کاپادوکیه در ترکیه بهترین منطقه برای بالون سواری در جهان

Cappadocia-turkey-balloon-1-1280x720

انسان ها علاقه زیادی دارند که اولین تجربه های بشر را امتحان کنند. هم اکنون راه های زیادی برای پرواز در دسترس ماست ولی باز هم بیشترمان حس خاصی در بالون سواری تجربه می کنیم. به سبک نیاکانمان تمایل داریم سوار بالون شویم و بدون بال هواپیما، و سازه های غول پیکر به شیوه ای دیگر در آسمان سیر کنیم. برای بالون سواری راه های زیادی پیش روی ماست و یکی از نزدیک ترین راه های آن رفتن به تور ترکیه است. کاپادوکیا منطقه ای در ترکیه با جاذبه های متعدد طبیعی، تاریخی و تفریحی است. با ما همراه باشید تا سفری متفاوت به ترکیه و منطقه کاپادوکیا داشته باشیم.  

 

بالون سواری درکاپادوکیه

 

معرفی منطقه کاپادوکیا در ترکیه

 

کاپادوکیاCappadocia  منطقه ای در بخش مرکزی ترکیه است که جاذبه های متنوعی همچون شهر زیرزمینی متعلق به هزار سال پیش از میلاد مسیح دارد. کوه های آتشفشانی و خانقاه های غار مانندش پاتوق زوج هایی شده که دوست دارند ازدواجشان را از جایی متفاوت شروع کنند. آسمان کاپادوکیا همیشه پر از بالون های رنگارنگ است. این منطقه به بالون سواری مشهور شده است و هر کس به آنجا سفر می کند حتما بالون سواری را تجربه می کند چون این تفریح در کمتر منطقه ای آن هم با چنین کیفیتی پیدا می شود. در این منطقه می توان اوج گرفت و در آرامش تمام در آسمان بی کران سواری کرد. گذر از لابلای صخره های بلند بالای کاپادوکیا و تماشای بالون های رنگارنگی که همه جا را فرا گرفته بسیار جذاب است.  

 

بالون سواری در کاپادوکیا

 

در گذر سده ها باران و فرسایش در اثر وزش باد موجب شکل گیری دشت هایی پر از گدازه های آتشفشانی شده که این منطقه را جادویی و سحرانگیز کرده است. هم اکنون با منطقه ای پر از صخره های بلند روبرو هستیم که رازها و شگفتی های زیادی درون خود دارد. دیدن این شگفتی های طبیعی از فراز آسمان حال و هوای دیگری دارد. از آن بالا شهر غیر واقعی به نظر می رسد و احتمالا به همین مناسبت بوده که فیلمبرداری جنگ ستارگان را آنجا انجام داده اند. در سال 1985 کاپادوکیا در فهرست یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید و بالون سواری اش شهرت جهانی پیدا کرد.

 

بالون سواری درکاپادوکیه

 

قیمت بالون سواری در کاپادوکیا

در کاپادوکیا شرکت های متعددی بالون سواری را برگزار می کنند و هر یک با توجه به کیفیت کار و میزان شهرت و محبوبیتش قیمتی متفاوت برای بالون سواری دریافت می کنند. هر چقدر پول بیشتری بپردازید پرواز بهتری را تجربه خواهید کرد. بدون شک شما هم تمایل دارید در هنگام سواری خود را به ابرها برسانید و یا در پرتو نور خورشید غوطه ور شوید. اگر از مناطق بهتری عبور کنید چیزهای بیشتری در کاپادوکیا کشف خواهید کرد. یک نکته را در نظر داشته باشید که میان این شرکت ها برای ارائه خدماتشان رقابت وجود دارد بنابراین بهتر است از قبل نسبت به شرکت ها، قیمت و خودماتشان اطلاع کافی کسب کنید.

 

بالون سواری درکاپادوکیه

 

موضوع مهم دیگر در تعیین قیمت بالون سواری نوع پروازی است که انتخاب می کنید. سه نوع پرواز به نام پرواز استاندارد، لوکس و شخصی در آنجا برپا می شود. در پرواز استاندارد بین 14 تا 20 نفر سوار بالون می شوند و شما همسفرهایی خواهید داشت که ممکن اس از آن ها خوشتان بیاید یا اینکه همسفران خوبی نباشند. این نوع پروزا برای هر نفر از 110 یورو قیمت گذاری می شود. در پرواز لوکس همسفران کمتر می باشند (حدود 10 تا 14 نفر) و زمان پرواز نیز طولانی تر بوده و تا یک ساعت و نیم به طول می انجامد. پرواز لوکس از 200 یورور برای هر نفر قیمت گذاری می شود. در پرواز شخصی که معمولا زوج ها برای ازدواج یا مناسبت های خاص مثل تولد از آن استفاده می کنند زمان پرواز و تعداد همسفران به اختیار خود گردشگران است و تا سقف دو ساعت امکان پرواز وجود دارد. قیمت پرواز شخصی از 1500 یورو برای هر نفر است.

 

بالون سواری درکاپادوکیه

 

شرایط و مقررات بالون سواری در کاپادوکیا

-هنگام پر کردن فرم رزرو بالن سواری نام یک شخص باید در قرارداد ذکر شود. او رهبر گروه شناخته می شود و اگر احیانا تغییری در زمان پرواز و سایر مسائل رخ بدهد با او تماس گرفته می شود.

-اطلاعاتی از قبیل قیمت ها که در سایت بالون سواری کاپادوکیا آمده قیمت همان زمان به شمار می روند و اگر هنگام مراجعه متوجه شوید که قیمت ها تغییر کرده، نباید اعتراضی داشته باشید مگر اینکه بلیط را آنلاین رزرو کرده باشید.

-برای کنسل کردن بلیط باید چند روز جلوتر به شرکتی که از آن بلیت خریداری کرده اید اطلاع دهید تا طبق شرایط درصدی از مبلغ بلیط به شما برگردانده شود.

-اگر به دلیل نا مساعد بودن هوا پرواز کنسل شود، در اولین زمان مناسب دوباره زمانی برای انجام آن به شما اعلام خواهد شد. اگر هم در اولین زمان ممکن تور شما به پایان رسیده باشد، کل هزینه بر گردانده می شود.

-اگر بعد از سواری به هر دلیلی از پروازتان راضی نبودید می توانید به دفتر مرکزی بالون سواری کاپادوکیا در منطقه فتحیه شکایت کنید.

 

بالون سواری درکاپادوکیه

 

بهترین زمان بالون سواری در کاپادوکیا

بهترین زمان برای بالون سواری در کاپادوکیا، از آپریل تا اکتبر است. در این ماه ها آسمان منطقه کاملا صاف و شفاف است و باد ملایمی که مناسب بالون سواری است می وزد. با این حال در زمستان نیز ایامی که هوا مساعد باشد بالون ها در آسمان به پرواز در می آیند. نصف روزها برای این کار عالی هستند و بدترین شرایطی که احتمال کنسلی پروازتان زیاد است، ماه های ژانویه و فوریه اند. باید در خصوص اینکه چه شرکت هایی در این ایام پرواز دارند، کمی پرس و جو کنید. با این حساب تقریبا همه ایام سال بالون سواری در کاپادوکیا برقرار است.

در خصوص این موضوع که چه زمانی در روز برای این تفریح مناسب است باید به ساعات اولیه روز اشاره کنیم.

 

بالون سواری درکاپادوکیه

 

آیا بالون سواری در کاپادوکیا امن است؟

شرکت های برگزار کننده بالون سواری تنها با اخذ گواهینامه اجازه فعالیت دارند. اجرا کننده گان بالون سواری همگی دوره های آموزشی لازم را گذرانده اند و از سلامت کافی برخوردار می باشند. با همه امنیت های ذکر شده باز هم به هر حال اتفاق غیر ممکن نیست. اگر خدای نکرده اتفاقی برای شما افتاد مطمئن باشید که شرکت ها خودشان پیگیری خواهند کرد و از عواقب آن جلوگیری می کنند.

 

 

برای رزرو تور استانبول نوروز 99 کلیک کنید 

 

بالون سواری درکاپادوکیه

 

آدرس دفتر مرکزی بالون سواری در کاپادوکیا

ترکیه، شهر کاپادوکیا، منطقه نوشهیر، منطقه گورمه، روبروی ایستگاه اتوبوس گورمه . شماره تماس: 00905416125419

 

فاصله کاپادوکیا تا استانبول

فاصله شهر کاپادوکیا تا استانبول با هواپیما حدود یک ساعت است. بنابراین می توانید با رزرو تور استانبول و یا رزرو تور کاپادوکیا به صورت مستقیم  برای بالون سواری اقدام کنید.  

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

کاپادوکیا به بالون سواری مشهور شده است و هر کس به آنجا سفر می کند حتما بالون سواری را تجربه می کند چون این تفریح در کمتر منطقه ای آن هم با چنین کیفیتی پیدا می شود. در این منطقه می توان اوج گرفت و در آرامش تمام در آسمان بی کران سواری کرد. گذر از لابلای صخره های بلند بالای کاپادوکیا و تماشای بالون های رنگارنگی که همه جا را فرا گرفته بسیار جذاب است.

انتشار :  3 بهمن 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
بالون سواری درکاپادوکیه
  • بالون سواری درکاپادوکیه
  • بالون سواری درکاپادوکیه
  • بالون سواری درکاپادوکیه
  • بالون سواری درکاپادوکیه
  • بالون سواری درکاپادوکیه
  • بالون سواری در کاپادوکیا
  • بالون سواری درکاپادوکیه
  • بالون سواری درکاپادوکیه
  • Cappadocia-turkey-balloon-1-1280x720
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد