طبیعت گردی در کیش از سواحل مرجانی تا گونه های جانوری

kish-tour-tabiatgardi-tourgardan-com1

طبیعت گردی در کیش 

طبیعت گردی در کیش توری بسیار منحصر به فرد به شمار می رود چون آن چیزهایی که در طبیعت کیش یافت می شود در کمتر جایی از ایران و جهان وجود دارد. این جاذبه ها شامل پوشش گیاهی و جانوری منطقه است. سواحل مرجانی و مناظر بکر طبیعی باعث شده جاذبه هایی با تمرکز بر موضوع طبیعت گردی در کیش راه بیفتد و علاقمندان به طبیعت را به خود جذب کند. در ادامه به مهمترین جاذبه های طبیعی و اکوسیستمی جزیره کیش اشاره می کنیم تا علاقمندان به تور کیش در سفر به این جزیره راه های انتخاب بیشتری پیش روی خود داشته باشند. 

 

 

 

 

بوستان آهوان

 

از بخش های مهم طبیعت گردی در کیش تجربه گذراندن یک روز در بوستان آهوان است. این بوستان منطقه ای به وسعت 2 هکتار است که در آن گونه های مختلف جانوری زیست می کنند. آهو مهمترین گونه این بوستان به شمار می رود که در دل طبیعت آزادانه  زندگی می کند. بازدید کنندگان می توانند مراحل مختلف زیست این حیوان را به راحتی نظاره کنند. علاوه بر آهو حیوانات دیگری مثل گوزن، روباه و شیر در این بوستان حضور دارند و چرخه زیستی آن را کامل می کنند. بوستان آهوان از سال 63 برای حمایت از 20 راس آهو تحت عنوان بوستان آهوان نامگذاری شد. اگر به زندگی جانوی علاقه دارید پیشنهاد می شود مطلب تورگردان درباره مجموعه پارک دلفین های کیش را هم مطالعه کنید.

 

 

 

 

جزیره هندورابی؛ بهترین گزینه برای طبیعت گردی در کیش

 

جزیره هندورابی از مهمترین جاهای دیدنی های کیش در جنوب جزیره قرار دارد و از ساحلی زیبا و خیره کننده برخوردار است. این جزیره ساکت و آرام تقریبا از سکنه خالی است و تخته سنگ های آن محل مناسبی برای ریلکس کردن و آفتاب گرفتن است. این نوع جاذبه ها در سایر نقاط جهان به شدت استقبال می شود. اهالی محدود این جزیره از راه صید و غواصی روزگار می گذرانند. عده ای نیز با راه اندازی پیست های آفرود و موتور سه چرخ و اجاره آن ها به علاقمند سافاری روزگار می گذرانند و بدین وسیله در سکوت و آرامش طبیعت سر و صدایی به راه می اندازند.

 

 

 

 

 

 

طبیعت گردی در کیش با ساحل مرجانی

 

پارک ساحلی مرجان در کنار بازار مرجان کیش قرار گرفته و از جذاب ترین مراکز کیش برای طبیعتگردی است. این ساحل جزو اولین گزینه هایی است که مسافران کیش برای بازدید انتخاب می کنند. علت این نامگذاری مرجان ها و صدف هایی است که در شکل و رنگ های مختلف مهمان این ساحل می شوند. به علاوه انواع حلزون ها و سنگ های دریایی نیز با آب به ساحل می آیند. آب ساحل مرجانی چنان زلال و تمیز است که به راحتی می توان اعماق آن را نظاره کرد. ساحل مرجانی علاوه بر جذابیت زیاد خواص درمانی دارد. بیشتر گردشگران دانسته یا بی خبر کفش ها را در می آورند و با پای برهنه در آن قدم می زنند. تماشای طلوع و غروب خورشید در این ساحل جزو لذت بخش ترین و رویایی ترین بخش های تور کیش است.

 

 

 

 

ساحل بانوان

 

این ساحل پاکیزه و آرام چند سالی است برای خانم هایی که تمایل به شنا کردن دارند راه اندازی شده است. می توان در آن دراز کشید و از آفتاب گرفتن لذت برد. آب آن بسیار گرم و فوق العاده تمیز است. دوش هایی هم تعبیه شده که پس از خروج از ساحل می توان از آن ها استفاده کرد. برای ورود به این ساحل باید ورودی پرداخت کرد اما بعد از خروج می توان زیر دوش هایی که آنجا تعبیه شده حمامی درست و حسابی کرد. ساحل از صبح تا 5 عصر باز است.

 

 

 

 

ساحل مریم

مخاطبان «تریب ادوایزر» معتقدند ساحل مریم یکی از 10 ساحل برتر در جهان است. ساحلی با ماسه های طلایی که برای پیاده سواری و موج سواری از آن استقبال زیادی می شود. تجربه پیاده روی شبانه و ریلکس کردن در این ساحل بسیار لذت بخش است. عده ای نیز قایق اجاره می کنند یا مشغول شنا می شوند. تجربه های دیگری مثل موتورسواری و اسب سواری هم فراهم است. ساحل مریم چشم انداز خوبی دارد و تجربه منحصر به فردی را برای شما به ارمغان می آورد. آب آن بی نهایت تمیز و شفاف است. مردم از این ساحل استقبال خوبی کرده اند.

 

 

 

 

پیست باگی

پیست باگی از تفریحات پر طرفدار کیش به شمار می رود. سال های سال است که ماشین های آفرود و موتورهای سه چرخ در این پیست به سرگرم کرردن توریست ها مشغول اند. علاقمندان می توانند علاوه بر لذت بردن از سواری از جاذبه هایی مثل درخت سبز، کشتی یونانی و کلبه هور هم لذت ببرند.

 

 

علاوه بر موارد ذکر شده گزینه های بسیاری برای طبیعت گردی در کیش پیش روی علاقمندان است. برای رزرو کردن تور کیش و برخورداری از جاذبه های این سفر به وب سایت تورگردان مراجعه کنید.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

طبیعت گردی در کیش - این روزها عده زیادی از علاقمندان به سفر هستند که طبیعت گردی را به سایر جنبه های سفر ترجیح می دهند. طبیعت گردی در کیش برای این دسته افراد وسوسه کننده است. چرا که کیش از نظر طبیعی از اکوسیستمی فوق العاده برخوردار است و از نظر سواحل منحصر به فرد و گونه های جانوری قابل توجه است.

انتشار :  12 خرداد 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
  • طبیعت گردی در کیش
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد