امارات

جاهای دیدنی امارات

امارات متحده عربی

کشوری با مساحت 83 کیلومتر مربعی است در جنوب خلیج فارس با جمعیت بیش از  5میلیون نفر . این کشور کوچک عربی که سال 1971 استقلال خود ر از انگلستان به دست آورده است از هفت شیخ نشین تشکیل شده است که شیخ نشین ابوظبی پایتخت و بزرگترین آن است .
این کشور عربی با فروش بیش از 2 میلیون بشکه نفت در روز و درآمد سرشار نفتی به یک کشور ثروتمند تبدیل شده است و دولت امارات سالهاست سرمایه گذاری های بزرگی برای جذب توریست و تبدیل شدن به یک کشوری توریستی انجام داده است که تا حد بسیار خوبی موفق نیز بوده است .

برج العرب :
برج العرب، هتلی لوکس و 5 ستاره است که با ارتفاع  321 متری خود از سطح دریا، عنوان پنجمین هتل بلند دنیا را در دست دارد و در نزدیکی ساحل معروف جمیرا قرار گرفته است. هنگامی که نگاهی به ساختمان این برج بیندازید، متوجه می شوید سال های سال است که با این برج آشنایی داشته اید؛ ساختمانی هلالی شکل که در ساحل سربرآورده و شبیه بادبان کشتی بسیار بزرگی است. طرح بادبان از آن رو برای ساختمان برج العرب انتخاب شد که نمادی از شغل تاریخی مردم این دیار یعنی دریانوردی باشد. بالاترین طبقه برج در ارتفاع 197.5 متری قرار گرفته و درست بر بالای برج و در ارتفاع 210 متری از سطح زمین، یک سکوی فرود بالگرد ساخته شده تا مهمانان سوپرپولدار و مهم برج، بی دردسر بتوانند به اقامتگاه خود برسند. البته تجمل برج العرب تنها در نمای بیرونی دیده نمی شود و هنگامی که پا درون این هتل بگذارید، طراحی لوکس و امکانات منحصر به فردش توجه تان را به راحتی جلب می کند. از لابی هتل که با ستون هایی از طلا ساخته شده بگیرید تا به کار رفتن بیش از 30 نوع مرمر مختلف، خاص بودن فضای درونی هتل برج العرب را تایید می کنند .

شهربازی فراری ورلد :
فراری ورلد، یکی از بزرگ ترین شهربازی های سرپوشیده و البته جذاب ترین مجموعه تفریحی در دنیاست که با الهام از ماشین های فراری ساخته شده است. این مجموعه وسیع 200,000 متر مربعی در جزیره یاس ابوظبی ساخته شده و در کل مجموعه ای از بازی هایی متنوع و پرسرعت است که آرزوی تجربه نهایت سرعت شما را برآورده می کند  

ساخت فراری ورلد در سال 2007 آغاز شد و در پس از 3 سال در سال 2010 درهای آن به روی مسافران و گردشگران هیجان دوست گشایش یافت. جالب است بدانید که در ساخت فراری ورلد نزدیک 12,370 تن فولاد به کار رفته است، یعنی چیزی دو برابر فولادی که در ساخت برج ایفل استفاده کرده اند .

آکواریوم دبی :
شما در دبی گزینه های زیادی را برای گردش پیش رو دارید یکی از این گزینه ها بزرگترین مرکز خرید جهان دی مال است در این مجموعه بزرگ تفریحات بسیای گنجانده شده است . یکی از ای تفرجگاه ها آکواریوم دبی است که ویژگی های منحصربه فردی دارد . 33 هزار ماهی و جاندار آبی ، امکان شنا در کنار کوسه ها ، تونل شیشه ای و اینکه این آکواریوم بزرگترین آکواریوم معاق دنیاست .

برج خلیفه دبی :
بدون شک فوق العاده ترین ساختمانی که تا امروز در  ساختند برج خلیفه است؛ برجی که لقب بلندترین ساختمان دنیا را از آن خود کرده و طرفداران بی شماری دارد. این برج شاهکار معماری و هنرِ بهترین مهندسان دنیاست. همه مسافرانی که به سوی دبی می روند علاقه مندند که برای یک بار هم که شده برج خلیفه را از نزدیک ببینند و با آن عکس یادگاری بیندازند .

از ویژگی های انی برج می توان به : بلندترین برج دنیاست ، معماری فوق العاده ای دارد ، مشهورترین جاذبه شهر دبی است ، نماد این شهر است ، یکی از بهترین تفریحگاه ها و استراحتگاه های دبی است ، هرطبقه ویژگی های مخصوص خود را داراست ، مرتفع ترین رستوران دنیا در این برج قرار دارد

از تفریحات دیگری که در این کشور و مخصوصا شهر دبی و ابوظبی منتظر شماست می توان به پارک های آبی ، شهر بازی ، بوستان ها و نمایشگاهای گل و گیاه ، سالن اپرا و ده ها مورد دیگر اشاره کرد تور امارات تورگردان شما را به یک کشور لوکس با تفریحات خاص دعوت می کند .

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

امارات متحده عربی یکی از کشور جنوبی خلیج فارس است که با درآمد بالای نفتی به یکی از کشور های ثروتمند دنیا تبدیل شده است و از این رو این کشور به شددت در زمینه های گردشگری و توریسم سرمایه گذاری نموده است امارات و مخصوص شهر دبی و ابوظبی برای گردشگران ایرانی جذابیت های فراوانی دارد

انتشار :  29 بهمن 1397 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   سعید مقربی
تصاویر مرتبط
detail/23/جاهای-دیدنی-امارات
  • 8XbN3Ijc1gLY3XFo-1520856796136
  • HT_burj_al_arab_sk_150108_6x5_1600
  • uae-780x405
  • 7b8a18e4-0470-423b-8ad8-1de03e59aa8c
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد