کریزی بوت یا قایق دیوانه در کیش

کریزی بوت در کیش

کریزی بوت یا قایق دیوانه اولین قایق تندروی کیش است و با قایق های موتوری که تا به حال دیده اید، خیلی فرق می کند. با این قایق می توان مانورهای بسیار سریع و خیره کننده انجام داد و در گروه های بین 10 تا 14-15 نفر در آن نشست.این تفریح هیجان انگیز در تور کیش از محبوبیت بالایی برخوردار است. کریزی بوت در سواحل گرمسیری جهان بسیار محبوب است و خوشبختانه قایق‌های مجهزی نیز در جزیره کیش وجود دارند. اگر قصد دارید به کیش سفر کنید و می‌خواهید با یک برنامه‌ریزی دقیق، تفریحات دریایی مختلف را امتحان نمایید این مطلب را بخوانید. حال درباره کریزی بوت، قیمت بلیط، شرایط سواری و … صحبت می‌کنیم.

در نهایت اگر به این تفریح علاقه‌مند شدید می‌توانید به صورت آنلاین بلیت کریزی بوت را تهیه کنید.

 

کریزی بوت کیش

 

کریزی بوت چیست؟

 

کریزی بوت یک نوع قایق تندرو سبک است.این قایق شیک، سنگین و مهیج که در میان برنامه بازدید از جاهای دیدنی کیش می توان سراغش رفت، به دل آب می زند و گردشگران تور کیش را حسابی به هیجان می اندازد. کریزی بوت‌ها دارای انواع مختلفی هستند برای مثال برخی از آن‌ها دارای ۴ ردیف صندلی بوده و گنجایش ۱۵ نفره دارند. البته کریزی بوت در کیش محدود به انواع ۱۵ نفره نیست. در برخی از کلوپ‌های ساحلی، کریزی بوت‌های ۲ نفره، ۴ نفره و ۱۰ نفره هم وجود دارند. تفاوت اساسی کریزی بوت با قایق تندرو در شکل طراحی آن است. کریزی بوت‌ها دیواره‌های بلندتر و موتور قدرتمندتری نسبت به قایق‌های تندرو دارند. سطح بیرونی و زیرین قایق به شکلی طراحی شده که یک حفره در آن قرار گرفته و امواج را از خود عبور می‌دهد. این آبها از سطح زیرین قایق وارد شده و با کمک پروانه بزرگی پشت سر قایق پخش می‌شوند.

راندن قایق‌های تندرو کار آسان‌تری است ولی برای هدایت کریزی بوت نیاز به گواهینامه‌های معتبر و بین‌المللی می‌باشد. همچنین کریزی بوت نسبت به قایق‌های تندرو ظاهر شیک‌تر و مدرن‌تری دارد. کریزی بوت بر روی امواج خروشان با سرعت حرکت می‌کند به طوری که برخورد امواج را با بدنه قایق حس خواهید کرد. همچنین برای هیجان بیشتر، کریزی بوت با دور زدن‌های ناگهانی شما را غافلگیر می کند.

 

کریزی بوت کیش

 

آیا کریزی بوت کیش امن است؟

 

اگر دوست دارید کریزی بوت را امتحان کنید ولی به امنیت آن شک دارید به شما اطمینان می‌دهیم حتی یک مورد واژگون شدن کریزی بوت مشاهده نشده است. کریزی بوت در تور کیش شامل قایق‌های مدرن و مجهز به همراه ناخدای حرفه‌ای می‌باشد. قبل از سوار شدن به کریزی بوت باید جلیقه نجات بپوشید بنابراین حتی اگر احتمال کمی برای سقوط شما در آب وجود داشته باشد، جلیقه نجات امنیت را تأمین می‌کند. توجه داشته باشید افرادی که دارای شرایط زیر هستند نمی‌توانند سوار کریزی بوت شوند:

- خانم‌های باردار

- مبتلایان به بیماری‌های قلبی

- کودکان زیر ۵ سال

از آنجایی که کریزی بوت کیش بسیار مهیج می‌باشد، این تفریح دریایی برای افرادی که ذکر کردیم ممنوع شده است.

 

کریزی بوت

 

قیمت کریزی بوت در کیش

برای سوار شدن به کریزی بوت باید برای هر نفر بلیط جداگانه بگیرید. شروع قیمت‌ها از ۶۵ هزار تومان برای هر نفر به ازای ۱۰ دقیقه می‌باشد.

 

کریزی بوت کیش

 

آدرس کریزی بوت کیش

در بسیاری از سواحل کیش می‌توانید کریزی بوت‌های رنگارنگ را در نزدیکی ساحل ببینید. در ادامه تعدادی از کلوپ‌های ساحلی کیش را نام می‌بریم. در این کلوپ‌ها سوار کریزی بوت شوید.

۱. کلوپ دریایی مارینا کیش

۲. اسکله تفریحی کیش

۳. ساحل سیمرغ

۴. ساحل مرجان

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

کریزی بوت کیش یکی از تفریحات هیجان انگیز در جزیره است. کریزی بوت‌ها یک نوع قایق تندرو هستند که قابلیت مانور بیشتری در حرکات نمایشی دارند. کریزی بوت یا قایق دیوانه گزینه‌ای جذاب برای افراد خانواده است زیرا می‌توانید به صورت دسته‌جمعی از یک تفریح مهیج لذت ببرید.

انتشار :  29 آذر 1400 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   سحر علیزاده
تصاویر مرتبط
کریزی بوت
  • کریزی بوت
  • کریزی بوت کیش
  • کریزی بوت کیش
  • کریزی بوت کیش
  • کریزی بوت در کیش
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد
مقالات مرتبط