جاده جهان کیش ؛ جاده ای رویایی و آرام

جاده جهان کیش

جاده جهان کیش جاده ای مخصوص رانندگی، دوچرخه سواری و موتورسواری است. این جاده آرام و با صفا که دور تا دور جزیره کیش کشیده شده است از یک سو آرامش ساحل را برایتان به ارمغان می آورد و از سوی دیگر طعم شیرین یک سواری بدون دغدغه را به شما عرضه می کند. لذت زیادی دارد که روی صندلی ماشین لم بدهی و بدون دغدغه پایت رو روی گاز بگذاری و آبی دریا را تماشا کنی، چنین اتفاقی در هیچ کجای کشور امکانپذیر نیست. پس تا دیر نشده بلیط سفر به کیش را تهیه کنید و جاده جهان را از نزدیک ببینید. در ادامه مطلب از تورگردان بیشتر درباره این جاده رویایی صحبت می کنیم.

 

رانندگی در جاده جهان

 

جاده جهان کیش جهانی دیگر را پیش رویتان قرار می دهد. این جاده کل جزیره را دور می زند و بخش هایی از آن کاملا از کنار آب می گذرد و چیزی حدود 1 متر با دریا فاصله دارد. بخش های دیگر نیز بی واسطه، ساحلی است. از مهمترین مزایای جاده جهان که بعضی آن را جاده دنیا می نامند آرامش عجیب آن است. روزها و شب ها فرقی نمی کند، جاده جهان ساکت است چون در نزدیکی اش نه خانه و هتل و سکونتگاهی وجود دارد و نه جاده دیگری که پر رفت و آمد باشد. تنها در بعضی قسمت های آن صدای پرندگان مهاجر و مرغ های دریایی می آید.  

 

رانندگی در جاده جهان کیش

همیشه رانندگی در جاده استرس زاست، به خصوص زمانی که جاده شلوغ باشد و مدام باید پایش روی کلاج و ترمز بگذاری. در جزیره زیبای کیش جاده ای وجود دارد که بدون استرس و زانو درد می توان در آن رانندگی کرد و در عین حال مناظری بکر و زیبا و چشم اندازی آرام از جزیره کیش و خلیج فارس را پیش رو داشت. افرادی که با وسیله نقلیه شخصی به تور کیش آمده باشند برای رفتن به این جاده مشکلی ندارند ولی پیشنهاد هوس برانگیزتر اجاره ماشین در کیش است. لذت رانندگی با ماشین های مدل بالا و لوکس آن هم در جاده ای به این منحصر به فردی با هیچ چیز برابری نمی کند.

درست است که در جاده جهان خبری از چراغ قرمز، سرعت گیر و سبقت گرفتن نیست ولی ناگفته نماند که رانندگی در جاده جهان محدودیت ها و قوانین خاص خودش را دارد. این جاده نیز مثل سایر جاده های کیش قوانین خاص خودش را دارد ولی سخت گیری ها آنقدر زیاد نیست که نتوانید کمی سرعت بگیرید و با هیجان رانندگی کنید. پیش برانید و از منظره و رانندگی لذت ببرید.

 

جاذبه ها و هتل های نزدیک به جاده جهان

وقت می گوییم جاده جهان کل جزیره را دور می زند بدین معنی است که در هر بخشی از آن نزدیک به یکی از هتل های کیش خواهد بود. در نزدیکی جاده جهان هتل هایی احداث شده اند که خاص افرادی است که می خواهند از مرکز شهر و شولغی ها فاصله داشته باشند. معروف ترین هتل نزیدک به جاده جهان هتل ترنج است که جاده آن نیز از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار است. هتل ترنج هتلی ساحلی است که به طور کلی یک فاز از واحدهای اقامتی اش درون آب قرار گرفته است. نمای کلی هتل به شکل ترنج است و اتاق های درون آب فضایی رویایی و منحصر به فرد را در اختیار میهمانان قرار می دهند. افرادی که در هتل ترنج اقامت داشته باشند، دسترسی بسیار آسانی به جاده جهان خواهند داشت.

از جاهای دیدنی کیش نزدیک به جاده جهان، پارک ساحلی سیمرغ است که در نزدیکی هتلی به همین نام با ساحل اختصاصی قرار گرفته است. در پارک ساحلی سیمرغ انواع گونه های گیاهی و جانوری به چشم می خورند. پارک سیمرغ در جنوب شرقی جزیره قرار گرفته بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری پهن شده است. افرادی که در این دو جاده مشغول سواری باشند حتما از کنار پارک ساحلی نیز می گذرند. هنگام گذر از کنار این پارک از یک سو لذت تماشای آبی فیروزه ای دریا و از سوی دیگر درختان، آلاچیق ها و دیگر مناظر طبیعیِ پارک را حس خواهید کرد.

از دیگر جاذبه هایی که در مسیر جاده جهان قرار دارد دلفیناریوم کیش است. اگر چه که دلفیناریوم یک فضای محصور و مجزاست ولی در منطقه ای خوش آب و هوا قرار گرفته چرا که حیوانات و پرندگان موجود در پارک دلفین ها نیاز به فضایی کاملا طبیعی و بکر برای زیست دارند. حس اینکه در نزدیکی تو گونه های نادری از حیوانات زیست می کنند، بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاده جهان کیش جاده ای مخصوص رانندگی، دوچرخه سواری و موتورسواری است. این جاده آرام و با صفا که دور تا دور جزیره کیش کشیده شده است از یک سو آرامش ساحل را برایتان به ارمغان می آورد و از سوی دیگر طعم شیرین یک سواری بدون دغدغه را به شما عرضه می کند. لذت زیادی دارد که روی صندلی ماشین لم بدهی و بدون دغدغه پایت رو روی گاز بگذاری و آبی دریا را تماشا کنی. در ادامه مطلب بیشتر درباره این جاده رویایی صحبت می کنیم.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
رانندگی در جاده جهان
  • رانندگی در جاده جهان
  • جاده جهان کیش
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد