راهنمای سفر به مازندران | قطب گردشگری شمال ایران برای طبیعت‌گردی

راهنمای سفر مازندران

قطعا شما هم تا فرصتی برای سفر پیدا می‌کنید، بار و بندیل خود را برای رفتن به شمال می‌بندید. در بین شهرهای شمالی، مازندران با طبیعت بکر و دیدنی‌های هیجان‌انگیزش به قطب گردشگری شمال ایران تبدیل شده و گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود می‌کشاند. در این مقاله از مجله تورگردان با راهنمای سفر به مازندران همراه ما باشید.

فهرست مطالب

بهترین فصل سفر به مازندران

 

شهرهای شمالی عموما در در تابستان‌ها آب و هوای گرم و شرجی و در زمستان‌ها سرد و پر بارش هستند. مازندران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به طوری که بهترین فصل سفر به مازندران اواسط بهار و اوایل پاییز است. مازندران در تابستان بسیار گرم و با رطوبت بالاست و آب و هوای شرجی آن آزاردهنده است. البته از آب تنی در دریا در این فصل هم نمی‌توان گذشت و لذت خودش را دارد.


از اواخر پاییز و با شروع زمستان نیز، حجم مسافر در مازندران بسیار کم می‌شود. چراکه آب و هوای این استان در زمستان بسیار سرد است و به دلیل بارش فراوان باران شما را خانه نشین خواهد کرد و لذتی از سفر و کنار دریا رفتن نخواهید برد، مگر اینکه عاشق آب و هوای بارانی باشید!

بهترین مسیرهای رفتن به مازندران

 

برای رفتن به مازندران راه‌های مختلفی پیش رویتان است؛ از تورهای هوایی گرفته تا تورهای زمینی با قطار و اتوبوس و حتی سفر با خودروی شخصی‌تان. در ادامه هر یک را بررسی کرده‌ایم:


راهنمای سفر به مازندران با هواپیما


بدون شک سریع‌ترین و راحت‌ترین راهی که شما را به مازندران می‌رساند، سفر هوایی است. استان مازندران سه فرودگاه دارد که می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما برای هریک از این شهرها اقدام کنید. فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر سه فرودگاه مازندران هستند.

 

سفر به نور با هواپیما


راهنمای سفر مازندران با قطار


سفر به مازندران با قطار در مسیرهای ریلی سرسبزی که از میان جنگل‌های شمال می‌گذرد، خاطره‌ای رویایی و فراموش نشدنی را برای‌تان به ثبت می‌رساند. متاسفانه خطوط ریلی شمال کشور چندان توسعه نیافته و از تمام شهرهای ایران نمی‌توان با قطار به مازندران رسید. شهرهای گرگان، بندر ترکمن، ساری، قائم‌شهر، پل سفید، رشت، رودبار و بندر انزلی از جمله شهرهایی هستند که دارای ایستگاه راه آهن بوده و از شهرهای مشهد و تهران می‌توانید برای خرید بلیط قطار ساری در مازندران اقدام نمایید.
 

مازندران کجا بریم؟ بهترین جاهای دیدنی مازندران

 

طبیعت بکر و سرسبز مازندران چیزی نیست که بتوان بیخیال آن شد. در این استان رودخانه‌های پر آب، جنگل‌های کوهستانی با آب و هوای بی‌نظیر، آبشارهای مرتفع، چشمه‌های آب معدنی، دریای تمیز و بی‌شمار جاذبه تاریخی و فرهنگی وجود دارد که باید برای بازدید از معروف‌ترین‌های آن‌ها برنامه‌ریزی خوبی داشت. لیستی از بهترین جاهای دیدنی مازندران را در ادامه برای‌تان آورده‌ایم:

 

راهنمای سفر مازندران

 

  • دریاچه شورمست، در دل جنگل‌های توسکای سوادکوه
  • چشمه‌های پلکانی باداب سورت با خاصیت درمانی
  • جنگل دالخانی، دالان بهشت ایران از جاهای دیدنی رامسر
  • تله‌کابین نمک آبرود از معروف‌ترین مکان‌های تفریحی مازندران
  • موزه هنری خانه تاریخی کلبادی ساری
  • روستای فیلبند، بهشتی روی ابرها
  • سد سلیمان تنگه، با تاریخ فرهنگی غنی
  • آبگرم معدنی لاویج از جاهای دیدنی نور
  • تالاب میانکاله، جایی برای تماشای پرندگان مهاجر
  • پل ورسک از جاذبه‌های باشکوه مازندران
  • کاخ سلطنتی رامسر یادگاری از دوران پهلوی
     

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

اگر قصد سفر به مازندران سرسبز و زیبا را دارید، بهتر است قبل از هر چیز، راهنمای سفر به مازندران را بخوانید. جاذبه‌های گردشگری این استان آنقدر زیاد است که شاید یک هفته هم برای گشت و گذار در آن کم باشد. پس بهتر است با آشنایی مکان‌های دیدنی مازندران، سوغات، اقامتگاه‌ها و مسیرهای ارتباطی آن، برنامه ریزی منظمی برای سفر داشته باشید. بدون شک راهنمای سفر مازندران همراه خوبی برای شما در سفر خواهد بود!

انتشار :  14 مرداد 1402 به روزرسانی :  17 مرداد 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
راهنمای سفر مازندران
  • راهنمای سفر مازندران
  • سفر به نور با هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد