ماهیگیری در مشهد | از سد فریمان تا چشمه سبز گلمکان

ماهیگیری در مشهد

ماهیگیری در مشهد و دریاچه های اطراف آن

 

ماهیگیری یکی از تفریحاتی است که در شهر مشهد می‌توانید به دنبال آن باشید. برای ماهیگیری در سدهای مشهد هم باید خودتان مجوز داشته باشید و هم سدی که انتخاب می‌کنید، مجوز ماهیگیری را برای افراد صادر کرده باشد. دقت کنید مجوزهای ماهیگیری که صادر می‌شوند می‌بایست نوع آبزی، ابزار صید، استان و محل صید در آن‌ها مشخص شده باشد. سد طرق و سد فریمان مشهد جزو بهترین سد برای ماهیگیری مشهد محسوب می‌شوند و در اولویت اکثر مشهدی‌ها در فصل‌های پرباران‌ است.

 

با این وجود، افرادی که در فروردین امسال به سد طرق مشهد رفته بودند، از بسته بودن دریاچه گلایه داشتند. با مطالعه نظرات زیر می‌توانید تجربه‌ بهتری در انتخاب مکان ماهیگیری شهر مشهد داشته باشید:

 

دریاچه اش بسته است نمی‌زارن بری | ابوالفضل | دوشنبه 14 فروردین ماه 1402

 

این سد بسیار بزرگ و زیباست برای دیدنش باید از محله سیدی بعد خلج و بعد پارکینگ منطقه هفت حوض و بعد مسیر سد رو انتخاب کنید منظره واقعا حیرت انگیزه | دوچرخه سوار | یکشنبه 06 فروردین ماه 1402

 

بد نیست | محمد | یکشنبه 20 فروردین ماه 1402

 

در ادامه مطلب لیستی 10 تایی از دریاچه‌ها و سدهایی که برای این منظور استفاده می‌شود، به همراه نظرات واقعی در سال جدید معرفی شده است. با تورگردان همراه باشید.

 

برای دسترسی راحت‌تر به «لیست بهترین مکان برای ماهیگیری در مشهد» روی فهرست کلیک کنید:

سد فریمان

سد طرق مشهد

دریاچه بزنگان

سد کارده

سد تبارک قوچان

سد شیروان

سد دوستی

سد چری

چشمه سبز گلمکان

سد ارداک

 

«معرفی سد، کانال و دریاچه برای صید ماهی در مشهد» به معنای این نیست که در هر فصل از سال بتوانید به دل‌تان صابون بزنید، تور و چوب لنسر ماهیگیری را بردارید و با سطل پر از ماهی برگردید! جاهایی که برای ماهیگیری در سدهای مشهد معرفی می‌شوند، ممکن است ماهی نداشته باشند، کم‌آب باشند و یا خشک شده باشند که طبیعتا ناراحت‌کننده است. با توجه به این موضوع، شاید هر کدام از مواردی که برای ماهیگیری در شهر مشهد معرفی کردیم، در فصل‌های کم‌بارش، خشک شده و یا ماهی نداشته باشند.

 

>>>  با نوشتن تجربه‌ خودتان از ماهی گرفتن در سد های مشهد شروع به گفتگو کنید <<<

 

ماهیگیری تفریحی در مشهد

 

تجربه صیادی و ماهیگیری عموما یکی از تفریحات طبیعت گردان به شمار می‌رود. این افراد عموما به کنار طبیعت زیبای سدها و دریاچه‌های شهرستان می‌روند و علاوه بر گذراندن لحظاتی خوش در کنار خانواده و دوستان به ماهیگیری هم مشغول می‌شوند. 

 

1. ماهیگیری در سد فریمان

 

طبق نظراتی که افراد بعد از ماهیگیری در سد فریمان داشته‌اند، این سد در سال 1388 خیلی پر آب بوده است و حتی می‌توانستید در آب شیرجه بزنید! اما از آن سال به بعد، رفته رفته از جمعیتی که از سد فریمان و مناظر اطراف آن بازدید می‌کردند، کم شد. در طی سال‌های گذشتته با شروع فصل بهار و تابستان، مناظر و باغ‌های زیبای اطراف بیشتر از خود سد فریمان، مورد توجه افراد گردشگر و حتی حومه‌ مشهد قرار گرفته است. 

 

ماهیگیری در سد فریمان

 

در کل، اگر قبلا تجربه تفرج در سد فریمان را داشتید، باید بدانید که خیلی نمی‌توانید روی صید ماهی‌ برای غذای ظهر یا شب، حساب باز کنید. خواندن نظرات افرادی که قبل از شما به این دریاچه رفته‌اند، مطمئنا در تصمیم نهایی شما تاثیر می‌گذارد. پس به نظراتی که در ادامه آمده، توجه کنید:

 

ی مکان زیبا و آب وهوای خنک و دلچسب با امکانات تقریبا خوب | کاربر نشان | جمعه 01 اردیبهشت ماه 1402


سدتاریخی فریمان در دوره صفویه ساخته و در دهه های اخیر مورد تعمیر قرار گرفته | ابو | دوشنبه 07 فروردین ماه 1402 


خیلی جای خوبیه | ALPHA | شنبه 05 فروردین ماه 1402

 

ماهیگیری در سد فریمان

 

اطلاعات بیشتر در مورد سد فریمان

 

سد فریمان سدی تاریخی در شهرستان فریمان است. این سد بر روی رودخانه فریمان در 11 کیلومتری فریمان و 70 کیلومتری جنوب شرقی مشهد احداث شده است. از آب این سد سه بخش تقی آباد، قلعه نو و لوشاب و کارخانه قند فریمان و شهر فریمان مشروب می‌شوند.

 

ماهیگیری در سد فریمان مشهد

 

سد فریمان مکان خوبی برای یک روز پرکار و پر صید است. این سد داری ماهی‌های کپور و انواع ماهی‌های دیگر است. ماهیگیران بسیاری با تهیه لنسر و طعمه خوب به آنجا می‌روند و لحظاتی خوش را سپری می‌کنند.

 

2. ماهیگیری در سد طرق مشهد

 

اگر ماهیگیری در سد فریمان را تجربه کرده باشید، احتمالا به دنبال یک سد دیگر برای ماهیگیری در شهر مشهد هستید. هر چه باشد، یک سفر کوتاه به خارج شهر برای کسب یک تجربه دوست‌داشتنی در کنار دوستان یا خانواده به تمام مسیر طولانی که طی می‌کنید، می‌ارزد! از نظر موقعیت مکانی، بعد از گشت و گذار در کنار سد طرق در کمترین زمان می‌توانید به سد باستانی و چاه طرق هم بروید. چون این سه جاذبه به هم نزدیک هستند و با انتخاب‌تان، یک تیر و سه نشان زدید. 

 

سد طرق مشهد

 

بخشی از نظرات در مورد ماهیگیری در سد طرق در ابتدای همین مطلب آمده است. در اینجا، بخش دیگری از نظرات را به همراه عکس‌های واقعی از این سد را برای شما به نمایش گذاشتیم. اگر تجربه‌ جدیدی از خوش‌گذرانی در سد طرق دارید، در بخش نظرات بنویسید.

 

قبل از این اطراف این سد جنگل کوچکی بود با درختان بزرگ ولی الآن یک درخت نمانده همه رو قطع کردن | شاهین | پنجشنبه 03 فروردین ماه 1402

متاسفانه بار آخر بسیار کم آب شده بود ، خشک سالی نباشه زیباست | Alireza | شنبه 06 اسفند ماه 1401


سلام از دوستان ماهیگیر اگه لطف کنند مسیر و محل مناسب ماهیگیری رو بهم بگن‌ممنون میشم‌.چون اکثر مسیره راه با کنار دریاچه نداره ! | کاربر نشان | چهارشنبه 16 فروردین ماه 1402

 

 

سد طرق مشهد

 

اطلاعات بیشتر در مورد سد طرق

 

سد طرق در 25 کیلومتری جنوب شرقی مشهد بر روی رودخانه طرق احداث و عملیات اجرایی آن در سال 67 تکمیل شده است. سد طرق به دلایل زیادی برای ماهیگیری مورد توجه قرار می‌گیرد. نخست اینکه به مشهد نزدیک است و برخلاف سدهایی مثل یعقوبی و تبارک تنها 20 کیلومتر با مشهد فاصله دارد. مسیر آن حتی در زمستان‌ها هموار است و با توجه به اینکه چنین موقعیت‌هایی نزدیک مشهد کم پیدا می‌شود، سد طرق همیشه مورد توجه علاقمندان به ماهیگیری قرار دارد.

 

در این سد علاوه بر ماهی کپور و شیر ماهی ماهی‌های دیگری نیز می‌توان صید کرد.

 

سد طرق مشهد

 

3. ماهیگیری در دریاچه بزنگان

 

واقعیت این است که بعضی از بازدیدکنندگان از دریاچه بزنگان سرخس می‌خواهند بدانند که آیا این دریاچه، هنوز هم ماهی دارد یا نه. به طور کلی، در فصلی که ماهی‌ها شروع به تخم‌ریزی می‌کنند، مجوز ماهی‌گیری برای ماهی‌گیران صادر نمی‌شود. با توجه به نظراتی که افراد درباره این جاذبه طبیعی داشتند، دریاچه بزنگان مثل قبل، پر از آب نیست و در فصل تابستان بیشتر از هر زمان دیگری دارد با بحران کم‌آبی، دست و پنجه نرم می‌کند.

 

دریاچه بزنگان مشهد

 

با توجه به نظرات، بهترین بازه برای رفتن به دریاچه بزنگان، انتهای روز است که هوا کمی سردتر است و از تابش مستقیم نور خورشید و یا گرمای بیش از حد، اذیت نمی‌شوید.

 

دریاچه بزنگان بسته به فصل طبیعت متفاوتی دارد بهترین فصل برای گردش بهار است تابستان به خاطر کم آبی حجم آب دریاچه خیلی کم شده است مسیر تا نزدیک دریاچه آسفالت و حدود یک کیلومتر پایانی خاکی می باشد محل دریاچه امکانات اقامتی نظیر آلاچیق نماز خانه و سرویس بهداشتی وجود دارد که سرویس بهداشتی تمام شیر آلات شکسته شده یا بسرقت رفته در نماز خانه قفل و امکان ورود وجود ندارد محوطه سازی هم که ناقص انجام شده مدتها هست به حال خود رها شده و در حال تخریب است محدوده و سرویس ها برق ندارد در طول روز هوا بشدت گرم می شود. | Tarzan | دوشنبه 23 آبان ماه 1401

 

طبیعت زیبا بهترین فصل یک ماه مانده به عید نوروز نیاز به همراهی طبیعت دوستان برای احیا | قاسم سلیمانی | دوشنبه 21 فروردین ماه 1402

 

دریاچه بزنگان مشهد

 

غیر از کم آبی، باز هم دریاچه بزنگان بهانه‌ی خوبی برای بیرون زدن از خانه است. چون مسیری که برای رفتن به آن طی می‌کنید، تا حدودی مناسب است و آلاچیق هم دارد تا در برابر تابش نور خورشید بتوانید به راحتی استراحت کنید. با این حال، این دریاچه هنوز هم جایی برای رسیدگی از سوی مسئولان گردشگری دارد.

 

اطلاعات بیشتر درباره دریاچه بزنگان

 

بزنگان یا کل بی‌ بی تنها دریاچه استان خراسان رضوی است. این دریاچه در ۱۳۰ کیلومتری مشهد و ۸۰ کیلومتری شهرستان سرخس و در جنوب رشته ‌کوه‌‌های هزارمسجد قرار دارد. وسعت این دریاچه حدود ۸۰ هکتار است و عمیق‌‌ترین نقطه آن ۱۲  متر است. کل‌ بی ‌بی در فصل‌های مختلف سال، محل تجمع پرندگان مهاجر و محل پرورش ماهی است.

 

دریاچه بزنگان زیستگاه کپورماهیان به ویژه کپور معمولی (Cyprinus carpio) است و قزل آلای رنگین کمان (Oncorhynchus mykiss) نیز در آن رهاسازی می‌شود. همچنین تعدادی گونه‌های بومی نیز در آن زیست می‌کنند. در خرداد امسال یعنی سال 1389 برای اولین بار توسط شیلات حدود 10 هزار قطعه بچه ماهی سفید در آن رهاسازی شدند. مسابقات ماهیگیری نیز هر از گاهی با نظارت سازمان حفاظت از محیط زیست در این دریاچه برگزار می‌گردد.

 

دریاچه بزنگان اطراف مشهد

 

البته بعضی فصول سال ماهی‌ها کم می‌شود و ماهیگیری در آنجا به سختی صورت می‌گیرد. اخباری مبنی بر تملک بخشی از نيزارهای حاشيه اثر طبيعی ملی درياچه از سوی افراد محلی شنيده می‌شود که قبلا هم سابقه داشته است. این موضوع نشان از ضعف حفاظت اين اثر طبيعی ملی دارد.

 

دریاچه بزنگان

 

 

4. ماهیگیری در سد کارده

 

کارده با جاذبه‌های بکر و مناظر دلنشینی که دارد، بیشتر از یک سد است. این را می‌توان از نظرات افرادی که قبلا در این مکان، وقت گذاشتند، فهمید. البته که اگر بخواهید ماهی که از این سد را می‌گیرید، سرخ کنید؛ بایستی چوب و یا هیزم را خودتان ببرید. انگار که طبیعت کارده هم با کم‌امکاناتی‌ که دارد، می‌خواهد برای ما حرف بزند و ما را از آتش روشن کردن در طبیعت، دور نگه دارد. 

 

سد کارده در مشهد

 

واقعیت این است که تا همین یکسال پیش یعنی تیر 1401، افراد می‌توانستند ماهی بگیرند و از این تفریح کم سروصدا لذت ببرند. اما هنوز وضعیت فعلی سد کارده برای ماهیگیری دقیقا مشخص نیست و براساس تجربه می‌توان گفت که بهار و پاییز شاید بهترین زمان‌هایی هستند که لذت ماهیگیری را از دست نمی‌دهید!

 

سد کارده در مشهد

 

قبل از اینکه لوازم ماهیگیری خود را جمع کنید، بهتر است به چند نمونه از نظرات توجه کنید تا تجربه لذت‌بخش‌تری داشته باشید:

 

سلام میشه اونجا ماهیگیری کرد کسی نیست که گیر بده | کاربر نشان | سه شنبه 08 فروردین ماه 1402

 

مکان تفریحی خوبیه اگه امکانات بیشتری بود عالی میشد مخصوصا خوراک صیادان ماهی | azad 21 | دوشنبه 29 اسفند ماه 1401

 

چندخطی درباره سد کارده

 

کارده سدی بتنی در 40 کیلومتری شمال مشهد بر روی رودخانه‌ای به همین نام است. در این محل می توان ماهی‌های هامون آزاد بزرگ، ماهی شیر و انواع ماهی‌ها در اندازه‌های کوچک و بزرگ را صید کرد. اما به دلیل تغییر شرایط محیطی لازم است قبل از رفتن از وجود ماهی در این سد مطمئن شوید.

 

سد کارده

 

5. ماهیگیری در سد تبارک قوچان

 

سد تبارک قوچان یکی از سدهای اطراف مشهد است که از لحاظ تمیزی، نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. وقتی به اطراف این سد نزدیک می‌شوید، احتمالا با تابلوهایی برخورد می‌کنید که علامت "شنا ممنوع" و "ماهیگیری ممنوع" را می‌بینید. اگر فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها تمام شده باشد، امکان صید ماهی برای شما فراهم است. پس به این موارد توجه کنید.

 

 

سد تبارک قوچان

 

اگر در فصل خارج از زمان ماهیگیری تصمیم داشتید به سمت سد تبارک قوچان حرکت کنید، فقط سرگرمی ماهیگیری را از دست دادید. زیرا، طبیعت بکر و آب و هوای سرد اطراف این سد همچنان برای شما رضایت‌بخش خواهد بود.

 

 

اگر به نظرات افرادی که این سد را برای کمپینگ و طبیعت‌گردی انتخاب کردند، نیاز دارید تا از شرایط جوی آن مطمئن شوید، بخش زیر برای شماست:

 

مسیر نسبتا خوبی داره و نسبت به سد های دیگه اطراف مشهد جای تمیز و خوبی برای کمپینگه | Daniel Jahanbakhsh | 4 | اردیبهشت 1402

 

 عالی و دیدنی | هادی مرادیان | 15 فروردین 1402

 

این سد علاوه بر تامین آب کشاورزی آب شرب قوچان و روستاهای را تامین می‌کند.  | Hossein Rahnama | مرداد 1402

 

معرفی کوتاه سد تبارک

 

سد تبارک قوچان در فاصله 21 کیلومتری شمال شرقی قوچان و در فاصله 8/1 کیلومتری پایین‌ دست روستای تبارک‌ آباد قرار دارد. این رودخانه‌ یکی از سرشاخه‌‌های رودخانه‌های اترک به شمار می‌رود.

 

سد تبارک قوچان

 

سد تبارک، ماهی‌هایی مثل کپور به تعداد زیاد دارد و ماهیگیران معمولا به آنجا مراجعه می‌کنند.

 

6. سد شیروان یا دریاچه سد بارزو

 

اگر خواسته باشیم که از لحاظ زیبایی منظره و چشم‌اندازی که سدهای اطراف مشهد دارند، به سد شیروان نمره بدهیم؛ بالاترین نمره به آن اختصاص دارد. اگر نظرات افراد را بخوانید و عکس‌های این جاذبه‌ها را ببینید، مطمئن‌تر می‌شوید که سد شیروان همان‌ جایی‌ست که شما دنبالش بودید. برای مثال، برخی از کاربران اپلیکیشن‌های نقشه‌یاب بر این باور هستند که حتی این سد می‌تواند کاربری‌های بیشتری داشته باشد.

 

کاش‌‎​‎‎​ می شد برای استفاده بهینه از این سد برنامه‌‎‌​‌​ ریزی شود . مثلا قایقرانی و مسابقات مربوط به‌‎​‎‏‏ ان مسابقات ماهیگیری و حتی این مکان مناسب برای تفرجگاست | کاربر بلد | تیر سال 1402

 

زیبایی سد بارزو در زمستان | علی محمدزاده بیک | سه شنبه 01 فروردین ماه 1402

 

سد بارز شیروان

 

توضیحاتی بیشتر درباره سد شیروان

 

سد شیروان در ۴۰ کیلومتری شمال شهر شیروان در خراسان شمالی قرار گرفته است. در این دریاچه، هزاران قطعه ماهی و آبزی وجود دارند که با کاهش حجم آب با کمبود اکسیژن روبه رو می‌شوند. کاهش اکسیژن منجر به استرس و فشار برای این آبزیان می‌شود و احتمال تلف شدن آن‌ها زیاد است. همین موضوع باعث شده برای جلوگیری از کاهش کیفیت آب سد بارزو در شیروان و کاهش میزان جمعیت آبزیان در مخزن این سد، مجوز صید ماهی در آنجا داده شود.

 

سد شیروان

 

7. سد دوستی

 

در سال‌های قبل، مسافران رضایت بیشتری از سد دوستی داشتند. اما به دلیل کاهش آب پشت این سد به تدریج، رضایت مسافران از تفرج در اطراف آن کمتر شد. با این حال، اگر گزینه‌ی دیگری ندارید که برای ماهیگیری در مشهد روی آن حساب باز کنید، سد دوستی انتخاب نسبتا خوبی است.

 

سد دوستی

 

البته که سد دوستی از نظر فضا بسیار بزرگ است و می‌تواند پذیرای استقبال بسیاری از گردشگران و مسافران باشد. با توجه به تصاویر زیر، شاید شما هم بتوانید ماهی بزرگی را صید کنید.

 

سد دوستی

 

تجربه ورود به سد دوستی و نحوه پارک کردن ماشین برای تردد راحت همیشه در اولویت بوده است. به همین خاطر، سعی کردیم تا در این مطلب، تجربه‌های واقعی مسافران را بررسی کنیم.

 

بسیار بزرگه برای (ماهی گیری) گیر نمیدن ولی ماشینو پایین ببری تو گشت زدن ببینن مدرک میگیرن پاسگاه بهت پس میدن/:  | محمد | یکشنبه 20 فروردین ماه 1402

 

طبیعت بسیار زیبا و دلنشین در ابتدای سال و فصل بهار کمبود نزولات آسمانی بستن مسیر آب ورودی در سرچشمه ها برداشت زیاد آب باعث کاهش بیش از حد آب پشت سد شده است | قاسم سلیمانی | دوشنبه 21 فروردین ماه 1402

 

بررسی موقعیت مکانی سد دوستی

 

سد دوستی در مرز ایران و ترکمنستان و روی رودخانه مرزی هریرود در ۷۵ کیلومتری شهرستان سرخس در شمال شرق خراسان رضوی احداث شده ‌است.

 

سد دوستی

 

در پشت این سد دریاچه بسیار زیبائی ایجاد شده‌ که هنوز نامی ندارد و اهالی، آن را دریاچه دوستی می‌خوانند. این سد ماهی‌های مختلفی مثل كپور، شير و سفيد دارد و بسیاری از ماهیگیران فصل صید به آنجا راهی می‌شوند.

 

سد دوستی

 

8. سد چری

 

اگر گذرتان به خراسان شمالی افتاد، می‌توانید روی سد چری هم حساب ویژه‌ای باز کنید. اطلاعات دقیقی از وضعیت صید ماهی در این سد، در دسترس نیست. اما به طور کلی می‌توان گفت که این سد در معدودی از ماه‌های سال برای صید ماهی مناسب است. به هر حال اگر تصمیم دارید به این سد بروید، بهتر است موارد فنی ماشین شخصی خود را چک کنید. 

 

توضیح مختصر درباره سد چری

 

سد شیروان در ۴۰ کیلومتری شمال شهر شیروان در خراسان شمالی قرار گرفته است. چری با برخورداری از طبيعتی زيبا لبریز از حیات وحش و آبزیان است. پرندگان شكاری مثل عقاب، پرندگان آبزی، حیوانات و پرندگانی مثل سینه سرخ، مارمولک، لاک پشت، قورباغه و... در آنجا به چشم می خورند.

در دریاچه نیز همین پویایی و زیست جانوری جریان دارد. درياچه محل پرورش و صيد ماهی‌هايی با طبيعت گرمابي است. از سال 83 هزاران قطعه بچه ماهی از نوع ماهی‌های كپور مثل كپور نقره‌ای، فيتوفاگ، بيگ هد و آمور در درياچه رها شده بودند و اكنون موقع صید آن ها فرا رسیده است.

 

9. چشمه سبز گلمکان

 

اگر به دنبال یک جای آرام برای ماهیگیری در مشهد هستید، بهتر است به سمت جاذبه‌های طبیعی گلمکان کشیده شوید. چون چشمه سبز در گلمکان که جزو بهترین دریاچه‌های خراسان رضوی است، کم‌تردد است و آب زلالی هم دارد. برای رفتن به چشمه سبز، دو راه وجود دارد. یکی این که از جاده نیشابور بروید و یا جاده گلمکان را برای رانندگی انتخاب کنید. اکثر افراد، جاده گلمکان را برای رسیدن به چشمه سبز انتخاب می‌کنند. چون مسیر ساده‌تری دارد و مثل مسیر نیشابور، پرخطر نیست.

 

چشمه سبز گلمکان

 

با دیدن تصاویر چشمه سبز و خواندن نظرات افرادی که شرایط مشابه با شما را دارند، بی‌شک شما هم چشمه سبز را در «لیست بهترین مکان برای ماهیگیری در مشهد» قرار می‌دهید.

 

چشمه سبز گلمکان

چشمه سبز گلمکان

 

حالا نوبت به بررسی و نقد این مکان سبز و خوش آب و هواست:

اصلا فکر نمیکردم مشهد خودمون دریاچه از جنس چشمه به این قشنگی و ابی زلال داشته باشه خدارو شکر به خاطر نعمتاش خواهشنا رفتین زباله نریزید. | کاربر نشان | شنبه 12 فروردین ماه 1402

 

مسیر باغ هاو چشمه خیلی زیباست آب زلال وصاف، کم تردد و بی نظیر | وحدت | چهارشنبه 30 فروردین ماه 1402

 

یه جای فوق العاده جذاب و دیدنی. البته خودش خیلی چیز خاصی نیست. یه دریاچه ست که حتی یه درختم نیست کنارش. ولی هم خوش رنگه، هم توو مسیر بسیار سخت و صعب العبورش اینقدر زیبایی هست که آدم فکر میکنه شمال اومده! فقط باید صبور باشین و حدود ۲۰ کیلومتر خاکی که ۱۰ کیلومترش ناهمواره، خسته تون نکنه... ضمنا از برگشتن خیلی زودتر از رفتن، این ۲۰ کیلومترو طی میکنین. از آب و رود پایین جاده بگذرین و برید بالا تا آب شفاف و زلالش گیرتون بیاد | روح اله | دوشنبه 04 اردیبهشت ماه 1402

 

سلام جای خیلی عالی هست جاده که میگن بده به این بدی که گفتن نیست من سالی یک بار میرم ده ساله باپرایدهم مشکل نداره ارزش رفتن داره | حمیدرضا رمضانی | شنبه 02 اردیبهشت ماه 1402

 

درباره موقعیت مکانی چشمه سبز

 

چشمه سبز در بلندترین قله رشته کوه بینالود میان توس و نیشابور قرار گرفته است. در واقع، چشمه سبز یا چشمه سو در جاده آسفالته مشهد–تهران و 40 کیلومتری قوچان قرار گرفته و بعد از آن می توان به سمت روستای گلمکان رفت. این چشمه با مشهد حدود 50 کیلومتر فاصله دارد. از گلمکان تا چشمه سبز حدود 3 فرسنگ راه کوهستانی است.

 

چشمه سبز

 

10. ماهیگیری در سد ارداک مشهد

 

"آبی ندارد دیگر" این همان جمله‌ای است که وضعیت سد ارداک مشهد را تداعی می‌کند! اما همانطور که عکس‌ها و تصاویر کاربران نشان می‌دهد، سد ارداک مشهد جزو سدهای پر از آب بود که می‌توانستیم روی جاذبه‌های طبیعی آن و جذب حس خوب، حساب باز کنیم و دلی به طبیعت بزنیم. بنابراین، سد اراداک در حال حاضر، انتخاب خوبی برای ماهیگیری در سدهای مشهد نیست.

 

دریاچه سد ارداک

دریاچه سد ارداک

دریاچه سد ارداک

 

سد ارداک از سدهای خاکی شمال غرب مشهد و شهرستان چناران است. این سد از سال 1392 افتتاح شده است و بر روی رودخانه ارداک و محل برخورد رود آبقد و رودخانه میانمرغ یا دو آبی ساخته شده است. به پایان رسیدن پروژه سد ارداک نزدیک به 50 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و در نتیجه آب آشامیدنی، نیازهای صنعتی، اراضی کشاورزی به خصوص در روستاهای پایین دست مثل روستای دوله، پوشان، مهدی آباد، پست پشت و مهدی آباد را تامین می‌کند. این سد نزدیک به 23 میلیون متر مکعب آب را در خود جای داده است.

 

سد ارداک مشهد

 

ما در این مطلب سعی کردیم، اطلاعاتی ارائه دهیم، تا کاربران لیست جامعی از مکان‌های ماهیگیری در مشهد و اطراف آن داشته باشند، لذا حتما قبل از رفتن به این اماکن از وجود ماهی و دسترسی‌های لازم مطلع شوید و به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مراجعه نمایید.

 

پیشنهاد خواندنی برای شما داریم >>> ماهیگیری تفریحی در کیش

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

ماهیگیری در مشهد در فصل‌های پربارش جزو تفریحات کم‌هزینه و اما جذاب است. از مناطق ماهیگیری اطراف مشهد که افراد دیگر پیشنهاد کردند، می‌توان به سد دوستی، سد طرق، دریاچه فریمان، سد تبارک قوچان، چشمه سبز گلمکان و غیره اشاره کنیم. اکثر سدها و کانال های ماهیگیری در حومه و شهرستان‌های اطراف مشهد هستند که با خودروی شخصی می‌توانید تردد داشته باشید. جزئیات بیشتر بهترین مکان برای ماهیگیری در سدهای مشهد را به همراه نظرات واقعی در این مطلب می‌خوانید.

انتشار :  12 بهمن 1400 به روزرسانی :  18 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
سد کارده
  • سد کارده
  • دریاچه بزنگان
  • سد دوستی
  • دریاچه بزنگان اطراف مشهد
  • ماهیگیری تفریحی در مشهد
  • چشمه سبز
  • سد ارداک مشهد
  • سد کارده در مشهد
  • سد تبارک قوچان
  • سد تبارک قوچان
  • چشمه سبز گلمکان
  • دریاچه سد ارداک
  • دریاچه بزنگان مشهد
  • سد دوستی
  • سد طرق مشهد
  • سد طرق مشهد
  • سد کارده در مشهد
  • چشمه سبز گلمکان
  • دریاچه سد ارداک
  • دریاچه بزنگان مشهد
  • سد بارز شیروان
  • چشمه سبز گلمکان
  • ماهیگیری در سد فریمان
  • ماهیگیری در سد فریمان مشهد
  • ماهیگیری در سد فریمان
  • سد طرق مشهد
  • سد دوستی
  • سد دوستی
  • سد شیروان
  • دریاچه سد ارداک
  • ماهیگیری در مشهد
  • ماهیگیری-در-مشهد
  • ماهیگیری-در-مشهد2
  • ماهیگیری-در-مشهد4
  • ماهیگیری-در-مشهد6
  • ماهیگیری-در-مشهد1
  • ماهیگیری-در-مشهد5
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
8 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
هومان خلیلی
سلام بچه ها من یه اصفهانیم و واقعا نمیدونید لذت ماهیگیری چیه اصلا از روزی که اومدم مشهد افسرده شدم چرا اینجا نمیزارن یا اصلا ماهی داره
سید حسین حسینی
سلام چند ساله به هر بهانه ای مجوز ماهیگیری نمیدن همین امسال بالای ده بار محیط زیست رفتم محیط زیست کل استان تماس و مکاتبه کردم ولی هیچکی جواب گو نیست کلا برای تفریح مردم براشون بی معنی هست
آرمین
ماهیگیری ممنوع کجا سراغ دارید شاید اونجا فرجی بشه ۰۹۳۵۹۸۰۹۹۸۸
علی
دررودخانها ابشارها ماهی گیری ممنوع است یا نه
سپهر
این اطلاعات نادرست یا خیلی قدیمیه ,مثلا بزنگان سالهاست که اجازه ماهیگیری نمیدن و فقط یک استخر آب ازش مانده , من اگر یک نفر محل ماهیگیری در مشهد ازم بپرسه فقط نقاط خصوصی و آبگیرهای کوچک مصنوعی که برای ماهیگیری ساخته شده پیشنهاد میدم , فک نکنم الان در صدها ماهی باشه یا مجوز بدن!
محمد
مسخره ترین چیزی که میشه شنید اینه که بری پول بدی مجوز ماهیگیری بگیری. بعدش بری بعد از کلی الافی ماهی هم نگیری و دست لز پا دراز تر برگردی جالب‌تر اینکه اگه پول بدی، مجوز بگیری،بعدش ماهی بگیری، مشکلی برای طبیعت ایجاد نمیشه ولی اگه پول ندی و ماهی بگیری ، طبیعت به خطر میافته
حسین غفاریان
سلام نمی دونم ایا شما خودتون یک بار ماهیگیری رفته اید یا نه همه جاهایی که نام بردید یا ماهی هایی که ذکر کردین ندارند یا اصلا اجازه نیدهند نزدیک اب بشیم چه برسه ماهی گیری
سحر علیزاده

با سلام از توجه شما متشکریم. در صورت داشتن مجوز، امکان ماهیگیری وجود دارد.