جاهای دیدنی ترکیه

جاهای دیدنی ترکیه

ترکیه یکی از نزدیک‌ترین شهرها به ایران است. به همین دلیل ایرانیان زیادی هر ساله برای بازدید از جاهای دیدنی ترکیه به این کشور سفر می‌کنند. ترکیه کشوری اروپایی-آسیایی است و به دلیل قرار گرفتن بین کوه و دریا، آب و هوای آن در هر بخش متفاوت است؛ اما به طور کلی آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای دارد. ترکیه به جز بازارهای قدیمی و پاساژهای مدرن، با خیابان‌های زیبا، هتل‌های لوکس، کشتی‌های تفریحی و صدها جاذبه گردشگری دیگرسالانه هزاران هزار مسافر را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. دیدنی‌های این کشور آنقدر زیاد است که مجال نام بردن نیست. در ادامه این مطلب به معرفی مکان‌های دیدنی ترکیه پرداخته‌ایم تا در زمان سفر به این کشور لیستی از بهترین جاهای تفریحی ترکیه را داشته باشید و از بازدید آن‌ها لذت ببرید. تورگردان با برگزاری تور ترکیه یک سفر رویایی را برای شما فراهم خواهد کرد . 

 

شهرهای دیدنی ترکیه که باید از آن‌ها دیدن کنید!

 

سوالی که برای بیشتر مسافران در سفر به ترکیه پیش می‌آید این است که بهترین شهرهای دیدنی ترکیه که باید از آن‌ها دیدن کنیم کدامند؟ مهم‌ترین شهرهای ترکیه که جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده‌اند شهرهای استانبول، آنکارا، آنتالیا، کوش آداسی، بدروم، وان، مارماریس و قونیه است. بدون شک هر کدام از این شهرها را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید، از گشت و گذار و بازدید از جاهای دیدنی ترکیه در این شهرها لذت خواهید برد.

جاهای دیدنی استانبول ترکیه

 

مکان های دیدنی استانبول ترکیه کجاست؟ حتما می‌دانید که استانبول یکی از پربازدیدترین شهرهای ترکیه است. این شهر به دلیل جاذبه‌های زیادی که دارد، میزبان گردشگران از سراسر جهان است که در ادامه بهترین جاهای دیدنی استانبول را معرفی می‌کنیم.

 

منطقه سلطان احمد ترکیه

 

یکی از بی‌نظیرترین و قدیمی‌ترین مناطق دیدنی ترکیه، منطقه سلطان احمد است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. بسیاری از جاهای دیدنی ترکیه و شهر استانبول مانند قصر ابراهیم پاشا، حمام ترکی، مسجد ایاصوفیه، بازار آستارا، مسجد کبود، کاخ توپ‌قاپی و... در این منطقه واقع شده‌اند. در این صورت با یک تیر چند نشان می‌زنید. پس دیدن منطقه سلطان احمد را از دست ندهید.

 

منطقه سلطان احمد استانبول ترکیه

 

تنگه بسفر

 

تنگه بسفر، تنگه‌ای است که شهر استانبول را به دو قسمت تقسیم کرده است؛ به طوری که نیمی از این شهر اروپایی و نیمی از آن آسیایی محسوب می‌شود. دیدنی‌های تنگه بسفر بی‌شمار است. قدم زدن و پیاده‌روی در سواحل و اطراف این تنگه لذتی وصف نشدنی را به همراه دارد. همچنین بسیاری از جاهای دیدنی استانبول نیز در حوالی این تنگه قرار گرفته است. مانند کاخ‌ها و قلعه‌های تاریخی ترکیه، قلعه روملی، موزه صاقب صابانچی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیبا... که می‌توانید با بازدید از این مکان‌های تاریخی ترکیه و شب نشینی در کافه‌ها و رستوران‌ها و تماشای مناظر دل‌انگیز تنگه بسفر، خاطره‌ای خوش را برای خود ثبت کنید.

 

تنگه بسفر

 

برای مطالعه بیشتر درباره جاهای دیدنی استانبول کلیک کنید!

 

بی‌نظیرترین جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه

 

احتمالا شما هم با شنیدن آنتالیا به یاد سواحل زیبا و تفریحات آبی این شهر می‌افتید؛ اما جاهای دیدنی ترکیه در آنتالیا به سواحل آن محدود نمی‌شود. آنتالیا از شهرهای دیدنی ترکیه است که در منطقه مدیترانه واقع شده و گردشگران زیادی در فصل تابستان به این شهر سفر می‌کنند. اگر به تفریحات آبی علاقه دارید و می‌خواهید با نشستن در سواحل زیبا و بی‌نظیر، غروب خورشید را تماشا کرده و غرق در آرامش شوید، آنتالیا بهترین مقصد است. البته از دیگر جاهای دیدنی ترکیه آنتالیا که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم غافل نشوید.

 

شهر باستانی ترمسوس در آنتالیا

 

شاید بتوان گفت که شهر ترمسوس از انگشت شمار شهرهای باستانی است که کاملا دست نخورده و بکر باقی مانده است. این شهر در بالای کوهی بلند و در ارتفاع ۱۰۵۰ متری ساخته شده است. پس اگر به کوهنوردی علاقه دارید، از رفتن به ترمسوس لذت خواهید برد. از جاذبه‌هایی که در این شهر مشاهده می‌کنید، می‌توان به تئاتر میان صخره‌ای، پارک ملی، اودئون، ورزشگاه، معبد و... اشاره کرد.

 

شهر باستانی ترمسوس در آنتالیا

 

ساحل کاپوتاش

 

ساحل کاپوتاش یا کاپوتاس بکرترین ساحل در آنتالیا به شمار می‌رود و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. در این ساحل زیبا هیچ ساختمان یا هتلی ساخته نشده است. تنها چیزی که در ساحل کاپوتاش به چشمتان می‌خورد، کرایه دهندگان چترها و فروشندگان غذا و نوشیدنی هستند. دسترسی به این ساحل دلچسب نیز چندان دشوار نیست. این ساحل در جنوب غربی کاش، در مسیر خروجی یک دره باریک قرار گرفته است که توسط پلکان نزولی از جاده به این ساحل می‌رسید.

 

ساحل کاپوتاش

 

تونک تپه آنتالیا

 

یکی از جاهای دیدنی آنتالیا که می‌توانید بهترین تفریحات را در آن تجربه کنبد و اوقات خوبی را سپری کنید، تونک تپه است. تونک تپه از بهترین جاهای دیدنی ترکیه است که به دلیل جذابیت‌ها و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که دارد، گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. در این مکان تفریحی، می‌توان از امکانات موجود مانند تله کابین سواری، رستوران گردان، کلاب و... استفاده کرد. تونک تپه در منطقه کمر آنتالیا واقع شده است و کوهنوردی در کوه‌های اطراف آن و تماشا کردن این منطقه از بالای کوه بسیار دلپذیر است.

 

تونک تپه از جاهای دیدنی ترکیه در أنتالیا

 

پارک کارالی اوغلو

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی ترکیه پارک کارالی اوغلو است. این پارک از بزرگ‌ترین پارک‌های آنتالیا به شمار می‌رود و قدم زدن در این پارک لذتی وصف نشدنی را به شما هدیه می‌هد. علاوه بر فضای زیبای پارک، می‌توانید جاذبه‌های دیگری از ترکیه  مانند تئاتر شهر، برج هیدریلیک، مجسمه معروف کارگر و پسرو... را نیز در این پارک تماشا کنید. به طور کلی این پارک یکی از بهترین جاهای تفریحی ترکیه برای تفریحات خانوادگی است و می‌توانید با رفتن به رستوران‌ها و کافه‌های داخل پارک، از سفر خود لذت ببرید.

 

پارک کارالی اوغلو

 

برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی آنتالیا به تورگردان مراجعه کنید!

 

جاهای دیدنی آنکارا در ترکیه

 

آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه، شهری مدرن و پر هیاهو است و به دلیل قرار گرفتن در منطقه تاریخی آناتولی، موزه‌ها و اماکن تاریخی زیادی در این شهر قرار دارد. بنابراین اگر شما هم به سفر در تاریخ علاقه دارید و مي‌خواهید از فرهنگ و گذشته کشور ترکیه بیشتر بدانید حتما سری به آنکارا بزنید و از دیدن جاهای دیدنی ترکیه در شهر آنکارا غافل نشوید.

 

آرامگاه آتاتورک یا آنیت‌کابیر

 

مصطفی کمال آتاتورک اولین رئیس جمهور ترکیه بوده که آرامگاه آن در آنیت‌کابیر ساخته شده است و معماری بی نظیری دارد. علاوه بر قبر آتاتورک، در این آرامگاه موزه‌ای نیز ساخته شده است که نامه‌ها و اسناد، عکس‌ها و وسایل شخصی آتاتورک در آن نگهداری می‌شود.

 

آرامگاه آتاتورک از جاهای تاریخی ترکیه

 

موزه قوم نگاری، نماد فرهنگ مردم ترکیه

 

اگر به شهر آنکارا سفر کردید حتما از موزه قوم نگاری بازید کنید. اولین موزه ساخته شده در ترکیه موزه قوم نگاری است که در زمان اولین رئیس جمهور ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک، ساخته شده است. در این موزه با فرهنگ و آداب مردمان ترکیه آشنا خواهید شد و لباس‌ها، فرش‌ها، آثار تاریخی و... را در تالارهای مختلفی که در این موزه ساخته شده است می‌بینید. بدون شک از بازدید این مکان تاریخی ترکیه پشیمان نمی‌شوید.

 

موزه قوم نگاری، نماد فرهنگ مردم ترکیه

 

 زیباترین مکان های دیدنی کوش آداسی

 

از دیگر شهرها و مناطق دیدنی ترکیه، شهر کوش آداسی است. کوش آداسی در سواحل غربی ترکیه قرار گرفته و به دلیل سواحل زیبا و آب و هوای بی نظیر گردشگران زیادی هر ساله برای بازدید از این شهر به ترکیه سفر می‌کنند. به جز سواحل این شهر، مکان های تاریخی کوش آداسی نیز بی شمار است که باید از آن‌ها دیدن کنید. در ادامه معروف‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به ترکیه بازدید از آن‌ها را در لیست خود قرار دهید.

 

جزیره کبوتر از جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه

 

یکی از دلایل شهرت و محبوبیت کوش آداسی، جزیره کبوتر است و می‌توان گفت کوش آداسی با جزیره کبوترش به یکی از شهر‌های شناخته شده ترکیه تبدیل شده است. دلیل نامگذاری آن نیز کبوترهای مهاجری هستند که به این جزیره می‌آیند و پرواز دسته جمعی آنان بر فراز آسمان منظره دل انگیزی را خلق می‌کند. این جزیره یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی کوش آداسی ترکیه است و رستوران‌ها و کافه‌های دلنشین و کم نظیر این جزیره بهترین لحظات را برای شما رقم می‌زند.

 

جزیره کبوتر از جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه

 

پارک آبی آکوا فانتاسی

 

این پارک آبی معروف و محبوب کوش آداسی ترکیه در هتل آکوآ فانتاسی، یکی از بهترین هتل های ترکیه واقع شده است. در این پارک آبی سرسره‌ها و بازی‌های هیجان انگیز و ایمنی ساخته شده است که اوقاتی شاد و مفرح را برایتان ثبت می‌کند. علاوه بر این امکانات دیگری مانند رستوران و کافه نیز در اطراف این پارک قرار دارد تا زمانی که از بازی و آب تنی خسته شدید به استراحت بپردازید. ورود به پارک آبی آکوآ فانتاسی محدودیت سنی ندارد و کودکان نیز می‌توانند با بازی‌ها و سرسره‌هایی که برایشان طراحی شده است سرگرم شوند.

 

پارک آبی آکوا فانتاسی

 

افسوس از اماکن تاریخی ترکیه در کوش آداسی

 

اگر می‌خواهید به یونان باستان سفر کنید سری به افسوس (Ephesus) بزنید. هر ساله گردشگران زیادی از این مکان دیدنی ترکیه بازدید می‌کنند و با کوش آداسی حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد. با بازدید از افسوس به دوران امپراتوری روم برمیگردید و با تاریخ و تمدن آن دوره آشنا می‌شوید. پس اگر به سفر در تاریخ علاقه دارید بازدید این منطقه را از دست ندهید.

 

افسوس از اماکن تاریخی ترکیه در کوش آداسی

 

 

ساحل بانوان کوش آداسی

 

همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی ترکیه، سواحل آن است. ساحل بانوان یا کادینلار یکی از سواحل محبوب و پر طرفدار ترکیه است. در دوران عثمانی این خط ساحلی فقط مخصوص بانوان بوده است و به همین دلیل به آن ساحل بانوان گفته می‌شود؛ اما امروزه این ساحل زیبا برای عموم مردم قابل استفاده است. ساحل بانوان به عنوان یکی از جاهای دیدنی ترکیه به دلیل ساحل شنی و آب کم عمق برای کودکان نیز مناسب است و خطری آنان را تهدید نمی‌کند؛ اما باز هم باید جانب احتیاط را برای مراقبت از آنان رعایت کرد. علاوه بر این در ساحل بانوان تعدای چتر و صندلی آفتاب نیز برای رفاه حال گردشگران قرار گرفته است و تجربه‌ای بی نظیر از سفر به ترکیه را برای شما به یادگار می‌گذارد.

 

ساحل بانوان کوش آداسی

 

بهترین جاهای دیدنی مارماریس ترکیه

 

مارماریس یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای دیدنی ترکیه است که حتی دیدن عکس‌های آن نیز شما را شیفته خودش می‌کند. در ادامه چند مورد از بهترین جاهای دیدنی ترکیه در مارماریس را به شما معرفی می‌کنیم تا دیدن این مکان‌های تفریحی و بی نظیر را در لیست دیدنی‌های خود در سفر به ترکیه قرار دهید.

 

منطقه تفریحی ایچملر

 

ساحل ایچملر مصداق بارز این جمله است «آنچه خوبان همه دارند ایچملر یک جا دارد.» اگر به این ساحل که در ۸ کیلومتری جنوب غربی مارماریس واقع شده است سفر کنید انواع تفریحات و امکانات رفاهی و لوکس‌ترین هتل‌ها را می‌بینید. حمام آفتاب، تفریحات آبی مانند قایق سواری و جت اسکی، آفرود سواری، ماساژ، مراکز خرید، رستوران‌های بی نظیر و کافه‌ها و همچنین هتل‌های لوکس و شیک از جمله امکاناتی هستند که در این ساحل در اختیار شما است. علی‌رغم تمام این موارد، منظره شگفت‌انگیز و حیرت آور ساحل ایچملر شما را به وجد آورده و مبهوت آن می‌شوید.

 

منطقه تفریحی ایچملر

 

قلعه مارماریس از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی ترکیه

 

اگر به بازدید از اماکن تاریخی علاقه دارید حتما سری به قلعه مارماریس بزنید. این قلعه بسیار قدیمی در سال ۱۴۴۰ قبل از میلاد مسیح (ع) و توسط یونانیان ساخته شده است و در سال ۱۹۹۱ به موزه‌ای برای عاشقان تاریخ تبدیل شد. این قلعه روی تپه‌های پشت مارینا واقع شده است که می‌توانید در سفر به ترکیه از آن دیدن کنید.

 

قلعه مارماریس از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی ترکیه

 

آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان از جاهای دیدنی ترکیه در مارماریس

 

یکی از جاهای دیدنی ترکیه آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان است. این مکان تاریخی در دامنه‌های شمال شرقی مارماریس ترکیه واقع شده است و تاریخچه آن به دوران عثمانی‌ها برمی‌گردد. اگر در تور ترکیه قصد بازدید از این مکان دیدنی و با شکوه را دارید باید فقط از درون قایق به تماشای این آثار بپردازید. زیرا کنده‌کاری‌های بسیار حساس و ظریف و حکاکی‌های منحصر به فرد این بنا نیاز به محافظت دارد و به همین منظور از رفتن افراد به این مکان جلوگیری می‌شود.

 

آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان از جاهای دیدنی ترکیه در مارماریس

 

شهر دالیان مارماریس

 

یکی از زیباترین شهرهای مارماریس و مکان های دیدنی ترکیه شهر دالیان است. این شهر در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی مارماریس قرار گرفته است که هم با کشتی‌های تفریحی و هم با اتوبوس می‌توانید به این شهر سفر کرده و لذت ببرید. دالیان از جمله شهرهایی است که به دلیل وجود رودخانه زیبای دالیان و ساحل ماسه‌ای ایزوتو شهرت جهانی دارد. علاوه بر این کارتاکارتاس، حمام گل و شهر باستانی کائونوس نیز از جاهای دیدنی مارماریس ترکیه است که در شهر دالیان واقع شده است و بازدید از آن‌‌ها نهایت لذت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

شهر دالیان مارماریس

 

جاهای دیدنی بدروم ترکیه

 

بدروم یکی از شهرهای بندری و بی نهایت زیبا در ترکیه است. این بندر کوچک در ساحل دریای اژه و جنوب ازمیر قرار دارد. با سفر به بدروم، هم می‌توانید از سواحل شگفت انگیز آن با آبی زلال و تمیز لذت ببرید و هم از جاهای تاریخی و تفریحی بدروم دیدن کنید. از معروف‌ترین جاهای دیدنی بدروم ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

آرامگاه هالیکارناسوس از عجایب هفتگانه جهان باستان

 

آرامگاه هالیکارناسوس حدود ۳۵۳ سال قبل از میلاد برای ماسول پادشاه کاریا در زمان هخامنشیان، به دستور همسر و خواهر ماسول توسط طراحان برجسته یونانی ساخته شد. این بنا یکی از عجایب هفتگانه جهان است که در حال حاضر خرابه‌های آن در بدروم قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی ترکیه در بدروم به شمار می‌رود. بدون شک بازدید از این مکان دیدنی  و تماشای کتیبه‌ها و نقش برجسته‌های به جا مانده از این بنا بسیار جذاب است.

 

آرامگاه هالیکارناسوس از عجایب هفتگانه جهان باستان

 

ساحل بیتز در بدروم ترکیه

 

اگر می‌خواهید در ساحلی متفاوت و منحصر به فرد به تفریح بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم از ساحل بیتز دیدن کنید. ساحل بیتز خلیجی به شکل گوش ماهی و دارای شن و ماسه‌های سنگی است و به دلیل آب کم عمق، بهترین مقصد برای خانواده‌هایی است که فرزند کوچک دارند. این ساحل در فاصله ۷ کیلومتری از شهر بدروم قرار دارد و انواع ورزش‌های آبی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، چترها و صندلی‌های آفتاب و استراحتگاه‌های دنج و دلنشین برای گردشگران فراهم شده است.

 

ساحل بیتز در بدروم ترکیه

 

موزه هنر زکی مورن

 

زکی مورن خواننده، آهنگساز و بازیگر معروف ترکی است و به دلیل بزرگداشت و ادای احترام به او موزه زاکی مورن ساخته شد. نکته جالبی که در خصوص این موزه وجود دارد این است که محل این موزه آخرین محل اقامت این هنرمند و خانه اوست. در این موزه می‌توانید آثار شخصی، لباس‌ها و جواهرات پر زرق و برق، نقاشی‌هایی که کشیده است و هر چیز مربوط به او را تماشا کنید و با زندگی و گذشته مورن به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد بر موسیقی معاصر ترکیه آشنا شوید.

 

موزه هنر زکی مورن

 

خلیج بارداکچی

 

یکی از حیرت انگیزترین جاهای دیدنی ترکیه خلیج بارداکچی در بدروم است. روستای بارداکچی در شرق بدروم واقع شده است و ساحل عمومی ندارد. یعنی باید در هنگام سفر به روستای بارداکچی با اقامت در یکی از هتل‌های این منطقه و پرداخت هزینه از امکانات ساحل آن مانند صندلی‌های آفتابگیر استفاده کنید. این منطقه منظره ‌ای بی نظیر داشته و ارزش دارد چند روزی را در این ساحل سپری کنید و لذت ببرید.

 

خلیج بارداکچی

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

کشور ترکیه به جهت دارا بودن ترکیب خاص آب وهوای فرهنگ غنی و قدیمی و سرمایه گذاری های فراوان برای رونق گردشگری به یکی از قطب های گردشگری خاورمیانه و حتی اروپا تبدیل شده است از این رو تصمیم گرفتیم بهترین جاهای دیدنی ترکیه را به شمامعرفی کنیم.

انتشار :  10 بهمن 1397 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
تونک تپه از جاهای دیدنی ترکیه در أنتالیا
  • تونک تپه از جاهای دیدنی ترکیه در أنتالیا
  • پارک آبی آکوا فانتاسی
  • منطقه تفریحی ایچملر
  • قلعه مارماریس از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی ترکیه
  • تنگه بسفر
  • ساحل کاپوتاش
  • افسوس از اماکن تاریخی ترکیه در کوش آداسی
  • پارک کارالی اوغلو
  • ساحل بیتز در بدروم ترکیه
  • موزه هنر زکی مورن
  • موزه قوم نگاری، نماد فرهنگ مردم ترکیه
  • آرامگاه آتاتورک از جاهای تاریخی ترکیه
  • آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان از جاهای دیدنی ترکیه در مارماریس
  • شهر باستانی ترمسوس در آنتالیا
  • منطقه سلطان احمد استانبول ترکیه
  • ساحل بانوان کوش آداسی
  • جزیره کبوتر از جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه
  • شهر دالیان مارماریس
  • آرامگاه هالیکارناسوس از عجایب هفتگانه جهان باستان
  • خلیج بارداکچی
  • istanbul5
  • istanbul-turkey-696x464
  • 4b2e26d9-1e6b-4bf0-bc0f-4687abe23e37
  • AlefbaTourAlaniaAttractions
  • shutterstock_388344439
  • tajrobesafar-9-9
  • jathbh-ha-tarkh-trkh-3-600x330
  • izmir
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد