کدام رستوران های ایران بهترین شیشلیک را دارند؟

شیشلیک3

برای آن هایی که ثروتشان از پارو بالا می رود، شیشلیک خوردن یک تفریح طبیعی و روزمره است؛ این افراد هر آخرِ هفته شیکان پیکان می کنند و با ماشین های مدل بالا جلوی رستوران های شاندیز صف می کشند تا کلی گوشت، تقدیم بدن نازنینشان کنند. با این حال طبقه متوسط هم از قافله عقب نمی مانند و حداقل سالی یکی دو بار این غذای دندان گیر را نوش جان می کنند. شیشلیک در واقع غذای مشهدی هاست ولی حالا به شهرهای دیگر هم صادر شده و به خصوص در کنار نامِ رستوران شاندیز در بالاشهر تهران یا شهرهای پرگردشگری مثل کیش، شیراز و اصفهان زیاد به چشم می خورد. جالب است بدانید رستوران های شاندیز در مونیخ؛ فرانکفورت و لندن هم افتتاح شده است. سوال اینجاست که چه کسی اولین بار این غذا را درست کرد؟ و چرا این رستوران با نام شاندیز مشهد پیوند خورده است؟ از این ها گذشته، کدام رستوران ها بهترین شیشلیک ها را سرو می کنند؟ اگر دنبال پاسخی برای این سوالات هستید با ما همراه باشید تا دهانتان را با یک شیشلیک گردی مجازی آب بیندازیم.

 

شیشلیک

 

همانطور که گفتیم شیشلیک خوری اولین بار در مشهد رونق گرفت. داستان از این قرار است که بیش از 50 سال پیش، فردی که به «کریم شیشلیکی» معروف شده بود در ییلاق کوکاکولای این شهر شیشلیک های خوبی درست می کرد. راه او را پسرانش ادامه دادند و با افتتاح «رستوران پسران کریم» نام پدر را زنده نگه داشتند. «پسران کریم» که جزو معروف ترین رستوران های مشهد به شمار می رود، هنوز با شیشلیک ها و چلو ماهیچه های پر و پیمان مشتریانش را سر ذوق می آورد. روایت دیگر این است که شیشلیک را نخستین بار خاندان صفدری از اهالی شاندیز راه انداخته اند. نام هایی مثل صفدر شاندیزی و شیشلیک صفدری هنوز هم برای مشهدی ها و حتی سایر نقاط ایران آشناست. آن هایی که تور مشهد را انتخاب می کنند خوب می دانند که باید برای شیلشیک خوردن به رستوران های شاندیز و طرقبه بروند تا علاوه بر خوردن غذا، آب و هوایی هم عوض کنند. رستوران هایی مثل «رستوران حاج حسن» در شاندیز هم مدعی اند که آغازگر شیشلیک بوده اند. بد نیست اشاره ای هم به داستان حاج حسن ایزدی داشته باشیم که بنیانگذار اتحادیه رستوران های طرقبه وشاندیز و مالک بزرگ ترین رستوران های شاندیز مثل «رستوران ارم» و «رستوران حاج حسن» است. بهترین چلو گوشت ها، چلو ماهیچه ها و شیشلیک ها را می توان در این رستوران ها و در رستوران های «حسین شیشلیکی»، «پدیده شاندیز»، «رستوران هوایی دهکده شاندیز» یا «رستوران معین درباری» در داخل شهر پیدا کرد.

 

مقایسه قیمت و رزرو تور مشهد

 

شیشلیک

 

اگر تور کیش را تجربه کرده باشید حتما از دیدن تعداد زیادی رستوران شاندیز در آن شهر تعجب زده خواهید شد. راستش را بخواهید بیشتر این رستوران ها را خودِ مشهدی ها راه انداخته اند. پس می توانید انتظار داشته باشید همان غذاهای طرقبه وشاندیز را در آنجا هم برایتان سرو کنند. «رستوران شاندیز صفدری کیش» که توسط همان خانواده صفدری اداره می شود، «رستوران شاندیز مرجان کیش»، «رستوران پدیده شاندیز»، «رستوران شاندیز VIP» و «شاندیز آبشار»، جزو بهترین رستوران های کیش هستند که شیشلیک های خوبی هم در منوی خود گنجانده اند. پیشنهاد می شود برای سفر به این جزیره دوست داشتنی حتما رزرو تور کیش را انجام دهید و از قبل، راجع به تهیه بلیط تفریحات و حتی رستوران های کیش اقدام کنید چون در این صورت می توانید از تخفیف های ویژه برخوردار گردید و برنامه سفرتان را پیشاپیش بدانید.

 

مقایسه قیمت و رزرو تور کیش

 

شیشلیک

 

برای تهیه تور، پیشنهاد ما موتور جستجوی تور است. موتور جستجوی تورگردان در این زمینه توانسته رضایت مشتریان را به بهترین نحو جلب کند. برای رزرو تور کیش، تور اصفهان، تور شیراز و تورهای همه نقاط کشور کافی است در سایت وارد منوی «تور» شوید و تورهای موجود را مشاهده کنید. اگر تورهای موجود، توجهتان را جلب نکرد می توانید خودتان تور مورد نظرتان را از طریق سایت رزرو کنید. بدین معنی که با رزرو بلیط هواپیما ، قطار یا اتوبوس و رزرو هتل، بسته کاملی از سفر را برای خودتان بچینید. کافی است پس از آن با پشتیبانان سایت تماس گرفته و راجع به وعده های غذایی، رستوران ها، و بلیط تفریحات مقصدتان تبادل نظر کنید. نکته مهم در تهیه تور این است که به هیچ وجه نباید به دام تورهای تقلبی بیفتید که در کانال های مختلف و شبکه های مجازی تبلیغ می شود. موتور جستجوی تور به علت قرار داد داشتن با همه آژانس های مسافرتی و تورگردان های معتبرِ کشور، همه تورهای معتبر و موجود را در سایت، برای شما به نمایش می گذارد و امنیت سفر شما را با پشتیبانی 24 ساعته تامین می کند. بهتر است خودتان روی آدرس  https://tourgardan.com کلیک کنید و با مقایسه قیمت ها متوجه محاسن آن شوید.

 

شیشلیک

 

صحبتمان از شیشلیک فراموش نشود. اگر از طریق تورگردان هر یک از مسیرهای اصفهان، تهران یا شیراز را انتخاب کردید، سعی کنید حتما رستوران های شاندیز و شیشلیک مشهدی را هم تجربه کنید. رستوران های شاندیز در مناطق خوب تهران طرفداران زیادی دارد. رستوران هایی مثل «شاندیز جردن»، « شاندیز تهرانپارس»، « شاندیز ولنجک» و « شاندیز پاسداران»، عموما بهترین شیشلیک ها را سرو می کنند. «رستوران شاندیز اصفهان»، «شاندیز مرا تو اصفهان»، و رستوران های خیابان های دانشگاه، صفه و حکیم نظامی؛ «رستوران شاندیز منوچهری» شیراز، «شاندیز دروازه قرآن»ِ شیراز و «شاندیز تبریز» همگی جزو بهترین رستوران های کشور و پاتوق امنی برای فود تور محسوب می شوند. یادتان باشد چیزی که یک تور را به یاد ماندنی می کند، خوردن غذاهای خوب و راضی بودن از رستوران های شهر مقصد است.

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

برای آن هایی که ثروتشان از پارو بالا می رود، شیشلیک خوردن یک تفریح طبیعی و روزمره است؛ این افراد هر آخرِ هفته شیکان پیکان می کنند و با ماشین های مدل بالا جلوی رستوران های شاندیز صف می کشند تا کلی گوشت، تقدیم بدن نازنینشان کنند. با این حال طبقه متوسط هم از قافله عقب نمی مانند و حداقل سالی یکی دو بار این غذای دندان گیر را نوش جان می کنند.

انتشار :  25 شهریور 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
شیشلیک
  • شیشلیک
  • شیشلیک
  • شیشلیک
  • شیشلیک
  • شیشلیک3
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد