بوستان مینیاتوری مشهد | آدرس، امکانات، ساعت بازدید، تصاویر

بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد یک پروژه فرهنگی و سرگرمی در شهر مشهد می‌باشد که در سال ۱۳۹۲ کلید خورد. این پروژه شامل ماکت ۵۸ تا ۶۳ مکان تاریخی و باستانی از گوشه و کنار کشورمان است که در ابعاد کوچک و مینیاتوری ساخت شده تا افرادی که نمی‌توانند به جاهای مختلف ایران سفر کنند با این اماکن آشنا شوند. شما هم اگر به شهر مشهد سفر کردید یا در این شهر زندگی می‌کنید حتما سری به بوستان مینیاتوری مشهد بزنید. تمام آثار مینیاتوری در نهایت دقت و با جزییات ساخته شده‌اند و ارزش تماشا کردن دارند. با این مطلب همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره این پارک در اختیار شما قرار دهیم.

 

بوستان مینیاتوری مشهد

 

پارک مینیاتوری در مشهد کجاست؟

 

بوستان مینیاتوری مشهد در زمینی به مساحت ۸ هکتار بنا شده است. این پروژه در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و در سال ۱۳۹۵ دایر گشت. در حال حاضر تعداد ۹ بنا از ۵۸ بنای مینیاتوری در این بوستان قابل بازدید است. تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد، آرامگاه عطار نیشابوری، راه آهن مشهد، روستای کندوان، باغ شاهزاده ماهان کرمان، سد کارون ماکت‌هایی هستند که در حال حاضر در پارک مینیاتوری مشهد موجود می‌باشند.

 

امکانات پارک مینیاتوری مشهد

 

اگر تصاویر بوستان مینیاتوری مشهد را مشاهده کنید علاوه بر ماکت جاهای دیدنی مشهد و ایران که نام بردیم، امکانات مختلف دیگری در این پارک وجود دارند. برای مثال یک پیست ماشین کنترلی ساخته شده که همه افراد با تمام سنین می‌توانند در آن به رقابت بپردازند و حسابی سرگرم شوند، جزو بخش‌های بوستان می‌باشند. همچنین یک زمین بازی کودکان در این بوستان ساخته شده که می‌توانید از بابت فرزندان خود خیالتان را راحت کنید و به بازدید از ماکت‌ها مشغول شوید. در این مجموعه یک سکو هم برای اجرای جشنواره‌ها و مراسم‌ها در نظر گرفته شده است. در ضمن پارکینگ بوستان مینیاتور مشهد رایگان می‌باشد. کافه بوستان مینیاتور مشهد با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و میان وعده‌های متنوع، بازدید شما را از مجموعه کامل خواهد کرد.

 

پارک مینیاتوری مشهد

 

هدف از ساخت بوستان مینیاتور مشهد

 

هدف از ایجاد بوستان مینیاتور در تور مشهد این بود که اگر همه افراد نمی‌توانند به سراسر ایران سفر کنند حداقل با بازدید از ماکت‌های اماکن تاریخی با جزییات آن‌ها آشنا شوند. نمونه‌های مختلفی از چنین پارک‌های منیاتوری در جهان وجود دارند. برای مثال پارک مینیاتورک در استانبول یکی از نمونه‌های بسیار زیبا و کامل است که اماکن تاریخی و جاهای دیدنی ترکیه را به صورت ماکت در خود جای داده است.

 

بوستان مینیاتور مشهد در شب

 

بوستان مینیاتور مشهد در شب با نورپردازی‌های زیبا به گونه‌ای است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. به شما توصیه می‌کنیم در فصل گرما ساعات شب را به بازدید از این بوستان اختصاص دهید. همچنین یک دریاچه ۲۰۰۰ متر مربعی در این مجموعه وجود دارد که باعث تلطیف هوا می‌گردد.

 

ماکت فردوسی بوستان مینیاتوری مشهد

 

ورودی بوستان مینیاتوری مشهد

بلیط ورودی بوستان میناتوری مشهد برای هر نفر ۱۰ هزار تومان می‌باشد. هزینه پارکینگ رایگان است. برای استفاده از کافی شاپ و یا پیست ماشین‌های کنترلی باید هزینه‌های اضافی بپردازید.

 

ساعات بازدید از بوستان مینیاتوری مشهد

از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۰:۳۰ شب

 

ماکت کندوان در بوستان مینیاتوری مشهد

 

آدرس بوستان مینیاتوری مشهد

مشهد، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، نبش سجادیه ۲۶

 

برای رزرو تور به مشهد و سایر مقاصد داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بوستان مینیاتوری مشهد یک پروژه فرهنگی و سرگرمی در شهر مشهد می‌باشد که در سال ۱۳۹۲ کلید خورد. این پروژه شامل ماکت ۵۸ تا ۶۳ مکان تاریخی و باستانی از گوشه و کنار کشورمان است که در ابعاد کوچک و مینیاتوری ساخت شده تا افرادی که نمی‌توانند به جاهای مختلف ایران سفر کنند با این اماکن آشنا شوند. شما هم اگر به شهر مشهد سفر کردید یا در این شهر زندگی می‌کنید حتما سری به بوستان مینیاتوری مشهد بزنید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
پارک مینیاتوری مشهد
  • پارک مینیاتوری مشهد
  • ماکت فردوسی بوستان مینیاتوری مشهد
  • بوستان مینیاتوری مشهد
  • ماکت کندوان در بوستان مینیاتوری مشهد
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد