آیا کیش پاسپورت می‌خواهد؟

آیا برای سفر به کیش پاسپورت لازم است؟

جزیره کیش یک منطقه آزاد پر گردشگر در ایران است و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که برای افراد پیش می‌آید این است که آیا برای سفر به کیش پاسپورت لازم است یا نه؟ در ادامه این مطلب ار مجله تورگردان همراه باشید تا به بررسی قوانین ورود و خروج در تور کیش برای ایرانیان یا توریست‌های خارجی بپردازیم.

فهرست مطالب

ویزا و پاسپورت برای کیش

 

بعضی از مناطق و جزایر توریستی در دنیا وجود دارند که به دلیل حجم زیاد گردشگران، داشتن ویزا الزامی نیست. جزیره کیش هم از این قاعده مستثنی نبوده و افراد می‌توانند برای مدت زمان مشخصی بدون ویزا به کیش سفر کنند. در واقع ویزا همان مجوزی است که به فرد برای ورود به یک کشور مشخص داده می‌شود و پاسپورت یا گذرنامه همان شناسنامه بین المللی شماست که مشخص می‌کند شخص اجازه سفرهای خارجی را دارید یا نه!

 

ویزا و پاسپورت برای سفر به کیش، لازم است یا نه؟

 

ایرانیان به پاسپورت کیش نیاز دارند؟

 

خبر خوش این است که ایرانی‌ها برای ورود به جزیره و بازدید از جاهای دیدنی کیش به پاسپورت و ویزا نیازی ندارند و صرفا می‌توانند با خرید بلیط پرواز و رزرو هتل مورد نظر خود، در این منطقه اقامت داشته باشند؛ زیرا کیش جزئی از ایران است و محدودیتی شامل حال ایرانیان نخواهد شد.

پاسپورت کیش برای اتباع غیرایرانی و گردشگران خارجی

 

اگر شما از اتباع غیر ایرانی هستید و می‌خواهید برای سفر به کیش برنامه ریزی کنید، باید بدانید که به پاسپورت نیاز دارید؛ اما به گرفتن ویزا احتیاج نخواهید داشت. چرا که کیش جزو مناطق توریستی پر گردشگر جهان است و بدون ویزا هم می‌توان به این جزیره سفر کرد. البته در صورت نداشتن ویزا تنها 30 روز یا کمتر از آن می‌توانید در کیش اقامت داشته باشید. به طوری که در فرودگاه پس از دریافت عکس، اثر انگشت و مهر کردن گذرنامه این اجازه به شما داده می‌شود. با داشتن ویزا نیز می‌توانید سه ماه در این جزیره اقامت داشته باشید که این مدت زمان برای کسانی که قصد تجارت دارند بسیار خوب است.

 

پاسپورت کیش برای اتباع خارجی


البته به این نکته توجه داشته باشید که تنها در صورتی می‌توانید بدون ویزا به کیش سفر کنید که مستقیم وارد خاک کیش شده و قصد سفر به داخل ایران را نداشته باشید. در غیر اینصورت، اگر بخواهید پس از کیش به شهرهای دیگر ایران سفر کنید یا اینکه قبل از ورود به کیش اول به ایران بیایید، باید ویزا داشته باشید. در هر صورت داشتن پاسپورت در سفر به کیش برای اتباع و توریست‌های خارجی الزامی است و گرفتن ویزا با توجه به شرایطی که ذکر شد به هدف شما بستگی دارد. علاوه بر این اتباع خارجی که در ایران سکونت دارند نیز به ویزای کیش احتیاج ندارند و تنها با داشتن پاسپورت می‌توانند برای سفر کیش اقدام کنند.


برای اتباع افغانستانی نیز شرایط راحت‌تر است. به دلیل روابط دوستانه ایران و افعانستان، اتباع این کشور می‌توانند ظرف مدت یک یا دو روز پاسپورت خود را دریافت کنند و مثل گذشته لازم نیست برای دریافت گذرنامه مدت زمان زیادی را منتظر بمانند. در نتیجه به راحتی می‌توانند برای سفر به کیش برنامه ریزی کرده و از اقامت خود در این جزیره لذت ببرند.


علاوه بر این، چنانچه اتباع خارجی که بدون ویزا به کیش رفته‌اند، قصد ماندن در جزیره بیشتر از 30 روز را داشته باشند، باید حداکثر تا روز بیست و پنجم اقامت خود در کیش، با مدارک مورد نیاز شامل معرفی‌نامه از شخص میزبان یا هتل و اصل پاسپورت به اداره امور اتباع خارجی سازمان منطقه آزاد  کیش مراجعه کنند تا پس از موافقت، معرفی‌نامه لازم برای متقاضی صادر شود و پس از آن با مدارک لازم به اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی مراجعه نمایند. این مدارک عبارت‌اند از:

 

  • فرم درخواست تبعه و میزبان
  • معرفی نامه اداره امور اتباع خارجی سازمان منطقه آزاد کیش
  • اصل پاسپورت و کپی صفحه اول و آخرین ویزا و مهر ورودی 2 سری
  • یک قطعه عکس 4 *3
  • فرم تمدید ویزا
  • واریز تعرفه‌های مربوط به هزینه تمدید روادید در محل

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

در میان کسانی که قصد سفر به کیش را دارند این سوال بسیار شنیده می‌شود که آیا کیش پاسپورت می‌خواهد؟ به طور کلی جزیره کیش هم مانند سایر مناطق آزاد قوانین خاص خودش را دارد و گردشگران داخلی و خارجی بهتر است پیش از سفر اطلاعات لازم را کسب کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب برخی قوانین مهم در رابطه با پاسپورت کیش را بررسی کنیم.

انتشار :  25 مرداد 1402 به روزرسانی :  25 مرداد 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
پاسپورت کیش برای اتباع خارجی
  • پاسپورت کیش برای اتباع خارجی
  • ویزا و پاسپورت برای سفر به کیش، لازم است یا نه؟
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد