نخل جمیرا ( جزیره ای به نام پالم در دبی | امارات متحده عربی )

پالم جمیرا

نخل جمیرا یا پالم جمیرا یک مجمع الجزایر مصنوعی در امارات متحده و شهر دبی می‌باشد. وقتی راجع به دبی صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه به یاد سازه‌های بشری عظیم و شگفت انگیز می‌افتیم. مشهور‌ترین سازه بشری که در دبی می‌شناسیم برج خلیفه یعنی بلندترین برج جهان می‌باشد. اما یک سازه بشری شگفت انگیز دیگر نیز در این شهر وجود دارد که همان پالم جمیرا می‌باشد.

 

پالم جمیرا

 

 پالم جمیرا یک جزیره مصنوعی می‌باشد که شکل طراحی آن از درخت نخل الهام گرفته شده است. در این جزیره مصنوعی پیشرفته ترین امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارند. از آنجایی که نخل جمیرا یکی از مشهورترین جاذبه های شهر دبی می‌باشد، می‌خواهیم در یک مطلب کامل درباره ویژگی‌های این جزیره مصنوعی صحبت کنیم. در ادامه مطلب برای این موضوع، بخش‌های مختلفی انتخاب شده‌اند. برای مثال هدف ساخت جزیره نخل جمیرا، چگونگی ساخت آن، ویژگی‌های نخلی جمیرا، امکانات تفریحی و رفاهی و... مورد بررسی قرار می‌گیرند. امیدواریم در سفر آینده خود به دبی از این جزیره شگفت انگیز دیدن کنید.

 

هدف از ساخت پالم جمیرا

 

 امارات متحده عربی سهم زیادی در استخراج نفت و گاز خلیج فارس دارد. به عبارتی اقتصاد این کشور به سرمایه ملی مانند نفت و گاز بسیار وابسته است. با اینکه وسعت و جمعیت امارات متحده کوچک است حاکم دبی درباره این موضوع اندیشیده که امارات متحده و مخصوصا شهر دبی نمی‌توانند تا همیشه وابسته به درآمد حاصل از سوخت های فسیلی باشند. چرا که این گنجینه ملی و طبیعی روزی تمام می‌شود و یا در زمان حیات ما میزان استخراج از حوضچه‌های نفتی و میدان‌های گازی کاهش می‌یابد. بنابراین حاکم دبی و دیگر مغز‌های متفکر در امارات متحده تصمیم گرفتند صنعت توریسم را در این کشور توسعه بدهند، یعنی جاذبه‌های گردشگری امارات به اندازه‌ای مشهور و محبوب باشند که آوازه آنها در تمام دنیا بپیچد.

 

از آنجایی که دبی یک شهر ساحلی است بسیاری از گردشگران برای تفریح در ساحل و دریا این مقصد گردشگری را انتخاب می کنند. از طرفی خط ساحلی دبی چندان طولانی نیست،  به این ترتیب تصمیم گرفته شد که با ایجاد جزیره‌های مصنوعی، خط ساحلی دبی را افزایش بدهند. به دنبال این تصمیم پالم جمیرا در سال ۲۰۰۱ ساخته شد، البته تا سال ۲۰۰۸ پروژه ساخت ادامه داشت. پس از سال ۲۰۰۸ اولین ساکنان جزیره پالم به آن وارد شدند.

 

پالم جمیرا دبی

 

چگونگی ساخت پالم جمیرا

 

برای اینکه بتوانند یک جزیره مصنوعی در خلیج فارس ایجاد کنند نیاز به زیرساخت مناسب داشتند. با تحقیقات و مطالعات تخصصی، تصمیم گرفتند حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب شن‌های کف خلیج فارس را لایروبی کرده و به همراه ۵۰ میلیون متر مکعب خاک از کشور عربستان به محل ساخت جزیره انتقال دهند. برای اینکه زیرساخت جزیره محکم و مطمئن باشد، از شش تن سنگ استفاده کردند و شن ها را در لابلای آنها ریختند. با این روش جزیره در برابر تغییرات جزر و مد محافظت می شود و در عین حال حرکت نمی کند. هرچند مدتی پیش سازمان فضایی ناسا اطلاع داد که جزیره پالم جمیرا سالیانه ۵ میلیمتر حرکت می‌کند و از ساحل دبی دور می شود.

 

 برای ساخت این جزیره و ساختمانهای آن از ۴۰هزار کارگر استفاده کردند. لازم به ذکر است که شرکت نخیل مسئولیت اجرای پروژه را به عهده داشت.

 

برج های مشرف پالم جمیرا

 

ویژگیهای جزیره پالم جمیرا

 

پالم جمیرا حدود ۵ کیلومتر مربع مساحت دارد. این جزیره توانست به میزان قابل قبولی به خط ساحلی دبی اضافه کند. همان طور که می دانید پالم به معنی نخل است و این جزیره دارای یک تنه و ۱۷ شاخه عظیم می‌باشد.  جزیره پالم جمیرا شکل انتزاعی از درخت نخل دارد و یک هلال ۱۲ کیلومتری اطراف نخل کشیده شده است. این هلال مانند حصاری جزیره را در بر گرفته است. در واقع این هلال به عنوان موج‌شکن به کار می‌رود اما ساختمان‌های بسیار مشهوری مانند هتل آتلانتیس در راس هلال قرار گرفته‌اند . همچنین ۲۸ هتل مجلل در جزیره پالم جمیرا وجود دارند. در ادامه درباره امکانات تفریحی و رفاهی پالم جمیرا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

بخش‌های مختلف پالم جمیرا

گفتیم که پالم جمیرا بر اساس طرح نخل ساخته شده است. هر بخش از جزیره کاربردی دارد که به مسکونی، تفریحی، هتل و اقامتگاه دسته بندی می‌شوند.

 

تنه اصلی پالم جمیرا

 

تنه اصلی پالم جمیرا

 

تنه اصلی به وسیله یک منو ریل به ساحل اصلی دبی متصل می‌شود.  همچنین یک تونل در زیر جزیره وجود دارد که تنه اصلی را به منطقه الصفوح پیوند می‌زند. در سمت شرقی جزیره آپارتمان‌های اداری و در سمت غربی  هشتصد دستگاه آپارتمان مسکونی وجود دارند. ساکنان دائمی پالم جمیرا از نبود پیاده‌روهای مناسب در اطراف این ساختمان ها شکایت می‌کنند. به عبارتی پیاده‌روی مناسبی که ساختمان‌ها را به راه‌های ارتباطی با دیگر بخش‌ها پیوند بزنند وجود ندارد.

 

لازم به ذکر است که مونو ریل موجود در پالم جمیرا، اولین و تنها مونو ریل در خاورمیانه می‌باشد.

 

نمای هوایی پالم جمیرا

 

شاخه های پالم جمیرا

 

 گفتیم که ۱۷ شاخه به مثابه شاخه های نخل در پالم جمیرا وجود دارند.تمام این شاخه ها کاملا مسکونی بوده و ویلاهای ساحلی در آنها ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است که خانه حاکم فعلی دبی یعنی محمد بن راشد آل مکتوم نیز در یکی از شاخه‌های پالم قرار دارد.

 

هلال پالم جمیرا

 

بخش هلالی پالم جمیرا مخصوص ساخت هتل های لوکس و مجلل است. در این بخش می‌توانید تعداد زیادی هتل و مراکز تفریحی تور دبی را بیابید. مهم‌ترین ساختمان هلال پالم جمیرا هتل آتلانتیس دبی می‌باشد.

 

امکانات پالم جمیرا

 

نخل جمیرا به منظور افزایش خط ساحلی دبی و همچنین توسعه گردشگری در این شهر ساخته شده است و به همین دلیل بهترین و جالب ترین امکانات تفریحی و رفاهی در این جزیره مصنوعی گردآوری شده‌اند. تمام تفریحاتی که از تفریحگاه‌های ساحلی انتظار داریم در نخل جمیرا وجود دارند. اکثر گردشگرانی که به شهر دبی سفر کردند درباره فضای مدرن و امکانات لوکس آن سخن می‌گویند. اجازه بدهید در ادامه تعدادی از امکانات تفریحی و رفاهی که در نخلی جمیرا وجود دارند برای شما نام ببریم و به اختصار توضیح دهیم.

 

امکانات پالم جمیرا

 

قایقرانی در ساحل پالم جمیرا

 

یکی از مفرح ترین سرگرمی‌هایی که می توانید در جزیره پالم جمیرا انجام دهید، قایق‌رانی است. تورهای تفریحی قایق‌رانی با قایق‌های تندرو از ساحل مارینای دبی آغاز می‌شوند. برای دقایقی می توانید تمام ساحل اطراف پالم را دور بزنید. علاوه بر قایق‌های موتوری، قایق های بادبانی نیز در ساحل برای تفریح موجود هستند.

تور هلیکوپتر در پالم جمیرا

 

یک فرودگاه مخصوص هلیکوپتر در جزیره پالم جمیرا وجود دارد. در این فرودگاه هلیکوپترها مستقر هستند و تورهای گردشی مختلفی را ارائه می‌دهند. می‌توانید با این تورها همراه شوید و از فراز آسمان، شهر دبی و آسمان خراش‌ها را تماشا کنید.

 

سقوط آزاد از هواپیما

 

اگر به سرگرمی‌های به شدت هیجان انگیز علاقه دارید، می‌توانید Sky dive یا سقوط آزاد از هواپیما را در دبی امتحان کنید. اسکای دایو در سواحل نزدیک پالم جمیرا انجام می‌شود بنابراین می‌توانید از ارتفاعات نمای کلی جزیره را مشاهده نمایید.

 

هتل‌های مجلل در پالم جمیرا

 

همان‌ طور که در بخش‌های قبلی هم گفتیم هتل‌های مجللی در پالم جمیر ا ساخته شده‌اند که در بخش هلالی آن قرار دارند. مشهور‌ترین آن‌ها هتل آتلانتیس دبی است. هتل آتلانتیس یکی از مشهور‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های جهان می‌باشد. هتل‌های دیگری که در پالم جمیرا قرار گرفته‌اند شامل هتل ترکی جمیرا زبیل سارای، Fairrmont the palm، Sofital The Palm، Anatara The Palm Dubi Resort، The Palm Rixos و... می‌باشند. به طور کلی هتل‌های پالم جمیرا بسیار موفق هستند و در رده بندی‌های برتر جهان جای گرفته‌اند.

 

واحدهای اقامتی پالم جمیرا

 

کلاب‌ها و رستوران‌ها در پالم جمیرا

 

یکی از مشهور‌ترین کلاب‌های پالم جمیرا در ساحل شرقی قرار دارد. نام این کلاب Vista Mare است. یکی از مهم‌ترین خصوصیات کلاب Vista Mare این است که دوستدار حیوانات خانگی می‌باشد. بسیاری از کلاب‌ها و رستوران‌ها از ورود حیوانات خانگی جلوگیری می‌کنند اما کلاب ویستا اجازه می‌دهد با سگ یا گربه‌تان وارد کلاب شوید. برنامه‌های مختلفی در این کلاب در ساعات شب اجرا می‌شوند که در بین جوانان طرفدار زیادی دارند.

 

کافه‌ها و کلاب‌های ساحلی متنوعی در پالم جمیرا وجود دارند که یکی از مشهور‌ترین آن‌ها کافه The Tap House می‌باشد.  یک رستوران ساحلی کوچک با غذاهای ایتالیایی در پالم جمیرا دایر است که بین اهالی دبی مشهور و محبوب است. اگر می‌خواهید یک پیتزای ایتالیایی واقعی میل کنید حتما به رستوران Il Faro سری بزنید. میز‌های این رستوران در ساحل چیده شده و فضای جذابی دارد.

 

از دیگر رستوران‌های پر طرفدار پالم جمیرا می‌توانیم به Simply Italian، رستوران عربی  سنتی Abyat، غذای دریایی Ibn Albahar، رستوران اتیوپیایی Gursha، رستوران انگلیسی Great British با غذاهای اصیل بریتانیایی، رستوران ژاپنی Kyo و... اشاره کنیم.

 

به طور کلی پالم جمیرا برای گذراندن شب‌های خاطره انگیز و زیبا جای مناسبی است. توصیه می‌کنیم پیش از سفر به دبی درباره برنامه‌های تفریحی مختلف در پالم جمیرا کمی بیشتر تحقیق کنید. به این ترتیب اطلاعات کامل‌تری در این باره کسب کرده و از سرگرمی‌های موجود پالم جمیرا لذت خواهید برد.

 

پیاده روی در پالم جمیرا

 

مناطق ویژه در پالم جمیرا ساخته شده‌اند تا افراد بتوانند فعالیت‌های سالمی مانند پیاده روی انجام دهند. یک مسیر پیاده روی زیبا در هلال پالم جمیرا ساخته شده که منظره زیبایی از خلیج فارس دارد. همچنین پارک الاتحاد در پالم جمیرا محل مناسبی برای پیاده روی و ورزش روزانه می‌باشد.

 

مونوریل پالم جمیرا

 

در بخش‌های قبلی اشاره‌ای به مونو ریل پالم جمیرا داشتیم. این مونو ریل جزیره را به سرزمین اصلی دبی متصل می‌کند. مسیر مونوریل جمیرا حدود ۵ کیلومتر است. این خط یکی از مهم‌ترین امکانات پالم جمیرا می‌باشد که روزانه هزاران مسافر را بین سرزمین اصلی دبی و پالم جمیرا جا به جا می‌کند. این مونوریل در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و اولین مونو ریل خاورمیانه است.

 

پالم جمیرا در دوران کرونا

 

در زمان نگارش این مطلب، بسیاری از ساکنان امارات متحده عربی برای مقابله با کرونا واکسینه شده‌اند. به عبارتی سفر‌های تفریحی و رفت و آمد‌ها در شهر دبی به حالت قبلی بازگشته است. در دوران کرونا یعنی زمانی که تعداد گردشگران کاهش پیدا کرد و همچنین بسیاری از فعالیت‌های صنعتی در دریا‌ها معلق شدند، آب‌های اطراف پالم جمیرا شفاف‌تر شده و دلفین‌ها به نزدیکی ساحل آمدند.

 

سخن پایانی

 

پالم جمیرا یکی از نماد‌های مهم شهر دبی است. این جزیره مصنوعی نشانه‌ای پیشرفت فن آوری و قدرت بشری در کره زمین می‌باشد که ناممکن‌ها را ممکن کرده است. امیدواریم اطلاعاتی که درباره این جزیره زیبا در اختیار شما قرار دادیم جالب توجه واقع شود. همچنین انگیزه‌ای برای شما ایجاد شود تا از این جزیره دیدن کنید.

نخل جمیرا یا پالم جمیرا یک مجمع الجزایر مصنوعی در امارات متحده و شهر دبی می‌باشد. وقتی راجع به دبی صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه به یاد سازه‌های بشری عظیم و شگفت انگیز می‌افتیم. مشهور‌ترین سازه بشری که در دبی می‌شناسیم برج خلیفه یعنی بلندترین برج جهان می‌باشد. اما یک سازه بشری شگفت انگیز دیگر نیز در این شهر وجود دارد که همان پالم جمیرا می‌باشد.

 

 پالم جمیرا یک جزیره مصنوعی می‌باشد که شکل طراحی آن از درخت نخل الهام گرفته شده است. در این جزیره مصنوعی پیشرفته ترین امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارند. از آنجایی که نخل جمیرا یکی از مشهورترین جاذبه های شهر دبی می‌باشد، می‌خواهیم در یک مطلب کامل درباره ویژگی‌های این جزیره مصنوعی صحبت کنیم. در ادامه مطلب برای این موضوع، بخش‌های مختلفی انتخاب شده‌اند. برای مثال هدف ساخت جزیره نخل جمیرا، چگونگی ساخت آن، ویژگی‌های نخلی جمیرا، امکانات تفریحی و رفاهی و... مورد بررسی قرار می‌گیرند. امیدواریم در سفر آینده خود به دبی از این جزیره شگفت انگیز دیدن کنید.

 

هدف از ساخت پالم جمیرا

 

 امارات متحده عربی سهم زیادی در استخراج نفت و گاز خلیج فارس دارد. به عبارتی اقتصاد این کشور به سرمایه ملی مانند نفت و گاز بسیار وابسته است. با اینکه وسعت و جمعیت امارات متحده کوچک است حاکم دبی درباره این موضوع اندیشیده که امارات متحده و مخصوصا شهر دبی نمی‌توانند تا همیشه وابسته به درآمد حاصل از سوخت های فسیلی باشند. چرا که این گنجینه ملی و طبیعی روزی تمام می‌شود و یا در زمان حیات ما میزان استخراج از حوضچه‌های نفتی و میدان‌های گازی کاهش می‌یابد. بنابراین حاکم دبی و دیگر مغز‌های متفکر در امارات متحده تصمیم گرفتند صنعت توریسم را در این کشور توسعه بدهند، یعنی جاذبه‌های گردشگری امارات به اندازه‌ای مشهور و محبوب باشند که آوازه آنها در تمام دنیا بپیچد.

 

از آنجایی که دبی یک شهر ساحلی است بسیاری از گردشگران برای تفریح در ساحل و دریا این مقصد گردشگری را انتخاب می کنند. از طرفی خط ساحلی دبی چندان طولانی نیست،  به این ترتیب تصمیم گرفته شد که با ایجاد جزیره‌های مصنوعی، خط ساحلی دبی را افزایش بدهند. به دنبال این تصمیم پالم جمیرا در سال ۲۰۰۱ ساخته شد، البته تا سال ۲۰۰۸ پروژه ساخت ادامه داشت. پس از سال ۲۰۰۸ اولین ساکنان جزیره پالم به آن وارد شدند.

 

چگونگی ساخت پالم جمیرا

 

برای اینکه بتوانند یک جزیره مصنوعی در خلیج فارس ایجاد کنند نیاز به زیرساخت مناسب داشتند. با تحقیقات و مطالعات تخصصی، تصمیم گرفتند حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب شن‌های کف خلیج فارس را لایروبی کرده و به همراه ۵۰ میلیون متر مکعب خاک از کشور عربستان به محل ساخت جزیره انتقال دهند. برای اینکه زیرساخت جزیره محکم و مطمئن باشد، از شش تن سنگ استفاده کردند و شن ها را در لابلای آنها ریختند. با این روش جزیره در برابر تغییرات جزر و مد محافظت می شود و در عین حال حرکت نمی کند. هرچند مدتی پیش سازمان فضایی ناسا اطلاع داد که جزیره پالم جمیرا سالیانه ۵ میلیمتر حرکت می‌کند و از ساحل دبی دور می شود.

 

 برای ساخت این جزیره و ساختمانهای آن از ۴۰هزار کارگر استفاده کردند. لازم به ذکر است که شرکت نخیل مسئولیت اجرای پروژه را به عهده داشت.

 

ویژگیهای جزیره پالم جمیرا

 

پالم جمیرا حدود ۵ کیلومتر مربع مساحت دارد. این جزیره توانست به میزان قابل قبولی به خط ساحلی دبی اضافه کند. همان طور که می دانید پالم به معنی نخل است و این جزیره دارای یک تنه و ۱۷ شاخه عظیم می‌باشد.  جزیره پالم جمیرا شکل انتزاعی از درخت نخل دارد و یک هلال ۱۲ کیلومتری اطراف نخل کشیده شده است. این هلال مانند حصاری جزیره را در بر گرفته است. در واقع این هلال به عنوان موج‌شکن به کار می‌رود اما ساختمان‌های بسیار مشهوری مانند هتل آتلانتیس در راس هلال قرار گرفته‌اند . همچنین ۲۸ هتل مجلل در جزیره پالم جمیرا وجود دارند. در ادامه درباره امکانات تفریحی و رفاهی پالم جمیرا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

بخش‌های مختلف پالم جمیرا

 

گفتیم که پالم جمیرا بر اساس طرح نخل ساخته شده است. هر بخش از جزیره کاربردی دارد که به مسکونی، تفریحی، هتل و اقامتگاه دسته بندی می‌شوند.

 

تنه اصلی پالم جمیرا

 

تنه اصلی به وسیله یک منو ریل به ساحل اصلی دبی متصل می‌شود.  همچنین یک تونل در زیر جزیره وجود دارد که تنه اصلی را به منطقه الصفوح پیوند می‌زند. در سمت شرقی جزیره آپارتمان‌های اداری و در سمت غربی  هشتصد دستگاه آپارتمان مسکونی وجود دارند. ساکنان دائمی پالم جمیرا از نبود پیاده‌روهای مناسب در اطراف این ساختمان ها شکایت می‌کنند. به عبارتی پیاده‌روی مناسبی که ساختمان‌ها را به راه‌های ارتباطی با دیگر بخش‌ها پیوند بزنند وجود ندارد.

 

لازم به ذکر است که مونو ریل موجود در پالم جمیرا، اولین و تنها مونو ریل در خاورمیانه می‌باشد.

 

شاخه های پالم جمیرا

 

 گفتیم که ۱۷ شاخه به مثابه شاخه های نخل در پالم جمیرا وجود دارند.تمام این شاخه ها کاملا مسکونی بوده و ویلاهای ساحلی در آنها ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است که خانه حاکم فعلی دبی یعنی محمد بن راشد آل مکتوم نیز در یکی از شاخه‌های پالم قرار دارد.

 

هلال پالم جمیرا

 

بخش هلالی پالم جمیرا مخصوص ساخت هتل های لوکس و مجلل است. در این بخش می‌توانید تعداد زیادی هتل و مراکز تفریحی بیابید. مهم‌ترین ساختمان هلال پالم جمیرا هتل آتلانتیس دبی می‌باشد.

 

امکانات پالم جمیرا

 

نخل جمیرا به منظور افزایش خط ساحلی دبی و همچنین توسعه گردشگری در این شهر ساخته شده است و به همین دلیل بهترین و جالب ترین امکانات تفریحی و رفاهی در این جزیره مصنوعی گردآوری شده‌اند. تمام تفریحاتی که از تفریحگاه‌های ساحلی انتظار داریم در نخل جمیرا وجود دارند. اکثر گردشگرانی که به شهر دبی سفر کردند درباره فضای مدرن و امکانات لوکس آن سخن می‌گویند. اجازه بدهید در ادامه تعدادی از امکانات تفریحی و رفاهی که در نخلی جمیرا وجود دارند برای شما نام ببریم و به اختصار توضیح دهیم.

 

قایقرانی در ساحل پالم جمیرا

 

یکی از مفرح ترین سرگرمی‌هایی که می توانید در جزیره پالم جمیرا انجام دهید، قایق‌رانی است. تورهای تفریحی قایق‌رانی با قایق‌های تندرو از ساحل مارینای دبی آغاز می‌شوند. برای دقایقی می توانید تمام ساحل اطراف پالم را دور بزنید. علاوه بر قایق‌های موتوری، قایق های بادبانی نیز در ساحل برای تفریح موجود هستند.

تور هلیکوپتر در پالم جمیرا

 

یک فرودگاه مخصوص هلیکوپتر در جزیره پالم جمیرا وجود دارد. در این فرودگاه هلیکوپترها مستقر هستند و تورهای گردشی مختلفی را ارائه می‌دهند. می‌توانید با این تورها همراه شوید و از فراز آسمان، شهر دبی و آسمان خراش‌ها را تماشا کنید.

 

سقوط آزاد از هواپیما

 

اگر به سرگرمی‌های به شدت هیجان انگیز علاقه دارید، می‌توانید Sky dive یا سقوط آزاد از هواپیما را در دبی امتحان کنید. اسکای دایو در سواحل نزدیک پالم جمیرا انجام می‌شود بنابراین می‌توانید از ارتفاعات نمای کلی جزیره را مشاهده نمایید.

 

هتل‌های مجلل در پالم جمیرا

 

همان‌ طور که در بخش‌های قبلی هم گفتیم هتل‌های مجللی در پالم جمیر ا ساخته شده‌اند که در بخش هلالی آن قرار دارند. مشهور‌ترین آن‌ها هتل آتلانتیس دبی است. هتل آتلانتیس یکی از مشهور‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های جهان می‌باشد. هتل‌های دیگری که در پالم جمیرا قرار گرفته‌اند شامل هتل ترکی جمیرا زبیل سارای، Fairrmont the palm، Sofital The Palm، Anatara The Palm Dubi Resort، The Palm Rixos و... می‌باشند. به طور کلی هتل‌های پالم جمیرا بسیار موفق هستند و در رده بندی‌های برتر جهان جای گرفته‌اند.

 

کلاب‌ها و رستوران‌ها در پالم جمیرا

 

یکی از مشهور‌ترین کلاب‌های پالم جمیرا در ساحل شرقی قرار دارد. نام این کلاب Vista Mare است. یکی از مهم‌ترین خصوصیات کلاب Vista Mare این است که دوستدار حیوانات خانگی می‌باشد. بسیاری از کلاب‌ها و رستوران‌ها از ورود حیوانات خانگی جلوگیری می‌کنند اما کلاب ویستا اجازه می‌دهد با سگ یا گربه‌تان وارد کلاب شوید. برنامه‌های مختلفی در این کلاب در ساعات شب اجرا می‌شوند که در بین جوانان طرفدار زیادی دارند.

 

کافه‌ها و کلاب‌های ساحلی متنوعی در پالم جمیرا وجود دارند که یکی از مشهور‌ترین آن‌ها کافه The Tap House می‌باشد.  یک رستوران ساحلی کوچک با غذاهای ایتالیایی در پالم جمیرا دایر است که بین اهالی دبی مشهور و محبوب است. اگر می‌خواهید یک پیتزای ایتالیایی واقعی میل کنید حتما به رستوران Il Faro سری بزنید. میز‌های این رستوران در ساحل چیده شده و فضای جذابی دارد.

 

از دیگر رستوران‌های پر طرفدار پالم جمیرا می‌توانیم به Simply Italian، رستوران عربی  سنتی Abyat، غذای دریایی Ibn Albahar، رستوران اتیوپیایی Gursha، رستوران انگلیسی Great British با غذاهای اصیل بریتانیایی، رستوران ژاپنی Kyo و... اشاره کنیم.

 

به طور کلی پالم جمیرا برای گذراندن شب‌های خاطره انگیز و زیبا جای مناسبی است. توصیه می‌کنیم پیش از سفر به دبی درباره برنامه‌های تفریحی مختلف در پالم جمیرا کمی بیشتر تحقیق کنید. به این ترتیب اطلاعات کامل‌تری در این باره کسب کرده و از سرگرمی‌های موجود پالم جمیرا لذت خواهید برد.

 

پیاده روی در پالم جمیرا

 

مناطق ویژه در پالم جمیرا ساخته شده‌اند تا افراد بتوانند فعالیت‌های سالمی مانند پیاده روی انجام دهند. یک مسیر پیاده روی زیبا در هلال پالم جمیرا ساخته شده که منظره زیبایی از خلیج فارس دارد. همچنین پارک الاتحاد در پالم جمیرا محل مناسبی برای پیاده روی و ورزش روزانه می‌باشد.

 

مونوریل پالم جمیرا

در بخش‌های قبلی اشاره‌ای به مونو ریل پالم جمیرا داشتیم. این مونو ریل جزیره را به سرزمین اصلی دبی متصل می‌کند. مسیر مونوریل جمیرا حدود ۵ کیلومتر است. این خط یکی از مهم‌ترین امکانات پالم جمیرا می‌باشد که روزانه هزاران مسافر را بین سرزمین اصلی دبی و پالم جمیرا جا به جا می‌کند. این مونوریل در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و اولین مونو ریل خاورمیانه است.

 

پالم جمیرا در دوران کرونا

در زمان نگارش این مطلب، بسیاری از ساکنان امارات متحده عربی برای مقابله با کرونا واکسینه شده‌اند. به عبارتی سفر‌های تفریحی و رفت و آمد‌ها در شهر دبی به حالت قبلی بازگشته است. در دوران کرونا یعنی زمانی که تعداد گردشگران کاهش پیدا کرد و همچنین بسیاری از فعالیت‌های صنعتی در دریا‌ها معلق شدند، آب‌های اطراف پالم جمیرا شفاف‌تر شده و دلفین‌ها به نزدیکی ساحل آمدند.

 

سخن پایانی

پالم جمیرا یکی از نماد‌های مهم شهر دبی است. این جزیره مصنوعی نشانه‌ای پیشرفت فن آوری و قدرت بشری در کره زمین می‌باشد که ناممکن‌ها را ممکن کرده است. امیدواریم اطلاعاتی که درباره این جزیره زیبا در اختیار شما قرار دادیم جالب توجه واقع شود. همچنین انگیزه‌ای برای شما ایجاد شود تا از این جزیره دیدن کنید.

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

نخل جمیرا یا پالم جمیرا یک مجمع الجزایر مصنوعی در امارات متحده و شهر دبی می‌باشد. وقتی راجع به دبی صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه به یاد سازه‌های بشری عظیم و شگفت انگیز می‌افتیم. مشهور‌ترین سازه بشری که در دبی می‌شناسیم برج خلیفه یعنی بلندترین برج جهان می‌باشد. اما یک سازه بشری شگفت انگیز دیگر نیز در این شهر وجود دارد که همان پالم جمیرا می‌باشد. امیدواریم در سفر آینده خود به دبی از این جزیره شگفت انگیز دیدن کنید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
برج های مشرف پالم جمیرا
  • برج های مشرف پالم جمیرا
  • پالم جمیرا دبی
  • پالم جمیرا
  • تنه اصلی پالم جمیرا
  • نمای هوایی پالم جمیرا
  • امکانات پالم جمیرا
  • واحدهای اقامتی پالم جمیرا
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد