در مجله تورگردان همراه ما باشید.

فهرست مطالب

یک‌طرفه‌شدن جاده


دلیل ترافیک جاده چالوس در ایام پیک سفر مثل نخستین تعطیلات بعد از نوروز، روزهای پایانی تابستان و روزهای تعطیل، یک‌طرفه‌شدن جاده است. یک‌طرفه‌شدن جاده هم دلایل مختص به خودش را دارد. جلوگیری از خطر حوادث و مانع از ایجاد شلوغی مسافران در چالوس از مهم‌ترین علت‌های ترافیک چالوس‌اند. 

یک‌طرفه‌شدن جاده از علت های ترافیک سنگین چالوس

عریض نبودن جاده در محدوده مرزن آباد


دلیل دیگری هم برای پرترافیک بودن جاده چالوس، مطرح است. در محدوده مرزن آباد و چند روستای دیگر، جاده آنقدر عریض نیست که بتوانید در خلاف جهت هم برانید. به همین خاطر است که در روزهای تعطیل، ترافیکی سنگین در شهر، ورودی و خروجی شهر مرزن آباد را می‌بینید.
در همین راستا، فرمانده پلیس راه کندوان اعلام کرد: شرایط ترافیک در چالوس به گونه‌ای بوده که پلیس به جز اجرای محدودیت، چاره‌ دیگری‌ ندارد؛ مگر اینکه در بحث زیرساختی جاده، تلاش‌های دیگری صورت بگیرد. 
 

بارش باران و لغزندگی


در فصل‌های پربارش، بارانی و لغزنده شدن جاده‌های شمال باعث می‌شود که در بازه‌های زمانی خاصی، ترددها مسدود شود. در این شرایط، ماشین‌های شخصی و سایر خودروهایی که در مسیرند، ممکن است که بیشتر از یک ساعت در ترافیک نیمه‌سنگین محور هراز، معطل باشید. 

جلوگیری از احتمال ریزش سنگ و رانش به‌ویژه در محورهای کوهستانی، اصلی‎ترین دلیل برای مسدود کردن محورهای هراز و کندوان است. درباره ریزش رشته کوه البریز نیز باید به نفوذپذیری آب در آن اشاره کنیم. این رشته کوه در محدوده کندوان نسبت به کوه زاگرس نفوذپذیری آب زیادی دارد. همین دلیل باعث می‌شود تا ریزش سنگ‌ها در این محور اتفاق بیفتد.
 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

علت ترافیک جاده چالوس امروز را می‌خواهید بدانید؟ احتمالا یکی از دلایل ترافیک در چالوس، یک‌طرفه‌شدن جاده، عریض نبودن جاده در محدوده مرزن آباد و بارش لغزندگی باشد. اگر می‌خواهید بدانید که ساعت‌های ترافیک یا بسته‌شدن جاده دقیقا چه بازه‌ای است، از اپلیکیشن‌های مسیریابی استفاده کنید.

انتشار :  19 مهر 1402 به روزرسانی :  19 مهر 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
یک‌طرفه‌شدن جاده از علت های ترافیک سنگین چالوس
  • یک‌طرفه‌شدن جاده از علت های ترافیک سنگین چالوس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد