موزه مادام توسو (معرفی موزه مادام توسو در استانبول)

موزه مادام توسو

موزه مادام توسو استانبول در خیابان مشهور استقلال قرار دارد. این موزه حدود ۶۰ تندیس مومی از ورزشکاران، هنرمندان، سیاستمداران، شخصیت‌های تاریخی و... را در خود جای داده است. از آنجایی که تندیس های مومی شباهت بسیار زیادی به شخصیت اصلی دارند، بازدید از چنین موزه‌ای حس اعجاب انگیزی القاء می‌کند. موزه مادام توسو در شهر استانبول یکی از شعبات این موزه مشهور در جهان است؛ بنابراین در بازدید از استانبول این موزه را هم در لیست خود قرار دهید.

 

سلبریتی های هالیوود در موزه مادام توسو

 

برای آشنایی بیشتر با موزه مادام توسو استانبول مطلبی مختصر تهیه کرده‌ایم. در مطلب پیش رو می‌خواهیم درباره موضوع موزه مادام توسو، تاریخچه و بنیان گذار آن صحبت کنیم. همچنین در ادامه به معرفی دقیق‌تر موزه مادام توسو در استانبول می‌پردازیم.

 

مادام توسو کیست؟

 

مادام توسو به فرانسوی Madame Tussauds  حدود یک قرن پیش در یکی از شهر‌های جنوبی فرانسه به دنیا آمده و زندگی می‌کرد. سرپرستی مادام توسو در دوران کودکی بر عهده عمویش بود. عموی مادام توسو یک کارگاه مجسمه‌های مومی داشت و در آن مجسممه هایی با ابعاد مختلف می‌ساخت. با این حساب می‌توان گفت مادام از کودکی با این هنر زیبا آشنا شده بود. در سنین نوجوانی او نیز در کنار عمویش به ساختن مجسمه مشغول شد و به دلیل علاقه زیادی که به این هنر داشت، پیشرفت چشمگیری نشان داد.

وقتی به سن بزرگسالی رسید و توانست مستقل شود چندین نمایشگاه فصلی در شهرهای مختلف اروپا برگزار نمود. سرانجام او توانست یک نمایشگاه دائمی از مجسمه‌های مومی در شهر لندن دایر کند. در این موزه مجسمه های مومی در ابعاد واقعی از افراد مشهور وجود داشتند که بهت و حیرت هر بازدید کننده‌ای را برمی‌انگیختند. مادام توسو برای اینکه بتواند مجسمه‌های مومی را دقیقا شبیه به شخصیت اصلی بسازد، ماه‌ها تصاویر فرد مورد نظر را جمع آوری می‌نمود. همچنین بر روی خصوصیات شخصیتی مدل تحقیق می‌کرد تا نتیجه کار بسیار نزدیک به مدل زنده باشد. مادام توسو دیگر در این جهان نیست اما چندین شعبه از موزه مادام توسو در کشور‌های مختلف وجود دارند که بازدید از آن‌ها برای عموم آزاد است. در لیست جاهای دیدنی استانبول می‌توانید موزه مادام توسو را نیز بازدید کنید.

 

موزه مادام توسو

 

موزه مادام توسو استانبول

 

موزه مادام توسو در شهر استانبول از جمله موزه‌های محبوب و جذاب شهر است. این موزه در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶ افتتاح شد. در حال حاضر حدود ۶۰ مجسمه مومی از شخصیت‌های مهم ترکیه و جهان در موزه مادام توسو استانبول نگهداری می‌شوند. از جمله این شخصیت‌ها عبارتند از مصطفی آتاتورک (رهبر ترکیه مدرن)، سلطان سلیمان، آردا توران، برن سات، کیوانچ تاتلیتوع، تولگا تویچ، رجب طیب اردوغان، مسی، رافائل نادال، ماریا شاپوآ، محمد علی کلی، برد پیت، آنجلینا جولی، دیوید بکام، استیو جابز، لئوناردو داوینچی، انیشتین و... که همگی در قامت مدل اصلی هستند.

برای ساخت مجسمه‌های مومی در موزه مادام توسو، لازم است که مدل مورد نظر به موزه برود تا با چندین دوربین از او تصاویر سه بعدی تهیه شود. سپس مجسمه‌سازان با تکنیک‌های مختلف مجسمه مومی را می‌سازند و در موزه قرار می‌دهند. برای ساخت مجسمه افرادی که دیگر در قید حیات نیستند از تصاویر استفاده می‌کنند. در موزه مادام توسو استانبول یک مجسمه مومی از مولانا جلال الدین بلخی نیز وجود دارد. هیچ تصویری از این شاعر و عارف گرانقدر باقی نمانده و به همین دلیل برای ساخت مجسمه از تصویر چهره و قامت بیست و دومین نوه مولانا یعنی فاروق چلبی ایده گرفته‌اند. اگر برای سفر به ترکیه تور استانبول را انتخاب کردید حتما سری به این موزه بزنید.

 

قیمت بلیط موزه مادام توسو استانبول

 

قیمت بلیط موزه مادام توسو در استانبول از ۵۰ لیر شروع می‌شود. بلیط‌های این موزه دارای سه سطح هستند که اگر بخواهید بلیط‌های گران‌تر را تهیه نمایید دیگر لازم نیست در صف منتظر بمانید. بنابراین قیمت بلیط‌ها ۵۰، ۸۰ و ۱۰۰ لیر است که بسته به نوع بلیط سریع‌تر به موزه وارد می‌شوید. درست است که این مبلغ برای بازدید از یک موزه زیاد به نظر می‌رسد اما قطعا بازدید از موزه مادام توسو ارزش آن را دارد.

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

موزه مادام توسو استانبول در خیابان مشهور استقلال قرار دارد. این موزه حدود ۶۰ تندیس مومی از ورزشکاران، هنرمندان، سیاستمداران، شخصیت‌های تاریخی و... را در خود جای داده است. از آنجایی که تندیس های مومی شباهت بسیار زیادی به شخصیت اصلی دارند، بازدید از چنین موزه‌ای حس اعجاب انگیزی القاء می‌کند.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
موزه مادام توسو
  • موزه مادام توسو
  • سلبریتی های هالیوود در موزه مادام توسو
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد