همه چیز درباره زمین های تنیس در کیش

تنیس در کیش

تنیس از آن دست ورزش‌هایی‌ست که تقریبا همه دوست داریم یک بار تجربه‌اش کنیم. در جزیره زیبای کیش حدود چهارده زمین تنیس با استانداردهای روز دنیا طراحی شده است. حالا که به کیش سفر می‌کنید از سه راه می‌توانید به زمین‌های تنیس دسترسی داشته باشید.

1. تور کیش با رزرو هتل مارینا

2. تور کیش با رزرو هتل داریوش

3. تور کیش با استفاده از زمین‌های تنیس مجموعه ورزشی المپیک

 

تنیس در هتل مارینای کیش

اگر هم تنیس‌باز هستید و هم دوستدار اقامت در هتلی با مدرن‌ترین تجهیزات و امکانات رفاهی و ورزشی؛ حتما هتل مارینای کیش را انتخاب کنید. معماری خاص و چشم انداز زیبای این هتل پنج ‌ستاره در نگاه اول نظر شما را جلب می‌کند. زمین تنیس هتل مارینای کیش در نزدیکی ساحلهای بکر خلیج فارس قرار گرفته و محیطی دنج و فضایی آرام در متمایزترین هتل کیش برای تنیس بازی کردن شما فراهم کرده است. 

 

تنیس در هتل مارینا

 

تنیس در هتل داریوش کیش

هتل پنج‌ستاره داریوش با معماری سنتی و شبیه‌سازی عمارت تخت جمشید از پرآوازه‌ترین هتل‌های ایران است. فضای بکر و مدرنی که این هتل به طور همزمان داراست آن را به استانداردهای هتل‌های لوکس در سطح جهانی نزدیک می‌کند. در این هتل نیز برای رفاه حال میهمانان، امکانات ورزشی بسیاری پیش‌بینی شده است. زمین تنیس این هتل از معدود زمین تنیس‌های اختصاصی در جزیره کیش است.

زمین تنیس‌های مجموعه ورزشی المپیک

این مجموعه یکی از جاهای دیدنی کیش محسوب می شود که فرصتی عالی برای تنیس مهیا کرده که با هزینه کم امکان برخورداری از استاندارد حداکثری زمین‌های تنیس فراهم شده است. اگر به دنبال راه ارزان‌تری برای تنیس بازی کردن در کیش هستید، زمین‌های تنیس این مجموعه ورزشی گزینه بسیار مناسبی ست. لازم نیست بگوییم این زمین‌های خاکی وهاردکورت مجهز به امکانات حداقلی رختکن و سرویس‌های بهداشتی‌ست زیرا همین که بدانید در چند سال گذشته جزیره کیش میزبان خوبی برای مسابقات تنیس با رنکینگ بالا در سطح فیوچرز بوده است کافی‌ست تا متوجه شوید این جزیره و این مجموعه ورزشی بهترین میزبان برای دوستداران تنیس خواهد بود.

کیش حتی پیش از تهران و دیگر کلانشهرها صاحب زمین‌های هاردکورت تنیس شد و هر ساله تورهای جهانی تنیس پیشکسوتان و مسابقات بین المللی جوانان و مسابقات قهرمانی آسیا در آنجا برگزار می شود. پس چه مبتدی هستید چه یک تنیسور حرفه ای، تنیس را در زمینی تجربه کنید که قهرمانان کشوری و جهانی این رشته در آن به رقابت پرداخته و در میان آن فریاد شعف پیروزی سر داده اند یا خسته و شکست خورده خودشان را روی آن پهن کرده اند. بازی در این زمین‌ها حتما احساس خوبی در شما به وجود می‌آورد گویی فوتبال بازی کردن در عصرهای جمعه با دوستانتان را به جای کوچه پس کوچه‌ها در ورزشگاه آزادی تهران تجربه می‌کنید.

 

تنیس در مجموعه ورزشی المپیک کیش

 

تنیس در کیش ورزش گرانی نیست

اگر تنیس را با ورزشی مثل والیبال ساحلی مقایسه کنیم گران به نظر می‌آید اما آنطور که عده‌ای گمان می‌کنند دور از دسترس و ویژه طبقه خاصی از مردم نیست.

در تعیین ارزان یا گران بودن ورزش‌ها یک قاعده کلی هم وجود دارد. اینکه هیچ ورزشی در سطوح ابتدایی آن، پرهزینه نیست. مثلاً سوارکاری را در نظر بگیرید. برای یک سوارکار حرفه‌ای شاید نگهداری یک اسب در ماه، میلیونی هزینه داشته باشد اما وقتی شما یک سوارکار مبتدی هستید و هرازگاهی برای تفریح به سراغ اسب‌های پیست‌های سوارکاری می‌روید می‌توانید با هزینه‌ای به صرفه رنگ و روی تازه‌ای به اوقات فراغت خود بدهید. تنیس هم از این قاعده مستثنی نیست. شما اگر تنیس را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنید از هزینه چند میلیونی کفش‌ها و راکت‌های اصلی این رشته ورزشی اطلاع دارید و برای پرداخت این هزینه‌ها تدبیرهای لازم را اندیشیده‌اید اما اگر به عنوان یک تنیسور آماتور یا در حد تجربه تمایل به این ورزش هوازی و پرهیجان دارید و قصد دارید در سفرتان به کیش در یک زمین خوب تجربه‌اش کنید، تنیس برای شما یک ورزش ارزان است و کیش بهترین مکانی‌ست که می‌توانید به این منظور برگزینید.

 

تنیس در جزیره کیش

 

هزینه تنیس در کیش

ابزاری که برای بازی تنیس لازم دارید دو راکت و یک توپ نمدی است. شاید راکت ‌تنیس را همراه خودتان آورده باشید و یا بتوانید آن را از مجموعه ورزشی المپیک تهیه کنید. در کیش قیمت تجهیزات ورزشی بسیار مناسب‌تر از شهرهای محل زندگی شماست زیرا هزینه گمرک برای آن‌ها پرداخت نمی‌شود پس حتی اگر تجهیزات ورزش محبوبتان را به همراه خود به سفر آورده‌اید شاید قیمت مناسب راکت‌ها و توپ و کفش‌های ویژه ورزش تنیس در این جزیره شما را ترغیب به خرید دوباره آنها کند.

برای شروع با ۲۰۰ هزار تومان می‌توانید توپ و راکت موردنیازتان را تهیه کنید و البته برای سال‌ها آن را داشته باشید. چه بسا زمینی که برای بازی انتخاب می‌کنید این امکانات را در اختیار شما قرار دهد.

هزینه تنیس در هتل مارینا

برای استفاده از زمین‌های تنیس هتل مارینای کیش باید در آن اقامت داشته باشید. هزینه اقامت در هتل مارینا برای یک شب حداقل 1200000 تومان است. این هزینه نسبت به امکانات این هتل پنج ستاره و بی نظیر منصفانه است اما صرف اینکه شما بخواهید تنها برای استفاده از زمین تنیس آنجا را برای اقامت سفرتان رزرو کنید، انتخاب اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای نیست. استفاده از زمین تنیس هتل مارینا تنها برای میهمانانش رایگان است.

هزینه تنیس در هتل داریوش

زمین تنیس هتل داریوش نیز به طور انحصاری در اختیار میهمانان این هتل قرار دارد. هزینه اقامت در این هتل از هتل مارینا هم بیشتر است و باید حداقل 1400000 تومان برای هر شب اقامت پرداخت کنید.

هزینه تنیس در مجموعه ورزشی المپیک

بهترین امکانات و کمترین هزینه برای بازی کردن تنیس در کیش در زمین‌های ‌دهکده المپیک کیش فراهم شده است. در این مجموعه چهارده زمین تنیس وجود دارد. ۴ زمین هاردکورت و ۸ زمین خاکی و ۲ زمین هم به طور اختصاصی برای بانوان در نظر گرفته شده است. برای استفاده از این زمین‌های تنیس لازم نیست میلیونی هزینه کنید. تنها باید با 1 یا ۳ نفر از همسفرانتان به سراغ این مجموعه ورزشی بروید و بازی تنیس را به صورت سینگل(دونفره) یا دوبل (چهارنفره) تجربه کنید.

 

تنیس بانوان در کیش

 

زمان مناسب برای بازی تنیس در کیش

چنانچه تنیس از سرگرمی‌های مورد علاقه شما در سفر به کیش است،بهتر است فصل‌های سرد سال را برای سفر خود انتخاب کنید. زیرا زمین‌های تنیس روباز هستند و فصول سرد در کیش هوا معتدل است. همچنین اگر فصل بهار را برای رزرو تور کیش انتخاب می کنید، می توانید در شب به این ورزش بپردازید چرا که نسبت به روز شرایط دمایی مطلوب تری برای بازی دارد.

زمین‌های تنیس المپیک کیش، هرساله برای مسابقات آماده میزبانی از چندین کشور می‌شود. معمولاً این مسابقات در سه ماهه پایانی سال که هوای جزیره در مطبوع‌ترین حالت خود قرار دارد برگزار می‌شود. اگر جز این ایام به جزیره کیش سفر کنید می‌توانید از این زمین‌ها برای بازی تنیس استفاده کنید. اگر طرفدار ملی‌پوشان تنیس کشورمان هستید در ایام برگزاری مسابقات این رشته به جزیره کیش بروید و به قهرمانان تنیس کشورمان روحیه و انگیزه‌ای مضاعف بدهید. تماشای بازی های تنیس برای همه بازدیدکنندگان رایگان است و هزینه‌ای ندارد. از طرفی حضور خانم‌ها در جایگاه  تماشاچی بلامانع است. در طول تماشای بازی به تنظیم کردن مقدار قدرت و زاویه دست بازیکن‌ها نگاه کنید و سختی و هیجان این رشته را به چشم ببینید.

اگر می‌خواهید در فصل‌های سرد به کیش بروید هم مانعی نیست. فقط لازم است پیش از سفر به کیش مطمئن شوید در زمان سفر شما مسابقات تنیس در حال برگزاری نباشد. مسابقات تنیس در کیش تقریبا دو هفته بیشتر زمان نمی‌برد و ده‌ها روز از بهترین روزهای خوش آب و هوای کیش برای حضور شما در این جزیره و استفاده از زمین‌های تنیس رسی و یا سخت آن فراهم است.

 

تنیس نوجوانان در کیش

 

چرا در کیش به سراغ تنیس برویم؟

اگرشما ناهار درهتل یک بشقاب متوسط برنج و دو سیخ کباب با کمی دورچین ساده میل کرده‌‌اید حداقل ۱۰۰۰ کالری جذب بدنتان شده است. در سفر بیشتر از همیشه میل به خوردن تنقلات و تست کردن انواع نوشیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها به سراغمان می‌آید. اصلا حیف است که به سفر برویم و خیلی ازغذاها و رستوران‌ها را امتحان نکنیم و اصولاً خودداری ازا ین امر محال است.

 در تور کیش می توانیم سری به فضاهای ورزشی مختلف بزنیم و تفریحات ورزشی کالری سوز مثل تنیس را در برنامه‌مان بگنجانیم؛ تا سوغاتمان از سفر به کیش اضافه‌وزن و یک شکم جلوآمده نباشد. هر یک ساعت بازی تنیس، پانصد کالری می‌سوزاند. اگر به جای دوبل (چهارنفره)،  دونفره‌بازی کنید هر کدام از طرفین با توجه به امکان حرکت و پوشش بیشتر زمین بازی، بیشترین میزان کالری‌سوزی را خواهد داشت.

 

تنیس در کیش

 

نکات ایمنی در بازی تنیس

تنیس یک ورزش استقامتی و هوازی‌ است. پس حتما پیش از شروع بازی بدن خود را گرم کنید تا با گرفتگی عضلات مواجه نشوید. همچنان که توپ را از محل پرتاب از زمین مقابل با چشم دنبال می‌کنید تمام ذهنتان را متمرکز کرده و محل فرودش را پیش‌بینی کنید و از این ورزش هیجان انگیز لذت ببرید. چیزی را که ذهن قبول کند بدنتان به دست می‌آورد. با کفش اسپرت مناسب مشغول بازی شوید. اگر با ورزش در زمین‌های پوشیده از خاک رس بیگانه‌ هستید حتما در طول بازی مراقب جابه‌جایی‌هایتان باشید و حواستان باشد هیجان بازی شما را به خطر نیندازد و از ناحیه زانو و قوزک پا و مچ دست دچار آسیب نشوید.

 

برای رزرو تورهای داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

تنیس از آن دست ورزش‌هایی‌ست که تقریبا همه دوست داریم یک بار تجربه‌اش کنیم. در جزیره زیبای کیش حدود چهارده زمین تنیس با استانداردهای روز دنیا طراحی شده است. حالا که به کیش سفر می‌کنید از سه راه می‌توانید به زمین‌های تنیس دسترسی داشته باشید. 1. رزرو هتل مارینا 2.رزرو هتل داریوش 3. استفاده از زمین‌های تنیس مجموعه ورزشی المپیک

انتشار :  29 آذر 1400 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   انسیه کریمی
تصاویر مرتبط
تنیس در جزیره کیش
  • تنیس در جزیره کیش
  • تنیس در هتل مارینا
  • تنیس نوجوانان در کیش
  • تنیس در کیش
  • تنیس در مجموعه ورزشی المپیک کیش
  • تنیس بانوان در کیش
  • تنیس در کیش
  • تنیس در مجموعه ورزشی المپیک کیش
  • تنیس نوجوانان در کیش
  • no_image
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد