لوکیشن سریال معروف بازی تاج و تخت در کدام کشورها قرار دارد؟

game-of-thrones-location (2)

اگر شما هم جزو علاقمندان سریال بازی تاج و تخت بودید بد نیست بدانید این سریال علاوه بر بازی خوب بازیگرانش به دلیل لوکیشن های خوبی که داشت موفق شده بود. مناطقی که این داستان در آن شکل گرفت یا به عبارتی در آن فیلمبرداری شد در بخش های مختلفی از اسپانیا، ایتالیا و... قرار داشت. در این سریال با شخصیت های مختلفی مواجه می شدیم که هر کدام در گوشه ای از جهان داستانی برای خود داشتند. این داستان ها برای دوره ای طولانی در همان لوکیشن ادامه پیدا می کرد. بعضی از این مناطق مثل «دیوار» اهمیتی اساسی داشت و همه جهان را به دو بخش پشت دیوار و این سوی دیوار تقسیم می کرد. مطلب امروزِ تورگردان می تواند برای افرادی که تمام فصول "بازی تاج و تخت " را دیده اند جالب باشد. 

 

لوکیشم گیم اف ترونز

 

سریال دیدنی "بازی تاج و تخت" موضوع جالبی است که می تواند علاقمندان به این فیلم را مشتاق سفر به مناطقی از جهان کند. اگر تاریخچه واقعی این نقاط را به عنوان یک گردشگر بررسی کنید به همان اندازه که در سریال می بینید برایتان جذاب خواهد بود. مهمترین لوکیشن سریال یعنی «دیوار» در کشور ایسلند قرار دارد؛ Dubrovnik در کرواسی نیز به عنوان محل تاج و تخت پادشاه (King 's Landing) شناخته می شود. همچنین مناظر گوناگونی از اسپانیا، 17 لوکیشن از مکان ‌های الهام ‌بخش سریال را فراهم کرده ‌اند. قلعه ‌های  Formidable، مکان ‌های خطرناک ساحلی و ویرانه ‌های اسرار آمیزی که در قلمرو پادشاهی اسپانیا قرار دارند نمایش "بازی تاج و تخت‌" را در رده ای بالاتر قرار داده اند و باعث شده اند نمایشی ایده آل داشته باشد و توجه مخاطبان را جلب کند. 
در اینجا بد نیست بعضی مناطقی که لوکیشن این سریال بوده اند معرفی کنیم. 


سان خوان دوبریکاسار(San Juan de Gaztelugatxe) در سواحل سرزمین باسک


سواحل این جزیره را می‌توان در امتداد ساحل سرزمین باسک مشاهده کرد. منطقه ای دیدنی که برای داشتن ساحل های سنگی، غارها و طبیعتی خشن معروف است. این ساحل صخره ‌ای که تحت تاثیر جزر و مد دریا گاهی کاملا غرق می شود به راحتی در دسترس گردشگران قرار می گیرد. بخش مرکزی سان خوان د لا وبر در مسیر خلیج سوئز، دارای یک پلکان سنگی مارپیچی و بسیار طولانی است که به قله جزیره صعود می کند. اینجا همان جایی است که در سریال، دراگون استون یا قلعه سنگی اژدها نام دارد. در سان خوان پلکان سنگی ادامه پیدا می کند تا به محل اصلی قلعه اژدها برسد.

San Juan لوکیشن گیم اف ترونز


اگر بخواهید با ماشین به این منطقه سفر کنید باید با ماشین حدود ۱۲ مایل در شمال بیلبائو(Bilbao) حرکت کنید. در هنگام صبح یا بعد از ظهر بهترین زمان برای بازدید از این منطقه است. می توانید از محل پارکینگ ماشین ها تا بالای قله از روی پلکان های دراگون استون برای حدود 30 تا 45 دقیقه پیاده روی کنید و پیک‌ نیک هیجان انگیزی برای خود رقم بزنید. شاید این پیاده روی کمی خسته کننده باشد چون مسیر طولانی است ولی وقتی کودکان و سگ های شکاری را در مسیر ببینید خستگی را فراموش خواهید کرد. در آن بالا هیچ قلعه بزرگی دیده نمی شود اما یک نمازخانه مخصوص ماهیگیران محلی وجود دارد که بعد از بالا رفتن از قله می توانید ناقوس آن را به نشانه فتح قله سه بار به صدا در آورید. گردشگران معمولا در این هنگام آرزویی نیز می کنند. 

 

San Juan گیم آف ترونز

 

در فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت می توان شکوه کامل قلعه دراگون استون را مشاهده کرد؛ آنجایی که ملکه تارگارین به سرزمین اجدادی خود باز می گردد. قلعه اژدها اهمیت کلیدی در این فیلم دارد چون می تواند تنها سلاح مبارزه با وایت واکرها را در اختیار انسان ها قرار دهد. این مکان در فصل نهایی بازی تاج وتخت هم فیلمبردرای خواهد داشت. سریال قرار است در سال 2019 رسما به پایان برسد بنابراین باید انتظار داشته باشید که امسال داستان های جالبی را در این منطقه برایتان به تصویر بکشند. 


خرابه های رومی آمفی تئاتر ایتالیایی در سویا | گودال اژدهای King's Landing 


این شهر رومی ایتالیا که زمانی به طور کلی از بین رفته بود در جزیره سویا در ایتالیا قرار دارد ولی برای سال ها مکان دقیق آن مشخص نبود و یک راز محسوب می شد. این شهر در سال 206 پیش از میلاد افتتاح شد و زادگاه سه امپراتور بود: ترایانوس، احتمالا هادریانوس و تئودیوس. آمفی تئاتر برای 25 هزار نفر ظرفیت داشته است. این مکان در چند مایلی شهر سویا قرار دارد و با اتوبوس می توان به راحتی به آن دست یافت. دوشنبه ها تعطیل است ولی سه شنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 5 و نیم بعد از ظهر باز است. یکشنبه ها هم از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر باز است. در این بازدید می توان گودال گلادیاتورها را دید ولی امکان بازدید از آمفی تئاتر هنوز وجود ندارد. شاید بعد از اتمام سریال این امکان محقق شود.

 

لوکیشن گیم اف ترونز


 این آمفی تئاتر در بازی تاج و تخت هم شاهد صحنه ای بی نظیر بود. در سریال تمامی شخصیت های مهم داستان( اژدها و گرگ) در این آمفی تئاتر با هم روبرو شدند تا درباره چگونگی رسیدگی به تهدید قریب الوقوع وایت واکرها با همدیگر صحبت کنند.  تنش زیادی در این قسمت از سریال حاکم بود. دنریس تارگرین، جان اسنو، ملکه سرسی لنیستر و... همگی حاضر بودند و یکی از وایت واکرها را در صحنه حاضر کرده بودند. این احتمال وجود دارد که در فصل هشتم نیز دوباره شخصیت های داستان در این مکان فیلمبرداری داشته باشند. 

 

King's Landing گیم اف ترونز


قلعه تروخییو(Trujillo) در کاسرس(Casterly Rock | (Casterly Rock در Westerlands


قلعه قرون وسطایی تروخییو در بالای تپه ای در شمال غربی اسپانیا قرار دارد. تروخییو شهرستانی در اسپانیا است که در اکسترمادورا قرار دارد. برای شروع باید اشاره کنیم که این منطقه غذای بخش مهمی از مردم اسپانیا را تامین می کند. می گویند یک میمون می تواند این مسیر را تا مادرید بدون اینکه شاخه درختان را ترک کند برود. این عبارت حکایت از کثرت درختان مرکبات در منطقه دارد. پنیرهای آنجا نیز بسیار معروف است و نزد مردم از محبوبیت برخوردار است. قلعه بین قرن های نهم و دوازدهم میلادی بر روی قلعه ای اسلامی احداث شده است. همانطور که تا به حال درباره اسپانیا زیاد گفته ایم این کشور برای مدتی تحت سیطره مسلمانان بوده است. قلعه ساختار اسلامی خود را تا حدودی حفظ کرده است. برای نمونه برج هایی مکعبی شکل دارد و گرانیت های بسیار بزرگ در آن به کار رفته است. 

 

 Westerlands گیم آف ترونز


در بازی تاج و تخت قلعه تروخییو همان کسترلی راک و مقر اصلی خاندان لنیستر است. پایتخت سرزمین های غربی و مشرف به لنیسپورت و دریای غروب. جمله معروف سریال: « یک لنیستر همیشه بدهی خود را پرداخت می کند»، اولین بار در این قلعه گفته شد. در فصل هفتم بازی تاج و تخت این لوکیشن به طور گسترده به کار رفته است. خیابان های نزدیک کاسرس برای King's Landing و محل جنگ اژدها مود توجه بوده است. 

 

ساعات روز در این منطقه تغییر فصلی دارد ولی در هر صورت بهتر است برنامه بازدیدتان را برای حدود ظهر یا بعد از ظهر بگذارید. 

برای رزور هر گونه تور داخلی و خارجی به منوی تورهای داخلی مثل تور کیش ، تور مشهد و سایر تورها و یا منوی تورهای خارجی مراجعه کنید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

اگر شما هم جزو علاقمندان سریال بازی تاج و تخت بودید بد نیست بدانید این سریال علاوه بر بازی خوب بازیگرانش به دلیل لوکیشن های خوبی که داشت موفق شده بود. مناطقی که این داستان در آن شکل گرفت یا به عبارتی در آن فیلمبرداری شد در بخش های مختلفی از اسپانیا، ایتالیا و... قرار داشت. در این سریال با شخصیت های مختلفی مواجه می شدیم که هر کدام در گوشه ای از جهان داستانی برای خود داشتند.

انتشار :  20 بهمن 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
لوکیشن گیم اف ترونز
  • لوکیشن گیم اف ترونز
  • King's Landing گیم اف ترونز
  • San Juan گیم آف ترونز
  •  Westerlands گیم آف ترونز
  • San Juan لوکیشن گیم اف ترونز
  • لوکیشم گیم اف ترونز
  • game-of-thrones-location (2)
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد