اسکوتر زیر دریایی کیش (شرایط، قیمت، قوانین استفاده)

اسکوتر زیر دریایی کیش

اسکوتر زیر دریایی کیش از جدید‌ترین تفریحاتی است که در جزیره وجود دارد. اسکوتر زیر دریایی تجربه‌ای شبیه به غواصی می‌باشد اما نیازی به مهارت ندارد. از این رو همه افراد می‌توانند از این تفریح دریایی جذاب لذت ببرند. جالب است بدانید حتی افرادی که شنا بلد نیستند همه می‌توانند از اسکوتر زیر دریایی استفاده کنند. این ماشین شبیه به یک موتور سیکلت کوچک البته بدون چرخ است. یک کلاهک بر روی سر شما قرار می‌گیرد که کپسول اکسیژن به آن متصل شده است. سپس اسکوتر به زیر آب می‌رود. می‌توانید حیات زیر آب‌های خلیج فارس را از نزدیک تماشا کنید. اگر به اسکوتر زیر دریایی کیش علاقه‌مند شده‌اید، ادامه این مطلب را بخوانید تا اطلاعات کامل‌تری در اختیار شما قرار دهیم.

 

اسکوتر زیر دریایی چیست؟

 

اسکوتر زیر دریایی همان‌ طور که در بخش قبلی توضیح دادیم شبیه به موتور سیکلتی کوچک و بدون چرخ می‌باشد. سوار این ماشین می‌شوید، فرمان آن را در دست می‌گیرد. سپس یک کلاهک روی سر شما قرار می‌گیرد که تا شانه‌ها می‌رسد. یک کپسول اکسیژن به کلاهک متصل است و جلوی اسکوتر قرار دارد. زیر اسکوتر به جای چرخ، یک فن قوی وجود دارد که اسکوتر را حرکت می‌دهد. کافی است فرمان اسکوتر را در دست بگیرید و به جهت دلخواهتان بروید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اسکوتر زیر دریایی ابتدا برای تفریح ساخته نشده بود. این ماشین برای مقاصد نظامی مانند خنثی کردن مین‌های دریایی، تعمیر کشتی‌ها و... به کار می‌رفت. مدتی بعد از اسکوتر زیر دریایی برای اکتشافات و تحقیقات علمی استفاده می‌کردند.

سرانجام مشخص شد که اسکوتر زیر دریایی می‌تواند به عنوان یک وسیله تفریحی استفاده بهتری داشته باشد. امروزه در بسیاری از آبهای شفاف و آرام، مانند سواحل مرجانی جزیره کیش از اسکوتر دریایی برای تفریح استفاده می‌کنند. اسکوتر زیر دریایی کیش شما را به چندین متر زیر آبهای خلیج فارس می‌برد. در آنجا می‌توانید از فاصله‌ای بسیار نزدیک، صخره‌های مرجانی، ماهی‌های زینتی، عروس‌های دریایی، ماهی‌های مرکب و... را تماشا کنید. حال دیگر حدس می‌زنید که اسکوتر زیر دریایی یکی از تفریحات دریایی بسیار مفرح است که ارزش امتحان کردن دارد.

 

اسکوتر زیر دریایی کیش را چگونه هدایت کنیم؟

 

اگر از جمله افرادی هستید که فوبیای آب یا فوبیای فضای بسته دارید، اسکوتر زیر دریایی برای شما مناسب نیست. در غیر این صورت می‌توانید به خوبی از اسکوتر زیر دریایی در کیش استفاده کرده و حسابی لذت ببرید. در بخش قبلی اشاره کردیم که سوار اسکوتر می‌شوید، کلاه بر روی سر شما قرار می‌گیرد. پیش از اینکه زیر آب بروید، مسئول کلوپ دریایی، وضعیت اکسیژن و دیگر شرایط را بررسی می‌کند. همچنین به شما آموزش ساده‌ای درباره علامت‌های غواصی ارائه می‌دهد. یک مربی غواص با تجهیزات کامل شما را در تمام مدتی که زیر آب هستید همراهی خواهد کرد.

با استفاده از اشاره دست و علامت‌هایی که یاد گرفته‌اید با مربی در زیر آب در ارتباط هستید تا همه چیز تحت کنترل باشد. فرمان اسکوتر در دست شما است و در محدوده مجاز به هر طرف که می‌خواهید می‌روید. این تفریح هیچ گونه خطری ندارد زیرا در اسکوتر زیر دریایی کیش تمام نکات ایمنی در نظر گرفته می‌شود. اگر پوشیدن لباس غواصی برای شما مشکل است و یا اینکه شنا بلد نیستید حتما اسکوتر زیر دریایی را امتحان کنید. با کمک این ماشین می‌توانید دنیای شگفت انگیز زیر آب را از نزدیک مشاهده نمایید.

 

برای اسکوتر زیر دریایی کیش به چه امکاناتی نیاز دارید؟

 

برای سوار شدن به اسکوتر زیر دریایی به هیچ چیزی نیاز ندارید. باید یک دست لباس کامل، دمپایی و حوله به همراه داشته باشید و به یکی از کلوپ‌های دریایی مراجعه نمایید. اسکوتر زیر دریایی برای آقایان و خانم‌ها در دسترس است. آقایان می‌توانند با شلوار سوار شوند اما به خانم‌ها یک wet suit داده می‌شود.

 

قوانین استفاده از اسکوتر زیر دریایی کیش

مانند هر تفریحی باید در استفاده از اسکوتر زیر دریایی به نکات ایمنی توجه کنیم. برخی از این نکات عبارتند از:

 

- تمام آموزش‌های مربی را با دقت یاد بگیرید. این اصول ساده اما کاربردی و لازم هستند.

- در هنگامی که زیر آب هستید، کلاه را دستکاری نکنید.

- فقط در محدوده‌ای که تعیین شده است حرکت کنید.

- ارتباط خود را با مربی غواص در زیر آب حفظ نمایید.

 

افرادی که دارای شرایط زیر هستند نمی‌توانند در تور کیش از اسکوتر زیر دریایی استفاده کنند:

- اشخاصی که دارای بیماری مزمن فشار خون بالا یا پایین هستند.

- افرادی که بیماری صرع یا سابقه آن را دارند.

- افرادی که مشکلات تنفسی یا قلبی دارند.

- خانم‌هایی که باردار هستند.

- اشخاصی که کمتر از سه ماه از عمل جراحی آن‌ها می‌گذرد.

- افراد زیر ۱۲ سال یا کسانی که قد کوتاه‌تر از ۱۵۰ سانتی‌متر دارند.

 

قیمت بلیط اسکوتر زیر دریایی کیش

قیمت بلیط اسکوتر زیر دریایی در کیش در زمانی که این مطلب نوشته می‌شود به شرح زیر است:

هر نفر، برای ۱۵ دقیقه، ۳۰۰ هزار تومان

البته بسیاری از وب سایت‌های گردشگری یا کلوپ‌های دریایی، بلیط‌هایی همراه با تخفیف ویژه ارائه می‌کنند.

 

بلیط اسکوتر زیر دریایی کیش را از کجا بخریم؟

بلیط اسکوتر زیر دریایی در تعداد انگشت شماری از اسکله های جاهای دیدنی کیش ارائه می شود. بلیط اسکوتر زیر دریایی کیش را می‌توانید از وب سایت‌های معتبر گردشگری، وب سایت‌های گردشگری جزیره کیش، وب سایت‌های کلوپ‌های دریایی کیش و... تهیه نمایید. همچنین در محل کلوپ‌های دریایی زیر نیز بلیط‌ها به صورت حضوری به فروش می‌رسند. در کلوپ‌های دریایی زیر از اسکوتر دریایی کیش لذت ببرید:

 

۱. کلوپ دریایی مارینا کیش: جزیره کیش، بلوار مرجان، انتهای مرجان ۷، ساختمان شماره ۷

۲. اسکله تفریحی کیش: جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا

۳. ساحل سیمرغ: جزیره کیش، خیابان جهان

۴. ساحل مرجان: جزیره کیش، میدان مرجان

 

برای رزرو تور کیش از شهرهای مختلف و سایر تورهای داخلی و خارجی با توگردان همراه باشید. 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

اسکوتر زیر دریایی کیش از جدید‌ترین تفریحاتی است که در جزیره وجود دارد. اسکوتر زیر دریایی تجربه‌ای شبیه به غواصی می‌باشد اما نیازی به مهارت ندارد. از این رو همه افراد می‌توانند از این تفریح دریایی جذاب لذت ببرند. می‌توانید حیات زیر آب‌های خلیج فارس را از نزدیک تماشا کنید. اگر به اسکوتر زیر دریایی کیش علاقه‌مند شده‌اید، ادامه این مطلب را بخوانید تا اطلاعات کامل‌تری در اختیار شما قرار دهیم.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
detail/841/اسکوتر-زیردریایی-کیش
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد