مهاجرت از ایران ؛ ارزان ترین و راحت ترین کشورها برای مهاجرت

روسیه13

مهاجرت به کشورهای دیگر جزو برنامه های بسیاری از ایرانیان است. خیلی ها سال ها برنامه ریزی می کنند و دنبال امتیاز جمع کردن می گردند ولی دست آخر موفق نمی شوند به کشوری که مدنظرشان است مهاجرت کنند. مشکل بسیاری از ایرانیان نداشتن سرمایه کافی برای مهاجرت است. چه با هدف تحصیل و چه به منظور کار و راه اندازی کسب و کار، کشورهای معروفِ مهاجرپذیر بسیار گران در می آید. در مطلب امروز به معرفی کشورهای ارزان برای مهاجرت پرداخته ایم. بعضی از این کشورها می توانند پلی باشند برای رفتن به کشورهای بهتر ولی بسیاری از آن ها تا آخر عمر افراد را پابند می کنند و با تورگردان همراه باشید. 

 

مهاجرت از ایران

 

مهاجرت به آلمان

اگر اصرار دارید که حتما به اروپا مهاجرت کنید، آلمان می تواند بهترین انتخاب باشد. همانطور که می دانید در حال حاضر مهاجرت به اروپا بسیار سخت شده و هزینه هیا آن نیز بسیار بالاست. با این حال، آلمان آسان ترین راه سفر به اروپاست. البته کشور آلمان نیز برای مهاجرت ایرانی ها کمی سخت گیر است ولی اگر شرایط لازم را داشته باشید و امتیازات لازم را کسب کنید می توانید با هزینه ای کم به این کشور مهاجرت کنید. کشور آلمان به نیروی کار احتیاج زیادی دارد و برای این منظور روی پذیرش مهاجر برنامه ریزی های کلان دارد. 12 درصد از جمعیت آلمان یعنی جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر در آنجا مهاجرند. آلمان هر سال لیستی از نیازهای شغلی خود منتشر می کند و بر همان اساس به پذیرش مهاجر، مبادرت می ورزد. که مهاجران را بر آن اساس به خود راه می دهد. آن هایی که سرمایه متوسطی برای مهاجرت به اروپا جمع آوری کرده اند ولی از نظر تخصص به خود اطمینان دارند، می توانند روی مهاجرت به آلمان حساب کنند.  

فراموش نکنید که خیلی ها متقاضی مهاجرت به آلمان می باشند چرا که آلمان کشوری پیشرفته و با ثبات است. زندگی در این کشور با رفاه و امکانات بالا همراه است. از شرایط مهاجرت به این کشور داشتن تمکن مالی، تخصص کاری یا تحصیلی، سابقه کار 2 تا 3 ساله در زمینه تخصصی است. برای تحصیل، کار یا از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت می توان به آلمان مهاجرت کرد.

پاسپورت آلمان جزو قدرتمندترین پاسپورت هاست تا جایی که رده سوم را در جهان کسب کرده است. با پاسپورت آلمانی می توان بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی به 167 کشور جهان سفر نمود و فقط برای 31 کشور باید ویزا ارائه کرد.

 

برای دریافت ویزای کشورهای اروپایی کلیک کنید

 

مهاجرت از ایران به آلمان

 

مهاجرت به چین

چین از آن کشورهایی است که ما ایرانی ها کمتر تمایل داریم به آنجا مهاجرت کنیم. بیشتر این تجار و بازرگانان ایرانی هستند که با هدف تجاری به چین رفت و آمد می کنند ولی بد نیست بدانید که مهاجرت به چین برایتان ارزان در می آید. به علاوه این مردم به لحاظ فرهنگی شباهت های زیادی به خودمان دارند و زندگی در آنجا به هیچ وجه برایمان سخت نیست. اگر به چین مهاجرت کنید، هرگز احساس غربت نخواهید کرد ولی یادتان باشد زبان چینی را حتما یاد بگیرید.  

اگر سرمایه کافی برای مهاجرت جمع آوری نکرده اید، بهتر است به فکر راه اندازی کسب و کار در چین باشید. چین اقتصاد پویایی دارد و در بیشتر صنایع فعالیت چشمگیر دارد. شما هم اگر کمی تحقیق و مطالعه کنید، می توانید در شاخه تخصصی تان تجارتی در چین راه بیندازید. چینی ها هم از این تبادلات کاری استقبال زیادی می کنند. حداقل با داشتن 50 میلیون تومان می توانید بین 3 تا 6 ماه مهاجرت خود را به چین قطعی کنید.

اقامت در چین برابر است با حقوقی دوبرابر از آنچه در ایران دریافت می کرده اید. بعد از 5 سال اقامت، در صورت تمایل و علاقه به کشورهای اروپایی می توانید با پاسپورت چینی درخواست اقامت در اروپا را بدهید. برای مهاجرت به چین می توانید اقدام به ویزای کاری، تحصیلی یا تجاری بدهید. با پاسپورت چین می توان بدون ویزا به 29 کشور جهان سفر کرد و برای سفر به 47 کشور ویزای فرودگاهی گرفت.

 

این را نیز می پسنیدید : انواع ویزا بر اساس هدف و تعداد سفرها

 

مهاجرت از ایران به چین

 

مهاجرت به روسیه

ایرانی ها با روسیه آشنا هستند و در سفرهای تفریحی خود به این کشور زیاد رفت و آمد می کنند ولی بیشترشان از سرمای این کشور فراری اند. برای اینکه وسوسه شوید بد نیست بدانید هزینه مهاجرت به روسیه مناسب و قابل قبول است و این موضوع در کنار امکانات رفاهی این کشور پیشرفته واقعا وسوهس کننده است.

راه های زیادی برای مهاجرت به روسیه وجود دارد. برای نمونه با تولد فرزند، از طریق ازدواج، از طریق کار، برای تحصیل، با سرمایه گذاری، ثبت شرکت و حتی پناهندگی می توان روی اقامت روسیه حساب کرد. دانشگاه های این کشور عموما بین المللی است و مالیات در آنجا پایین است. به راحتی می توان تابعیت این کشور را دریافت کرد و با هزینه ای بسیار پایین تر از کشورهای اروپایی در روسیه اقامت کرد. با پاسپورت روسیه می توان بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی به 118 کشور جهان سفر کرد.

 

مهاجرت از ایران به روسیه

 

مهاجرت به کانادا

کانادا یک کشور مهاجرپذیر است و بیش از همه نزد ایرانیان برای مهاجرت تحصیلی شهرت پیدا کرده است. در صورتی که به عنوان یک دانشجو یا متخصص مدارک کافی ارائه کنید و امتیاز لازم را به دست آورید، کانادا به کمترین هزینه و با آغوش باز شما را می پذیرد. مهاجرت به کانادا برای ایرانی ها خیلی آرمانی شده و همه جوان ها و دانشجوهای طالب مهاجرت آن را امتحان می کنندو به همین دلیل کار کمی سخت شده و دریافت ویزای کانادا کمی سخت است.

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا ارائه مدارکی در زمینه تمکن مالی، مدرک زبان انگلیسی (تافل بالای 88 یا آیلتس بالای 7) ، مهارت شغلی یا تحصیلی و سابقه 2-3 ساله است. اگر برای مهاجرت از وکیل مهاجرتی کمک بگیرید کار برایتان آسان تر می شود به خصوص که کمی روی ایرانی ها سخت گیری وجود دارد. قدرت پاسپورت کانادا رده چهارم جهانی را دارد. با پاسپورت کانادایی می توان به 166 کشور بدون نیاز به ویزا و یا با ویزای فرودگاهی سفر کرد.

ایرانی ها عموما برای مهاجرت دانشجویی و مهاجرت دانش آموزی، کار تخصصی، ثبت شرکت، سرمایه گذاری، خوداشتغالی و... کانادا را انتخاب می کنند.

 

برای دریافت ویزای کانادا کلیک کنید

 

مهاجرت از ایران به کانادا

 

مهاجرت به ترکیه

ایرانی ها پر شمارترین گردشگران ترکیه را به خود اختصاص می دهند و همه روزه به تور استانبول ، آنتالیا ، وان و دیگر شهرهای این کشور اعزام می شوند. علاوه بر سفر، برای اقامت دائم نیز می توان روی ترکیه حساب کرد. از دلایلی که ترکیه مقصدی مناسب برای مهاجرت ایرانیان نیز محسوب می شود می توان به هزینه های مناسب این کشور و نزدیکی به ایران اشاره کرد. نزدیکی باعث می شود بسیاری از هزینه های رفت و آمد کاسته شود و به راحتی بتوان به ایران رفت و آمد کرد و از دوستان و اقوام دیدن نمود. در ضمن نسبت به کشورهای اروپایی در ترکیه نیاز به هزینه کردن زیاد ندارید. اقتصاد این کشور نسبتا پویاست و از تورم و مشکلات اقتصادی خبری نیست. با پاسپورت ترکیه می توان بدون ویزا به 71 کشور سفر کرد. برای سفر به 46 کشور دیگر نیز باید ویزای فرودگاهی تهیه کرد.

اگر موفق به مهاجرت ترکیه شوید می توانید حقوقی بسیار بالاتر از آنچه در ایران دریافت می کنید، به دست آورید. به علاوه از آزادی بیشتر و آب و هوای خوب ترکیه برخوردار می شوید. از این کشور به راحتی به کشورهای اروپایی دسترسی دارید. ایرانیان می توانند برای اقامت تحصیلی در این کشور اقدام کنند. به علاوه خرید ملک در ترکیه نیز برای مهاجرت راهکار خوبی است.  

 

مهاجرت از ایران به ترکیه

 

مهاجرت به ونزوئلا

ونزوئلا از کشورهای آمریکای جنوبی است که ایرانیان می توانند به راحتی ویزای آنجا را دریافت کنند. از مزایای مهاجرت به ونزوئلا این است که نیازی به مدرک زبان تافل و آیلس ندارد. فرقی نمی کند برای تحصیل یا برای مهاجرت اقدام کنند. مدارک دانشگاه های ونزوئلا معتبر است و در همه جای دنیا قابل قبول است. اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه های ونزوئلا در آمریکا و اروپا راه ارزانی برای مهاجرت به  کشورهای پیشرفته است. ایرانیانی که بتوانند پاسپورت ونزوئلا را بگیرند و مدتی در این کشور اقامت کنند، بعد از آن به راحتی می توانند ویزای کشورهایی مثل آمریکا، کانادا و استرالیا را دریافت کنند.  

با این حساب یکی از راه های مهاجرت به ونزوئلا تحصیل است. راه دیگر راه اندازی کسب و کار جدید، سرمایه گذاری و خرید ملک است. بعد از اقامت در ونزوئلا به راحتی می توانید به کشورهای پیشرفته بروید.

 

برای دریافت ویزای کشورهای آمریکایی کلیک کنید

 

مهاجرت از ایران به ونزوئلا

 

مهاجرت به مالزی

 مالزی از کشورهای آسیای شرقی است که بیشتر جمعیت آن مسلمان اند ولی موضوعات دینی در آنجا اجباری نیست. این کشور ساحلی در صنعت گردشگری رشد زیادی کرده و بسیاری از ایرانیان تور مالزی را در برنامه های سفرهای خارجی خود قرار می دهند. مالزی دانشگاه های خوبی نیز دارد. هزینه های زندگی در این کشور چندان بالا نیست. برای نمونهه می توان به هزینه های خورد و خوراک اشاره کرد. از سوی دیگر مالزی امکانات رفاهی مقبولی نیز دارد. بازنشستگان ایرانی معمولا مهاجرت به مالزی را ترجیح می دهند. به علاوه راه تحصیلی نیز برای این منظور بسیار استقبال می شود.  

مالزی به لحاظ اقتصادی از ثبات نسبی برخوردار می باشد و دسترسی به اروپا را برای ایرانیان آسان می کند. پاسپورت مالزی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان است. با آن می توان بدون ویزا به 119 کشور سفر کرد و برای ورود به 42 کشور ویزای فرودگاهی گرفت.

 

برای دریافت ویزای مالزی کلیک کنید

 

مهاجرت از ایران به مالزی

 

مهاجرت به اکوادور

اکوادور کشوری در آمریکای جنوبی به پایتختی کیتو است که برای ایرانی ها مهاجرتی ارزان را رقم خواهد زد. پروسه برنامه های مهاجرت به اکوادور بسیار آسان و در عین حال، کم هزینه است. این رقم ها در مقایسه با مهاجرت به کشورهای اروپایی اصلا عددی به حساب نمی آید. مهاجرت به اکوادور و اقامت در این کشور تضمینی تر است و خیلی زود قطعی می شود. ایرانیان می توانند با حقوق بازنشستگی شان به اکوادور مهاجرت کنند چرا که هزینه زندگی در این کشور پایین است.

ایرانیان عزیز می توانند با هدف تحصیل، کار و سرمایه گذاری، راه اندازی کسب و کار و با خریدن ملک در آنجا مقیم شوند. با پاسپورت این کشور می توان بدون ویزا به 47 کشور جهان سفر کرد و برای 47 کشور نیز ویزای فرودگاهی گرفت. برای اقامت در اکوادور می توان به صورت دائمی و موقت اقدام کرد. افرادی که درخواست اقامت موقت داده باشند بعد از 2 سال می توانند برای دریافت ویزای دائم اقدام کنند. آن عده از متقاضیانی که در اکوادور اقامت دائم دارند پس از 3 سال می توانند شهروندی و پاسپورت این کشور  را دریافت کنند. واحد پول اکوادور، دلار آمریکاست و با اقیانوس آرام، کلمبیا و پرو همسایه است.

 

مهاجرت از ایران به اکوادور

 

برای اقامت کاری، تحصیلی یا هر نوع اقامتی در اکوادور باید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید. البته بعد از مهاجرت به این کشور نیز می توان این زبان را آموزش دید.

 

برای تهیه تورهای داخلی و خارجی می توانید از طریق منوی جستجوی تور در سایت تورگردان اقدام کنید. 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

در مطلب امروز به معرفی کشورهای ارزان برای مهاجرت پرداخته ایم. بعضی از این کشورها می توانند پلی باشند برای رفتن به کشورهای بهتر ولی بسیاری از آن ها تا آخر عمر افراد را پابند می کنندو با تورگردان همراه باشید.

انتشار :  19 دی 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
مهاجرت از ایران به آلمان
  • مهاجرت از ایران به آلمان
  • مهاجرت از ایران به چین
  • مهاجرت از ایران به ترکیه
  • مهاجرت از ایران به ونزوئلا
  • مهاجرت از ایران به اکوادور
  • مهاجرت از ایران به روسیه
  • مهاجرت از ایران به کانادا
  • مهاجرت از ایران به مالزی
  • مهاجرت از ایران
  • روسیه13
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
2 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
sara

سایت خیلی خوبی دارید امیدوارم موفق باشید

حسینیسیده تکتم حسینی

ممنون از توجه شما