بلک فرایدی یا جمعه سیاه در دنیا به چه صورت است؟

13950903001047_PhotoL

همه آنچه که باید درباره بلک فرایدی یا جمعه سیاه بدانیم!

 

من عاشق خرید، سفر و هیجان هستم و بهترین زمان سال برای سفر را ماههای آبان و آذر و دی می دانم. در این ماهها تمام آنچه که باعث ذوق من می شود در شهرهای بزرگ دنیا یافت می شود مگر اینکه تصمیم بگیرم به شهرهای کوچک با امکاناتی اندک سفر کنم تا تاریخ دیگری را انتخاب کنم. بلک فرایدی و دوشنبه سایبری و سشنبه سفر بهترین روزهای سال برای من و جهانگردان است. در این روزها همه چیز بسیار ارزان تر از حالت عادی می باشد.

 تصور کنید من یک کفش برند ورزشی را در حالت عادی و در ایران با مبلغی خریداری میکنم و با همین مبلغ می توانم در یکی از شهرهای بزرگ دنیا، سه کفش دیگر نیز خریداری کنم. این حیرت انگیز نیست؟ ترجیح می دهم در سفری هیجان انگیز با مبلغ خرید یک دست لباس کامل، سه دست لباس برند و شیک خریداری کنم و در تمام دوران زندگی ام به این فرصت بی نظیر لبخند بزنم تا اینکه با صرف هزینه ای 10 برابر در ایران بمانم و در تابستان سفر کنم و به دلیل گرانی اجناس در این زمان هیچ خریدی نداشته باشم. با من در تورگردان همراه باشید تا یک فرصت استثنایی را برایتان شرح دهم. 

 


در حال حاضر کمتر از یک هفته زمان به جمعه سیاه 2019 باقی مانده است. این روز از 29 نوامبر مصادف با 8 آذر 1398 شروع می شود. اما جمعه سیاه یا بلک فرایدی جهانی چیست؟ جمعه سیاه، سنتی است که از آمریکا به کشورهای دیگر دنیا راه یافته است ، جایی که خرده فروشان روز بعد از شکرگذاری ، قیمت ها را در طیف وسیعی از کالاها کاهش می دهند. این روز پنجشنبه آخر سال است و جالب است بدانید سه روز بعد با نام دوشنبه سایبری یا ماندی سایبری نیز حراجی بزرگ و جهانی وجود دارد که در این دو روز می توان خریدهایی با 40 تا 90 درصد تخفیف را تجربه کرد. 
کاربرد این اصطلاح در فیلادلفیا آغاز شد جایی که برای توصیف ترافیک سنگین عابر پیاده و وسایل نقلیه که روز بعد از شکرگذاری رخ می دهد این جمعه سیاه خوانده شد. بعد از بیست سال بعد ، با همه گیر شدن این عبارت ، این روز نقطه ای از سال را نشان می دهد که خرده فروشان شروع به حراج کالا برای سود بیشتر می کنند. شاید خنده دار به نظر برسد که تخفیف 90 درصدی چه سودی برای فروشگاهها خواهد داشت؟ 

 

جمعیت خریداران در بلک فرایدی


فروش کالاها با 40 تا 90 درصد تخفیف باعث می شود مردم بجای خرید یک یا دو کالا تعداد بیشتری را انتخاب کنند و اجناسی را که در حالت عادی به چشم نمی آیند و از خرید آنها صرف نظر می شود، در روزهای تخفیف بزرگ خریده می شوند. به این صورت اجناسی که ممکن است سالها در فروشگاه باقی بماند با سرعت بیشتری خریداری می شود. علاوه بر اینکه حتی فروشگاههای مواد غذایی و پوشاک می توانند کالاهای خود را پیش از سر رسیدن مهلت استفاده آن به فروش برسانند. 

این که آیا شما به اندازه کافی شجاع هستید که در این روزها به خیابان آکسفورد لندن، استقلال و شیشلی در تور استانبول و یا صدها خیابان فروش برند دیگر در دنیا سفر کنید یا به صورت اینترنتی اجناسی را خریداری کنید تصمیمی شخصی است. به هر حال ما توصیه می کنیم اگر قصد سفر به کشورهای دیگر و رزرو تور ترکیه و سایر شهرهای معروف دنیا را دارید این تاریخ را فراموش نکنید.

 

افزایش خرید در بلک فرایدی


چرا مردم در بلک فرایدی خرید میکنند؟ 


با توجه به اینکه بلک فرایدی حدود یک ماه با سال نو میلادی فاصله دارد این تخفیف به نفع مردم می باشد. این نوع خرید نه تنها به نفع مردم بلکه به نفع فروشگاهها و برندهایی است که به رقابت سالم می اندیشند. مردم دنیا این زمان را بهترین موقعیت برای خرید مقرون به صرفه با حجم بالا می دانند. آنها اعتقاد دارند بهتر است برای صرفه جویی در هزینه های زندگی در بلک فرایدی بیشترین خرید را برای سال آینده انجام دهند. 
بسیاری از طرفداران بلک فرایدی حتی در طول سال از خرید پوشاک و اجناس الکترونیکی اجتناب می کنند تا زمان تخفیف بزرگ فرا رسد. در این زمان می توانند با یک سوم هزینه واقعی خرید خود را انجام دهند. در بلک فرایدی و دوشنبه سایبری لپ تاپ ها ، کنسول های بازی ، تلفن و لباس همه با کسری از قیمت به فروش می رسند. از آنجا که جمعه سیاه فقط یک بار در سال رخ می دهد ، باید تا حد امکان آماده باشیم و در حالت ایده آل ، بدانیم در جستجوی خرید چه کالایی از کدام فروشگاه هستیم. ما در تورگردان برای کمک به شما در تصمیم گیری ، همه چیزهایی را که باید در مورد Black Friday 2019 بدانید را در این مقاله عنوان خواهیم کرد.

 

در بلک فرایدی از چه ساعتی تخفیف ها آغاز می شود؟


سالهاست که فروشندگان خرده فروش از ساعت 6 صبح همان روز  تخفیف های خود را اعمال می کنند، اما در اواخر دهه 2000 بسیاری از آنها از ساعت 5:00 یا 4:00 صبح این تخفیف را شروع کردند. در سال 2011 شرایط تخفیف ها تغییر کرد ، هنگامی که چندین خرده فروش ( از جمله Target ، Kohl ، Macy's ، Bealls  ) برای اولین بار در نیمه شب تخفیف خود را آغاز کردند. در سال 2012 ، والمارت و چند خرده فروش دیگر اعلام کردند که اکثر فروشگاه های خود را در ساعت 8 بعد از ظهر برای تخفیف بلک فرایدی فعال می کنند. در حال حاضر در تمام دنیا می توان از ساعت 6 صبح تا 12 شب به خرید با تخفیف های استثنایی در سایت های فروشگاهی اقدام کرد. اما اگر برای خرید همچنان علاقمند هستید که سفر کنید و در فروشگاهها حضور داشته باشید ساعت های مختلفی برای فعالیت هر فروشگاه در نظر گرفته شده است. 

 

 

کدام فروشگاههای ایرانی در بلک فرایدی فعال هستند؟

 

تمامی فروشگاههای اینترنتی آنلاین مکان خوبی برای خرید با تفیف های استثنایی در بلک فرایدی هستند بخصوص اگر قصد خرید کلی اجناس برند را داشته باشید این روز زمان فوق العاده ای برای صرفه جویی در هزینه ها و افزایش سود در طول سال می باشد. در این روز خرید از سایت های فروش پوشک ترک و انگلستان و برندهای معروف توسط ایرانیان به شدت افزایش می یابد. 
با توجه به تحریم های موجود در تبادلات مالی در حال حاضر خرید مستقیم از فروشگاههای مطرح جهان همچون  آمازون (Amazon)، ایبی(eBay)، اتسی (Etsy) و ... کمی دشوار است بنابراین بهتر است از سایت های فروش ایرانی که در بلک فرایدی شرکت می کنند بازدید داشته باشیم. هرچند در ایران کالاهای الکترونیکی و تکنولوژی و مواد خوراکی و حمل و نقل شامل حال تخفیف بزرگ نمی شوند. اما تحقیقات حاکی بر  این است که سفرها در این ایام به کشورهای همسایه همچون ترکیه افزایش پیدا میکند. همچنین کالاهای آرایشی و بهداشتی، جواهرات، کفش و پوشاک تا حد قابل توجهی از طریق سایت های ایرانی به فروش می رسند. 
برخی ایرانیان معتقدند که حراج بزرگ در فروشگاههای ایرانی در بلک فرایدی بیشتر شبیه به بنجل فروشی است و تخفیف به معنای واقعی وجود ندارد. در واقع آنها معتقدند در این روز قیمتها ارقامی ساختگی است که برای سود بیشتر توسط سایت های فروشگاهی تغییر می کنند. به هر حال اگر خواهان خرید در بلک فرایدی هستید فروشگاههایی همچون مدیسه، شیکسون، دلیچی، دیجی کالا، بامیلو، بانی مد، خانومی به صورت آنلاین در دسترس هستند. همچنین همانطور که عنوان شد برخی فروشگاهها در نقاطی از تهران و کیش در این روز کالای خود را به حراج می گذارند. همچنین می توان در سایت هایی همچون نت برگ و تخفیفان از تخفیف فوق العاده برخی فروشگاههای کوچک در این روز باخبر شد. 


بلیط هواپیما  در بلک فرایدی چگونه است؟


با توجه به اینکه ما در ایران زندگی می کنیم و روزی برای شکرگزاری در نظر گرفته نشده است نمی توان توقع داشت که بتوان با ارزان ترین قیمت های بلیط هواپیما در این روز به معروف ترین خیابان های جهان سفر داشت. اما جالب است بدانید اگر از هفته قبل به یکی از کشورهای آمریکایی و ارو.پایی سفر کنید احتمال خرید بلیط هواپیما ارزان به شدت افزایش پیدا میکند. همچنین اصطلاح سشنبه های سفر نیز بعد از دوشنبه سایبری بسیار مشهور است و طبق تحقیقات انجام شده مردم در سشنبه بعد از دوشنبه حراجی بلیط های هواپیما مقرون به صرفه ای را خریداری میکنند. 
اگر تمایلی برای سفر به کشورهای دور ندارید بهتر است به ترکیه و شهرهایی همچون استانبول و آنتالیا و ازمیر و آنکارا یا کشورهای گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و روسیه سفر کنید. سفر به این نقاط با هزینه ای اندک و یا حتی با ماشین شخصی مقدور است. در تهران نیز در روز بلک فرایدی برخی از فروشگاهها این فعالیت را انجام می دهند و از ساعاتی خاص اجناس خود را به حراج می گذارند. توصیه می شود در این روز به تهران سفر کنید و از خیابان های معروف و فروش اجناس برند بازدید داشته باشید. ایرلاین های اصلی که پروازهای بلک فرایدی 2019 را ارائه می دهند عبارتنداز : American Airlines United Airlines, Aeromexico, Cathay Pacific, Alaska Airlines, Norwegian Air, Air Canada, Spirit Airlines

 

بیشترین خرید ایرانیان در بلک فرایدی

 

بهترین زمان برای رزرو پرواز بلک فرایدی 2019 


شما باید 30-45 روز قبل پرواز را به شهر مقصد رزرو کنید تا بلیط هواپیما ارزان بخرید. آمارها می گوید سپتامبر بهترین ماه برای رزرو پروازهای سایبر دوشنبه و بلک فرایدی است. 

 

مقصد های برتر برای خرید در بلک فرایدی 2019 کجاست؟


شهر نیویورک، دنور، لس آنجلس، لاس وگاس، واشنگتن، میامی، شیکاگو، سانفرانسیسکو، اورلاندو،آتلانتا، استانبول، ازمیر، گرجستان
مقصد های برتر بین المللی برای پرواز در بلک فرایدی 2019 کجاست؟
مقاصدی همچون لندن، پاریس، بانکوک، مسکو، توکیو، کنکون، مکزیکوسیتی بیشترین تخفیف ها را به این مناسبت ارائه می دهند. 

 

تلفات در بلک فرایدی

گزارش هایی در مورد خشونت در بین خریداران در روز جمعه سیاه وجود دارد. از سال 2006 ، تاکنون 12 کشته و 117 زخمی بر اثر خرید در فروشگاهها شلوغ و ضرب و شتم بین خریداران از سوی ایالات متحده گزارش شده است. جالب است بدانید حجم خریداران در این روز به قدری زیاد است که برای جلوگیری از خطرات احتمالی و  از نیروهای امنیتی و آتش نشانی و پلیس برای کنترل کردن اوضاع استفاده می شود. متخصصان محیط زیست بلک فرایدی را  یک عامل منفی برای طبیعت معرفی می کنند: آنها می گویند تخفیف های بزرگ مردم را ترغیب می کند کالاهایی را که لازم نیست خریداری کنند و این تولید بیش از حد به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

من عاشق خرید، سفر و هیجان هستم و بهترین زمان سال برای سفر را ماههای آبان و آذر و دی می دانم. در این ماهها تمام آنچه که باعث ذوق من می شود در شهرهای بزرگ دنیا یافت می شود مگر اینکه تصمیم بگیرم به شهرهای کوچک با امکاناتی اندک سفر کنم تا تاریخ دیگری را انتخاب کنم. بلک فرایدی و دوشنبه سایبری و سشنبه سفر بهترین روزهای سال برای من و جهانگردان است. در این روزها همه چیز بسیار ارزان تر از حالت عادی می باشد.

انتشار :  3 آذر 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عاطفه غفوریان
تصاویر مرتبط
بیشترین خرید ایرانیان در بلک فرایدی
  • بیشترین خرید ایرانیان در بلک فرایدی
  • جمعیت خریداران در بلک فرایدی
  • افزایش خرید در بلک فرایدی
  • 13950903001047_PhotoL
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد