اقامت در هتل هایی که قبلا زندان بوده اند ( لیست 10 تایی)

5.tourgardan-com-Istanbul-c488bbc13245

هتل هایی که قبلا زندان بوده اند

بعضی هتل ها به دلیل ویژگی  هایی خاص مورد توجه قرار می گیرند. مثلا زمینه تاریخی یک هتل برای بسیاری از گردشگران اهمیت دارد. زندان‌ها نیز می توانند جنبه تاریخی و در عین حال جذاب پیدا کنند. این موضوع سبب شده که زندان های قدیمی و آن هایی که متهمان معروف دنیا را حبس کرده بودند، امروزه به عنوان هتل زندان هایی مدرن مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه به معرفی لیستی 10 تایی از زندان هایی که به هتل تبدیل شده اند پرداخته ایم. مطلب را از دست ندهید.

 

1.نوشیدن یک فنجان قهوه در هتل زندان بوستون

 

هتل زندان آزادی، یک بنای ملی تاریخی در بوستون آمریکا است که پیش ‌تر به عنوان زندان چارلز استریت شناخته می ‌شد. این زندان در سال ۱۸۵۱ ساخته شد. در آن زمان بعضی از بدنام‌ترین زندانیان بوستون، از جمله "Whitey" Bulger  به این زندان منتقل شده بودند. آزادی خواه معروف مالکوم ایکس نیز در همین زندان به بند کشیده شده بود. هم اکنون زندان خیابان چارلز به هتلی لوکس با 298 اتاق تبدیل شده تا گذشته را به حال پیوند بزند. کلید اتاق های این زندان شبیه به کلید زندانبانان است. مهمان‌ها می‌توانند گالری تصاویر زندان را ببینند و قصه‌ هایی از ۱۵۰ سال پیش مربوط به آن را بشنوند و در رستورانی به نام کلینیک شام بخورند.

 

2. اقامت در اتاق های وکلا و زندانبانان هتل زندان رورموند هلند

 

اگر می‌خواهید یک اقامت غیر معمول را تصور کنید، پیشنهاد می کنیم سری به هتل زندان رورموند هلند(Het Arresthuis) بزنید. این هتل در سال 1863 زندان بوده است. پنجره‌ های هتل بسته است و درهای همان سلول های قدیمی بازسازی شده است، حتی پلکان هیا فلزی زندان نیز دست نخورده است و فضا کاملا شبیه به زندان اولیه است. تنها اتفاقی که افتاده این بوده که سلول ‌ها به اتاق‌ و سوئیت تبدیل شده‌ اند. چهار اتاق لوکس هم به نام های اتاق های وکیل، مدیر، قاضی و زندانبان وجود دارد. این هتل همچنین یک بلوک کامل را با ظرفیت 200 نفر به احزاب اختصاص داده است.  

 

3. زندانی شدن در زندان تحت‌تعقیب‌ترین زندانیان بریتانیا: HM Mallet

 

افرادی که اعصابی ثابت دارند می ‌توانند شبی را در هتل زندان انگلیسی سپری کنند که بر طبق گزارش ها بیش ‌ترین ارواح بریتانیا را در خود جای داده است. زندان تاریخی HM Mallet در سال ۱۶۱۰ ساخته شد. تا سال ۱۹۴۵ در آنجا حکم اعدام اجرا می شد. زندانیان معروف سابق از جمله دوقلوهای notorious در آنجا دوره محکومیت خود را گذرانده اند. این زندان در سال ۲۰۱۳ بسته شد. اکنون فرصتی فراهم شده تا مهمان ها بتوانند یک شب در آنجا پشت میله‌ های زندان بگذرانند و حتی شام و صبحانه صرف کنند. آن‌ها این فرصت را خواهند داشت که بعد از تاریکی به گردش بروند و شب ها به تنهایی در زندان چرخ بزنند تا اتفاقاتی عجیب و غریب را تجربه کنند.

 

برای رزرو هتل به تمام مقاصد ایران وارد سایت تورگردان شوید

 

4.فرار کردن از زندان اسلونین(Slovenian)

 

لیوبلیانا زمانی یک پادگان نظامی برای ارتش اتریش - مجارستان بود و بیش از ده سال به عنوان زندان استفاده می شد. بعد از بسته شدن زندان، این ساختمان به یک هتل زندان منحصر به فرد، با سلول ‌های قدیمی تبدیل شد. هر سلول داستان و امجرای خاص خودش را دارد. میله‌ های زندان نیز هنوز بر روی پنجره‌ ها و درها به چشم می خورند. این هتل همچنین موزه ای به نام سلول انفرادی دارد و سلول های پیشین را که در زیرزمین ساختمان مدفون بودند به نمایش گذاشته است.

 

5. حک شدن نام محکومین بر روی ستون‌های هتل چهارفصل استانبول 

زندان ترسناک سلطان احمد که در سال ۱۹۱۸ در استانبول ساخته شد در کنار دادگاه شهر واقع شده بود. در آنجا مخالفان و هنرمندان مشهور سیاسی را حبس می کردند. در حال حاضر به جای آن، هتل چهار فصل استانبول، هتلی با معماری نئو کلاسیک و ساختمانی بسیار زیبا با گنبدها و برج‌ های لوکس قرار گرفته است. هنوز هم می‌ توانید عناصری از ساختار زندان را پس از رزرو هتل ببینید؛ درب های چوبی اصلی و راهروهای قوس دار در زندان خودنمایی می کنند. باغ زیبای هتل زندان نیز که زمانی محوطه ورزش بود بازسازی شده و نمای خوبی از ایاصوفیه را پیش روی میهمانان تور استانبول قرار می دهد. بر روی ستون های مرمری آن اسامی زندانیان بر روی ستون مرمری حکاکی شده‌ است.

 

6. خوابیدن مانند یک زندانی در هتل زندان لوسرن سوئیس

 

زندان مرکزی و تاریخی لوسرن در سال ۱۸۶۲ ساخته شد و تا سال ۱۹۹۸ به عنوان زندان استفاده می شد. در حال حاضر با نام هتل Barabas Luzern که نام یک زندانی سابقه دار است شناخته می شود. او در سال ۱۹۷۵ به زندان افتاده بود. مهمان‌ها می ‌توانند نقاشی های او را در سلولش ببینند. او این نقاشی ها را کشیده بود تا برای به دست آوردن چیزهایی مثل همسر، پول و شراب که در مدت بازداشت از دست داده بود برنامه ریزی کند. Barabas اقامت در سلول‌ های زندانیان سابق را فراهم می ‌کند و اتاق ‌های چند تختخوابی با یک حمام مشترک و همچنین اتاق‌های خصوصی فراهم کر ده است. کتابخانه ای نیز احداث شده که تعداد زیادی از رمان‌های جنایی را ارائه می‌ دهد.

 

7. دستگیر شدن به افتخار اعلیحضرت در قلعه آکسفورد انگلستان 

 

قلعه آکسفورد یک قلعه قرون‌ وسطایی در انگلستان است که پس از اینکه بیشتر قسمت های آن در جنگ داخلی انگلستان نابود شد، به یک زندان محلی تبدیل گردید. این زندان در سال ۱۸۸۸، به نام زندان HM آکسفورد تغییر کرد و تا سال ۱۹۹۶ به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت. اکنون این زندان به یک هتل بوتیک مجلل در مالمزون تبدیل شده که در آن سه سلول تبدیل به یک اتاق هتل زندان با امکانات رفاهی مدرن شده‌ اند. مهمان‌ها می ‌توانند از جاذبه های زندان بازدید کنند و به زندان قلعه  بروند تا بقایای قرون ‌وسطایی این قلعه از جمله برج سنت جرج و دخمه را ببینند. شاید باورتان نشود ولی بعضی زوج های جوان جشن عروسی شان را در آنجا برگزار می کنند.

 

8. کاوش در هتل زندان پر زرق و برقِ هلندی: لویدِ آمستردام

 

لویدِ آمستردام هتلی برای مهاجران به آمریکای جنوبی و پناهگاهی برای پناهندگان یهودی از آلمان و مرکز بازداشتی در طول جنگ جهانی دوم بود. پس از جنگ این ساختمان به کار خود ادامه داد و به زندان بزرگسالان تبدیل شد. بعدها نیز به بازداشتگاه نوجوانان تبدیل شد. در دهه های 90  استودیوهای هنرمندان این ساختمان را به دست گرفتند و از آن زمان به یک هتل زندان تبدیل شد. تمام اتاق‌های خواب در هتل لوید طرح ‌های متفاوتی دارند و طیف وسیعی از بودجه ‌ها را پوشش می‌  دهند. زمانی که مهمان ‌ها وارد اتاق ها می شوند غافلگیر خواهند شد چون در آنجا چیزهایی مثل تاب و ننو نیز قرار گرفته است.  

 

9 . وقت گذراندن در سلول انفرادی در اتاوا

 

هتل زندان اتاوا که آن را در اتاق مجاور دادگاه ساختند با یک تونل به هم متصل شدند. بعد از بسته شدن زندان، آنجا به هتلی تبدیل شد که برخی آن را هتل اشباح می نامند. بیشتر این سازه دست‌نخورده باقی مانده‌است, از جمله دیواره‌ای سنگی و دره‌ای آهنی, و مهمانان حتی می‌توانند در سلول‌های انفرادی انفرادی بخوابند. طبقه بالا که به عنوان ردیف مرگ زندان در نظر گرفته شده‌است, به بسیاری از شرایط اصلی خود بازگشته و تورهای روزانه رایگان انجام می‌شود.

 

10. لذت بردن از کش و قوسی کوتاه در زندان سابق فنلاند

 

هتل کاتاجانوکا در هلسینکی از سال ۱۸۳۷ تا 1990 زندان بود و در سال ۲۰۰۲ به هتل تبدیل شد. به عنوان زندان بخش هلسینکی، زندانیان سابق آن عبارتند از Risto Ryti، رئیس سابق فنلاند، و نخست ‌وزیر فنلاند، Vaino Tanner، که هر دو در پی محاکمه برای جرایم جنگی زندانی شده‌ بودند. این شهر در سال‌های بعد از آن با نام زندان Remand Helsinki استفاده می شد. پس از بازسازی و کار تبدیل گسترده، زندان در سال ۲۰۰۷ در هتل زندان درجه بالا دوباره متولد شد. تالار اصلی آن، دیواره‌ای آجری قرمز و اطراف آن، برای یادآوری خاطرات رنگارنگ و اغلب غم‌انگیز گذشته آن، باقی می‌مانند. درها و پنجره ها هنوز به سبک زندان قدیمی میله ای است.

 

منبع: lonelyplanet

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بعضی افراد عاشق تجربه کردن چیزهای خاص و اقامت در مکان هایی عجیب و غریب اند. با توجه به این گرایش، حتی یک زندان هم می تواند به هتل تبدیل شود. باور کنید! این اتفاق افتاده است. در یادداشت امروز به معرفی 10 مورد از زندان هایی می پردازیم که به عنوان هتل، میهمان می پذیرند و افراد را پشت میله های زندان و سلول های انفرادی زندانی می کنند.

انتشار :  2 مرداد 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
  • 5.tourgardan-com-Istanbul-c488bbc13245
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد