جاهای دیدنی کرمانشاه (همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید)

جاهای دیدنی کرمانشاه

جاهای دیدنی کرمانشاه 

استان کرمانشاه یکی از قدیمی ترین مناطقی است که ایرانیان در آن بصورت دائمی حضور داشته اند این استان و شهر کرمانشاه پایتخت بهاره خسروپروز بوده است . این شهر در گذر زمان نام های مختلفی به خود گرفته که البته این نام ها ریشه مشترک داشته و بصورت سلسله وار بوده اند . استان کرمانشاه به علت داشتن آب و هوای مناسب و معتدل در فصول گرم سال به یکی از گردشگر پذیرترین مناطق تبدیل میشود . این استان دارای جاذبه بیشمار تاریخی می باشد که بالغ بر 700 مورد آن ثبت ملی نیز شده اند.

برخی از این جاذبه ها را از معرفی میکنیم تا در تور کرمانشاه تورگردان شما هرچه بهتر از سفر خود به کرمانشاه لذت ببرید .

طاق بستان :
یکی از معروفترین بناهای تاریخی کرمانشاه طاق بستان است که یکی از جاذبه های اصلی کرمانشاه به شمار میرود . این مجموعه که ارزش بسیار زیادی دارد که یادگار دوران ساسانیان می باشد . دو طاق این مجموع
صحنه‌های تاریخی تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج‌گذاری شاهپور دوم و سوم است .

بیستون :
بیستون بزرگترین سنگ نوشته جهان است که از دوران هخامنشیان می باشد . این کتیبه که داستان قدرت گرفتن داریوش بزرگ و سرکوب شورشیان می باشد دارای ارزش زیادی است و در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است .

معبد آناهیتا :
این مکان که باور بعضی ها معبد می باشد و برای ایزد بانوی آب و باروری می باشد این معبد که بزرگترین بنای کاملا سنگی در ایران می باشد دارای ارزش هنری و تاریخی بسیار بالای می باشد این معبد به دوره اشکانیان نسبت داده شده است .

طاق گرا (Taq-e-qara):
طاق شیرین یا طاق گرا یکی دیگر از بنای های سنگی استان کرمانشاه است که در مسیر کرمانشاه به سرپل ذهاب قرار دارد .

در مورد کارکرد این بنا اختلاف بسیار است ، اما کارکردهای متفاوتی برای آن بیان شده از جمله : یادگار احداث راه کاروان‌رو ، توقف‌گاه موکب شاهی ، اریکه سلطنتی ، پاسگاه مرزی و بنای یادبودی از پیروزی و...

برخی دیگر از بناهای باستانی کرمانشاه که دارای شهرت زیادی هستند :
گوردخمه دکان داوود ، مجسمه هرکول ، گوردخمه صحنه ، گوردخمه اسحاق وند و.....

جاذبه های طبیعی این استان نیز بیشمار است از این جهت برخی از تفرجگاه های طبیعی و جاذبه های آن را با شرح مختصری نام میبریم :
پارک کوهستان :
این پارک گه در نزدیکی طاق بستان قرار دارد یکی از بهترین و بزرگترین پارک های توریستی کرمانشاه است فضای زیبا و نور پردازی به این پارک نمای خاصی داده است .

سراب صحنه : یکی از مناطق خوش آب و هوای دارای رودخانه و آبشار می باشد که دارای طبیعت زیبای نیز هست این منطقه تفریحی و زیبا در شمال شهر صحنه قرار دارد .

غار قوری قلعه :
این غار که در فاصله 80 کیلومتری شهر کرمانشاه می باشد فاصله کمی با شهر پاو دارد . این غار در دامنه رشته کوه شاهو قرار دارد . این غاز زیبا دارای دوبخش است که بخش اول دارای نور پردازی می باشد و مسیر مساعدی برای گردشگران است و قسمت دو نیز مخصوص غار نوردان است .

تلاب هشیلان :
این تالاب که در فاصله 25 کیلومتری شهر کرمانشاه است قرار دارد و منطق شکار ممنوع می باشد . در این تالاب حدود 110 جزیره نیز وجود دارد و دارای طبیعت زیبای می باشد .

در کرمانشاه دیدنی های فراوان طبیعی وجود دارد که میتواند با گشت و گذار در دل طبیعت از آن اذت ببرید .

کرمانشاه دارای چندین موزه نیز هست برای آشنای هرچه بیشتر به فرهنگ هنر و مردم کرمانشاه از این موزه ها از جمله : موزه مردم شناسی ، موزه پارینه سنگی زاگرس ، موزه پوشاک و زیورآلات دیدن کنید .

کرمانشاه سرشار از ناگفته هاست که باید با سفر به این دیار زیبا و دوست داشتنی آن را دریافت .


 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاهای دیدنی کرمانشاه | استان کرمانشاه یکی از قدیمی ترین مناطقی است که ایرانیان در آن بصورت دائمی حضور داشته اند این استان و شهر کرمانشاه پایتخت بهاره خسروپروز بوده است . این شهر در گذر زمان نام های مختلفی به خود گرفته که البته این نام ها ریشه مشترک داشته و بصورت سلسله وار بوده اند . استان کرمانشاه به علت داشتن آب و هوای مناسب و معتدل در فصول گرم سال به یکی از گردشگر پذیرترین مناطق تبدیل میشود .

انتشار :  15 اسفند 1397 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   سعید مقربی
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد