مسیرهای ارتباطی تور کرمان

no_image

مسیرهای ارتباطی تور کرمان

تور کرمان هوایی محبوب ترین نوع سفر به این شهر است. کرمان در مسیر تهران، بندرعباس و زاهدان قرار دارد. فرودگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از فرودگاه های اصلی ایران محسوب می شود. پرواز روزانه و هفتگی کرمان  به تهران ، اهواز ، یزد ، اصفهان ، بندرعباس ، مشهد و شیراز وجود دارد. همچنین راه ‌آهن غیر ایرانی از این شهر عبور می کند. 
شرکت هواپیمایی ماهان ایر
شرکت بین المللی ماهان ایر در سال 1992 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در کرمان است. پروازهای بین کرمان و دورافتاده ترین نقاط ایران و جهان توسط ماهان ایر انجام می شود. 
مترو
مترو کرمان در کابینه دولت تصویب شده بود و قرار بود قسمتهای وسیعی از کلانشهر کرمان را پوشش دهد اما عملیات این پروژه به چندین دلیل و موضوع لغو شد. بعداً شنیده شد که یک پروژه تراموا جایگزین پروژه مترو می شود ، اما این پروژه هنوز راه اندازی نشده است. 
راه آهن کرمان 
مسیر ریلی همه روزه در کرمان قطارهایی فعال دارد. این قطار ها از اغلب کلان شهرها و برخی شهرهای کوچک در این مسیرها تردد می کنند. قطار کرمان به مشهد و بلعکس حتی در ایام شلوغ اغلب جای خالی دارد. این دی حالی است که قطار سیرجان که از همین مسیر عبور می کند در ایام شلوغ تکمیل ظرفیت است. 
راه آهن چابهار - زاهدان
در ماه مه سال 2016  در سفر نخست وزیر هند نارندرا مودی به ایران ، توافق برای توسعه دو اسکله در بندر چابهار و احداث راه آهن جدید چابهار - زاهدان ، به عنوان بخشی از کریدور حمل و نقل شمال - جنوب ، توسط واحد بخش عمومی راه آهن هند امضا شد. این راه آهن از کرمان می گذرد. تأسیس بندر اتصال چابهار به برنامه راه آهن کشور ، در دست مطالعه و بررسی است. با تکمیل راه آهن کرمان - زاهدان و اتصال آن به بندر چابهار ، این بندر به راه آهن فرامرزی ایران متصل خواهد شد.

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

انتشار :  4 آبان 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد