پیست اسکی سرپوشیده دبی ( همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید)

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده در جهان است. این پیست در مجموعه بزرگ امارات مال در یک مرکز خرید قرار دارد. پیست اسکی دبی بزرگترین مجموعه برفی در خاورمیانه می‌باشد که در سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح شده است. شهر دبی شهر شگفتی‌ها است و با گردآوری امکانات مختلف توانسته یک پیست اسکی برفی را هم در شهری کویری بسازد. تمام امکانات لازم برای یک پیست اسکی در شهر دبی فراهم شده‌اند تا گردشگران بتوانند با کیفیتی بالا این ورزش را در امارات متحده تجربه کنند. اگر قصد سفر به دبی را دارید و می خواهید اطلاعات کافی درباره پیست اسکی دبی به دست بیاورید با این مطلب همراه شوید.

 می‌خواهیم درباره پیست اسکی سرپوشیده در دبی صحبت کنیم، امکانات و تجهیزات آن را نام ببریم، هزینه مورد نیاز برای هر بخش را بگوییم و به طور خلاصه هر چیزی را که باید درباره این پیست بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

 

کودکان در پیست اسکی دبی

 

پیست اسکی سرپوشیده دبی

وقتی از دبی صحبت می‌کنیم ناخودآگاه به یاد بلندترین آسمان‌خراش دنیا می‌افتیم. همچنین تعداد زیادی ساختمان‌ها، هتل‌ها و رستوران های لوکس در این شهر وجود دارند که در جهان بی نظیر یا کم نظیر هستند. شاید تنها ایرادی که بتوان درباره امارات متحده پیدا کرد آب و هوای گرم آن باشد. وقتی در فصل تابستان دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد یا حتی بیشتر می رسد نمی توان به راحتی در طول روز در سطح شهر دبی پیاده روی کرد یا به تفریحات دیگر پرداخت. برای این موضوع هم راه حلی پیدا کرده‌اند می توانید در یک روز گرم تابستانی به پیست اسکی دبی بروید و در دمای ۵ درجه زیر صفر از ورزشهای زمستانی لذت ببرید.

 در مجموعه بزرگ امارات یک سالن سرپوشیده برای اسکی ساخته شده است. این سالن حدود ۲۲ هزار متر مربع وسعت دارد. برای ایجاد پیست اسکی ۶ هزار تن برف در سالن تولید شده است که با پیشرفته ترین سیستم های خنک کننده هرگز آب نمی شوند. در حالی که دمای هوا در شهر دبی به ۵۰ درجه می‌رسد می‌توانیم به پیست بروید و لباس های زمستانی به تن کرده و در دمای زیرصفر به ورزش اسکی یا تفریحات دیگر بپردازید. با ما همراه باشید تا درباره ی ویژگی ها و امکانات این پیست بیشتر صحبت کنیم.

 

پیست اسکی در دبی

 

ویژگی های پیست اسکی دبی

بدیهی است که برای ساخت بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده در دنیا از دقیق ترین و تخصصی ترین تجهیزات و دانش استفاده کرده‌اند. البته لازم به ذکر است که در دهه های پیش در کشور استرالیا یک سالن اسکی سرپوشیده ساخته شد تا شهروندانی استرالیایی مجبور نباشند برای ورزش اسکی به کوه‌های آلپ یا جاهای دیگر سفر کنند. پس از این تجربه موفق در کشور استرالیا، کشورهای دیگر مانند کره جنوبی، ژاپن، انگلیس و... نیز پیست‌های اسکی مصنوعی ساختند.

بزرگترین پیست اسکی در کشور دبی با هزینه‌های هنگفت میلیون دلاری ساخته شد. برای اینکه بتوانند دمای پیست یا همان سالن را زیر صفر نگه دارند از سیستم‌های خنک کننده مانند سیستمی که در یخچالها و فریزرهای خانگی وجود دارد استفاده کرده‌اند. به این صورت که لوله هایی به شکل مارپیچ در زیر زمین سالن قرار گرفته و آمونیاک مایع و خنک در آنها جریان دارد. علاوه بر این  برف پاش‌ها در سقف پیست نصب شده‌اند که آب را به صورت ذرات بسیار ریز در هوا پخش می‌کنند. در همان بخش از سقف ذرات ریز آب یخ می زنند و مانند برف به روی زمین می ریزند. البته این ذرات بسیار ریز هستند و دیده نمی‌شوند. قبل از شروع ساعات کاری پیست اسکی دبی، دستگاه های مخصوص مانند برف روب، سطح پیست را صاف می کنند تا ورزشکاران بتوانند روی برف تازه اسکی کنند.

 

اسکیت در پیست اسکی دبی

 

پیست اسکی دبی دارای ۵ مسیر م‌یباشد که بزرگترین آنها ۸۰ متر ارتفاع و ۴۰۰ متر طول دارد. این مسیر برای اسکی بازان حرفه ای ساخته شده است اما اگر در ورزش اسکی تبحر ندارید می‌توانید از مسیرهای آسان تر در پیست اسکی دبی استفاده کنید. در پیست اسکی دبی به اندازه‌ای فضا هست که می‌تواند در یک زمان ۱۵۰۰ نفر را در خود جای دهد. همان طور که گفتیم دمای هوا در پیست اسکی سرپوشیده دبی زیر صفر است. این دما بین منفی یک تا منفی ۵ متغیر می باشد. اگر هیچ گاه ورزش اسکی را تجربه نکرده اید می‌توانید از چندین مربی حرفه‌ای که در پیست فعال هستند کمک بگیرید. این مربی ها  روش استفاده از چوب های اسکی و اسنوبرد را آموزش می‌دهند.

 

امکانات پیست اسکی دبی

 در تور دبی پیست اسکی تمام امکانات و تجهیزات لازم در بالاترین سطح کیفیت پیاده شده‌اند. در ادامه تعدادی از این امکانات و تجهیزات را نام خواهیم برد.

 

امکانات پیست اسکی دبی

 

لباس مناسب در پیست اسکی دبی

اگر به پیست اسکی دبی رفتید و لباس‌های مناسب برای هوای سرد به همراه نداشتید، می‌توانید این لباس‌ها را از پیست اجاره کنید. علاوه بر این تمام تجهیزات اسکی مانند لباس، عینک، چوب اسکی، عصای اسکی و... در این سالن به فروش می‌رسند و همچنین اجاره داده می شوند.

 

تله کابین، تله سیژ و یدک کش

در پیست اسکی دبی  تله کابین، تله سیژ و یدک کش وجود دارند که بازدیدکنندگان را به بالای شیب، در ابتدای مسیرهای اسکی انتقال می‌دهند. پس از اینکه با استفاده از چوب‌های اسکی یا اسنوبرد به انتهای مسیر رسیدید، می توانید با این تجهیزات دوباره بر فراز شیب بروید.

 

مربی اسکی و اسنوبرد

همان طور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم می توانید برای یاد گرفتن اسکی و اسنوبرد از مربی های حرفه‌ای در پیست اسکی دبی کمک بگیرید.

 

پارک برفی

یک پارک برفی به وسعت ۶ هزار متر مربع در مجموعه پیست اسکی دبی قرار دارد. این پارکی برفی بزرگترین پارک برفی مصنوعی در جهان است. درخت‌های کاج و بوته‌هایی که با برف پوشیده شده‌اند در این پارک دیده می‌شوند. خانواده‌ها به همراه کودکان می‌توانند از تفریحات متنوع در پارک برفی لذت ببرند. این تفریحات مانند اسکی و اسنوبرد نیاز به آموزش ندارند و استفاده از آن ها برای همگان ممکن است. از دیگر تفریحات پارک برفی می توانیم به سورتمه سواری و لژ سواری اشاره کنیم.

 

پارک پنگوئن ها

در پیست اسکی دبی قسمتی به نام پارک پنگوئن ها وجود دارد. در این پارک چند پنگوئن از نژاد‌های مختلف زندگی می‌کنند. یک دامپزشک و چندین خدمه مسئول نگهداری و تغذیه موجودات می باشند. می توانید در پیست اسکی دبی بلیط جداگانه‌ای بخرید و از نزدیک پنگوئن‌ها را ببینید.

 

امکانات دیگر در پیست اسکی دبی

امکانات دیگر در پیست اسکی دبی شامل فروشگاه خرید لباس و تجهیزات اسکی و اسنوبرد، کمد های دیجیتالی لباس، کافی شاپ و فروشگاه های خرده فروشی می باشند. به طور خلاصه تمام امکانات لازم برای پیست اسکی در این مجموعه فراهم شده است.

 

بلیط ورودی پیست اسکی دبی

هزینه ورود به جاهای دیدنی دبی از جمله پیست اسکی بر اساس زمان و امکاناتی که استفاده می‌کنید، متقاوت هستند.

بلیط ورودی پیست برای یک روز کامل برای هر نفر ۲۶۰ درهم

بلیط ورودی پیست برای ۴ ساعت برای هر نفر ۱۳۰ درهم

بلیط ورودی به پیست و استفاده از امکانات مختلف برای هر نفر ۱۸۰ درهم

 


ساعات فعالیت پیست اسکی دبی

همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب

 

آدرس پیست اسکی دبی

دبی، ساختمان امارات مال
 

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

پیست اسکی دبی بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده در جهان است. این پیست در مجموعه بزرگ امارات مال در یک مرکز خرید قرار دارد. پیست اسکی دبی بزرگترین مجموعه برفی در خاورمیانه می‌باشد که در سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح شده است. شهر دبی شهر شگفتی‌ها است و با گردآوری امکانات مختلف توانسته یک پیست اسکی برفی را هم در شهری کویری بسازد. تمام امکانات لازم برای یک پیست اسکی در شهر دبی فراهم شده‌اند تا گردشگران بتوانند با کیفیتی بالا این ورزش را در امارات متحده تجربه کنند.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
امکانات پیست اسکی دبی
  • امکانات پیست اسکی دبی
  • پیست اسکی در دبی
  • کودکان در پیست اسکی دبی
  • اسکیت در پیست اسکی دبی
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد