کمر آنتالیا

آنتالیا

کمر آنتالیا در خلیج آنتالیا و در نزدیکی کوهستان توروس قرار دارد. این ساحل زیبا یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی آنتالیا است. آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای همراه با تفریحات آبی مفرح، گردشگران بسیاری را به خود حذب می‌کند. در کمر (Kemer) هتل‌های لوکس و متعددی نیز وجود دارند که اقامتگاه مسافران داخلی و خارجی هستند. از آنجایی که شهرت آنتالیا به دلیل وجود چنین ساحل‌هایی است، تصمیم گرفتیم در یک مطلب کوتاه درباره کمر صحبت کنیم.

کمر آنتالیا

کمر آنتالیا کجاست؟

 

ساحل کمر یکی از جذاب‌ترین و توریستی‌ترین مناطق آنتالیا است که در غرب آنتالیا می‌باشد. این ساحل زیبا جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده و از هر نظر امکانات رفاهی بسیاری برای گردشگران دارد. می‌توانید در هتل‌های لوکس کمر اقامت کنید و از پنجره اتاقتان منظره زیبای دریا و ساحل شنی را مشاهده نمایید. همچنین امکان شنا کردن و آفتاب گرفتن در ساحل کمر وجود دارد. توجه داشته باشید که در فصل گرما، ساحل کمر مملو از توریست‌های ایرانی و اروپایی است. بنابراین باید انتظار داشت که در فصل تابستان این ساحل بسیار شلوغ باشد. به جز تفریحات آبی، سرگرمی‌های دیگری در این ساحل وجود دارند. برای مثال کافه‌ها و رستوران‌هایی که غذاهای سنتی ترکی به همراه نوشیدنی‌های گوارا سرو می‌کنند در این ساحل بسیار فراوان می‌باشند.

علاوه بر تمام تفریحات لوکس و هیجان انگیز می‌توانید همراه خانواده خود در ساحل آنتالیا یک پیک نیک آرامش بخش داشته باشید. خلاصه در کمر آنتالیا ساعات بسار خوشی برای شما سپری خواهند شد و هیچ محدودیتی درباره سلیقه تفریحی شما وجود ندارد. تقریباً تمام گردشگرانی که به این ساحل سفر کرده‌اند از کیفیت تفریحات و منظره زیبای آن رضایت داشته‌اند.

 

تاریخچه کمر آنتالیا

 

پیش از امپراطوری عثمانی، ساحل کمر در اختیار یونانیان بود که نام ایدروس را برای آن انتخاب کرده بودند. عثمانی‌ها این ساحل را تصاحب کردند و نام کمر را بر آن نهادند. به این دلیل که کمر در بازه‌های زمانی مختلف دچار سیلاب و رانش زمین می‌شد، در سال ۱۹۱۶ یک دیوار اطراف این منطقه ساخته شد. دیوار کمر حدود ۲۳ کیلومتر بود و باعث می‌شد تنها راه دسترسی به کمر از طریق دریا و قایق باشد. در سال ۱۹۸۰ میلادی دولت ترکیه تصمیم گرفت صنعت گردشگری خود را دگرگون کند. به این ترتیب بود که دیوار برداشته شد و منطقه کمر به عنوان یک مکان توریستی توسعه پیدا کرد.

 

تله کابین الیمپوس کمر

از جاهای دیدنی آنتالیا در منطقه توریستی کمر، تله کابین الیمپوس است. این تله کابین جزو طولانی‌ترین و امن‌ترین تله کابین‌های دنیا می‌باشد. گفته می‌شود طول تله کابین الدمپوس به ۴ هزار متر می‌رسد. تله کابین حدود ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا حرکت می‌کند. با سوار شدن به الیمپوس می‌توانید مناظر زیبایی از کوهستان تاهتالی، صخره‌های سنگی، جنگل‌های کاج و ساحل کمر مشاهده کنید. تله کابین الیمپوس بارها به عنوان یکی از تله کابین‌های امن معرفی شده و در اروپا شهرت دارد.

بنا به دلایلی که نام بردیم گردشگران زیادی علاقه دارند سوار تله کابین الیمپوس شوند. اگر شما هم می‌خواهید این تله کابین را امتحان کنید احتمالاً با صفی طولانی مواجه می‌شوید. مطمئن باشید که تله کابین الیمپوس ارزشش را دارد.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

کمر آنتالیا در خلیج آنتالیا و در نزدیکی کوهستان توروس قرار دارد. این ساحل زیبا یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی آنتالیا است. آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای همراه با تفریحات آبی مفرح، گردشگران بسیاری را به خود حذب می‌کند. در کمر (Kemer) هتل‌های لوکس و متعددی نیز وجود دارند که اقامتگاه مسافران داخلی و خارجی هستند.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
کمر آنتالیا
  • کمر آنتالیا
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد