پارک شهر کیش بوستانی با دریاچه و امکانات متعدد رفاهی و تفریحی

پارک شهر

پارک شهر کیش در زمینی بالغ بر 10 هکتار به یکی از معروف ترین پارک های جزیره تبدیل شده است. پارک شهر جزیره کیش در حاشیه ساحل قرار نگرفته ولی وجود امکاناتی همچون دریاچه مصنوعی، فضای سبز، وسایل بازی و قایق سواری در آنجا اوقات خوشی را برای گردشگران به همراه می آورد. پارک شهر از سال 1393 به بهره برداری رسیده است و مناسب خانواده ها، دوستان و دورهمی هاست. تقریبا نیمی از مساحت پارک را فضای سبز شامل درختکاری و باغچه تشکیل داده است. در جای جای پارک آلاچیق هایی برای استراحت و اتراق کردن خانواده ها تعبیه شده است. امکانات پارک، بی نظیر است و در مجموع باعث شده گردشگران تمایل زیادی به استفاده از آنجا داشته باشند. در ادامه به معرفی کامل پارک شهر و امکاناتش می پردازیم.

 

پارک شهر کیش

 

کلیک کنید: نقشه پارک شهر کیش

 

پارک شهر در کیش در ابتدای تاسیسش کاملا ناشناخته بود و استقبال زیادی از آن نشد. اما به تدریج با افزودن امکانات بیشتر و توسعه یافتن دریاچه مصنوعی اش، مورد توجه قرار گرفت. امروزه پارک شهر در کیش ورودی های متعددی دارد که یکی از آن ها روبروی هتل سورینت مریم کیش است. اسکله تفریحی و پارک ساحلی مرجان نیز از جاهای دیدنی کیش و از جاذبه های نزدیک به پارک شهر محسوب می شوند. کاخ الیت کیش، مرکز غواصی کیش و پیست کارتینگ نیز به پارک شهر نزدیک اند. در تور کیش گردشگرانی که هتل سورینت مریم را انتخاب می کنند، به راحتی می توانند ساعتی چند را در این پارک زیبا سپری کنند.

 

دریاچه مصنوعی پارک شهر کیش

دریاچه مصنوعی پارک شهر کیش در واقع نخستین دریاچه مصنوعی بزرگ کیش محسوب می شود و در آن همزمان 20 تا 30 قایق پدالی شناور می باشند. شب ها پارک شهر حال و هوای دیگری دارد چرا که نورپردازی آن به خصوص در نزدیک دریاچه آنجا را به محیطی رویایی و با صفا تبدیل می کند. فرقی نمی کند که در دل دریاچه مشغول قایق سواری شوید یا کنار آن ایستاده به تماشای آرامش آب دل بدهید. در هر دو صورت از بودن در پارک شهر لذت خواهید برد.

 

فواره های پارک شهر کیش

 

طراحی پارک شهر

پارک جزیره ی کیش علاوه بر داشتن دریاچه مصنوعی که به عنصر شاخص آن تبدیل شده ؛ مشتمل بر فضای سبز متنوع و آرامبخشی است که سکوت آن باعث می شود خلوت خوبی را در جزیره کیش تجربه کنید. برای فضاسازی باغ از عناصری مثل آبنما و خیابان‌های گلکاری شده بهره گرفته شده است. طراحی پارک به گونه ای است که پیاده روی و قدم زدن در راه‌ها و معابرش تفریحی لذت بخش محسوب می شود. گل های زیبا و درخت های متنوع صفای دیگری به آنجا داده اند. در چند جای پارک شهر المان هایی نصب شده که هم اکنون به نماد پارک شهر تبدیل شده اند. ورودی پارک جزیره ی کیش برای عموم مردم رایگان است.

 

سایر امکانات

فضاهای ورزشی پارک شهر مشتمل بر چندین زمین بازی مخصوص والیبال، بسکتبال و فوتبال است. این پارک میز پینگ پونک و دیگر امکانات ورزشی را نیز در اختیار گردشگران قرار می دهد. پیست دوچرخه سواری و پیست اسکیت پارک شهر نیز با استقبال خوبی مواجه می شود.

بخش هایی از پارک مثل زمین های بازی تابستان ها که گرما در تور کیش شدت می گیرد مسقف می شود تا امکان استفاده از آن تسهیل گردد. سایبان های هوایی پارک شهر استفاده از آن را در فصل های مختلف و ساعات متعدد روز بیشتر کرده است.

پارک شهر دارای امکانات رفاهی از قبیل پارکینگ، نمازخانه، سرویس های بهداشتی تمیز و چندین کافی شاپ و بوفه و رستوران است. به علاوه برای معلولین عزیز نیز امکانات رفاهی و تفریحی کافی در نظر گرفته شده و همه جوانب امر برای راحتی گردشگران سنجیده شده است. 

آدرس پارک شهر کیش

هرمزگان، کیش، بلوار خلیج فارس، خیابان امیرکبیر

تلفن: 07644458582

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

پارک شهر کیش در زمینی بالغ بر 10 هکتار قرار دارد. از امکانات پارک شهر در کیش می توان به دریاچه مصنوعی، فضای سبز، وسایل بازی و قایق سواری اشاره نمود. پارک شهر کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که در تور کیش به گردشگران پیشنهاد می شود. پارک شهر از سال 1393 به بهره برداری رسیده است و مناسب خانواده ها، دوستان و دورهمی هاست.

انتشار :  1 دی 1400 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
فواره های پارک شهر کیش
  • فواره های پارک شهر کیش
  • پارک شهر کیش
  • پارک شهر
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد