ترفندهای سفر ارزان

ترفندهای سفر ارزان

سفر ارزان همواره یکی از موضوعات محبوب در بین مسافران و گردشگران است. از طرفی سفر برای همه ما لازم است و عده‌ای به دلیل نداشتن بودجه کافی شاید فرصتی برای مسافرت نداشته باشند. اما نگران نباشید. ما ترفندهای سفر ارزان را به شما خواهیم گفت تا با کمترین هزینه سفر کنید و از فرصت‌های خود بهترین بهره را ببرید. پس در این مطلب از مجله تورگردان با راه‌های سفر ارزان قیمت همراه ما باشید.

فهرست مطالب

محل اقامت، مهم‌ترین عامل در داشتن سفری ارزان

 

معمولا بیشترین هزینه در سفر صرف محل اقامت می‌شود. یکی از راه‌هایی که می‌توانید سفر ارزان قیمت را تجربه کنید، انتخاب هتل‌های درجه پایین‌تر یا اقامت در سوئیت‌ها و بومگردی‌هاست. هتل‌های لوکس 5 ستاره یا 4 ستاره به دلیل خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهند، برای مسافرت کم خرج و ارزان گزینه مناسبی نیستند. پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید در هتل اقامت داشته باشید، هتل‌های 2 ستاره یا 1 ستاره با کیفیت را انتخاب کنید. همچنین هتل‌های خوبی که دورتر از مرکز شهر واقع شده‌اند نیز معمولا هزینه کمتری دارند. علاوه بر این رزرو اقامتگاه‌ها و سوئیت‌های خانوادگی نیز راه‌حل خوبی برای داشتن سفر ارزان قیمت است.

 

مسافرت کم خرج با اقامت در هتل ارزان
سفر ارزان با اقامت در هتل یا سوئیت قیمت مناسب - منبع گوگل مپ

سفر در ایام خلوت و کم مسافر

 

یکی از عوامل اثرگذار در هزینه سفر، زمانی است که برای مسافرت انتخاب می‌کنید. تجربه نشان داده که در ایام پیک سفر و پر ازدحام هزینه بلیط هواپیما یا قطار و هزینه اقامت در هتل‌ها به دلیل حجم زیاد و درخواست بالای گردشگران بسیار افزایش پیدا می‌کند. پس یکی از ساده‌ترین ترفندهای سفر ارزان این است که در ایام خلوت سفر کنید و لذت ببرید.

خرید تورهای لحظه اخری

 

از دیگر ترفندهای مسافرت ارزان، خرید تورهای لحظه آخری است. تور لحظه آخری، به تورهایی گفته می‌شود که یک یا دو روز به تاریخ شروع سفر مانده و زمانی که ظرفیت تور مورد نظر تکمیل نشود برگزارکننده تور برای اینکه خسارت زیادی متحمل نشود، همان تور را با قیمتی بسیار ارزان‌تر و با تخفیف‌های بالا به فروش می‌رساند. در نتیجه اگر قصد دارید سفر ارزان با هواپیما و تورهای مسافرتی را تجربه کنید، به دنبال تورهای لحظه آخری و دقیقه نودی باشید.

 

سفر ارزان با هواپیما
تور لحظه آخری و ترفندهای سفر ارزان با هواپیما - منبع گوگل مپ

همراه داشتن غذای آماده و رفتن به رستوران‌های محلی

 

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توان با کمترین هزینه سفر کرد، به همراه داشتن چند وعده غذای آماده مثل کنسروجات است. همچنین اگر دوست دارید غذای خود را در رستوران نوش‌جان کنید، به جای رفتن به رستوران‌های گران قیمت، رستوران‌های محلی و معمولی‌تر را انتخاب کنید. چراکه هم کیفیت خوبی دارند و هم به دلیل محلی بودن قیمت بسیار مناسبی دارند.
علاوه بر این اگر در محل اقامت‌تان آشپزخانه و شرایط آشپزی دارید، می‌توانید غذا را خودتان آماده کنید و هزینه‌ها را به طور چشمگیری کاهش دهید.

خرید از بازارهای محلی

 

خرید سوغات و یادگاری از شهری که به آن سفر کرده‌ایم بسیار جذاب است اما این را در نظر بگیرید که همیشه لازم نیست سوغات گران قیمت بگیریم. یکی از ترفندهای سفر ارزان در هنگام خرید سوغات، رفتن به بازارهای محلی است. قیمت اجناس در بازارهای محلی به مراتب ارزان‌تر و مناسب‌تر از مراکز خرید بزرگ و لوکس است. علاوه بر این سوغات و یادگارهایی نظیر صنایع دستی در فروشگاه‌های محلی بیشتر به چشم می‌خورد.

استفاده از حمل و نقل عمومی در مقصد

 

اگر با قطار و هواپیما یا اتوبوس سفر کرده‌اید، برای رفت و آمد در شهر مقصد راه‌های مختلفی وجود دارد؛ اما بهترین روشی که باعث کاهش هزینه‌های سفر می‌شود، استفاده از حمل و نقل عمومی است. در نتیجه اگر بتوانید قبل از سفر جاذبه‌های گردشگری مورد نظر در شهر مقصد را مشخص کرده و مسیرهای دسترسی به این اماکن با حمل و نقل عمومی را پیدا کنید، بسیار کمک کننده خواهد بود. علاوه بر این برخی هتل‌ها مانند هتل‌های شهر مشهد سرویس رفت و آمد رایگان به حرم مطهر را دارند. در نتیجه استفاده از این خدمات رایگان به جای هزینه تاکسی تاثیر زیادی در کاهش هزینه سفر شما دارد.

 

استفاده از حمل و نقل عمومی از ترفندهای سفر ارزان
کاهش هزینه سفر با استفاده از حمل و نقل عمومی - منبع گوگل مپ

بازدید از جاذبه‌های گردشگری رایگان و طبیعت گردی

 

از هر چه بگذریم، از جاذبه‌های گردشگری شهر یا کشور مقصد نمی‌توان گذشت! از ترفندهای سفر کم هزینه هنگام بازدید از مکان‌های دیدنی این است که جاذبه‌های به دنبال جاذبه‌های رایگان باشید. قطعا در هر شهر یا کشور خارجی که به آن سفر کرده‌اید، جاذبه‌های گردشگری رایگان بی شماری مانند پارک‌ها، برخی موزه‌ها، آثار تاریخی به جا مانده از قدیم، تفریحات رایگان و... وجود دارد که لازم نیست هزینه‌ای برای آن‌ها پرداخت کنید. 

همچنین طبیعت گردی نیز به کاهش هزینه سفر بسیار کمک می‌کند. طبیعت گردی در شهر مقصد به تهیه بلیط نیاز ندارد و گشت و گذار در جنگل‌های سرسبز، قدم زدن در دشت‌های پر از گل، رودخانه‌ها و آبشارهای مرتفع و کمپ در طبیعت بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

تهیه چک لیست و برنامه ریزی قبل از سفر

 

فرقی نمی‌کند قصد سفر ارزان به خارج از کشور را دارید یا می‌خواهید به شهرهای دیدنی ایران سفر کنید. در هر صورت مهم‌ترین کاری که پیش از سفر باید انجام دهید، تهیه لیست وسایل مورد نیاز سفر و برنامه ریزی دقیق است. با انجام این کار احتمال اینکه وسیله‌ای را از قلم بیندازید بسیار کم است و در طول سفر مجبور به خرید دوباره نخواهید بود!

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

آیا می‌خواهید به مکان‌های دوردست سفر کنید اما نگران هزینه‌های بالای سفر هستید؟ در این مقاله، به شما ترفندهای سفر ارزان و لذت‌بخش‌تر معرفی می‌کنیم. با این ترفندها، می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش داده و از تجربه‌های فوق‌العاده لذت ببرید. همچنین، با استفاده از این روش‌ها می‌توانید برنامه سفر خود را به صورت بهینه‌تری تنظیم کنید و از زمان خود بهره ببرید. پس با ما همراه شوید تا به شما بگوییم برای یک سفر ارزان قیمت و کم خرج چه کارهایی باید انجام دهید.

انتشار :  1 مهر 1402 به روزرسانی :  1 مهر 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
استفاده از حمل و نقل عمومی از ترفندهای سفر ارزان
  • استفاده از حمل و نقل عمومی از ترفندهای سفر ارزان
  • سفر ارزان با هواپیما
  • مسافرت کم خرج با اقامت در هتل ارزان
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد