پارک دلفین های کیش : دلفیناریوم و باغ پرندگان و خزندگان

دلفیناریوم کیش

یکی از جاذبه های توریستی مجموعه پارک دلفین های کیش است که با داشتن 100 هکتار مساحت از بخش های مختلف تشکیل شده است. در این مجموعه از حیوانات آبی، خزندگان و پرندگان بسیاری نگهداری می شود. دلفیناریوم مهیج ترین بخش مجموعه است که حیواناتی نظیر پنگوئن، گربه های درایی و دلفین در آن دیده می شود. رقص دلفین ها در کیش چشمان گردشگران بسیاری را به خود می دوزد. همچنین اگر به دلفین سواری در کیش علاقه مند باشید می توانید به آسانی آن را امتحان کنید. در اقدامی بی سابقه به تازگی شرایطی فراهم شده که می توانید به همراه دلفین ها وارد آب شده و با آن ها شنا کنید؛ دیگر چه تفریحی از این بالاتر! ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

کلیک کنید: آدرس و نقشه دلفیناریوم در کیش

 

 

پرندگان و خزندگان پارک دلفین ها

گشت و گذار در مجموعه پارک دلفین های کیش با باغ پرندگان آغاز می شود. این باغ مساحتی بسیار وسیع را در بر گرفته و پرندگان آزادانه در آن پرواز می کنند. فلامینگوها، عقاب ها، طاووس ها، مرغ های سقا، طوطی های ماکائو، شتر مرغ ها، توکان ها و انواع حیوانات در این محوطه تردد می کنند و به راحتی می توان با آن ها عکس گرفت. اگر شانس بیاورید و یک شاهین تربیت شده روی شانه هایتان جا خوش کند عکستان شاهکار خواهد شد. هنگام خرید بلیط مجموعه دلفین های کیش، بازدید از باغ پرندگان نیز در بلیط شما لحاظ می شود. این باغ پرندگان در داخل مجموعه دلفین ها قرار دارد و دارای بیش از 57 گونه مختلف پرنده است. پلیکان، شترمرغ، ماکائو قرمز، گونه های مختلف لک لک، توکان، قو، پنگوئن آفریقایی و گونه های کمیاب مانند کروکودیل مردابی از اقامتگاه های این پارک هستند.

 

 

بخش دوم مجموعه به خزندگان اختصاص دارد. خبر بد اینکه این بخش تا زمانی که حیوانات نهار نخورند به روی بازدیدکنندگان باز نمی شود. مارها و مارمولک ها و کوروکودیل ها بعد از خوردن غذایشان آرام و بی حرکت در حال چرت زدن هستند. شاید بتوانید با یک پیتون خیلی بزرگ که بی خطر به نظر می رسد عکس یادگاری هم بگیرید.

 

 

بعد از آن می توانید به سمت دلفیناریوم حرکت کنید.

چه چیز دلفین ها را اینقدر جذاب می کند؟ هوش زیادشان، جنب و جوش های جذابشان و ظاهر براق و تر و تمیزشان. این آبزیان شاد، بازیگوشی‌های جالبی دارند و با انسان ها ارتباط خوبی برقرار می کنند. دلفین ها پستاندارند و حیوان هایی بسیار باهوش محسوب می شوند. دلفین‌ها مثل انسان ها، فرزندانشان را ناتوان به دنیا می آوردند و برای بزرگ کردن شان به آن ها شیر می دهند. این آبزیان دوست داشتنی برای حرکت در آب، از باله هایشان کمک می گیرند و با دمشان پیش رانش انجام می دهند.

دلفین ها نیز مثل انسان ها برای یک شنای سریع و طولانی مدت در زیر آب، نیاز به نفس گیری دارند، با این تفاوت که آن ها، می توانند تا یک ربع زیر آب دوام بیاورند. غذای آن ها ماهی های کوچک و سرپایان است. دلفین ها، فرهنگ خاص خودشان را دارند و به شیوه مخصوصی با هم ارتباط برقرار می کنند. دلفین تربیت شده در پارک دلفیناریوم بیش از هر چیز گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

اگر عاشق تماشای رقص، پریدن، نقاشی و حتی صحبت دلفین های بامزه هستید، زمانی که در کیش هستید برای تماشای اجرای آنها وقت بگذارید. مجتمع دلفین کیش اولین دلفیناریوم در کیش است.

در دلفیناریوم کیش، علاوه بر دلفین های جذاب، انواع پستانداران دریایی مثل شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، پنگوئن، دلفین، گراز دریایی، گربه دریایی شمالی و... نگهداری می شوند. 21 نوع متنوع پستاندار در استخرهایی به ابعاد 18هزار متر مکعب زندگی می کنند. بیشتر گونه ها در زمینه نمایش های آبی مهارت دارند و مربیان  خبره به تربیت و کار با آن ها مشغول اند. مربیان ایرانی هم اکنون بدون نیاز به نیروهای خارجی خودشان به صورت مستقل توانایی مدیریت  نمایش پستانداران را پیدا کرده اند.

مجموعه دلفیناریوم یک آکواریوم کوچک با ماهی های رنگی هم دارد.

پیشنهاد می شود اگر کودکان را همراه خود برده اید از ابتدا برای آن ها وسیله ای کرایه کنید که در طول مسیر و هنگام بازدیدها خسته نشوند.

 

پوشش گیاهی پارک دلفین های کیش

در بخش گیاهی پارک دلفین های کیش بیش از 100 نوع پوشش گیاهی به چشم می خورد. هزاران نفر نخل، بنجامین های کوچک و بزرگ، بالغ بر ۲۵ گونه کاکتوس با شکل های منحصر به فرد و خارق العاده، انجیر معابد، اوکالیپتوس، گل ختمى، آکاسیا، مورد، کهور، کند کارپوس، تکوما، شیشه شور و... از جاذبه های گیاهی پارک به شمار می روند. وجود این گونه های گیاهی در اقلیمی مثل کیش اعجاب انگیز است.

در طراحی باغ سعی شده با المان هایی مثل کوه آتشفشانی، جنگل باران های مصنوعی، ارکیده و پروانه ها فضایی زنده و با نشاط خلق گردد. در همان نزدیکی رستوران های مهمی ساخته شده که مسافران تور کیش می توانند بعد از بازدید از مجموعه پارک دلفین ها به آنجا سر زده و غذاهای جزیره کیش را هم امتحان کنند.

بازدیدکنندگانِ دلفیناریوم به سبک باغ وحش های بزرگ و مهم دنیا به اتوبوس های قطار مانند سوار می شوند و از میان باغ پرندگان عبور می کنند. این نکته امنیت بازدیدکنندگان را هم تامین می کند. با همین اتوبوس ها می توان به سمت دلفیناریوم کیش رفت.

 

قیمت بلیط پارک دلفین ها

قیمت خرید بلیط پارک دلفین کیش برای هر نفر 235 هزار تومان است ولی با تخفیف تا 170 تومان هم کاهش پیدا می کند.

از کودکان زیر دو سال هزینه دریافت نمی شود.

برای کودکان 2 تا 4 ساله باید از محل دفتر فروش مستقر در پارک بلیط تهیه کرد و امکان خرید آنلاین برای آن ها وجود ندارد.

از بلیط ها می توان برای بازدید از باغ پرندگان، کلاسیک شو و دلفین شو استفاده کرد.

 

تورکیش که توسط گروه تورگردان نیز برگزار می شود امکان مناسبی است برای بازدید از تمامی جاذبه ها و دیدنی های این جزیره زیبا به شمار می رود.

به همراه بردن دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای در مجموعه ممنوع است و برای تصویربرداری باید هزینه جداگانه پرداخت کرد.

 

موقعیت مکانی پارک دلفین های کیش

مجموعه پارک دلفین های کیش در خیابان جهان واقع شده و در نزدیکی آن هتل هایی مثل هتل سیمرغ، هتل شباویز و هتل کوثر واقع شده است. بازار بین المللی مرجان نیز از دیگر جاهای دیدنی کیش است که در نزدیکی مجموعه پارک دلفین های کیش قرار دارد.

 

آکواریوم کیش

 

پارک دلفین کیش

 

آکواریوم کیش جزئی از مجموعه دلفین کیش نیست، اما دقیقا در کنار آن قرار دارد. یکی از بهترین راه ها برای دیدن دنیای زیر آب غواصی است، یک فعالیت سرگرم کننده که می توانید در کیش انجام دهید. اما اگر به هر دلیلی نمی توانید غواصی کنید، این شانس را دارید که مرجان های رنگارنگ، ماهی ها، لاک پشت ها و بسیاری از موجودات دیگر را در آکواریوم کیش ببینید. این آکواریوم بزرگ از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. یکی با حجم 50000 لیتر که شامل کوسه و کروکودیل و مار است و دیگری با حجم 20000 لیتر که 70 ماهی کمیاب و جالب دارد. لاک پشت دو متری، تاکسیدرمی و مرکز دیرینه شناسی از دیگر قسمت های جالب این جاذبه هستند.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

مجموعه پارک دلفین های کیش از جاذبه های گردشگری این جزیره به شمار می رود. این پارک با دارا بودن قسمت های همچون باغ پرندگان، دلفیناریوم، آکواریوم و... مقصد مناسبی برای گردشگران و دوستداران حیوانات است.

انتشار :  23 دی 1399 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
  • پارک دلفین کیش
  • Dolfin
  • باغ-پرندگان-کیش
  • 719803-690x600
  • 157335_572
  • bagh-parandegan-kish
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد