کافه و رستوران‌ های تهران

رستوران های تهران

رستوران‌های تهران به اندازه‌ای متنوع هستند که حتی انتخاب لیستی از برترین، ارزان‌ترین، گرانترین و... هم از میان آن‌ها کاری مشکل است. تعداد کافه و رستوران‌های پایتخت در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته و هر کدام با تم یا موضوعی خاص شروع به کار کرده‌اند. بسیاری از رستوران‌ها هم با سابقه طولانی مشغول به کار هستند و مشترین وفادار خود را دارند. از نظر گردشگران داخلی، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تهران برای تفریح، شکم گردی است. کیفیت محصولات در رستوران‌های تهران بسیار بالا بوده زیرا رقابت تنگاتنگ است.

 

حتی یک ساندویچی ساده در یکی از محلات تهران می‌تواند کیفیت خوبی داشته باشد چرا که برای جذب مشتریان بیشتر نیاز به ارائه محصول نمونه است. می‌خواهیم در یک دسته بندی، تعدادی از رستوران‌های تهران را به شما معرفی کنیم. این دسته بندی شامل ارزان‌ترین رستوران‌های تهران، لوکس‌ترین رستوران‌های تهران، رستوران‌ها و کافه‌های دربند، رستوران‌ها و کافه‌ها درکه، رستوران‌های فرحزاد، کافه و رستوران‌های ییلاقات تهران، فود کورت‌های تهران، چلو کبابی‌های قدیمی بازار تهران می‌باشد.

لطفا برای انتخاب یکی از کافه و رستوران‌های تهران با ما همراه شوید.

 

ارزان ترین رستوران های تهران 

لوکس ترین رستوران های تهران

رستوران ها و کافه های دربند

رستوران ها و کافه های درکه

رستوران های فرحزاد

کافه و رستوران های ییلاقات تهران

فودکورت های تهران

چلوکبابی های قدیمی بازار تهران

 

ارزان‌ ترین رستوران‌ های تهران

 

در بخش ابتدایی به این نکته اشاره کردیم که گاهی رستوران‌ها و کافه‌هایی در تهران با قیمت مناسب، غذایی با کیفیت بسیار بالا عرضه می‌کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دلیل نوع شغل مجبور می‌شوید وعده‌های غذایی را خارج از منزل میل کنید، انتخاب یک رستوران ارزان و باکیفیت برای شما مقرون به صرفه‌تر است. تعدادی از ارزان‌ترین رستوران‌های تهران که از مشتریان نظرات مثبت دریافت کرده‌اند، در ادامه نام می‌بریم.

 

رستوران بلامونیکا

رستوران ایتالیایی بلامونیکا یکی از رستوران‌های شهر تهران است که قیمت غذا به نسبت کیفیت بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. فضای رستوران بسیار تمیز و بزرگ است و به همین دلیل می‌توانید با حفظ حریم شخصی در محیطی آرام غذای خود را میل کنید. همچنین رستوران بلامونیکا از دکوراسیون داخلی زیبا به همراه نورپردازی حرفه‌ای استفاده کرده تا میهمانان رستوران برای یک وعده اشتها برانگیز آماده شوند و با حضور در رستوران احساس کسالت نکنند. یکی دیگر از مزایای رستوران بلامونیکا این است که بسیاری از غذاهای ایتالیایی به ذائقه ایرانی نزدیک شده و حتما نظر شما جلب خواهند کرد.

 

رستوران بلامونیکا تهران

 

در لیست ارزان‌ترین رستوران‌های تهران باید نسبت قیمت و کیفیت را در نظر بگیریم که بلامونیکا از هر نظر مورد تأیید است. در منوی این رستوران انواع پیتزا‌های نازک ایتالیایی، انواع پاستا و انواع سس‌های حرفه‌ای با سالاد‌های مختلف وجود دارند.

آدرس رستوران بلامونیکا

تهران، خیابان خالد اسلامبولی، نبش کوچه یازدهم، پلاک ۳۲

 

رستوران خوش بین

رستوران بعدی که در لیست ارزان‌ترین رستوران‌های تهران قرار می‌گیرد، رستوران خوش بین است. بسیاری از تهرانی‌ها این رستوران را با نام حسن رشتی می‌شناسند. اگر یک روز برای ناهار هوس غذاهای خانگی و مخصوصا گیلانی داشتید حتما رستوران خوش بین را انتخاب کنید. این رستوران یکی از بهترین منو‌های غذای گیلانی را ارائه می‌دهد. فضای رستوران ساده است و بسیاری از مشتریان غذای بیرون بر را انتخاب می‌کنند. در منوی خوش بین غذاهایی مانند میرزا قاسمی، باقلا قاتوق، ماهی دودی، ماهی سفید، زیتون پرورده، کته ساده با برنج شمال و... وجود دارند. لازم به ذکر است که این رستوران فقط برای وعده ناهار فعال است.

آدرس رستوران خوش بین

تهران، خیابان سعدی شمالی، پایین‌تر از چهارراه سید علی، پلاک ۵۱۰

 

قهوه خانه آذری

بین ارزان‌ترین رستوران‌های تهران باید نگاهی به قهوه خانه آذری در جنوب شهر بیندازیم. این قهوه‌خانه قدیمی در سال ۱۳۲۷ به رستوران تبدیل شده است. با اینکه آذری یک رستوران با استاندارد‌های جدید می‌باشد اما سعی می‌کند اصالت یک قهوه خانه قدیمی را حفظ کند. فضای این رستوران بسیار صمیمی و دنج است. تخت‌های چوبی با فرش‌های خوش‌رنگ در سالن وجود دارند که میهمانان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در منوی این رستوران می‌توانید بهترین دیزی‌های تهران را بیابید که حسابی پخته شده و روغن انداخته‌اند. در کنار غذا ترشی، سبزی خوردن تازه، پیاز، ماست موسیر و دوغ سرو می‌گردد.

 

قهوه خانه آذری

 

اگر از آن دسته افراد هستید که به چای و میوه بعد از غذا علاقه دارید می‌توانید در قهوه خانه آذری بعد از غذا چای و میوه سفارش دهید. قیمت غذا به نسبت حجم و کیفیت آن بسیار مقرون به صرفه است.

آدرس قهوه خانه آذری

تهران، میدان راه آهن، خیابان ولی‌عصر، روبروی شهرداری ناحیه ۴، پلاک ۳۰

 

رستوران شب‌های تهران

در لیست ارزان‌ترین رستوران‌های تهران یکی از محبوب‌ترین‌ها را معرفی می‌کنیم. رستوران شب‌های تهران فضای پذیرایی بسیار ساده‌ای دارد. مشتریان می‌توانند بخش‌هایی از آشپزخانه، یخچال‌های نگهداری مواد اولیه و... را مشاهده کنند. کباب کوبیده و کباب برگ در این رستوران کیفیت بالایی دارد و به شما هم پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را امتحان کنید. نان داغ به همراه کباب داغ در شب‌های تهران سرو می‌شود. این نان در تنور سنگی رستوران پخته می‌شود و به همراه مخلفات غذا یکی از مهم‌ترین امتیاز‌های مثبت رستوران است. قیمت رستوران شب‌های تهران نسبت به حجم غذا و کیفیت آن مقرون به صرفه می‌باشد. میانگین انتظار برای آماده شدن غذا در این رستوران حدود ۱۵ دقیقه است.

 

رستوران شب‌های تهران

 

آدرس رستوران شب‌های تهران

تهران، خیابان هفت تیر، ابتدای کریم خان زند، حد فاصل خیابان قائم مقام و خیابان خردمند

 

برای آشنایی با بهترین کافه های تهران کلیک کنید.

 

رستوران قجری

تمام مواردی که برای ارزان‌ترین رستوران‌های تهران نام بردیم شامل رستوران‌های بزرگ و یا رستوران‌های باسابقه بود. حال می‌خواهیم در این لیست رستوران قجری را معرفی کنیم که کوچک و کم سابقه است. با اینکه رستوران قدیمی نیست اما کیفیت خدمات و غذای آن در طی مدت اندک باعث شده مشتریان زیادی را جلب نماید. محیط داخلی رستوران را به سبک دوران قاجاریه ساخته  و تزیین کرده‌اند. غذا خوش طعم و دورچین آن بسیار اشتها برانگیز است. کارکنان رستوران قجری سرعت عمل بالایی دارند و به خوبی به میهمانان رسیدگی می‌کنند. غذاها در ظرف‌های مسی سرو می‌شوند و نظر مشتریان درباره ته چین این رستوران مثبت است. توجه داشته باشید رستوران قجری فقط در وعده ناهار دایر می‌‌باشد.

 

رستوران قجری

 

آدرس رستوران قجری

تهران، خیابان کریم خان زند، ابتدای ایرانشهر، پلاک ۲۸۰

 

کباب رضا لقمه

باز هم در لیست ارزان‌ترین رستوران‌های تهران به یکی از قدیمی‌ها می‌رسیم. کباب رضا لقمه رستورانی کوچک است که در سال ۱۳۳۰ تاسیس شده است. از همان زمان هدف رستوران عرضه کباب با کیفیت و قیمت مناسب بوده که تا این زمان هدف را حفظ کرده است. کباب‌های رضا لقمه در نون لواش به همراه پیاز و جعفری سرو می‌شوند و به شکل لقمه پیچیده شده‌اند. فضای رضا لقمه کوچک است و تعداد زیادی نمی‌توانند داخل رستوران باشند به همین دلیل بیشتر مشتریان، گزینه بیرون بر را انتخاب می‌کنند. موسیقی سنتی در محیط این کبابی شنیده می‌شود و رفتار کارکنان دوستانه و حرفه‌ای است.

اگر اهل بازدید از جاهای دیدنی تهران هستید می‌توانید در نزدیکی کباب رضا لقمه از اماکن تاریخی دیدن کنید. جاهای دیدنی نزدیک این رستوران شامل کلیسای مریم مقدس، مدرسه فیروز بهرام و آتشکده ادریان هستند.

آدرس کباب رضا لقمه

تهران، خیابان جمهوری، خیابان میرزا کوچک خان، رو بروی مدرسه فیروز بهرام

 

رستوران هتل قناری

تقریبا همه ارزان‌ترین رستوران‌های تهران دارای فضای ساده‌ای هستند که غذای با کیفیت ارائه می‌کنند. در این میان یک رستوران با فضای بسیار زیبا و شیک قرار دارد که قیمت غذا نسبت به محیط رستوران و غذای لاکچری آن، واقعا مقرون به صرفه است. رستوران هتل قناری فضای زیبایی دارد که با یک گلخانه زیبا‌تر هم شده است. فضای رستوران برای عکاسی مناسب می‌باشد و بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است. رستوران هتل قناری صبحانه، ناهار و شام سرو می‌کند. در منوی رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرانی را بیابید. حجم هر پرس غذا زیاد است و کیفیت رضایت بخشی دارد. فضای رستوران شاعرانه بوده و برای قرار‌های عاشقانه و یا دوستانه پیشنهاد می‌شود.

آدرس رستوران هتل قناری

تهران، خیابان سمیه، بین خیابان مفتح و حیابان فرصت، پلاک ۱۶۸

 

رستوران گلپایگانی

رستوران گلپایگانی یا چلو کبابی گلپایگانی از جمله ارزان‌ترین رستوران‌های تهران است. این رستوران فضای ساده‌ای دارد اما غذای بسیار با کیفیتی به مشتریان ارائه می‌کند. مواد اولیه به کار رفته در این رستوران درجه یک و تازه بوده که به همین دلیل عِطر و طعم خوبی به وجود می‌آورند. می‌توانید کباب کوبیده را به همراه نان یا برنج و مخلفات دیگر در کباب کلپایگانی میل کنید.

آدرس رستوران گلپایگانی

تهران، خیابان ولی‌عصر، خیابان لبافی نژاد، بین فخر رازی و ۱۲ فروردین، پلاک ۱۹۸

 

لوکس‌ ترین رستوران‌ های تهران

 

امروزه تعدادی زیادی از افراد قشر متوسط علاقه دارند که به جاهای لاکچری سری بزنند و لوکس‌ترین محصولات را امتحان کنند. همین موضوع باعث شده تا مفهومی به نام لاکچری در بین جوانان حسابی محبوب باشد. حال که متقاضی برای انواع و اقسام لاکچری‌ها زیاد شده ما هم تصمیم گرفتیم لوکس‌ترین رستوران‌های تهران را به شما معرفی کنیم. لطفا توجه داشته باشید که تعداد رستوران‌های لاکچری تهران بسیار زیاد هستند و قطعا همه آن‌ها در لیست ما نمی‌گنجند. با ما همراه شوید تا لیست گران‌ترین رستوران‌های پایتخت را در اختیار شما قرار دهیم.

 

رستوران بیستانگو

رستوران بیستانگو اولین نام در لیست لوکس‌ترین رستوران‌های تهران است. این رستوران به مجموعه هتل رامتین تعلق داشته و به عنوان یکی از مجلل‌ترین رستوران‌های تهران شناخته شده است. این رستوران به سبک فرانسوی ساخته شده اما در منوی آن می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی دیگر را هم مشاهده کنید. دکوراسیون داخلی رستوران بیستانگو بسیار لاکچری بوده و به سبک فرانسوی کلاسیک تزیین شده است. نورپردازی و رنگ هایی که در سالن استفاده شده‌اند همگی ترکیبی عالی و بی‌نقص به وجود آورده‌اند.

سرآشپز‌های رستوران بیستانگو از بین بهترین‌های ایرانی و خارجی انتخاب شده‌اند و به همین دلیل طعم غذا در این رستوران شگفت انگیز است. کاربران فضای مجازی نظرات مثبتی درباره کباب شیشلیک رستوران بیستانگو داشته‌اند. برای پارک خودرو هم نگران نباشید، در بدو ورود یکی از پرسنل ماشین را از شما تحویل گرفته و پارک می‌کند.

 

رستوران بیستانگو

 

آدرس رستوران بیستانگو

تهران، خیابان ولی‌عصر، ۵۰۰ متری جنوب پارک ساعی، طبقه زیرین هتل رامتین

 

رستوران‌های هتل اسپیناس

تصمیم داشتیم در بین لوکس‌ترین رستوران‌های تهران از مجموعه رستوران‌های هتل اسپیناس فقط یکی را معرفی کنیم. از آنجایی که هر کدام از رستوران‌های این هتل بسیار لاکچری و منحصر به فرد هستند سه رستوران را در این بخش نام خواهیم برد.

رستوران دییا در طبقه همکف هتل اسپیناس قرار گرفته و دارای معماری اصیل ایرانی است. پنجره‌های سالن رنگارنگ هستند و از گچ‌بری‌های زیبایی برای تزیین استفاده کرده‌اند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و سنتی را با بهترین کیفیت امتحان کنید. در منوی رستوران دییا غذاهایی مانند کباب سلطانی، کباب برگ، کباب کوبیده، شیشلیک، باقالی پلو و ماهیچه، انواع اردور ‌های سرد و گرم، آش، انواع نوشیدنی‌های ایرانی مانند شربت سکنجبین، شربت خاکشیر، شربت زعفران و... وجود دارند. بدیهی است که قیمت غذا در این رستوران در رده بالا دسته بندی می‌شود.

 

رستوران‌های هتل اسپیناس

 

رستوران لاتون در طبقه سوم هتل اسپیناس است. فضای داخلی این رستوران نیز بسیاری منحصر به فرد بوده و با دقت چیده شده ست. مبلمان لاکچری به همراه پنجره‌های بزرگ در سالن، ترکیب زیبایی به وجود آورده‌اند. در منوی رستوران لاتون غذاهایی مانند لابستر، خوراک سالمون، انواع سوپ، اردور، سالاد و... وجود دارند.  این رستوران دارای سالن VIP نیز می‌باشد.

رستوران اسکای لانژ چشمگیر‌ترین و لاکچری ترین رستوران مجموعه هتل اسپیناس می‌باشد. این رستوران در طبقه ۲۱ قرار دارد و منظره زیبایی از شهر تهران در برابر دیدگان شما قرار می‌دهد. انواع غذاهای بین المللی مانند غذای ایتالیایی، غذای آسیایی (مانند سوشی)، انواع نوشیدنی و... در اسکای لانژ سرو می‌شوند. در روز‌های تعطیل، ناهار این رستوران به صورت بوفه است.

آدرس هتل اسپیناس

تهران، سعادت آباد، بلوار پیام، میدان بهرود، خیابان عابدی

 

رستوران مطبخ

رستوران بعدی که در لیست لوکس‌ترین رستوران‌های تهران قرار می‌گیرد، رستوران مطبخ است. مطبخ در بخش مرکزی هتل پارسیان قرار گرفته و برای منوی متنوعش مشهور می‌باشد. در این رستوران می‌توانید غذاهای ایرانی و فرنگی مختلفی را با بهترین کیفیت امتحان کنید. بیشترین محبوبیت رستوران مطبخ برای غذاهای ترکیه‌ای آن می‌باشد. این غذاها به اندازه‌ای حرفه‌ای تهیه می‌شوند که بسیاری از افراد رستوران مطبخ را به عنوان یک رستوران ترکیه ای می‌شناسند. در روز‌های آخر هفته و یا تعطیلات وعده صبحانه به صورت بوفه در رستوران مطبخ سرو می‌گردد. علاوه بر این‌ها رستوران مطبخ یک منوی اختصاصی برای افطاری ماه مبارک رمضان دارد.

 

رستوران مطبخ

 

خاطر نشان کنیم که منظره رستوران مطبخ از یک سو نمایی از شهر تهران و از یک سو، کوه‌های البرز می‌باشند.

آدرس رستوران مطبخ

تهران، تقاطع بزرگراه شهید چمران و ولی‌عصر، هتل بین‌المللی پارسیان

 

رستوران مانسون لانژ

بین لوکس‌ترین رستوران‌های تهران به نام مانسون لانژ می‌رسیم. این رستوران یکی از گران‌ترین‌های پایتخت است که در خیابان جردن قرار دارد. مانسون لانژ دارای یک فضای سالن و یک تراس روباز می‌باشد. محیط مانسون لانژ بسیار آرام می‌باشد و حریم خصوصی افراد به خوبی با فاصله مناسب میز‌ها رعایت شده است. نور ملایم، مبلمان لاکچری، منظره جذاب تراس به علاوه منوی متنوع باعث شده تا مانسون لانژ را در این لیست قرار دهیم. قیمت غذا در این رستوران بالا بوده که با در نظر گرفتن کیفیت و فضای لاکچری، چنین قیمتی دور از انتظار نیست.

در منوی مانسون لانژ غذاهایی مانند سوشی، سوپ‌های مدیترانه‌ای، رول میکو، انواع استیک، خوراک لابستر، غذاهای چینی و... دیده می‌شوند. فضای جذاب این رستوران را برای قرار‌های عاشقانه به شما پیشنهاد کنیم.

آدرس رستوران مانسون لانژ

تهران، خیابان جردن، نبش خیابان گلدان، پلاک ۲

 

رستوران ناکایا

رستوران ناکایا به عنوان یک رستوران آسیایی و بسیار لاکچری در لیست لوکس‌ترین رستوران‌های تهران قرار می‌گیرد. ناکایا ارائه دهنده انواع غذاهای شرق دور مانند سوشی، انواع غذاهای دریایی ژاپنی و چینی، انواع سالاد‌های آسیایی و... می‌باشد. فضای داخلی این رستوران نیز منحصر به فرد است. برای چیدمان از مبلمانی به رنگ آبی استفاده کرده‌اند که در کنار دیوار‌های چوبی و انواع گیاهان سبز، محیطی شیک و آرامش بخش به وجود آورده‌اند.

نوشیدنی‌های رستوران نایاکا متنوع هستند بنابراین اگر نام و ترکیبات آن‌ها را نمی‌دانید از پیشخدمت‌ها کمک بگیرید.

آدرس رستوران ناکایا

تهران، بلوار اندرزگو، مرکز خرید سانا، طبقه دوم

 

رستوران کاخ لیدوما

رستوران کاخ لیدوما در مرکز خرید لیدوما است. در این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود همچنین دکوراسیون آن شبیه به قصر‌های اروپایی است. این رستوران دارای یک سالن و یک تراس با منظره زیبا می‌باشد و نیز یک سالن VIP برای برگزاری جشن ها و مراسم رسمی دارد که بسیار لاکچری است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی با کیفیت بالا سرو می‌شوند. قیمت غذا در رستوران کاخ لیدوما در رده گران‌ترین‌های پایتخت دسته بندی می‌گردد.

آدرس رستوران کاخ لیدوما

تهران، شهرک غرب، میدان صنعت، بلوار فرحزادی، پاساژ لیدوما

 

سوشی بار آووکادو

سوشی بار آووکادو با نام رستوران ژاپنی آووکادو مشهور شده است. این رستوران یک بار زیبا دارد که به سبک ژاپنی کلاسیک ساخته شده و در آن انواع سوشی سرو می‌گردد. اگر به سوشی علاقه نداشته باشید می‌توانید انواع پیتزا، پاستا، غذاهای دریایی و... را امتحان کنید. سرآشپز این رستوران بین‌المللی بوده و غذا را با کیفیت بالایی ارائه می‌کند. قیمت غذاها در این رستوران بسیار بالا است که با توجه به تخصص سرآشپز و محیط رستوران قابل توجیه می‌باشد.

آدرس سوشی بار آووکادو

تهران، میدان ونک، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، جنب بانک پاسارگاد

 

رستوران‌ ها و کافه‌ های دربند

 

از دوران قاجار تا کنون یکی از نزدیک‌ترین ییلاقات به شهر تهران دربند بوده است. البته در گذشته شهر تهران به دربند متصل نبود و این منطقه خارج از حصار شهر قرار می‌گرفت. امروزه هم در منطقه دربند می‌توانید رستوران‌ها و کافه‌های متعددی را ببینید که در آخر هفته‌ها میهمانان بسیاری دارند. هوای دربند در تابستان معتدل و مطبوع است و در پنج ماه از فصل سرما، دچار یخبندان می‌شود. اگر در فصل مناسب قصد دارید به دربند سری بزنید، یک لیست از رستوران‌ها و کافه‌های دربند در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

رستوران کوهپایه دربند

چنانچه تمایل دارید در منطقه دربند یک وعده غذای لذیذ در فضای باز میل کنید حتما سری به رستوران کوهپایه بزنید. این رستوران یکی از جاهای دیدنی تهران و لاکچری ترین رستوران دربند می‌باشد. رستوران کوهپایه دارای سالن و چندین تراس می‌باشد. در منوی رستوران نیز انواع غذاهای ایرانی و فرنگی وجود دارند. فضای خارجی رستوران با گلدان‌های گل‌ زیبا تزیین شده است. کیفیت غذا در کوهپایه رضایت‌بخش و قیمت‌ها بالا می‌باشد.

 

رستوران کوهپایه دربند

 

آدرس رستوران کوهپایه

تهران، شمیرانات، خیابان دربند، میدان کوهپایه

 

رستوران بهشت دربند

رستوران لاکچری بعدی که در منطقه دربند به شما معرفی می‌کنیم رستوران بهشت است. این رستوران یک ساختمان پلکانی است که دارای چندین تراس می‌باشد. البته اگر تمایل داشته باشید می‌توانید غذای خود را در سالن میل کنید. در منوی رستوران انواع غذاهای ایرانی و تعدادی غذای فرنگی دیده می‌شوند. کاربران در فضای مجازی دیزی این رستوران را پیشنهاد می‌کنند. فضای داخلی و خارجی رستوران بهشت با دقت زیادی تزیین شده و آرامش بخش است. کیفیت غذاها و قیمت آن‌ها در بهشت دربند بالا می‌باشد.

آدرس رستوران بهشت

تهران، خیابان دربند، پلاک ۲۴

 

کافه دربند

اگر می‌خواهید یک روز در آخر هفته را به گشت و گذار دربند اختصاص دهید، کافه دربند محل مناسبی برای استراحت و صرف یک نوشیدنی است. این کافه با منظره کوهستانی، تنوع نوشیدنی‌ها، پرسنل مجرب، میز‌های فضای باز و... به یکی از بهترین پیشنهادهای ما در کافه‌های منطقه دربند تبدیل شده است.

آدرس کافه دربند

تهران، خیابان دربند، پلاک ۶۸

 

رستوران‌ ها و کافه‌ های درکه

 

ییلاقات درکه بین تهرانی‌ها از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی داشته است. بسیاری از افراد به درکه می‌روند تا در فضای طبیعت یک وعده غذای دلچسب میل کنند. اگر به اطلاعات بیشتری درباره رستوران‌ها و کافه‌های درکه نیاز دارید، در ادامه تعدادی از بهترین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

رستوران اسپیو

رستوران اسپیو درکه دارای فضای بسته و باز است. در فضای باز از محیط جنگلی و هوای مطبوع لذت خواهید برد. در منوی رستوران اسپیو انواع غذاهای ایرانی و فرنگی وجود دارند. بسیاری از میهمانان این رستوران، شیشلیک اسپیو را پیشنهاد می‌کنند. کیفیت و قیمت غذا در این رستوران بالا می‌باشد.

 

رستوران اسپیو

 

آدرس رستوران اسپیو

تهران، درکه

 

کافه سالار

یکی از دنج‌ترین و بهترین کافه های درکه، سالار است. در این کافه انواع نوشیدنی‌های گرم وسرد، کیک، میان وعده و... با کیفیت قابل قبولی سرو می‌شوند. از آنجایی که میز‌های فضای باز در محیط زیبایی قرار گرفته‌اند این کافه برای قرار‌های دوستانه و جمعی بسیار مناسب است.

 

کافه سالار

 

آدرس کافه سالار

تهران، درکه، خیابان احمد پور، روبروی کوچه گلکار، پلاک ۴۷

رستوران‌های فرحزاد

 

منطقه فرحزاد به اندازه ای بین تهرانی‌ها محبوب است که در بسیاری از اصطلاحات عامه از نام آن استفاده می‌کنند. به دلیل وجود امامزاده داوود و تعداد دیگری از جاهای دیدنی تهران در فرحزاد گردشگران زیادی به این منطقه می‌آیند. تعدادی از بهترین رستوران‌های فرحزاد شامل رستوران‌های زیر می‌باشند:

 

رستوران باغچه حسین

 

رستوران باغچه حسین فرحزاد

 دارای غذاهای سنتی و ایرانی، فضای استثنایی، قیمت و کیفیت بالای غذا، ارائه قلیان، پارکینگ اختصاصی و... می‌باشد.

 

رستوران باغ نور

 

رستوران باغ نور فرحزاد

در این رستوران می‌توانید از سالن یا فضای باز، منوی متنوع، فضای جنگلی، قلیان، اینترنت رایگان و... لذت ببرید. قیمت غذا و خدمات در این رستوران مقرون به صرفه است.

 

رستوران دهکده فرحزاد

 

رستوران دهکده فرحزاد

دارای کیفیت بالای غذا، انواع کباب ایرانی، بخش کافه و... می‌باشد. در دهکده نیز چای و قلیان ارائه می‌شود.

 

باغچه رستوران ساحل

دارای محیط آرام و سرسبز، غذاهای بسیار متنوع مانند شیشلیک و انواع کباب، ماهی قزل آلا و... است. قیمت غذاهای این رستوران نسبت به حجم و کیفیت آن، مقرون به صرفه می‌باشند.

 

کافه و رستوران‌ های ییلاقات تهران

 

اگر ساکن تهران هستید و ترجیح می‌دهید در تعطیلات آخر هفته از شهر دور شوید، ییلاقات تهران برای شما بهترین گزینه هستند. البته گردشگران از سراسر ایران به ییلاقات تهران می‌آیند به همین دلیل تعدادی از بهترین رستوران‌های ییلاقات تهران مانند فشم، لواسان و کن را به شما معرفی می‌کنیم.

 

رستوران باغ بهشت فشم

 

رستوران باغ بهشت فشم

یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین رستوران‌ها در ییلاقات فشم، باغ بهشت است. تقریبا همه میهمانان از این رستوران رضایت داشته و از چای زغالی آن تعریف می‌کنند. این رستوران دارای سالن و نیز فضای باز می‌باشد. بهترین غذاهای رستوران باغ بهت فشم، فیله کباب، کباب کوبیده، کباب بختیاری و جوجه کباب هستند.

آدرس رستوران باغ بهشت

تهران، ابتدای جاده فشم، سمت چپ، اولین رستوران

 

رستوران سفیر فشم

 

رستوران سفیر فشم

رستوران بعدی که در ییلاقات تهران به شما معرفی می‌کنیم، رستوران سفیر است. این رستوران دارای فضای باز جنگلی بوده و بالکن آن منظره زیبایی از جاده دارد. این رستوران فضای آرامش بخشی داشته و ممکن است ساعت‌ها در این مکان بمانید. علاوه بر منوی متنوع و غذاهای لذیذ، ماست کوزه‌ای و نان داغ هم در این رستوران سرو می‌شوند.

آدرس رستوران سفیر

تهران، کیلومتر ۳ جاده فشم

 

کافه رستوران عمارت لواسان

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین ییلاقات تهران، منطقه لواسان است. به شما رستوران عمارت لواسان را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران دارای فضای لاکچری و حال و هوای سنتی است. منوی غذا چندان متنوع نیست اما می‌توانید مطمئن باشید که کیفیت آن بی‌نظیر می‌باشد. در روز‌های آخر هفته و یا تعطیلات این رستوران بسیار شلوغ می‌شود.

آدرس رستوران عمارت لواسان

تهران، لواسان، میدان بسیج، کیلومتر ۱۵ جاده روستای افجه

 

فود کورت‌ های تهران

 

فود کورت به سالن‌های بزرگ غذا گفته می‌شود که در آن انواع رستوران‌ها و کافه‌ها فعال هستند. شما می‌توانید به یک فود کورت بروید، یکی از انواع رستوران‌ها را انتخاب کنید، غذای خود را از آن رستوران سفارش دهید سپس در سالن میزی را انتخاب کرده و منتظر بمانید. تنوع غذایی در فود کورت‌ها متنوع است و به نوعی پاسخگو تمام سلیقه‌ها می‌باشد. معمولا غذاهای ایرانی، فرنگی و فست فود‌ها در فود کورت ارائه می‌شوند.

 

فودکورت تهران

 

فود کورت‌ها بر اساس تنوع غذایی، کیفیت غذا، زیبایی محیط و... امتیاز دهی می‌شوند. با در نظر گرفتن تمام این پارامتر‌ها از بین فود کورت‌های تهران ۴ مورد از برترین‌ها را به همراه آدرس ذکر می‌کنیم.

فود کورت ارگ تجریش: تهران، ابتدای خیابان تجریش، مجتمع ارگ تجریش، طبقه آخر

فود کورت پالادیوم: تهران، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف، مرکز خرید پالادیوم

فود کورت‌های پل طبیعت: تهران، پل طبیعت

فود کورت رویال تراس: تهران، سعادت آباد، نبش بلوار دریا، مرکز خرید رویال، طبقه دوم

 

چلو کباب‌ های قدیمی بازار تهران

 

وقتی سال‌ها پیش اولین رستوران‌های تهران شروع به کار کردند، محبوب‌ترین غذایی که در آن‌ها سرو می‌شد چلو کباب بود. حتی برخی رستوران‌ها فقط این غذا را طبخ می‌کردند که با نام چلوکبابی شناخته می‌شدند. تعدادی از چلو کبابی‌های قدیمی تهران همچنان دایر هستند و بین مردم پرطرفدار می‌باشند. می‌خواهیم سه چلوکبابی مشهور تهران را در بازار به شما معرفی کنیم.

 لطفا توجه داشته باشید که در چلو کبابی‌های قدیمی بازار تهران معمولا محیط شلوغ و پر سر و صدایی را تجربه خواهید کرد. این رستوران‌های نوستالژیک دارای فضای کوچیکی هستند که فاصله شما با میز کناری بسیار کم است. باید این نکات را به عنوان امتیاز‌های این گونه رستوران‌ها در نظر گرفت که دقیقا به روش گذشته اداره می‌شوند.

 

چلو کبابی مسلم

چلو کبابی یا رستوران مسلم در بازار بزرگ تهران قرار دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند این رستوران سابقه بسیار طولانی دارد در صورتی که تنها ۱۵ سال از تاسیس آن می‌گذرد. مدیریت این رستوران با ایجاد فضای ساده و دنج به سبک چلوکبابی‌های قدیمی بازار از مردم پذیرایی می‌کند. تقریبا تمام کاربران در فضای مجازی درباره این چلوکبابی نظرات مثبت ثبت کرده‌اند.

 

چلوکبابی مسلم

 

علاوه بر چلو کباب کوبیده، پیشنهاد می‌کنیم در این رستوران ته چین را هم امتحان کنید.

 

رستوران شمشیری

رستوران شمشیری یک رستوران بسیار قدیمی است که در سال ۱۳۲۰ تاسیس شد. در آن زمان این مکان یک قهوه خانه بود و چای و دیزی سرو می‌کرد. پس از آن تبدیل به یک چلوکبابی شد که بین بازاریان و مردم محبوبیت پیدا کرد. در حال حاضر این رستوران به همان روش گذشته اداره می‌شود و مشتریان زیادی دارد. ممکن است برای ورود به این رستوران مجبور شوید در صف بایستید اما در عرض حداکثر ۱۵ دقیقه میز‌ها خالی می‌شوند. این رستوران در ضلع جنوب شرقی سبزه میدان قرار دارد.

 

رستوران شرف الاسلامی

رستوران قدیمی دیگری که بازار بزرگ تهران قرار دارد، رستوران شرف الاسلامی می‌باشد. این رستوران در یک فضای بسیار ساده و کوچک از میهمانان پذیرایی می‌کند. شرف الاسلامی هم از قدیمی‌ترین چلوکبابی‌های تهران بوده که بین بازاریان و مردم محبوبیت فراوانی به دست آورده است. حجم غذای این رستوران بالا می‌باشد و ته چین آن پیشنهاد می‌شود. برای ورود به رستوران شرف الاسلامی معمولا با صف روبرو می‌شوید که در زمان کوتاهی وارد رستوران خواهید شد. با اینکه رستوران شلوغ است اما به خوبی به میهمانان رسیدگی می‌شود.

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی و همچنین تور تهران با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

رستوران‌های تهران به اندازه‌ای متنوع هستند که حتی انتخاب لیستی از برترین، ارزان‌ترین، گرانترین و... هم از میان آن‌ها کاری مشکل است. تعداد کافه و رستوران‌های پایتخت در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته و هر کدام با تم یا موضوعی خاص شروع به کار کرده‌اند. بسیاری از رستوران‌ها هم باسابقه طولانی مشغول به کار هستند و مشترین وفادار خود را دارند.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  11 مرداد 1402 نویسنده :   سحر علیزاده
تصاویر مرتبط
رستوران اسپیو
  • رستوران اسپیو
  • قهوه خانه آذری
  • رستوران قجری
  • رستوران بیستانگو
  • چلوکبابی مسلم
  • رستوران‌های هتل اسپیناس
  • رستوران کوهپایه دربند
  • کافه سالار
  • رستوران باغچه حسین فرحزاد
  • رستوران باغ نور فرحزاد
  • رستوران سفیر فشم
  • رستوران دهکده فرحزاد
  • فودکورت تهران
  • رستوران بلامونیکا تهران
  • رستوران شب‌های تهران
  • رستوران مطبخ
  • رستوران باغ بهشت فشم
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد