جنگل فندقلو از زیباترین جنگل های اردبیل

جنگل-فندقلو7

جنگل فندقلو در شهرستان نمین در استان اردبیل از زیباترین جنگل های اردبیل ایران است. طبیعتی از جنگل های هیرکانی در نزدیکی گردنه حیران که فصل بهار فرشی از گل های بابونه بر آن پهن می شود. فندقلو مراتع، دشت های فراخ و جنگل های بی نظیری دارد که آن را منحصر به فرد کرده است. تله کابینی بین گردنه حیران و این جنگل وجود دارد که از آن بالا می توان پهنای سبز و حیرت انگیز حیران تا فندقلو را به نظاره نشست. اگر چمدان های سفر بهاری تان را برای اردبیل بسته اید پیشنهاد ما این است که ماشین را به سمت غرب بچرخانید و از مناظر زیبای جنگل های هیرکانی هم لذت ببرید. امروز با تورگردان همراه باشید.

وسعت جنگل فندقلو ۲۵ کیلومتر و ارتفاعش از سطح دریا میان ۱۵۰۰ تا ۱۸۵۰ متر است.

 

جنگل فندقلو

 

دشت گل های بابونه در جنگل فندقلو

 

جنگل فندقلو به دلیل بابونه های بهاری، درخت های فندق، چشمه آب گرم، داشتن پیست اسکی روی چمن و تله کابین قابل توجه است ولی از همه این ها مهم تر طبیعت زیبا، پهناور و بی بدیل آن است که همه را سحر می کند. در مسیر رسیدن به جنگل، زیبایی های دشتی سفید و پهناور از دور چشم نوازی می کنند. از ماشین پیاده شوید و تا می توانید در دل دریایی از گل های بابونه غرق شوید و عکس بگیرید.

در این دشت چند صد هکتاری گم خواهید شد. این گل های خودرو و خوش بو در فصل بهار مهمان دشت ها، مزارع و باغ ها می شوند. امسال که باران ها زیاد بوده ای بسا دشت بابونه چند برابر شده باشد. فارغ از زیبایی خواص دارویی آن را هم نباید نادیده گرفت. بابونه در طب سنتی کاربرد زیادی دارد و انواع دمنوش، روغن، کرم، لوسیون و قطره خوراکی از آن درست می شود. پیشنهاد مات این است که با تورهای داخلی نوروز 99 به غرب کشور بروید و از این عروس طبیعت نیز بازدید کنید. 

 

جنگل فندقلو

 

هر سال دو روز از اردیبهشت یعنی 24 و 25 خرداد در روز جهانی گل و گیاه در این دشت جشنواره گل های بابونه برپا می شود. گردشگران زیادی این فصل را برای سفر به فندقلو انتخاب می کنند. اگر شما هم به این منطقه علاقمند هستید یک ماه دیگر فرصت دارید که برای سفر برنامه ریزی کنید.

 

جنگل فندقلو

 

تله کابین جنگل فندقلو

 

تله‌ کابین گردنه حیران تا جنگل فندقلو امتداد دارد. اگر قصد دارید از این سو به سمت جنگل بروید بهتر است ماشین هایتان را در پارکینگ های گردنه پارک کنید و با خیال راحت آن طرف پیاده شوید و نصف روز در جنگل بمانید. این تله کابین از استانداردترین خطوط تله کابینی کشور است که مسیری به طول 1752 متر با 30 کابین 6 نفره و 3 کابین ویژه وی آی پی دارد. اختلاف ارتفاع بین دو ایستگاه ابتدایی و پایانی 500 متر است. این تله کابین دریای خزر و گردنه حیران را از سمت شرق پوشش می دهد و از غرب و جنوب بر جنگل فندقلو اشراف دارد. هزینه بلیط این تله کابین هم تنها 25 هزار تومن است و هر روز از 9 صبح تا 7 عصر کار دایر است مگر اینکه آب و هوا نا مساعد باشد. 

از جنگل فندقلو تا فرودگاه اردبیل ۴۰ دقیقه و تا نمین نیم ساعت راه است.

 

جنگل فندقلو

 

پیست اسکی فندقلو

 

پیست اسکی روی چمن فندقلو نیز طرفداران زیادی دارد. در این منطقه کوهستانی اردبیلی های زیادی برای اسکی جمع می شوند. حتی از شهرهای دیگر. ارتفاع این پیست زیبا 1700 متر از سطح دریا است. پیست فندقلو از پیست های مورد تایید است و با استاندارهای بین المللی همخوانی دارد. هرسال مسابقات مختلف اسکی روی چمن در ماده های مختلف در آنجا برگزار می شود. تیم ملی اسکی روی چمن هم غالبا اردوهایی در این پیست برگزار می کند. در آینده قرار است پیست اسکی روی یخ نیز در این منطقه راه اندازی شود.

 

این را نیز می پسندید: « جنگل های شمالی کشور »

 

جنگل فندقلو

 

آبگرم نمین

اردبیل سرزمین آب های گرم و شفابخش است. آبگرم هایی مثل میشه سویی میان مردم محلی محبوبیت زیادی دارد. آبگرم نمین ۱ ساعت و نیم پیاده‌ تا دامنه‌ کوه و روستای گیلده فاصله دارد. مسیر دسترسی به آبگرم مالرو است و برای خودش یک پیک نیک حسابی محسوب می شود. برای نمونه در مسیر آبشاری وجود دارد که افراد زیادی آنجا تنی به آب می زنند.

 

دریاچه سوها

دریاچه‌ سوها یا سوا از جاهای دیدنی اردبیل است که نزدیک نمین و جنگل فندقلو قرار گرفته است. از اردبیل باید به سمت روستای بریس و نیارق و پس از آن روستای سوها حرکت کنیم. حدود ۵ کیلومتر از مسیر خاکی ولی امن است. اطراف دریاچه از چمن پوشیده شده و خیلی خوش آب و هوا و باصفا است.

 

برای رزرو تور کیش، تور مشهد  سایر تورهای داخلی به منوی تورهای داخلی سایت مراجعه کنید. 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جنگل فندقلو در شهرستان نمین در استان اردبیل از زیباترین جنگل های اردبیل است. طبیعتی از جنگل های هیرکانی در نزدیکی گردنه حیران که فصل بهار فرشی از گل های بابونه بر آن پهن می شود. فندقلو مراتع، دشت های فراخ و جنگل های بی نظیری دارد که آن را منحصر به فرد کرده است.

انتشار :  14 فروردین 1401 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
جنگل فندقلو
  • جنگل فندقلو
  • جنگل فندقلو
  • جنگل فندقلو
  • جنگل فندقلو
  • جنگل فندقلو
  • جنگل-فندقلو7
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد