معرفی بهترین جاهای دیدنی ازمیر + عکس

آسانسور تاریخی ازمیر

یکی از شهرهای دیدنی ترکیه، ازمیر یا اسمیرنا است که بعد از استانبول و آنکارا، سومین شهر بزرگ ترکیه به شمار می‌رود. جاهای دیدنی ازمیر بسیار فراوان است و مقصدی مناسب برای افرادی است که به دنبال آرامش و سکوت می‌گردند. شهر ازمیر در ساحل دریای اژه واقع شده و شهری تجاری و بندری می‌باشد. آب و هوای ازمیر مدیترانه‌ای است؛ به طوری که تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌هایی معتدل، خنک و بارانی دارد. در ادامه با معرفی معروف‌ترین مکان های دیدنی ازمیر ترکیه با تورگردان همراه باشید.

 

مکان های تاریخی ازمیر ترکیه

زیباترین سواحل ازمیر ترکیه

موزه ها و مکان های فرهنگی ازمیر

مساجد ازمیر ترکیه

پارک ها و مکان های تفریحی ازمیر

بهترین مراکز خرید ازمیر ترکیه

 

مکان های تاریخی ازمیر

 

1- آسانسور تاریخی ازمیر

 

یکی از شگفتی‌های تاریخی ازمیر، آسانسوری است که در سال 1907 میلادی برای جابجایی شهروندان بنا شد. این آسانسور با فشار آب کار می‌کرد و اکنون با سیستم الکتریکی افراد را جابجا می‌کند. اگر به بالای این آسانسور تاریخی بروید منظره چشم نوازی از شهر را مشاهده می‌کنید که شما را به وجد می‌آورد. علاوه بر آن رستوران و کافی شاپ نیز در بالای آن وجود دارد که می‌توانید اوقاتی خوش و به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید.

 

آسانسور تاریخی از جاهای دیدنی ازمیر

 

2- برج ساعت ازمیر

 

از معروف‌ترین نمادهای شهر و جاهای دیدنی ازمیر، برج ساعت است که در میدان کوناک واقع شده و گردشگران بازدید از این جاذبه را در اولویت قرار می‌دهند. این برج ۲۵ متر ارتفاع داشته و در سال 1901 توسط یک معمار فرانسوی در بیست و پنجمین سال تاج‌گذاری عبدالرحیم دوم طراحی و ساخته شد. ساعت به کار رفته در این برج نیز هدیه امپراطوری کشور آلمان به ترکیه بوده است.

 

برج ساعت ازمیر

 

سواحل ازمیر ترکیه

 

1- سواحل چشمه

 

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر، شهر چشمه و سواحل زیبای آن است و گردشگران زیادی به بازدید از این شهر علاقه نشان می‌دهند. چشمه در غرب کشور ترکیه قرار داشته و مهم‌ترین شهر در منطقه دریای اژه به حساب می‌آید. از جاهای دیدنی چشمه ازمیر می‌توان به سواحل آن اشاره کرد. به طور کلی آب و هوای عالی و معتدل، آب گرم، عمق کم آب و خط ساحلی طولانی سواحل چشمه، وجه تمایز آن با سواحل دیگر ترکیه است. همچنین ورزش‌های آبی نیز در این شهر پر رونق است؛ به طوری که در سطح اروپا ورزشکاران و افراد تازه کار برای تمرین و آموزش به این شهر سفر می‌کنند. برخی از محبوب‌ترین سواحل چشمه عبارت‌اند از: ساحل الماس، ایلیجا، بویالیک، ماوی کوی، ساحل طلایی و... . پس بازدید از این سواحل بهشتی و دیدنی را در لیست خود قرار دهید و از آن‌ها لذت ببرید.

 

سواحل چشمه از بهترین جاهای دیدنی ازمیر

 

موزه ها و مکان های فرهنگی ازمیر

 

1- موزه آتاتورک ازمیر

 

مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه است. پس از مرگش به دلیل بزرگداشت و زنده نگه داشتن نام این فرد، محل زندگی او با مساحت 852 متر مربع، به موزه تبدیل شد. این موزه از دیدنی های ازمیر است که در سال‌های 1875 تا 1880 به سبک معماری عثمانی و نئوکلاسیک ساخته شد. در موزه آتاتورک ازمیر برخی اشیا و لوازم و هر آنچه که مربوط به اوست نگهداری می‌شود که عموم مردم و علاقمندان به تاریخ می‌توانند برای بازدید از آن‌ها سری به این موزه بزنند.

 

موزه آتاتورک از جاذبه های گردشگری ازمیر

 

مساجد ازمیر ترکیه

 

1- مسجد حصار ازمیر

 

مسجد حصار یا حیصار، از قدیمی‌ترین مکان های دیدنی ازمیر ترکیه است که در زمان امپراطوری عثمانی و در قرن 16 میلادی ساخته شده است. این مسجد یکی از بزرگ‌ترین مساجد ترکیه در شهر ازمیر است که در قرن 19 میلادی بازسازی شد و در حال حاضر به دلیل معماری داخلی بی نظیرش از جاذبه های ازمیر به شمار می‌رود.

 

مسجد حصار از مکان های تاریخی ازمیر

 

پارک ها و مکان های تفریحی ازمیر

 

1- پارک تورگوت اوزال

 

اگر به پارک و فضاهای سبز علاقه دارید و می‌خواهید بخشی از زمان خود را در پارک‌های زیبای ازمیر سپری کنید، سری به پارک تورگوت اوزال بزنید. یکی از جاهای تفریحی ازمیر پارک تورگوت اوزال است که می‌توانید با خانواده یا دوستان به این پارک آمده و اوقات خوشی را بگذرانید. نام این پارک نیز نام رئیس جمهور و نخست وزیر سابق ترکیه است. پارک تورگوت اوزال در بایراکلی واقع شده و با وسایل بازی، کرایه دوچرخه و فعالیت‌های ورزشی سرگرم خواهید شد.

 

 پارک تورگوت اوزال از جاهای تفریحی ازمیر

 

2- تله کابین ازمیر

 

اگر می‌خواهید شهر و سواحل ازمیر را از بلندترین ارتفاع ببینید می‌توانید به تله کابین یا تله فریک ازمیر بروید. تله فریک از جاهای تفریحی ازمیر است که می‌توانید زیبایی‌های شهر را از ارتفاع ۴۳۲ متری تماشا کنید. علاوه بر این در فضای اطراف تله کابین رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید انواع غذاهای ترکی را نوش جان کنید و از چشم انداز بی نظیر شهر لذت ببرید.

 

 تله فریک ازمیر

 

3- پاموکاله

 

پاموکاله یا قصر پنبه‌ای از زیباترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی ازمیر است که در جنوب غربی ترکیه و در منطقه دریای اژه و رودخانه مندرس واقع شده است. پاموکاله مجموعه‌ای از چشمه‌های آب گرم است که به صورت پلکانی روی یکدیگر قرار گرفته‌ و منظره حیرت انگیزی را خلق کرده است. آب و هوای این منطقه در بیشتر فصول سال معتدل است و به همین دلیل گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر زیبایی وصف نشدنی این مکان، خاصیت درمانی آب گرم این منطقه نیز دلیل محبوبیت و شهرت آن است. در چشمه‌های آب گرم پاموکاله، مواد معدنی و گاز رادون وجود دارد که باعث می‌شود افراد زیادی به این منطقه سفر کنند.

 

 پاموکاله از جاهای دیدنی ازمیر

 

مراکز خرید ازمیر ترکیه

 

1- مرکز خرید پالم ازمیر

 

از دیگر جاهای دیدنی ازمیر، مرکز خرید پالم است که یکی از بهترین مراکز خرید در ترکیه به شمار می‌رود. در این بازار علاوه بر خرید می‌توانید به رستوران‌ها و کافی شاپ‌های مرکز خرید پالم رفته و با غذاهای لذیذ ترکی و انواع نوشیدنی‌ها از خودتان پذیرایی کنید. در این بازار انواع لباس، کیف و کفش، زیور آلات، سوغات و... عرضه می‌شود و نیازهای شما را بر طرف می‌کند. همچنین یک درمانگاه برای بیماران سرپایی و سالن سینما نیز در این مرکز خرید ساخته شده است.

 

مرکز خرید پالم از جاهای تفریحی ازمیر

 

2- بازار کمرالتی

 

اگر به بازدید از جاهای شلوغ، پر هیاهو و پر رونق علاقه دارید؛ حتما سری به بازار کمرالتی بزنید. یکی از جاذبه های توریستی ازمیر بازار کمرالتی است که قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین بازار شهر به شمار می‌رود. این بازار بین میدان کوناک و آگورا قرار دارد و می‌توانید انواع وسایل تزئینی و سنتی را در این بازار مشاهده کنید. علاوه بر این در بازار کمرالتی، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی نیز وجود دارد و می‌توانید طعم بی نظیر غذاهای ترکی، انواع شیرینی‌ها، آبنبات‌های معروف و زیتون‌های سبز را بچشید و لذت ببرید.

 

بازار کمرالتی ازمیر

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

ازمیر یکی از شهرهای ترکیه است که در منطقه دریای اژه واقع شده و جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. این شهر سومین شهر بزرگ و پرجمعیت ترکیه و یکی از قطب‌های تجاری و صنعتی این کشور به حساب می‌آید. جاهای دیدنی ازمیر بی شمار است و هنگام سفر به ترکیه لازم است چند روزی را به بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی این شهر اختصاص دهید. در ادامه لیستی از بهترین مکان های دیدنی ازمیر ترکیه را برایتان آورده‌ایم تا به بهترین شکل برای سفر خود و دیدن جاذبه‌های شهر برنامه ریزی کنید.

انتشار :  7 تیر 1401 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
 پارک تورگوت اوزال از جاهای تفریحی ازمیر
  •  پارک تورگوت اوزال از جاهای تفریحی ازمیر
  • بازار کمرالتی ازمیر
  • سواحل چشمه از بهترین جاهای دیدنی ازمیر
  •  تله فریک ازمیر
  • مرکز خرید پالم از جاهای تفریحی ازمیر
  •  پاموکاله از جاهای دیدنی ازمیر
  • مسجد حصار از مکان های تاریخی ازمیر
  • موزه آتاتورک از جاذبه های گردشگری ازمیر
  • برج ساعت ازمیر
  • آسانسور تاریخی از جاهای دیدنی ازمیر
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد