برج گالاتا در استانبول ( همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید)

برج-گالاتا-استانبول

برج گالاتای استانبول یکی از نمادهای مشهور و محبوب این شهر است. اگر در سفر و گردشگری به گشت و گذار در محله‌های شهر علاقه داشته باشید، قطعاً استانبول شما را مسحور خود خواهد کرد. در کوچه پس کوچه‌های خیابان استقلال، برج قدیمی گالاتا دیده می‌شود که قدمت آن به قرون وسطی می‌رسد. اگر از برج بازدید کنید در بلندترین طبقه آن می‌توانید چشم انداز زیبایی از دریای مرمره مشاهده نمایید. در این مطلب کوتاه نگاه می‌اندازیم به تاریخچه و ویژگی‌های برج گالاتا، همچنین آدرس و ساعات بازدید آن را هم به اطلاع شما می‌رسانیم.

 

تاریخچه برج گالاتای استانبول

 

درباره تاریخچه برج گالاتای استانبول ویکی پدیا توضیح می‌دهد که قدمت این برج به ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد. در ابتدا برج گالاتا به عنوان یک ساختمان نظامی ساخته شد تا ورود کشتی‌ها به دریای مرمره قابل پیگیری باشد. برج گالاتا در عمر طولانی خود شاهد اتفاقات بسیاری بوده است. ارتفاع برج حدود ۶۷ متر می‌باشد که تا سال ۱۷۴۹ بلندترین ساختمان شهر استانبول بود. پس از قدرت گرفتن عثمانی‌ها، برج گالاتا اهمیت خود را به عنوان یک ساختمان نظامی از دست داد. یکی از دانشمندان زمان، مدتی از برج گالاتا به عنوان برج رصدخانه استفاده کرد ولی پس از مدتی رصد خانه نیز تعطیل شد.

در طی چندین سال برج گالاتا به عنوان یک زندان مخفی در دوران حکومت عثمانی‌ها کاربرد داشت، به همین دلیل اطلاعات دقیقی از وضعیت برج در کتاب‌های تاریخی وجود ندارد. همچنین چندین بار برج گالاتای استانبول دچار آتش سوزی شد. یک بار طوفان مهیبی که استانبول را در نوردید صدمات زیادی به برج گالاتا وارد نمود. برج گالاتا توسط معماران و مهندسان بار‌ها مرمت شده است و امروزه یکی از جاهای دیدنی استانبول به حساب می‌آید. برای بازدید از برج گالاتا بایستی بلیط تهیه کنید و خود را به طبقه بالای برج برسانید. علاوه بر چشم انداز زیبایی که قابل مشاهده است، یک رستوران سنتی ترکی نیز در طبقه بالای برج فعال می‌باشد.

 

ویژگی‌های برج گالاتا استانبول ترکیه

 

برج گالاتای استانبول ۶۷ متر ارتفاع دارد و پهنای دیواره‌های آن به ۳/۷۵ متر می‌رسد. این برج در ۹ طبقه ساخته شده و برای رفتن به آخرین طبقه می‌توانید از آسانسور یا پله‌های مارپیچ استفاده کنید. پس از اینکه در خیابان استقلال پیاده روی کردید به سمت برج گالاتا بروید و پس از پرداخت بلیط، خود را به طبقه آخر برسانید. پیشنهاد می‌کنیم هنگام عصر به برج بروید تا برای مشاهده غروب آنجا باشید. منظره بسیار زیبایی از شهر استانبول و دریای مرمره در انتظار شما است که سوژه‌های مناسبی برای عکاسی می‌باشند.

همچنین در طبقه آخر برج گالاتا در استانبول یک رستوران سنتی ترکی وجود دارد. می‌توانید در این رستوران غذای دلپذیری سفارش دهید و همزمان از چشم انداز زیبا لذت ببرید. فضا و غذای رستوران لوکس نیست اما به دلیل قدمت برج گالاتا، ممکن است قیمت غذا کمی به نظر شما گران باشد.

 

بازدید از برج گالاتای استانبول

همه فصل‌ها برای بازدید از برج گالاتا مناسب هستند. برای رسیدن به برج نیز باید مسیری را در کوچه‌ها پیاده روی کنید.

 

ساعات بازدید از برج گالاتا

همه روزه ۹ صبح تا ۸:۳۰ شب

 

آدرس برج گالاتای استانبول

استانبول، بخش اروپایی بی اغلو، محله برکت زاده

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

برج گالاتای استانبول یکی از نمادهای مشهور و محبوب این شهر است. اگر در سفر و گردشگری به گشت و گذار در محله‌های شهر علاقه داشته باشید، قطعاً استانبول شما را مسحور خود خواهد کرد. در کوچه پس کوچه‌های خیابان استقلال، برج قدیمی گالاتا دیده می‌شود که قدمت آن به قرون وسطی می‌رسد. اگر از برج بازدید کنید در بلندترین طبقه آن می‌توانید چشم انداز زیبایی از دریای مرمره مشاهده نمایید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد