راهنمای سفر به آنتالیا؛ شهری با تاریخ، فرهنگ و طبیعت چشم‌نواز

راهنمای سفر به آنتالیا

این روزها با هرکسی که هم صحبت می‌شویم یا درباره تجربیات سفر خود از آنتالیا صحبت می‌کند و در نقش راهنمای سفر به آنتالیا به دیگران اطلاعات می‌دهد یا درباره برنامه سفر خود به آنتالیا می‌گوید! اما تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا ترکیه و بخصوص شهرهایی مانند آنتالیا، استانبول و وان این‌قدر محبوب هستند؟ آنتالیا و دیگر شهرهای ترکیه چه ویژگی یا ویژگی‌هایی دارند که سبب جذب سالانه میلیون‌ها مسافر به خود می‌شوند؟ اگر شما هم کنجکاو شده‌اید تا بیشتر درباره شهرهای ترکیه به‌خصوص آنتالیا بدانید، این مقاله را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید؛ چراکه قرار است در راهنمای سفر به آنتالیا، سیر تا پیاز مسافرت‌کردن به این شهر را در مجله تورگردان بررسی کنیم. همراه ما باشید!
 

فهرست مطالب

چرا آنتالیا را برای سفر خود انتخاب کنیم؟

 

با یک جستجوی معمولی در اینترنت درباره آنتالیا با تصاویر و گزارشاتی مواجه می‌شویم که ناخودآگاه این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که چرا آنتالیا را برای سفر انتخاب نکنیم؟! آب‌وهوای مدیترانه‌ای، جاذبه‌های گردشگری طبیعی مثل رودخانه و سواحل زیبا، مراکز خرید لاکچری که غالب برندهای مطرح جهان در آنها حضور دارند، شب‌نشینی‌ها و کافه‌های دنج، فرهنگ و تاریخ باستانی و در آخر فرهنگ و آداب و رسوم جالب مردم ترکیه! با در نظر گرفتن این موارد، احتمال اینکه آنتالیا را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب نکنیم بسیار کم خواهد شد. اما همان‌طور که برای انجام هر کاری باید از کاردان آن سؤال کرد، برای سفر به آنتالیا نیز باید به راهنمای سفر به آنتالیا مراجعه کرد؛ راهنمایی که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

 

اطلاعات کلی سفر به آنتالیا

 

حالا که از انتخاب آنتالیا به‌عنوان مقصد سفر خود مطمئن شدید، خوب است که بدانید این شهر، یک ساعت و نیم از ساعت به وقت تهران عقب‌تر است؛ در نتیجه زمان خود را برای ارتباط با خویشان در ایران هماهنگ کنید. علاوه بر این، تا زمانی که در آنتالیا هستید، ریال و دلار را به‌کلی فراموش کنید؛ چراکه باید با لیرهایی که از صرافی تهیه کرده‌اید امورات خود را بگذرانید.

برای سفر به آنتالیا لازم است که به سمت غرب ترکیه حرکت کنیم و البته لباس‌هایی که همراه خود در این سفر خواهید داشت، عموماً تابستانه و خنک و البته بارانی باید باشند؛ چراکه قرار است برای مدتی آب‌وهوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های بارانی را تجربه کنید. بعد از آن که چمدان‌هایتان را بستید، کم‌کم آماده سفر به شهری باستانی با شهرسازی زیبا خواهیم شد؛ شهری باستانی که از زمان 300 سال قبل از میلاد مسیح تا به الان همیشه مورد توجه افراد بوده است.

 

اطلاعات مهم سفر به آنتالیا
منبع گوگل مپ

 

ویژگی مثبت و قابل‌توجهی که تمام شهرهای گردشگرپذیر دارند و آنتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست، داشتن هتل‌های بسیار زیاد، متناسب با هر نوع نیاز و بودجه‌ای است. شما در این شهر از هتل‌های ریزورت که نه‌تنها نیاز شما به امکانات رفاهی و تفریحی مانند ساحل اختصاصی و استخر را برطرف می‌کنند، بلکه معمولاً سه وعده اصلی غذا در آن به‌صورت رایگان سرو می‌شود که اصطلاحاً به این یوآل (UALL) می‌گویند، تا انواع هاستل‌ها که تنها ارائه مکانی برای خواب و استحمام را به‌عنوان خدمات خود می‌دانند، به‌وفور پیدا می‌کنید. در ادامه اطلاعات کلی که برای سفر به آنتالیا ممکن است نیاز داشته باشید را لیست خواهیم کرد:

  • زبان رسمی: ترکی استامبولی
  • واحد پول: لیر ترکیه
  • اختلاف ساعت آنتالیا با تهران: یک ساعت و نیم عقب‌تر از تهران
  • فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه آنتالیا
  • شماره‌تلفن‌های ضروری:
  • آمبولانس: 112
  • آتش‌نشانی 110
  • پلیس 155
  • کد کشور: 90+

آب‌وهوای آنتالیا

 

یکی از نکات مهمی که در هر راهنمای سفر باید به آن پرداخته شود، وضعیت آب‌وهوایی آن شهر است. همان‌طور که در راهنمای سفر به آنتالیا اشاره شد، این شهر آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارد و ازآنجایی‌که معمولاً چنین شهرهایی آب‌وهوای معتدلی دارند، نباید انتظار اختلاف دما و وضعیت بارندگی  بسیار زیادی در فصول مختلف آن داشته باشیم. در ادامه به طور اختصاصی‌تر به بررسی وضعیت آب‌وهوای آنتالیا در چهارفصل سال می‌پردازیم.

 

بهترین زمان سفر به آنتالیا
راهنمای بهترین زمان سفر به آنتالیا - منبع گوگل مپ

 

  • بهار: بارندگی‌های زیاد؛ در نتیجه، حتماً یک جفت کفش یا چکمه ضدآب و بارانی همراه خود داشته باشید!
  • تابستان: تابش مستقیم آفتاب و آب‌وهوای گرم و شرجی؛ ضدآفتاب مناسب و پوشیدن لباس خنک و نخی به‌شدت پیشنهاد می‌شود!
  • پاییز: باز هم شاهد بارندگی هستیم؛ اما این بار همراه با نسیم و خنکای پاییزی! برای همین در کنار بارانی و چکمه، لباس بافت هم همراه خود داشته باشید.
  • زمستان: همان‌طور که انتظار می‌رود، در زمستان‌های آنتالیا خبری از بارش سنگین برف نیست؛ انگار همه چیز در این شهر در متعادل‌ترین حالت خود قرار گرفته است. با این حال از لباس گرم و دستکش برای درست‌کردن آدم‌برفی غافل نشوید!

بهترین زمان سفر به آنتالیا

 

با نگاهی به لیست بالا و با در نظر گرفتن ترجیحات خود به‌راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که سفر به آنتالیا در کدام فصل برای شما مناسب‌تر است؛ اگر گرما را دوست دارید و استراحت در سواحل آنتالیا را به راه‌رفتن در کنار اسکله‌ها در زیر باران ترجیح می‌دهید، اواخر بهار و تابستان بهترین فصل برای مسافرت‌کردن به آنتالیا است. از طرف دیگر، اگر دوست دارید که در کنار درخت‌های کریسمس کادوهای سال نو خود را باز کنید، فصل زمستان مناسب‌ترین زمان برای سفر شما به آنتالیا است. اما اگر خواسته باشیم به‌طورکلی بهترین زمان سفر به آنتالیا را مشخص کنیم، فصل بهار و تابستان گزینه‌های مطرح شده هستند.

چگونه به آنتالیا سفر کنیم؟

 

در ادامه راهنما سفر به آنتالیا باید گفت که تکنولوژی در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی آن‌قدر پیشرفت کرده است که برای سفر به کشور دیگر تنها محدود به یک انتخاب نباشیم. برای سفرکردن به آنتالیا از ایران، دو مسیر وجود دارد: مسیر زمینی و مسیر هوایی. انتخاب شما کدام است؟

 

راهنمای سفر آنتالیا زمینی
چگونه به آنتالیا برویم؟ - منبع گوگل مپ

 

سفر زمینی به آنتالیا

 

برای سفر زمینی به آنتالیا دو تصمیم مهم باید بگیرید: 1- با چه وسیله ای میخواهید سفر کنید؟ 2- از چه مرزی میخواهید عبور کنید؟

از سه طریق می‌توانید به‌صورت زمینی وارد خاک ترکیه شوید:

  • اتوبوس: برای سفر به آنتالیا با اتوبوس می‌توانید سوار اتوبوس‌های تهران - تبریز شوید و بعد با سوارشدن به اتوبوس تبریز - آنکارا  خود را به نزدیکی آنتالیا برسانید و بعد از آن‌جا سوار اتوبوس آنکارا - آنتالیا شوید.

  • قطار: برعکس استانبول و آنکارا، قطار مستقیم به سمت آنتالیا وجود ندارد، به همین دلیل باید با قطار تبریز - آنکارا خود را به آنکارا برسانید و بعد از آن‌جا با ماشین به سمت آنتالیا حرکت کنید.

  • ماشین شخصی: در آخر اگر می‌خواهید کنترل زمان و رانندگی در مسیر زیبای راه زمینی سفر به آنتالیا در دست خودتان باشد، ماشین شخصی مناسب‌ترین گزینه است. فقط نکته‌ای که وجود دارد این است که قبل از روشن‌کردن ماشین و حرکت به سمت آنتالیا باید مرز عبوری خود را انتخاب کنید. ایران با ترکیه سه مرز مشترک دارد که به ترتیب سهولت در حمل‌ونقل و شلوغی عبارت هستند از: مرز بازرگان، مرز رازی و مرز سرو.

 

سفر به آنتالیا با تور

 

سفر به آنتالیا با تور به‌خصوص اگر قرار باشد زمینی برویم، بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود؛ چراکه گذران وقت را سریع‌تر و زیبایی‌های مسیر را دوچندان می‌کند. ازآنجایی‌که آنتالیا یکی از مقصدهای مهم و محبوب گردشگران است، شما به‌راحتی می‌توانید مناسب‌ترین تور آنتالیا را باتوجه‌به شرایطتان پیدا و انتخاب کنید و دیگر دردسرهای انتخاب و رزرو هتل و رفتن به جاذبه‌های گردشگری را تجربه نکنید.

در سایت تورگردان انواع تورهای آنتالیا از شهرهای مختلف ایران مانند تور آنتالیا از تهران، از مشهد و… با اقامت در هتل‌های 2 ستاره تا 5 ستاره وجود دارد. برای رزرو کافی است تور مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از بررسی‌های لازم درباره خدمات تور و مقایسه قیمت، برای مشاوره و تکمیل خرید با کارشناسان تورگردان به شماره 02147627800 تماس بگیرید.

 

سفر به آنتالیا با تور
رزرو تور آنتالیا - منبع گوگل مپ

 

سفر هوایی به آنتالیا

 

مسئله‌ای که در سفر هوایی به آنتالیا وجود دارد این است که از ایران به دومین شهر محبوب ترکیه، یعنی آنتالیا، پرواز مستقیم وجود ندارد. معمولاً سفرهای هوایی از تهران به سمت آنتالیا توسط دو شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و قطر ایرویز انجام می‌شود. مسیرهای شرکت ترکیش ایرلاینز از تهران به سمت آنتالیا به سه طریق زیر است:

  • تهران - استانبول - آنتالیا.

  • تهران - آنکارا - آنتالیا.

  •  تهران - آنکارا - استانبول - آنتالیا.

مسیرهای که شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز از آن عبور می‌کند، به چهار صورت زیر است:

  • تهران - دوحه – آنتالیا.

  • تهران - دوحه – استانبول - آنتالیا.

  • تهران - دوحه - آنکارا - آنتالیا.

  • تهران - دوحه - آدانا - آنتالیا.

 چطور از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر برویم؟

 

بعد از آن‌که به‌سلامتی در فرودگاه آنتالیا از هواپیما پیاده شدید، برای رسیدن به مرکز شهر لازم است که مسافت 15 کیلومتری را طی کنید. برای طی کردن این مسیر می‌توانید سوار اتوبوس خط 600 اتوبوسرانی آنتالیا شوید و بعد از حدود 45 تا 60 دقیقه به ایستگاه اتوگار که در مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است، خواهید رسید. همچنین می‌توانید سوار خط 800 اتوبوسرانی شوید و به سواحل جذاب لارا پلاجی و کنیالتی پلاجی روید. علاوه‌براین دو مسیر، از اتوبوس‌های شاتل فرودگاهی نیز برای رسیدن به مرکز شهر می‌توانید استفاده کنید.

انتخاب دیگر پیشروی شما، حمل‌ونقل با تاکسی است. تاکسی‌های فرودگاه آنتالیا در عرض 35 دقیقه شما را به مرکز شهر می‌رسانند. علاوه بر اتوبوس و تاکسی، برای رفتن به مرکز شهر از تراموا نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

چگونه از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر برویم؟
منبع گوگل مپ

هزینه سفر به آنتالیا 1402

 

تا به الان ممکن است برآوردی از هزینه‌های سفر به آنتالیا کرده باشید، در ادامه به طور اختصاصی‌تر و دقیق‌تر میزان هزینه‌ای که از رفتن به آنتالیا در سال 1402 برایتان آب می خورد را بررسی می‌کنیم. آنتالیا چند؟!

هزینه بلیت هواپیما تهران آنتالیا رفت‌وبرگشت

 

ازآنجایی‌که هیچ‌چیز در این جهان ثابت نیست و همه چیزها متغیر هستند، هزینه بلیت هواپیما تهران - آنتالیا نیز از این قاعده پیروی می‌کند؛ آن هم نه یک‌بار در طول سال& بلکه ممکن است این اتفاق بارها رخ دهد. 

  • در سال 1402 هزینه بلیت هواپیما از مبدا تهران به مقصد آنتالیا به شرح زیر است:

 

کلاس پرواز

محدود قیمت

اکونومی

از 24,908,800 تومان تا 39,694,900 تومان

بیزینس 

از 39,563,600 تومان تا 141,951,600 تومان

 

  • در سال 1402 هزینه بلیت هواپیما از مبدا آنتالیا به مقصد تهران به شرح زیر است:

 

کلاس پرواز

محدود قیمت

اکونومی

از 8,309,600 تومان تا 226,689,400 تومان

بیزینس 

از 48,832,900 تومان تا 93,380,300 تومان

 

هزینه سفر هوایی به آنتالیا
راهنمای سفر به آنتالیا هوایی - منبع گوگل مپ

 

اگر از دیدن این اختلاف قیمت شما هم تعجب کرده‌اید، باید گفت که این تفاوت قیمت عمدتاً به علت تفاوت در ایرلاین و تعداد توقف هواپیما است. در بین ایرلاین‌هایی که مسیر تهران به آنتالیا را طی می‌کنند، معمولاً ترکیش ایرلاینز بلیت با قیمت مناسب‌تری به مسافران ارائه می‌کند. همچنین، هرچه تعداد توقف‌های هواپیما بیشتر باشد، هزینه آن نیز کمتر خواهد شد.

هزینه رزرو هتل آنتالیا

 

تعداد ستاره

نام هتل

شروع قیمت اقامت برای یک شب

وعده‌غذایی

رزرو تور 

پنج‌ستاره

هتل آکرا آنتالیا

 

71,892,000 ریال

بدون وعده‌غذایی

تماس با کارشناس

پنج‌ستاره

هتل سی لایف فامیلی ریزورت آنتالیا

60,792,000 ریال

هر سه وعده

All Inclusive

تماس با کارشناس

پنج‌ستاره

هتل Elysium Green Suites آنتالیا

 

58,193,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

پنج‌ستاره

هتل سو اند آکوالند آنتالیا

55,147,000 ریال

بدون وعده‌غذایی

تماس با کارشناس

پنج‌ستاره

هتل Megasaray Westbeach Antalya آنتالیا

54,843,000 ریال

هر سه وعده

All Inclusive

تماس با کارشناس

پنج‌ستاره

هتل رامادا پلازا آنتالیا

از 48,741,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

پنج‌ستاره

هتل مرمره آنتالیا

 

48,360,000 ریال

بدون وعده‌غذایی

تماس با کارشناس

پنج‌ستاره

هتل آنتالیا ریزورت و اسپا آنتالیا

 

44,612,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

چهارستاره

هتل هالیدی این آنتالیا لارا آنتالیا

 

42,185,000 ریال

بدون وعده‌غذایی

تماس با کارشناس

چهارستاره

هتل بست وسترن پلاس خان آنتالیا

 

38,052,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

چهارستاره

هتل Nashira City Resort Hotel آنتالیا

 

35,666,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

چهارستاره

هتل آسپن آنتالیا

 

32,562,000 ریال

بدون وعده‌غذایی

تماس با کارشناس

چهارستاره

هتل سندر آنتالیا

 

29,575,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

چهارستاره

هتل Ring Downtown Hotel آنتالیا

 

28,523,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

سه ستاره

هتل اورکو آنتالیا

 

257,221,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

سه ستاره

هتل کوزا آنتالیا

 

72,136,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

سه ستاره

هتل Sealife Lounge آنتالیا

 

62,344,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

سه ستاره

هتل آدالیا آنتالیا

 

51,596,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

دوستاره

هتل متور آنتالیا

 

57,699,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

دوستاره

هتل ناسا فلورا آنتالیا

 

38,581,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

یک ستاره

هتل OPERA Boutique Hotel آنتالیا

 

40,169,000 ریال

صبحانه

تماس با کارشناس

 

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، هتل‌های شهرهای گردشگرپذیری مثل آنتالیا دارای تنوع قابل‌قبولی هستند و برای هر نوع سلیقه و بودجه‌ای گزینه‌های زیادی دارند که لاکچری‌ترین و گران‌ترین هتل‌های آنتالیا تا هتل‌های معمولی‌تر و با قیمت مناسب‌تر را بررسی کردیم.

 

راهنمای انتخاب هتل مناسب در سفر به آنتالیا
منبع گوگل مپ

هزینه خرید سیم‌کارت در آنتالیا

 

یکی از موارد بسیار مهم که اغلب اوقات مغفول می‌ماند، سیم‌کارت و اینترنت همراه است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که از هتل خود خارج شوید. در این لحظه است که دیگر اینترنتی وجود ندارد که مسیریابی کنید یا با دیگران ارتباط برقرار کنید. خرید سیم‌کارت در آنتالیا باعث می‌شود که در هر لحظه به اینترنت خط خود متصل شوید یا در هر مکان بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. در ادامه به بررسی اپراتورهای محبوب در ترکیه و هزینه آن‌ها می‌پردازیم.

 

هزینه خرید سیمکارت در آنتالیا
هزینه خرید سیمکارت آنتالیا - منبع گوگل مپ

 

  • اپراتور ترکسل: قیمت سیم‌کارت این اپراتور برای مسافران ۴۰۰ لیر و برای کسانی که اقامت دائم داشته باشند ۳۰۰ لیر است.

  • اپراتور ودافون: قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری ۳۵۰ لیر برای گردشگران و ۲۵۰ لیر برای افرادی است که اقامت دائم در ترکیه دارند، است.

  • اپراتور ترک تلکام: قیمت سیم‌کارت‌های این اپراتور ۳۰۰ لیر برای گردشگران و ۲۰۰ لیر برای افرادی است که  اقامت دائم در ترکیه دارند، است.

هزینه وسایل حمل‌ونقل عمومی آنتالیا

 

وسایل حمل نقل عمومی در آنتالیا به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند: اتوبوس و مینی‌بوس، تراموا و تاکسی. برای هر سه این وسایل با استفاده از کارت بلیت مخصوص که آنتالیا کارت نام دارد، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مزیت پر رنگ آنتالیا کارت، قابلیت شارژ دلخواه آن است.

 

هزینه حمل و نقل عمومی در آنتالیا
راهنمای هزینه حمل‌ونقل عمومی در آنتالیا - منبع گوگل مپ

 

  • هزینه اتوبوس: پرداخت با آنتالیا کارت به قیمت ۱.۸۰ لیر و به‌صورت نقدی 2 لیر

  • هزینه تراموا: ۱.۷۵ لیر

  • هزینه تاکسی: ورودی تاکسی‌های آنتالیا 5.50 لیر ترکیه است و به ازای هر ۱ کیلومتر تقریبا 4 لیر ترکیه، کرایه افزایش می‌یابد. 

هزینه تفریحات در  آنتالیا

 

تفریح

هزینه

آفرود

حدود ۱۹۰ لیر

تور رفتینگ 

حدود ۱۸۰ لیر

غواصی در دریای مدیترانه

حدود ۱۷۰ لیر

کشتی‌سواری

حدود ۷۰ تا ۳۷۰ لیر

بلیت پارک آبی آکوالند آنتالیا

حدود ۳۰ تا ۵۰ لیر ترکیه

ورودی دلفین لند آنتالیا 

۱۰۰ لیر

پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی آنتالیا

حدود ۸۰ لیر

ورودی مرکز اسکی هیپ ناتیک آنتالیا

۱۰۰ لیر

بلیت موزه باستان‌شناسی آنتالیا

۲۰ لیر

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

آنتالیا، شهری جذاب و زیبا در سواحل دریای مدیترانه با طبیعت بکر و مناظر خیره کننده‌ای که دارد، به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای سفر و تفریح در ترکیه شناخته می‌شود. این شهر با تاریخچه‌ای بسیار قدیمی و فرهنگ غنی، معماری منحصر به فرد، سواحل زیبا، تفریحات و پارک‌های آبی، بازارهای شاد رنگی و.. همه را به خود جذب می‌کند. پس در راهنمای سفر به آنتالیا، با هم به دیدن جاذبه‌های دیدنی این شهر خواهیم رفت. همچنین، راهنمایی‌هایی برای خرید هدایای محلی و لذت بردن از غذاهای محلی نیز در این مقاله گنجانده شده و بهترین تفریحات و راه‌های سفر به آنتالیا نیز به شما معرفی شده است. علاوه‌براین نکات مفیدی برای برنامه‌ریزی سفر به آنتالیا در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

انتشار :  8 آبان 1402 به روزرسانی :  9 آبان 1402 نویسنده :   زهرا مطلق
تصاویر مرتبط
راهنمای انتخاب هتل مناسب در سفر به آنتالیا
  • راهنمای انتخاب هتل مناسب در سفر به آنتالیا
  • هزینه حمل و نقل عمومی در آنتالیا
  • بهترین زمان سفر به آنتالیا
  • هزینه سفر هوایی به آنتالیا
  • هزینه خرید سیمکارت در آنتالیا
  • راهنمای سفر آنتالیا زمینی
  • چگونه از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر برویم؟
  • سفر به آنتالیا با تور
  • اطلاعات مهم سفر به آنتالیا
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد