دره چاکاویر قشم کجاست؟ تصاویر، آدرس ل سفر، تصاویر )

چاکاویر تنگه قشم

چاکاویر گوران از ژئوسایت‌های زیبای قشم است. فاصله چاکاویر تا شهر قشم حدود ۹۲ کیلومتر است. همانطور که در راهنمای سفر قشم ذکر کردیم این تنگه زیبا بر اثر فرسایش آبی به‌وجود آمده است. حفره‌ها و فرورفتگی‌های مقعری بر دیواره‌های چاکاویر قشم وجود دارند که مناظر بسیار شگفت انگیزی را ایجاد کرده‌اند. دره چاکاویر قشم محل مناسبی برای عکاسی می‌باشد بنابراین در بازدید از این تنگه دوربین خود را فراموش نکنید.

 

تنگه چاکاویر قشم

 

تنگه چاکاویر قشم کجاست؟

 

در بخش ابتدایی گفتیم که چاکاویر در نزدیکی روستای گوران قرار گرفته است. برای بازدید از این تنگه بهتر است با تور‌های گردشگری و یک تور لیدر حرفه‌ای همراه باشید. اگر بدون تور به جزیره سفر کرده‌اید حتما از اهالی روستای گوران برای رفتن به تنگه چاکاویر راهنمایی بخواهید. راهنمایان محلی می‌توانند شما را در کمترین زمان به تنگه برسانند. بخشی از مسیر را می‌توانید با خودرو طی کنید. حدود نیم ساعت باید پیاده روی کنید ولی مطمئن باشید مناظر تنگه چاکاویر قشم، بسیار زیبا و شگفت انگیزند و شما از این پیاده روی احساس خستگی نخواهید کرد.

تنگه چاکاویر قشم به دلیل تندباد‌ها و فرسایش آبی به‌وجود آمده است. میلیون‌ها سال زمان طی شده تا دیواره‌های چاکاویر شکل بگیرند. اشکال بسیار زیبا و متنوعی بر دیوار‌ه‌ها و کف تنگه دیده می‌شوند که معمولاً به رنگ سفید مایل به خاکستری اند. حفره‌های بزرگ و کوچکی در کف تنگه ایجاد شده‌اند که با آب باران پر می‌شوند. رنگ آبی این حوضچه‌های طبیعی در کنار رنگ روشن دیواره‌ها، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز و بی‌نظیری ایجاد می‌کند.

بسیاری از گردشگران که به بازدید از چاکاویر، از جاهای دیدنی قشم می‌روند، به صخره پیمایی در این تنگه می‌پردازند. توجه داشته باشید که برای بالا رفتن از صخره‌ها نیاز به آمادگی جسمی مناسب دارید. حتماً با یک گروه گردشگری یا راهنمای محلی به چاکاویر بروید زیرا صخره‌ها پس از بارندگی بسیار لیز و صیقلی می‌شوند که ممکن است بالا رفتن از آن‌ها بسیار مشکل باشد.

 

تنگه چاکاویر در قشم

 

بهترین فصل دره چاکاویر قشم

 

حوضچه‌های آب در چاکاویر با آب باران پر می‌شوند بنابراین در فصل تابستان که باران‌های موسمی می‌بارند این حوضچه‌ها پر هستند. با این حال بازدید از چاکاویر قشم در فصل تابستان ممکن است برای شما بسیار دشوار باشد. گرمای هوا و شرجی برای بسیاری از گردشگران ناخوشایند است. پیشنهاد می‌کنیم در فصل پاییز و زمستان به دره چکاویر قشم بروید تا بتوانید از هوای مطبوع آن لذت ببرید.

اوایل فصل بهار هم می‌تواند زمان مناسبی برای بازدید از چاکاویر باشد. از آنجایی که تنگه چاکاویر قشم در نزدیکی روستای گوران است، می‌توانید به برخی جاهای دیدنی قشم نیز که در این روستا قرار گرفته‌اند سری بزنید. روستای گوران دارای نخلستان‌های سرسبز و زیبایی است. همچنین لنج‌ها و شناور‌های زیادی در ساحل روستا قرار دارند که چشم انداز شگفت انگیز ایجاد می‌کنند. بازدید از ساحل روستای گوران مخصوصا در زمان غروب آفتاب تجربه فراموش نشدنی خواهد بود. توجه داشته باشید که تابلو‌های راهنمای متعددی در روستای گوران وجود دارند که شما را به سمت تنگه چاکاویر هدایت می‌کنند.

 

تنگه چاکاویر قشم

 

آدرس تنگه چاکاویر قشم

جزیره قشم، روستای گوران

 

برای رزرو تور قشم از شهری که هستید روی تورگردان حساب کنید.

تور ساری به قشم 

تور گرگان به قشم

تور مشهد به قشم 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

چاکاویر از ژئوسایت‌های زیبای قشم است. فاصله چاکاویر تا شهر قشم حدود ۹۲ کیلومتر است. این تنگه‌ی زیبا بر اثر فرسایش آبی به‌وجود آمده است. حفره‌ها و فرورفتگی‌های مقعری بر دیواره‌های چاکاویر قشم وجود دارند که مناظر بسیار شگفت انگیزی را ایجاد کرده‌اند.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  14 دی 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
تنگه چاکاویر قشم
  • تنگه چاکاویر قشم
  • تنگه چاکاویر قشم
  • تنگه چاکاویر در قشم
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
2 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
قاضی
من یک بار توی این تنگه چنان سر خوردم و افتادم تو حوضچه ک مرگو جلوی چشم خودم دیدم، واقعا لغزنده ست و کار هر کسی نیست اونجا رفتن
خدنگیعفیفه خدنگی
همونطور که گفتیم حتما باید با یک راهنما به چاکاویر برین و کفش مناسب هم داشته باشین