غار کارایین آنتالیا (همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید)

غار کارایین آنتالیا

غار کارایین یک غار باستانی در شمال غرب آنتالیا است. باستان‌شناسان بر این باورند که قدیمی‌ترین مکان زندگی انسان در ترکیه، غار کارایین می‌باشد. اگر تصمیم دارید به آنتالیا سفر کنید اما تجربه متفاوت‌تری نسبت به دیگر گردشگران داشته باشید، حتماً سری به غار کارایین بزنید. بازدید از این غار مرموز که زمانی محل زندگی انسان‌ها بوده، تجربه شگفت انگیزی است. در مطلب پیش رو درباره غار کارایین صحبت می‌کنیم و راه‌های دسترسی به آن را نام می‌بریم.

 

غار کارایین آنتالیا

 

غار کارایین در ۲۷ کیلومتری شمال غربی آنتالیا و در شرق کوه چان است. شواهد به دست آمده از این غار نشان می‌دهند ۲۵ هزار سال پیش، انسان‌ها در این غار می‌زیسته‌اند. احتمالاً غار کارایین یک جان پناه موقت برای انسان‌ها بوده تا آن‌ها را از بلایای طبیعی یا حمله حیوانات وحشی حفظ کند. غار کارایین در دسته بندی دوران پارینه سنگی قرار می‌گیرد. مطالعات و تحقیقات میدانی نشان داده‌اند که این غار در دوران بعد نیز مورد استفاده قرار گرفته اما مخفی بوده است. برای مثال در زمان امپراطوری بیزانس از غار به عنوان انبار آذوقه و علوفه کمک می‌گرفتند.

وقتی وارد غار کارایین شدید متوجه خنک بودن هوای آن می‌شوید. حتی در فصل تابستان هم این غار هوای خنکی دارد. به همین دلیل گذشتگان غار کارایین را به عنوان انبار آذوقه انتخاب کرده بودند. غار دو ورودی دارد که این ورودی‌ها با نور آفتاب روشن می‌شوند و تالار ورودی را کاملا روشن می‌کنند. بر دیواره‌های غار نقش‌های سنگی زیادی بوجود آمده که به نظر می‌رسد عوامل طبیعی باعث آن شده باشند. همین نقش‌ها و سکوت غار از جذابیت‌های مهم غار کارایین می‌باشد به همین دلیل گردشگران زیادی به بازدید از آن علاقه دارند.

اگر شما هم به پدیده‌های زمین شناسی یا باستان شناسی علاقه دارید در بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا حتما سری به این غار بزنید.

 

جاذبه‌های نزدیک غار کارایین

 

در ابتدای ورودی غار می‌توانید یک موزه کوچک را ببینید که در آن اشیاء و آثار بدست آمده از غار کارایین جمع آوری شده‌اند. اشیای موزه غار کارایین شامل استخوان‌ها و دندان‌های انسان پیش از تاریخ، نیزه‌ها، ابزار جنگی و … می باشد. توجه داشته باشید که قدمت اشیاء در این موزه متفاوت است و اطلاعات کاملی در کنار هر شی نوشته شده تا راهنمای گردشگران باشد. 

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی غار کارایین می‌توانیم به شهر باستانی ترمسوس اشاره کنیم. این شهر بیش از ۱۰ هزار سال قدمت داشته و تنها ۱۵ کیلومتر با غار کارایین فاصله دارد. پیشنهاد می‌کنیم در یک روز از غار کارایین و شهر ترمسوس بازدید کنید.

 

بازدید از غار کارایین

 

در تمام فصل‌های سال می‌توانید از غار کارایین دیدن کنید. حتماً کفش مناسب بپوشید زیرا مسیر کوتاهی را بایستی پیاده به سمت غار بروید. همچنین مسیر داخلی غار ممکن است لیز باشد بنابراین به کفش مناسب نیاز خواهید داشت.  برای دسترسی به غار کارایین از آنتالیا تاکسی بگیرید یا اینکه با اتوبوس های شهر کورکوتلی به این نقطه برسید.

 

ساعات بازدید از غار کارایین

بهار و تابستان، ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر

پاییز و زمستان، ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر

 

بلیط ورودی غار کارایین

۵ لیر

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

غار کارایین یک غار باستانی در شمال غرب آنتالیا است. باستان‌شناسان بر این باورند که قدیمی‌ترین مکان زندگی انسان در ترکیه، غار کارایین می‌باشد. اگر تصمیم دارید به آنتالیا سفر کنید اما تجربه متفاوت‌تری نسبت به دیگر گردشگران داشته باشید، حتماً سری به غار کارایین بزنید. بازدید از این غار مرموز که زمانی محل زندگی انسان‌ها بوده، تجربه شگفت انگیزی است.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
detail/802/غار-کارایین-آنتالیا
  • no_image
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد