معرفی روستای رئا در فرانسه با الاغ های پیژامه پوشش

الاغ های جزیره رئا

در ساحل غربی فرانسه جزیره ای به نام رئا وجود دارد که در نزدیکی شهرستان لاروشل (La Rochelle ) واقع شده است. این منطقه از مقصدهای گردشگری تابستانی در فرانسه است که برای داشتن سواحل گسترده ماسه ای، آب و هوایی بی نظیر و بادهایی بسیار ملایم مشهور است. البته دلیل دیگری نیز وجود داشته که این منطقه را خاص کرده و به آن جذابیتی ویژه داده است؛ جزیره رئا الاغ هایی پیژامه پوش دارد. پدیده ای بسیار حیرت انگیز و تا حد زیادی کمدی. با تورگردان همراه باشید تا سری به این جزیره و الاغ هایش بزنیم.

 

الاغهای پیژامه پوش جزیره رئا

 

نژاد الاغ های پیژامه پوش

 

در جزیره رئا در منطقه پواتو - شرانت (Poitou ) در کشور فرانسه الاغ هایی اصیل زندگی می کنند که از بزرگترین نژادهای الاغ ها به شمار می روند. این الاغ ها بزرگتر از الاغ های معمولی اند و برای حمل بار و به خصوص بار سنگین نمک به کار گرفته می شوند. چهارپایان با مزه خزهای زیادی روی بدنشان دارند و این ویژگیِ آن ها نیز با الاغ هایی که ما دیده ایم کمی فرق دارد. موی این الاغ چیزی شبیه پشم گوسفند است. خزهای آن ها کمی از حد معمول بلندتر است و در همان نگاه اول می توان تفاوت آن ها را با سایر الاغ ها فهمید.  

 

الاغهای پیژامه پوش فرانسه

 

چرا الاغ های رئا پیژامه می پوشند؟

 

الاغ های جزیره رئا به دلیل جثه بزرگ و قدرت بدنی بسیار زیاد برای حمل بارهای نمک و همچنین کار کردن در زمین ها و مزارع کشاورزی به کار گرفته می شوند. منتها این الاغ های باربر خیلی با نزاکت و مرتب به نظر می رسند چون اغلب مثل آدم ها پیژامه به تن می کنند. شاید بپرسید چرا؟؟ شاید تصور کنید برای مضحکه و جذب مردم صاحبانشان این بلا را سرشان آورده اند ولی اینطور نیست. این الاغ ها به دلیلی خاص از گذشته های دور پیژامه پوش بوده اند و بعدها که گردشگران به این جزیره رفته اند تا از آب و هوای خوب و طبیعت منطقه رئا بهره ببرند با دیدن این الاغ ها متعجب شده اند و کم کم آوازه الاغ های پیژامه پوش در همه جا پیچیده است. حقیقت ماجرا این است که حشرات و پشه ها الاغ های رئا را خیلی اذیت می کنند. این حشرات آنقدر الاغ ها را می گزند که صاحبان این موجودات برای محافظت از پاهای آن ها در برابر حشرات  موذی و گزش آن ها، پیژامه به پایشان می کنند.

الاغ ها هر روز صبح پیش از شروع به کار پیژامه می پوشند (یا بهتر است بگوییم پیژامه می پوشانندشان) و راهی محل کار می شوند.  پارچه شلوارهای این پیژامه ها جنسی خاص دارد و طرح آن معمولا راه راه است.

 

الاغهای پیژامه پوش فرانسه

 

تاریخچه الاغ های پیژامه پوش

 

الاغ های پواتو، در گذشته در سرتاسر اروپا وجود داشتند و از آن ها به عنوان بهترین الاغ های کاری دنیا یاد می شد. تا ابتدای قرن بیستم میلادی نیز این الاغ ها به اندازه ای زاد و ولد داشتند که دولت فرانسه سالانه حدود سی هزار تعداد از آن ها را به کشورهای دیگر صادر می کرد.

با این حال به علت مکانیزه شدن صنعت در طول جنگ جهانی دوم، تقاضا برای این موجودات کمتر شد و در نتیجه بازار صادرات الاغ های پواتو با رکود مواجه شد. رفته رفته جمعیت این حیوانات درازگوش کم شد و به جایی رسید که در سال ۱۹۷۷، تنها تعداد ۴۴ عدد از آن ها باقی ماندند. خوشبختانه کم کم تلاش هایی برای نگهداری نسل این حیوانات شد و تعداد آن ها در جزیره رئا تا ۴۵۰ عدد افزایش یافت.

 

الاغهای پیژامه پوش فرانسه

 

الاغ های رئا و گردشگران

 

این روزها دیگر الاغ های رئا بار حمل نمی کنند اما هنوز هم پیژامه می پوشند. پیژامه پوشی برای آن ها به سنتی دیرینه تبدیل شده است. حالا کار به جایی رسیده که خیلی از گردشگران، این روستا را به الاغ های پیژامه پوشش می شناسند. شاید شما هم بعد از این به همین نام بشناسیدش.

 

برای رزرو انواع تورهای داخلی و خارجی از طریق تورگردان اقدام کنید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

فرانسه تنها به برج ایفل، فستیوال کن، شهر لیون، شهر استراسبورگ، شهر نیس و پاریس مشهور نیست. آن هایی که اهل فرانسه گردی باشند به روستاهای فرانسه نیز سر می زنند. مسئولان گردشگری نیز از هیچ نظر کوتاهی نمی کنند و هر جا جاذبه های وجود دارد تسهیلات رفاهی برای گردشگران در آنجا به راه می اندازند. یکی از این جاذبه ها، جزیره الاغ های پیژامه پوش است.

انتشار :  17 بهمن 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
الاغهای پیژامه پوش فرانسه
  • الاغهای پیژامه پوش فرانسه
  • الاغهای پیژامه پوش جزیره رئا
  • الاغهای پیژامه پوش فرانسه
  • الاغهای پیژامه پوش فرانسه
  • الاغ های جزیره رئا
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد