لوازم مورد نیاز سفر به چابهار (با هواپیما، قطار یا خودروی شخصی)

لوازم مورد نیاز سفر چابهار

لوازم مورد نیاز سفر به چابهار چیست؟ در این سفر چه چیزهایی در چمدانمان بگذاریم؟ در واقع باید با یک چمدان خالی به چابهار سفر کنید زیرا اجناس ارزان و با کیفیت منطقه آزاد و بازارهای سنتی، این بندر اقیانوسی را به یک مرکز خرید اقتصادی و بی‌بدیل بدل کرده است. صنایع چادردوزی و سوزن‌دوزی، ادویه‌های خوشبو، میوه های استوایی، اسباب‌بازی، لوازم کوهنوردی و بسیاری اقلام دیگر در این شهر با قیمت مناسب قابل خریداری است و شما در سفر به چابهار بیشتر از هر چیز به فضای خالی برای برگرداندن خریدهای خود به شهرتان نیاز دارید اما لاجرم چمدان بستن ضروری است.

 

لوازم لازم برای سفر به قشم

 

لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به چابهار

چند نکته درباره چمدان بستن

لوازم مورد نیاز سفر به چابهار با هواپیما

لوازم مورد نیاز سفر به چابهار با قطار 

لوازم مورد نیاز سفر به چابهار با خودروی شخصی

لباس مناسب برای سفر به چابهار

نایلون و کش و تجهیزات بسته بندی  برای سوغات چابهار

ضرورت همراه داشتن کفش راحتی

لوازم ضروری برای گشت و گذار و شنا

چند نایلون برای جمع آوری زباله ها از دامن طبیعت

 

تالاب لیپار چابهار

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پیش از سفر یک چمدان مفصل بسته‌اید تا جایی که زیپش به زور بسته شده است با این حال در مقصد با حجم زیادی از لوازم غیرضروری مواجه شده‌اید و به ناچار برای خرید لوازم جامانده دوباره هزینه کرده‌اید. پس خوب چمدان بستن یک هنر است که به صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر هم کمک می‌کند. ضمن اینکه خرید وسایل جامانده در شهری ناآشنا زمان زیادی از شما خواهد گرفت و چه بسا برخی وسایل شخصیتان قابل دسترسی نباشد.

 

لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به چابهار

 

تورگردان لیستی دقیق برای وسایل ضروری سفر به چابهار آماده کرده است تا در سفر چابهار حرفه‌ای چمدان ببندید.

  • لوازم شخصی و بهداشتی: مسواک، خمیردندان، سشوار، حوله، برس یا شانه، لباس رسمی و راحتی، دمپایی یا صندل، کفش راحتی
  • لوازم الکترونیکی: لپ‌تاب، شارژر لپ‌تاب، تلفن همراه، شارژر تلفن همراه، هندزفری، رم دوربین، فلش، پاور بانک، شارژر فندکی، کابل AUX
  • لوازم ساحل‌گردی و شنا: کلاه آفتابی، صندل، لباس و عینک شنا، لباس روی مایو، حوله، کیف ضدآب، چندنایلون
  • مدارک شناسایی: شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت‌های اعتباری و پول نقد
  • یک قرقره نخ و سوزن، قیچی کوچک، اتوی مسافرتی، کتاب، قلم، دفترچه یادداشت
  • چند نایلون ضخیم و کش پلاستیکی برای بسته‌بندی سوغات‌های خوراکی

 

لوازم سفر ساحلی

 

چند نکته درخصوص چمدان بستن برای سفر به چابهار

 

سفر به چابهار با سفر به کیش و قشم متفاوت است. در این بندر خبری از هتل‌های لاکچری مشابه کیش نیست. چابهار بیشتر با مناطق بکر طبیعی‌اش همچون تالاب لیپار (تالاب صورتی)، خلیج گواتر و منطقه حفاظت‌شده گاندو گردشگر و توریست جذب می‌کند. اگر در بهترین هتل‌های چابهار یعنی هتل لیپار، لاله یا فردوس اقامت کنید نیاز به همراه بردن مسواک و خمیردندان و سشوار ندارید.

 

بنر عکس بنر کیش

 

چنانچه برآنید با کمترین هزینه در اقامتگاه‌های بومگردی یا هتل‌های با قیمت مناسب ساکن شوید و بیشتر پولتان را برای خرید شکلات‌های متنوع خارجی و شیرینی‌های سنتی محلی و پارچه‌های خارجی هزینه کنید حتی کوچک‌ترین اقلام موردنیاز مثل مسواک را همراه خود بیاورید.

در همین آغاز راه، یک سری کپی از تمام مدارک شخصی خود تهیه کرده و جدا از اصل آنها با خود همراه داشته باشید تا در صورت مفقود شدن اصل مدارک از کپی آنها استفاده کنید.

 

 

در سفر از وسایل شخصی خود غافل نشوید. چیزهایی که جایگزینی برای شما ندارند. این وسیله شخصی شاید یک متکای خواب باشد و شاید یک لباس خاص. پس با دقت و حوصله کافی وسایل را جمع کنید تا چیزی از قلم نیفتد. بهتر است هرچیزی که یادتان می‌آید را یادداشت کنید و پس از قرار دادن در چمدان روی اسمش یک خط بکشید تا از تکمیل بودن چمدان مطمئن شوید.

آب شرب چابهار شور است. بطری‌های بزرگ خالی همراه خود داشته باشید تا اگر در جایی آب شیرین و سالمی دیدید بطری‌ها را پرکنید و چنانچه به نوشیدن آب معدنی اعتماد بیشتری دارید کارت اعتباری پرپول‌تری همراه داشته باشید.

اگر با بچه کوچک به سفر می‌روید از به همراه آوردن تجهیزات مخصوص او غافل نشوید. لباس‌ها، پستانک، سرلاک، شیشه شیر، شیرخشک، بطری آب مخصوص، پتوی بچه و داروهای مورد نیازش را در ساک وسایلش بگذارید. اگر نیاز به تعویض پوشک دارد نایلکس و دستکش همراه داشته باشید.

 

لوازم الکترونیکی در سفر

 

لوازم مورد نیاز سفر به چابهار با هواپیما

 

به دلیل موقعیت جغرافیایی بندر چابهار که در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان واقع شده است؛ دورترین پروازهای داخلی مربوط به شهر چابهار است. پروازهای مستقیم یک ساعت‌ونیم و پروازهای غیرمستقیم تا سه ساعتونیم به طول می‌انجامد. حتی تهرانی‌ها برای تور چابهار تنها دو روز دوشنبه و جمعه پرواز مستقیم دارند. در دیگر روزهای هفته پروازهای چابهار در شیراز، بندرعباس یا زاهدان توقف دارند. پس کمی میان‌وعده سبک و مقوی برای تایم توقف و مجله یا کتاب برای طول پرواز همراه داشته باشید.

 

کوه های مریخی چابهار

 

لوازم مورد نیاز سفر به چابهار با قطار

 

هنوز قطار چابهار به مرحله بهره‌برداری نرسیده است اما در آینده‌ای نه چندان دور با افتتاح این پروژه جابجایی مسافران از جنوب به زاهدان، مشهد و پایتخت بسیار آسانتر خواهد شد.

اگر زمانی این مقاله را می‌خوانید که امکان سفر با قطار به چابهار فراهم شده است لوازم مورد نیاز برای سفری چندین ساعته همراهتان داشته باشید. برای سرگرمی می‌توانید پیش از حرکت قطار فیلم دانلود کنید و کتاب یا سرگرمی مورد علاقه خود را در کیف دستیتان قرار دهید. هندزفری فراموش نشود.

 

گل افشان های چابهار

 

لوازم مورد نیاز سفر به چابهار با ماشین شخصی

 

باتوجه به افزایش چشمگیر قیمت بنزین بهتر است خودروی شما دوگانه‌سوز باشد. البته در ماشین‌های دوگانه‌سوز فضای صندوق عقب با منبع اشغال شده و دست‌وپا کمی تنگتر می‌شود اما استفاده از گاز CNG به جای بنزین به نفع جیب شماست.

با وجود بعد مسافت چابهار تا شهرهای بزرگ، هرساله در تعطیلات رسمی مثل عید نوروز با ازدحام مسافران در این شهر روبرو می‌شویم. از قضا بیشتر این مسافران با ماشین‌های شخصی خود به چابهار سفر می‌کنند. سفر به چابهار با اتومبیل شخصی در چمدان بستن شما بسیار تاثیر دارد. حتی اگر از شهرهای سردسیر و غربی راهی جنوب شده باشید از میانه راه با هوای گرم یزد و کرمان مواجه می‌شوید. در فصل‌های گرم حتما کمی آبلیمو با خود داشته باشید تا در بطری‌های آب بریزید و از عطش خود بکاهید که هم در خرید نوشیدنی و آب صرفه‌جویی شود و هم مجبور نباشید در میان مسیر به دنبال سرویس بهداشتی‌های تمیز باشید.

 

چابهار

 

قبل از حرکت برای شیشه‌های ماشین به فکر سایهبان‌های مخصوص باشید تا از عبور نور جلوگیری کنید. . نور نه تنها چشم شما را آزار می‌دهد بلکه دمای داخل اتومبیل را هم بالا برده و نیاز به کولر و مصرف بنزین را افزایش میدهد. از برچسب‌های دودی برای شیشه‌های اتومبیل استفاده نکنید زیرا ممکن است در پلیس‌راه‌ها جریمه شوید.

برای سفر با ماشین از شارژر فندکی برای شارژ کردن تلفن‌های همراه فراموش نکنید. فست شارژر برای تسریع پرشدن باطری در توقف‌گاه‌های میان راه، کابل AUX برای اتصال موبایل به ضبط ماشین و هندزفری را حتما در لیست وسایل قرار دهید. فلش و رم‌ریدر نیز حجم و وزنی ندارند و شاید به کارتان بیایند.

 

بنر عکس بنر قشم

 

اگر دسته‌جمعی با اتومبیل‌های شخصی خود به چابهار سفر می‌کنید و تصمیم دارید در آنجا خودتان وعده‌های غذایی را در اقامتگاه خود تهیه کنید نیاز نیست مواد اولیه را با خود همراه داشته باشید زیرا در چابهار مواد غذایی با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌گیرد. حالا که نمی‌توانید از ماهی‌ها و میگوهای چابهار با خود به شهرتان ببرید به بازار ماهی‌فروش‌ها رفته و از ماهی‌های اقیانوس اطلس و آب‌های آزاد بخرید و یک دل سیر از خودتان پذیرایی کنید. هرچند سرو غذاهای محلی هر شهر بهتر است با دستپخت سرآشپزهای بومی باشد زیرا فوت‌وفن‌های مخصوص به خود را دارد که ما از آنها بی‌خبریم.

 

گاندوها در چابهار

 

لباس مناسب برای سفر به چابهار

 

شما خوش‌آب‌وهواترین بندر جنوب کشور را برای سفر انتخاب کرده‌اید. چابهار در تابستان خنک‌ترین و در زمستان گرم‌ترین بندر جنوب است. چابهار دارای آب و هوای معتدل و گرمسیری است و در تابستان حداکثر دمایش ۳۱ و در زمستان حداقل ۱۹ درجه است. با توجه به این اعتدال دما لباس‌های نخی و خنک همراه خود بردارید. ترجیحا بلوزها و پیراهن‌های آستین‌دار بردارید تا آفتاب دست‌هایتان را تیره نکند. استفاده از رنگ‌های روشن هم گرمای کمتری جذب می‌کند و هم عکس‌های زیباتری خواهید داشت.

در سفر به چابهار چمدانتان را با لباس پر نکنید. قیمت پوشاک در منطقه آزاد چابهار بسیار مناسب است و می‌توانید از لباس‌های جدیدی که می‌خرید برای پوشیدن و عکس گرفتن استفاده کنید. فضای چمدانتان را خالی نگه دارید تا جای کافی برای لباس‌های محلی سوزندوزی و سکه‌دوزی‌شده داشته باشید. هرچند قیمت این لباس‌ها بسیار گران است اما چابهار آنقدر پارچه‌ها و اجناس قیمت مناسب دیگری دارد که دست پر بازمی‌گردید.

 

ساحل چابهار

 

 

نایلون و کش و تجهیزات بسته‌بندی برای سوغات‌ چابهار

 

بعضی سوغات‌ که از چابهار خرید می‌کنید نیاز به بسته‌بندی و قراردادن در نایلون‌های ضخیم دارند تا اگر در طول مسیر آسیب دیدند اطراف خود را آلوده نکنند از جمله ادویه‌های خوش‌عطر، ترشی‌های فله انبه و لیمو، میوه‌های استوایی مثل گواوا که در هیچ کجای کشور و لااقل با این قیمت مناسب قابل خریداری نیستند. ماهی و میگو را نیز جز ساکنان شهرهای نزدیک کسی نمی‌تواند سالم به شهر خود برساند. پس اگر تجهیزات بسته‌بندی با خود همراه نیاورده‌اید از خود چابهار تهیه کنید.

 

ضرورت همراه داشتن کفش راحتی

 

چه برای خرید به چابهار سفر کنید چه برای گردش، به کفش راحتی نیاز دارید. در چابهار امکان برخی تفریحات آبی مانند جت اسکی، شاتل، استخر بادی، سرسره آبی و قایقهای تفریحی وجود دارد اما خبری از زرق‌وبرق‌های سفر به کیش وکلوپ‌های ورزشی لوکس نیست و گردشگران بیشتر برای خرید و بازدید از طبیعت خاص و شگرف چابهار مثل کوه های مینیاتوری، ساحل صخره‌ای بینظیر، گورستان جن، روستای تاریخی و غارهای تیس به این بندر می‌آیند. در بازدید از این مکان‌ها که نیاز به پیاده‌روی دارند کفش خوب به شما کمک می‌کند اوقات بهتری در طبیعت سپری کنید. برای خرید از بازارهای بزرگ چابهار نیز مسافت زیادی را باید راه بروید. کفش‌های راحت خود را بپوشید، ضدآفتاب بزنید و با عینک و بطری آب به سمت بازارهای پردیس، صدف، تیس، ابریشم و صالحیار حرکت کنید.

 

لوازم ضروری برای گشت‌وگذار و شنا در ساحل چابهار

 

در ساحل و پلاژ ساحلی چابهار برای آب‌تنی مایو و عینک شنا و یک جفت دمپایی با خود داشته باشید. از گوشی خود که برای عکاسی به ساحل آورده‌اید مراقبت کنید و ابدا آن را روی شن و ماسه‌های ساحل قرار ندهید زیرا رطوبت ساحل و ماسه‌هایش می‌توانند آن را خراب کنند.

اگر پیش از آمدن ضدآفتاب بزنید پوستتان از نورخورشید در امان است اما اگر باز هم علائم آفتاب‌سوختگی بر روی پوستتان مشاهده کردید از داروخانه پماد مخصوص تهیه کنید و در صورت عدم دسترسی به داروخانه از ماست یا آلوورا برای قسمت‌های آسیب‌دیده پوستتان استفاده کنید.

احتمالاً تفریح شما در ساحل چند ساعت به طول می‌انجامد پس علاوه بر آب آشامیدنی مقداری خوراکی برای خودتان در کیف قرار دهید اگر در پلاژ ساحلی تیس به تفریحات آبی بپردازید رستوران‌هایی هم برای پذیرایی وجود دارد اما همراه داشتن مقداری بیسکویت یا آجیل هم هزینه کمتری دارد و هم سالم‌تر است.

چند نایلون برای قرار دادن دمپایی‌ها و لباس‌های شنای خود که پر از ماسه دریا شده‌اند همراه داشته باشید تا لباس‌های دیگرتان را هم ماسه‌ای نکنند.

 

چند نایلون برای جمع‌آوری زباله‌ها از دامن طبیعت

 

طبیعت زیبای چابهار ثروت ملی همه ماست. برای مراقبت از این گنج خدادادی و حفظ آن برای فرزندانمان بکوشیم. چابهار را با آسیب زدن به مواهب طبیعی مثل درخت‌ها و ریختن زباله‌ها در گوشه وکنار جاهای دیدنی چابهار ، این منطقه را غمگین نکنیم. چند نایلون همراه خود داشته باشیم و به هرجا قدم می‌گذاریم با اعضای خانواده یا گروه دوستان حداقل ده زباله پلاستیکی را از زمین برداشته و باری از دوشِ طبیعتِ مظلوم برداریم. از این کار متمدانه عکس بگیرید و آن را در فضای مجازی منتشر کنید تا دیگران هم احترام به طبیعت و خویشتن را از شما بیاموزند.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

در واقع باید با یک چمدان خالی به چابهار سفر کنید زیرا اجناس ارزان و با کیفیت منطقه آزاد و بازارهای سنتی، این بندر اقیانوسی را به یک مرکز خرید اقتصادی و بی‌بدیل بدل کرده است. بسیاری از اقلام در این شهر با قیمت مناسب قابل خریداری است و شما در سفر به چابهار بیشتر از هر چیز به فضای خالی برای برگرداندن خریدهای خود به شهرتان نیاز دارید اما لاجرم چمدان بستن ضروری است و باید از لوازم مورد نیاز سفر به چابهار مطلع باشیم.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   انسیه کریمی
تصاویر مرتبط
کوه های مریخی چابهار
  • کوه های مریخی چابهار
  • گاندوها در چابهار
  • چابهار
  • ساحل چابهار
  • لوازم لازم برای سفر به قشم
  • لوازم سفر ساحلی
  • لوازم الکترونیکی در سفر
  • تالاب لیپار چابهار
  • گل افشان های چابهار
  • بنر عکس بنر کیش
  • بنر عکس بنر قشم
  • لوازم مورد نیاز سفر چابهار
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
8 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
میترا
خيلی عالی بود وهمه نکات رو یادداشت کردم تا چیزی از قلم نیفته ممنون
خدنگیعفیفه خدنگی
امیدورایم سفر خوبی در پیش داشته باشید. تورگردان همراه شماست
کاظم قاسمی
خیلی جالب وکاربردی بود.بازم خسته نباشید
زهرا بادفرسا

سلان بر شما. ممنون از توجهتون ?

فاطمه
عالی بود خیلی خیلی مفید و جامع ممنون از سایت و اطلاعات خوبتون??
سحر علیزاده

با سلام بله ما سعی کردیم راهنمای سفر زمینی به چابهار و همچنین نحوه سفر هوایی را به صورت کامل ارائه دهیم.
خوشحالیم که براتون مفید فایده بوده.

مریم قلی زاده
اطلاعاتتون برای سفر به چابهار با ماشین شخصی خیلی خوب بود، واقعا استفاده کردم بخصوص ک سفر سخت و طولانی ای هست
خدنگیعفیفه خدنگی
سپاس دوست عزیز. درسته. سفر به چابهار با وسیله نقلیه شخصی سخت و طولانیه و در داخل شهرستان نیز برای دیدن مهمترین جاذبه هاش باید راه های طولانی رو طی کنید ولی همه این ها به دیدن زیبایی های بکر و خاصش می ارزه