تصاویری زیبا از سال نو میلادی

سال نو میلادی



بعد از جشن کریسمس و تولد عیسی مسیح نوبت به سال نو میلادی و جشن آغاز سال در بسیاری از کشورهای جهان می افتد. علاوه بر کشورهای اروپایی و آمریکا بسیاری از کشورهای آسیایی و افریقایی نیز از این تقویم تبعیت می کنند. با آغاز سال، نه تنها  این کشورها که در سایر کشورها مثل ایران نیز حال و هوای کریسمسی و جشن به وجود می آید. مسیحیان طبق آدابی به خصوص جشن هایی به صورت عمومی و در مناطق مهم شهری بر پا می کنند. یکی از این برنامه ها، جشن آتش بازی است که با نورافشانی های باشکوه در مهمترین نقطه هر شهر همراه است. در ادامه تصاویر و توضیحاتی از این روز پر تب و تاب در جهان آورده ایم. با تورگردان همراه باشید.

 

دبی

 

با شروع شدن ثانیه شمارهای نهایی جشن، جمعیت کثیری از مردم در میادین مهم شهر برای آغاز سال نو جمع می شوند. جشنی عمومی برپا می شود و همه با هم سال جدید را آغاز کرده و جشن و پایکوبی به راه می اندازند. این مراسم در کشورهای مختلف شور و حال متفاوتی دارد که به گزیده ای از این شهرها اشاره می کنیم.

 

سال نو میلادی در رم

رم و فرزندان رم در مراسم کریسمس و سال نوی میلادی از قدیم نقش مهمی داشته اند. این شهر قلب کلیسای کاتولیک هاست و کمتر مسیحی معتقدی است که دوست نداشته باشد برای سالگرد تولد مسیح و همچنین سال نو میلادی در این شهر معنوی و در عین حال تاریخی و زیبا نباشد. ایتالیا در تمامی فصل ها گردشگرپذیر است و به دلایل زیادی مورد توجه علاقمندان به سفر است.

 

رم

 

کوچه و خیابان های پر از درخت کاج و شاه بلوط بوداده می شود. میدان سنت پیتر، کلیسای سانتا ماریا و پیازا نوانا از مراکز مهم شهر برای برپایی جشن سال نو میلادی می باشند. از جمله برنامه های جشن سال نو در رم مراسمی تحت عنوان مغاره است که در آن ولادت حضرت مسیح به نمایش در می آید.  

 

رم

 

سال نو میلادی در نیویورک

آمریکایی ها نقش مهمی در کریسمس امروزی داشته اند. هنوز نیز مردم این کشور کریسمس و جشن سال نو را با شکوه تمام برگزار می کنند. خانواده ها به کوچکترها کادوهای ویژه می دهند و بیشتر افراد به آغوش گرم خانواده می پیوندند. نیویورک با رسیدن کریمس فضایی رمانتیک پیدا می کند و ویترین های کریسمسی خیابان مدیسون روی دست تمامی تزئینات کریسمسی جهان می زند. مراکز خرید غلغله می شود و همه به دنبال دیدن طرح های جدید برندها به مناسبت سال نو میلادی هستند. نمایش های عمومی، برنامه های ویژه و همه چیز برای به یادماندنی کردن سال نو فراهم است.

 

نیویورک

 

سال نو میلادی در سیدنی

استرالیا نیز همگام با کشورهای اروپایی، آمریکا و آسیا به جشن سال نو میلادی می پیوندد و در سیدنی مراسمی عمومی با جشن و آتش بازی به راه می افتد. در میدان معروف اپرای سیدنی که بنای شاخص و معروف استرالیایی سعنی سالن اپرای سیدنی در ان قرار دارد، جشن آتش بازی با شکوه هر چه تمام تر برپا می گردد.

با شروع سال نو تزئینات کریسمسی، غذاها، خوراکی ها و نوشیدنی های خاص عرضه می شود و این شهر رنگ و بوی عید به خود می گیرد. آب و هوا نیز در این زما ندر استرالیا و به خصوص سیدنی مناسب است و می توان این تاریخ را بهترین فصل باری سفر به آنجا دانست.

 

سیدنی

 

سال نو میلادی در تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستا نو از مقاصد پر طرفدار سفر ایرانی هاست. گرجستان یک کشور اروپایی است و مردم این کشور پیرو آیین مسیحیت ارتدوکس اند. در روزهای آخر سال میلادی، تفلیس پر تب و تاب می شود  همه برای جشن سال نو خود را آماده می کنند. با شروع سال جدید، جشنی عمومی راه می افتد و مردم لباس های گرجی به تن می کنند و در خیابان رژه می روند. سرودهای مذهبی خوانده می شود و غذاهای خوشمزه به صورت رایگان یا فروشی عرضه می گردد؛ خوراکی های که مخصوص سال نو میلادی است.   

 

تفلیس

 

از آنجا که ایرانیان به گرجستان زیاد سفر می کنند و این کشور به ایران نزدیک است، تور گرجستان می تواند فرصت خوبی برای بازدید از جشن کریسمس در تفلیس به عنوان یک کشور مسیحی و اروپایی باشد.

 

تفلیس

 

سال نو میلادی در استانبول

استانبول شهری مسلمان نشین است ولی به دلیل حضور پر رنگ گردشگران مسیحی ترکیه نیز همچون سایر شهرهای اروپایی به چجشن سال نو می پیوندد. در این تاریخ جشن های خیابانی و عمومی برپا می شود و بیش از همه محله نیشان تاشی در منطقه شیشیلی مرکزیت می یابد. خیابان استقلال، نزدیک به میدان تکسیم حال و هوای کریسمسی می گیرد و جشن واتش بازی در آنجا به راه می شود.

 

استانبول

 

ایرانیایی که تمایل داشته باشند جشن باشکوه سال نو را از نزدیک ببینند، بهترین مقصد برایشان تور استانبول است. در این تاریخ استانبول تعطیلی رسمی ندارد و به همین دلیل شهر خلوت و جاذبه های برای بازدید، باز است. این تاریخ برای گشت و گذار ایرانیان در استانبول بهترین فرصت است. در ضمن تخفیف های زمستانه خوبی هم دارد.

 

این را نیز می پسندید : رستوران های ارزان قیمت استانبول

 

استانبول

 

سال نو میلادی در دبی

دبی یک کشور عرب و از همه مهم تر مسلمان است. شاید در ابتدا به نظر برسد که دبی هیچ ربطی به ماجراهای کریسمس و سال نو میلادی ندارد ولی واقعیت این است که این شهر توریستی آنقدر جهانی شده است که چنین رویدادی را از دست ندهد. بسیاری از سرمایه گذاران و گردشگران حاضر در دبی مسیحی یا اروپایی اند و این موضوع بهانه ای به دبی می دهد که یکی از بهترین جشن های کریسمس را در شهر برپا کند.

 

دبی

 

در شهر گرم و صحرایی دبی سال نو میلادی خبری از برف نیست ولی مراکز خرید تخفیف های خوبی ارائه می کنند و با فستیوال های مختلف ماه دسامبر را شروع می کنند. در بیشتر معابر و میادین و حتی مراکز خرید المان هایی همچون درخت کریسمس و بابانوئل به چشم می خورد.

 

دبی

 

سال نو میلادی در ایران

سال نو میلادی در تهران و سایر شهرهای بزرگ ایران نیز در سال های اخیر رنگ و بوی کریسمسی می گیرد. در مراکز خرید و بخش های مهمی شهری می توان درخت کاج و بابانوئل را به خصوص در تزئینات و ویترین ها مشاهده کرد. در این میان منطقه جلفتا در اصفهان که منطقه ای مسیحی نشین با محوریت کلیسای وانک است در این تاریخ حال و هوای دیگری دارد. خیابان ها آذین بسته می شود و مغازه ها همه با تزئینات کریسمس و خوراکی هاو شکلات های مخصوص سال نو میلادی پر می شود. هنگام تحویل سال نو نیز همه مردم در جلوی کلیسا جمع می شوند و سال نو را تحویل می کنند و به هم تبریک می گویند.  

 

جلفای اصفهان

 

سال نو میلادی در مادرید

مادرید

 

سال نو میلادی در سنگاپور

سنگاپور

 

سال نو میلادی در برلین

برلین

 

برای رزرو تورهای مسافرتی به مقاصد داخلی و خارجی به بخش جستجوی تور سایت تورگردان مراجعه کنید. 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

با شروع شدن ثانیه شمارهای نهایی جشن، جمعیت کثیری از مردم در میادین مهم شهر برای آغاز سال نو جمع می شوند. جشنی عمومی برپا می شود و همه با هم سال جدید را آغاز کرده و جشن و پایکوبی به راه می اندازند. این مراسم در کشورهای مختلف شور و حال متفاوتی دارد که به گزیده ای از این شهرها اشاره می کنیم.

انتشار :  7 دی 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
دبی
  • دبی
  • دبی
  • تفلیس
  • برلین
  • رم
  • تفلیس
  • استانبول
  • جلفای اصفهان
  • دبی
  • مادرید
  • سیدنی
  • استانبول
  • نیویورک
  • سنگاپور
  • رم
  • سال نو میلادی
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد