انواع ویزای پرتغال و مزایای هر کدام

ویزای پرتغال

مزایای ویزای کشور پرتغال شامل مواردی متعددی می‌باشند. امتیاز‌هایی که با اخذ ویزای این کشور دریافت می‌کنید، مانند هر کشور دیگری در حوزه شینگن بوده و بسته به نوع ویزا امکاناتی برای شما فراهم می‌آورد. پرتغال در جنوب قاره اروپا قرار گرفته و خط ساحلی طولانی دارد. از زمان‌های بسیار دور پرتغالی‌ها در دریانوردی تبحر شده و امروزه نیز کشور‌ها آن‌ها وابسته به تجارت‌ها و حمل و‌ نقل‌های آبی است. اگر می‌خواهید به پرتغال سفر کنید، یا در این کشور اروپایی اجازه کار یا سرمایه‌گذاری داشته باشید و... باید یکی از انواع ویزاهای پرتغال را دریافت کنید.

به دنبال مزایای ویزای کشور پرتغال، متقاضیان زیادی برای سفر به این کشور وجود دارند. اگر در زمینه اخذ ویزای پرتغال سؤالاتی دارید می‌توانید در مطلب پیش رو پاسخ‌ خود را دریافت نمایید.

 

کشور پرتغال

 

انواع ویزای پرتغال

 

در بخش ابتدایی به این نکته اشاره کردیم که برای سفر به اغلب کشور‌ها نیاز به ویزا داریم. نوع ویزا بستگی به نوع فعالیت ما در کشور مقصد خواهد داشت. از آنجایی که پرتغال جزو کشور‌های حوزه شینگن است، از تمام قوانین اخذ ویزای شینگن تبعیت می‌کند. البته موارد مختلف در دریافت ویزای شینگن هر کشور وجود دارند که بر اساس سیاست‌های خارجی آن کشور، تعیین می‌گردد. پرتغال شرایطی را به وجود آورده که امکان کار و سرمایه‌گذاری برای بسیاری از مهاجران واجد شرایط ممکن شود. همچنین اگر قصد اقامت دائمی در این کشور نداشته باشید می‌توانید از مزایای دیگر بهره مند شوید.

می‌خواهیم در این بخش درباره انواع ویزای کشور پرتغال صحبت کنیم. به این ترتیب برای شما مشخص می‌شود که چه ویزایی برایتان سودمند است یا اینکه شرایط اخذ چه نوع ویزایی را دارید.

 

پاسپرد پرتغال

 

ویزای توریستی کشور پرتغال

همان‌ طور که از نام این ویزا متوجه شدید، ویزای توریستی به گردشگران اعطا می‌شود. به عبارتی اگر تمایل به بازدید از جاهای دیدنی پرتغال داشته باشید باید این ویزا را دریافت کنید. برای اخذ ویزای توریستی پرتغال، نیاز به تمام شرایط لازم برای اخذ ویزای شینگن خواهید داشت. معمولا ویزاهای توریستی در حوزه شینگن دارای مدت ۹۰ روزه هستند. اگر موفق به اخذ چنین ویزایی شدید می‌توانید ۹۰ روز در پرتغال اقامت داشته باشید و سفر‌های کوتاهی به دیگر کشورهای حوزه شینگن انجام دهید.

باز هم به این نکته اشاره می‌کنیم که شرایط ویزای هر کشور به سیاست‌های امور خارجه آن بستگی دارد. همچنین بسیار مهم است که در زمان دریافت ویزا چه شرایطی دارید بنابراین هیچ گاه نمی‌توان انتظار داشت ۱۰۰ درصد مزایای ویزای توریستی را به یک نفر بدهند. فراموش نکنیم که از ویزای توریستی می‌توانید برای دیدار با خویشاوندان و دوستان نیز استفاده کنید.

 

ویزای پرتغال

 

ویزای کاری کشور پرتغال

ویزای کاری پرتغال نیز مانند دریافت ویزای کاری در سایر کشور‌های حوزه شینگن است. برای اینکه در پرتغال مشغول به کار شوید لازم است ویزای کار داشته باشید. کشور پرتغال شرایط مناسبی برای اتباع خارجی به وجود آورده که امکان اخد ویزای کاری برای آن‌ها ساده‌تر شود. برای مثال شما برای دریافت این نوع ویزا نیاز به یک دعوت‌نامه از شرکتی پرتغالی خواهید داشت. حال اینکه دولت پرتغال میزان همکاری شرکت‌های بومی را با اتباع خارجی افزایش داده تا دعوت کننده‌های بیشتری در لیست وجود داشته باشند.

معمولا ویزا‌های کاری حداقل ۶ ماهه و حداکثر ۵ ساله هستند. وقتی چنین ویزایی دریافت کردید بر اساس بند‌ها و شرایطی که در ویزای خاص شما قید شده می‌توانید در پرتغال مشغول به کار شوید. توجه داشته باشید که در طول اقامت خود در پرتغال، اجازه خواهید داشت به کشور‌های دیگر در حوزه شینگن سفر کنید.

 

ویزای تجاری کشور پرتغال

ویزای سرمایه‌گذاری در پرتغال که با نام ویزای تجاری هم شناخته می‌شود، امکان سرمایه‌گذاری در کشور مقصد را برای شما فراهم می‌کند. غالبا هر کشور یک حداقل برای میزان سرمایه‌گذاری تعریف می‌کند. برای مثال برای اخذ دریافت ویزای تجاری پرتغال شما باید حداقل مبلغ تعیین شده و یا بیشتر از آن پرداخت کنید تا به عنوان سرمایه گذار خارجی، ویزا دریافت نمایید. کشور‌هایی که تمایل زیادی برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارند، همراه با ویزای تجاری مزایای زیادی به اتباع خارجی اعطا می‌کنند.

از جمله مزایای ویزای کشور پرتغال در نوع سرمایه‌گذاری می‌توان به اجازه اقامت، اجازه تحصیل، اجازه کار و... اشاره کرد.

 

 

ویزای الحاق به همسر کشور پرتغال

 

یکی از ویزاهایی که در مدت زمان بسیاری کوتاهی اعطا می شود، ویزای الحاق به همسر می‌باشد. پرتغال مانند سایر کشور‌های حوزه شینگن شرایطی را به وجود آورده که همسر یک فرد مقیم یا شهروند پرتغال در اسرع وقت به او ملحق شود. به این ترتیب اگر همسر شما دارای اقامت دائم در پرتغال بوده و یا شهروند رسمی این کشور باشد می‌توانید در زمان کوتاهی ویزا دریافت کرده و به پرتغال سفر کنید.

لازم به ذکر این نکته است که این ویزا در مدت کوتاهی اعطا می‌شود اما شرایط خاص آن را هم باید در نظر گرفت. متأسفانه برخی افراد سودجو با ازدواج‌های صوری و کوتاه مدت در صدد دریافت این نوع ویزا بوده‌اند. به همین دلیل امور خارجه کشور‌های حوزه شینگن شرایط ضروری برای این ازدواج‌ها قید کرده‌اند.

 

جاهای دیدنی کشور پرتغال

 

بسیاری از گردشگران تمایل دارند با ویزای توریستی به قاره اروپا سفر کنند. ویزای توریستی کشور پرتغال این فرصت را به وجود می‌آورد که از جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا دیدن کنید. در حال حاضر اخذ ویزای کشور پرتغال نسبت به بسیاری از کشور‌های حوزه شینگن، آسان‌تر است. اگر برای اخذ این ویزا ترغیب شده‌اید بهتر است اطلاعاتی درباره کشور پرتغال به دست بیاورید. در این بخش قصد داریم کشور پرتغال را به شما معرفی کرده و تعدادی از مشهور‌ترین جاهای دیدنی آن را نام ببریم.

 

پرتغال کجاست؟

پرتغال کشوری در جنوب غربی قاره اروپا می باشد. این کشور در شرق با اسپانیا همسایه است که تنها همسایه پرتغال محسوب می‌گردد. از سمت غرب، پرتغال با اقیانوس اطلس ارتباط دارد. پرتغال جزو کشور‌های توسعه یافته محسوب می‌شود و امید به زندگی مردم در این کشور به سطح قابل قبولی رسیده است. مردم پرتغال به زبان پرتغالی (با ریشه لاتین) صحبت می‌کنند. شاید جالب باشد که بدانید پرتغال قرن‌ها پیش جزو بزرگترین کشور‌های استعمارگر بوده است. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین مستمعمرات این کشور، برزیل بود اکنون زبان رسمی برزیل هم پرتغالی می‌باشد.

اقتصاد پرتغال سال‌ها پیش دچار فراز و نشیب‌هایی شد که امروزه مشکلات برطرف شده و فعالیت‌های اقتصادی رو به رشد هستند. آب و هوای این کشور از اقیانوس اطلس تأثیر می‌گیرد و عموما معتدل و مرطوب می‌باشد.

 

جاذبه های پرتغال

قلعه پنا

این کاخ در ارتفاعات کوه‌های سینترا قرار داشته و در روزهای ابری، نیمی از آن در مه فرو می‌رود. همین منظره باعث شده قلعه پنا یک قلعه افسانه‌ای به نظر برسد.

 

سواحل زیبای پرتغال

کشور پرتغال خط ساحلی طولانی دارد که می‌توانید در آن از زیبایی‌های اقیانوس اطلس لذت ببرید. بخش‌های زیادی از این سواحل برای انجام انواع تفریحات دریایی مناسب می‌باشند.

 

برج سنت وینسنت

برج سنت وینسنت در پایتخت پرتغال یعنی شهر لیسبون قرار دارد. قدمت برج به دوران امپراطوری روم می‌رسد و یکی از مشهور‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به حساب می‌آید.

 

مدارک لازم برای اخد ویزای پرتغال

برای اینکه بتوانید ویزای پرتغال را دریافت کنید باید تمام شرایط اخذ ویزای شینگن را داشته باشید یا تا روز مصاحبه آن‌ها را محیا نمایدد.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای پرتغال شامل موارد زیر می‌باشند:

- شناسنامه

- گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار

- دو قطعه عکس (این عکس‌ها باید تمام قوانینی که برای عکس گذرنامه رعایت کرده‌اید داشته باشند.)

- گواهی اشتغال به کار

- سابقه بیمه تأمین اجتماعی (حداقل ۳ ماه)

- سند ملکی یا سند اتومبیل

- گردش حساب (سه ماه آخر)

- بیمه مسافرتی

- مدارک رزرو هتل به میزان روزهای اقامت در کشور مقصد

- مدارک رزرو بلیط هواپیما

- دعوتنامه (اختیاری است و امکان اخذ ویزا را افزایش می‌دهد.)

- تکمیل فرم درخواست ویزا

 

نکته۱: توجه داشته باشید که برای ویزاهای تجاری یا ویزاهای کاری نیاز به مدارک بیشتری خواهید داشت. این مدارک بر اساس شرایط جاری در زمانی که درخواست می‌دهید متفاوت می‌باشند. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در این باره می‌توانید با مشاور حقوقی مهاجرت یا دریافت ویزا تماس بگیرید.

 

نکته ۲: تمام مدارک لازم باید برای روز مصاحبه حاضر باشند و به شکل دقیق جمع آوری گردند. ناقص بودن مدارک بدون شک باعث رد درخواست شما می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای توریستی و کاری باید مدارک معتبری به سفارت ارائه دهید تا مشخص شود دلایل کافی برای بازگشت به وطن خود دارید. هر چقدر این دلایل محکم‌تر باشند امکان اخذ ویزا بیشتر خواهد بود.

 

نکته ۳: برای درخواست اخذ ویزای پرتغال یا دیگر کشور‌های عضو شینگن به وب سایت www.vfsglobal.com مراجعه نمایید. اطلاعات دقیق‌تر درباره دریافت برگه درخواست و گرفتن نوبت سفارت در این وب سایت در دسترس شما قرار دارند.

 

قیمت ویزای پرتغال

هزینه‌ای که برا اخذ ویزای کشور پرتغال پرداخت می‌کنید مانند سایر کشور‌های حوزه شینگن می‌باشد. هزینه ویزای پرتغال برای بزرگسالان حدود ۱۵۰ یورو و هزینه دریافت وقت از سفارت پرتغال ۸۰ سنت است. هزینه‌های دیگری که برای دریافت ویزا باید پرداخت کنید شامل بیمه مسافراتی، بلیط هواپیما، رزرو هتل و... می‌باشند.

 

در پایان

در حال حاضر کشور پرتغال برای جذب نیروی کار، سرمایه گذار خارجی و توریست شرایط مناسبی را ایجاد کرده است. اگر قصد دارید به اروپا و به ویژه پرتغال سفر کنید در اسرع وقت برای اخذ ویزا اقدام نمایید. وکلای مهاجرت و آژانس‌های مسافرتی معتبر می‌توانند در این باره مشاوره دقیق‌تری به شما ارائه بدهند.

 

برای اخذ ویزا و رزرو تور به مقاصد داخلی وخارجی با تورگردان همراه باشید. 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

مزایای ویزای کشور پرتغال شامل مواردی متعددی می‌باشند. امتیاز‌هایی که با اخذ ویزای این کشور دریافت می‌کنید، مانند هر کشور دیگری در حوزه شینگن بوده و بسته به نوع ویزا امکاناتی برای شما فراهم می‌آورد. اگر می‌خواهید به پرتغال سفر کنید، یا در این کشور اروپایی اجازه کار یا سرمایه‌گذاری داشته باشید باید یکی از انواع ویزاهای پرتغال را دریافت کنید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
کشور پرتغال
  • کشور پرتغال
  • پاسپرد پرتغال
  • ویزای پرتغال
  • no_image
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد