پاراسل کیش (شرایط چتر بازی روی دریا در کیش)

پاراسل کیش

پاراسل کیش | معرفی نحوه کار و مزایای

 

پاراسل کیش(para-cell) نوعی چتربازی یا بالون سواری بر فراز آب های آزاد است. این تفریح به صورت مبتدی به عنوان یکی از تفریحات دریایی-هوایی کیش تدارک دیده شده و در سال های اخیر به پر طرفدارترین آپشن های تور کیش اضافه شده است. پاراسل کیش برقی نیست و فقط با سیستم باد و سرعت قایقی که آن را هدایت می کند کنترل می شود. در این تفریح جذاب قایقی که مخصوص پاراسل کیش است مسافران را به وسط آب می برد و در آنجا افراد را به چتر وصل می کند. به محض اینکه چتر هوا می شود ،افرادی که به آن وصل شده اند به شکل هیجان انگیزی بالا کشیده می شوند. با حرکت قایق، آرام آرام چتر در آسمان اوج می گیرد و بسته به درخواست افراد بالا می رود اما مهمترین بخش پاراسل هنگام بالا رفتن و پایین آمدن است. چتر پاراسل کیش می تواند بین 50 تا 100 متر اوج بگیرد.

 

مهمترین مزیت پاراسل کیش این است که می توان یک نفره، دو نفره، سه نفره یا حتی چهار نفره با آن پرواز کرد. افرادی که قصد دارند چند نفره پرواز کنند، تنها کافی است وزن مجموعشان از حد مجاز بیشتر نباشد. ناخدای کشتی تصمیم می گیرد که چه افرادی با هم پرواز کنند و کجا بنشینند تا وزنشان متعادل شود و بتوانند پروازی راحت را تجربه کنند. پس از تهیه بلیط برای هر نفر، بدون هیچ مشکلی می توان سوار قایق های پاراسل شد و برای پرواز به وسط دریا رفت. افرادی هم که تمایل به پرواز نداشته باشند می توانند تنها سوار قایق شده و پاراسل سواران را تا وسط دریا همراهی کنند.

 

مزیت دیگر پاراسل کیش این است که برای سوار شدن بر آن هیچگونه تجهیزات و وسایل خاصی لازم نیست. به عبارت دیگر بهتر است اینطور بگوییم که پاراسل با اینکه تفریحی نسبتا لاکچری به حساب می آید، خیلی پر خرج نیست.

 

چتر پاراسل کیش

 

هزینه ها و قیمت های پاراسل کیش

 

همانطور که پیشتر اشاره شد چتر پاراسل کیش تفریح پر خرجی نیست. خرید بلیط پاراسل کیش برای هر نفر حدود 160 هزار تومان است. با این حال همیشه تخفیف هایی بین 30 تا 50 درصد در سایت ها وجود دارد که قیمت آن را تا 60 الی 70 تومان پایین می آورد.

این نکته را یادآوری کنیم که به همراه بردن موبایل و گوشی همراه در قایق های مخصوص چتر پاراسل کیش ممنوع است. با این حال در صورت تمایل، عکاسان حرفه ای با شما همراه می شوند و از داخل قایق پاراسل تصاویری زیبا از پرواز شما ثبت می کنند. دوربینی نیز برای فیلمبرداری در اختیارتان قرار می گیرد تا از پروازتان از همان بالا تصویربرداری کنید. 

بهتر است بدانید اگر تصمیم دارید چند نفره چترسواری کنید؛ عکسی حرفه ای از خودتان در آسمان داشته باشید؛ و سری هم به کافی شاپ های کلوپ بزنید، بهتر است حداقل 600 الی 700 هزار تومان کنار بگذارید، در ضمن قید عکس و کافی شاپ را هم بزنید؛ اصل هیجان و تفریح پاراسل کیش در پرواز است، بقیه چیزها حاشیه های آن است.

 

چتر پاراسل کیش

 

امنیت استفاده از پاراسل کیش 

 

پرواز با پاراسل در شرایطی کاملا ایمن انجام می شود. کابل هایی کاملا محکم و مطمئن چترها را به قایق متصل می کنند. کلوپ ها موظف اند مرتبا آن ها را بازبینی کنند.

در شرایط نامساعد جوی پرواز ممنوع اعلام می شود و هیچ چتری به آسمان نمی رود.

مربیان چترسواری و کارکنان قایق چتر پاراسل از آموزش های لازم برخوردارند و مرتبا دوره های آموزشی و بازآموزی را پشت سر می گذارند.

افرادی که بلیط تهیه می کنند تحت پوشش بیمه حوادث مقرار می گیرند. هیچگونه خطری جان افراد را تهدید نمی کند و تنها قرار است خوش بگذرانند.

 

سواحل پاراسل کیش

در میان جاهای دیدنی کیش اماکنی مختص تفریحات آبی وجود دارد و بیشتر آن ها بلیت پاراسل را ارائه می کنند.

- ساحل اسکله تفریحی بزرگ

- ساحل مرجان

- ساحل سیمرغ

- ساحل دارمون کیش

کیفیت خدمات همه کلوپ ها یکسان است

 

چتر پاراسل کیش

 

ساعت کار و مدت زمان چتر پاراسل کیش

 

در سواحل مخصوص هر روز از 10 صبح تا 5 عصر ترانسفر رفت و برگشت با قایق مخصوص چتر پاراسل فراهم است.

مجموع زمان رفت و برگشت و پرواز پاراسل 1 ساعت است. 30 دقیقه از آن گشت دریایی است و بین 6 تا 8 دقیقه پرواز بر فراز آب صورت می گیرد.

 

برای آگاهی از انواع تور کیش و سایر جاذبه های مروارید خلیج فارس از سایت تورگردان بازدید کنید.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

پاراسل کیش از تفریحات دریایی-هوایی در جزیره است. برای کسب اطلاعات راجع به شرایط استفاده از پاراسل، قیمت پاراسل و تخفیف های آن به همراه عکس و فیلم این صفحه را بخوانید.

انتشار :  12 تیر 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
چتر پاراسل کیش
  • چتر پاراسل کیش
  • چتر پاراسل کیش
  • چتر پاراسل کیش
  • paracell-Kish-tourgardan-com12
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
2 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
زیو
چه امنیتی زن داداش من وبچه هاش پرت شدند داخل دریا .تو ای سی یو بستری شدند.
خدنگیعفیفه خدنگی

سلام دوست عزیز. واقعا جای تاسف داره. چه اتفاق وحشتناکی!