رسم و رسوم عجیب و غریب در کشورها

رسوم عجیب و غریب

آداب و رسوم مردم هر منطقه ای برای خودش محترم و معنا دار و احتمالا برای سایر فرهنگ ها عجیب و غریب است. در ایران نیز رسم های زیادی وجود دارد که هنوز در شهرهای کوچک اجرا می شود. رسم هایی مثل دزدیدن عقل عروس، ختنه کردن، نمک پاشیدن در کفش مهمان، گریه کردن عروس در شب عروسی و رسم هایی از این دست احتمالا برای غیر ایرانیان عجیب به نظر برسد. به همین نسبت در میان فرهنگ های دیگر نیز رسم هایی عجیب وجود دارد که به خصوص برای ما ایرانیان باورنکردنی است. با تورگردان همراه باشید تا بعضی از این رسوم را با هم مرور کنیم.

 

آداب عجیب ژاپنی ها در غذا خوردن

 

در یونان روی عروس تف می کنند

در یونان تف کردن به معنی آرزوی خوشبختی است. این کار باعث می شود شیطان از آن فردی که رویش تف کرده ای دور شود! واقعا عجیب است. این حرکت نمادین در عروسی ها نیز به چشم می خورد. هنوز هم خویشاوندان عروس البته نه با اشتیاق قدیم این سنت را به جای می آورند و روی عروس تف می اندازند. غیر از عروسی در غسل تعمید نیز برای تضمین سلامت و جمال کودک چنینی کاری را با نوزاد می کنند.

 

رسم عروسی در یونان

 

در مالزی و اندونزی نشان دادن انگشتِ اشاره بی ادبی است

در اندولزی و مالزی مثل چند کشور دیگر در جهان نشان دادن انگشت اشاره برای نشان دادن یک چیز بی ادبی است. این مردم برای اشاره کردن به چیزها به جای انگشت اشاره از انگشت شست استفاده می کنند. پس اگر در تور مالزی به سر می برید و متوجه شدید کسی با انگشت شست اشاره می کند این حرکت او را بی ادبی در نظر نگیرید. 

 

نشان دادن انگشت شست در مالزی

 

فستیوال پذیرایی از میمون ها در تایلند

تایلندی ها میمون را مقدس و محترم می دانند و چند روز خاص از سال را برای پذیرایی از میمون ها در نظر می گیرند و این کار برایشان مثل یک عمل عبادی ضروری است و به آن پایبند اند. در این مراسم برای میمون ها میزهای بزرگ پر از میوه چیده می شود و آن ها می توانند به صورت بوفه و سلف سرویس از خود پذیرایی کنند. در فستیوال سالانه تور تایلند که برای میمون ها در لوپوبوری برگزار می شود بالغ بر 3000 کیلو میوه حیف و میل می شود.

 

فستیوال میمون ها در تایلند

 

در ژاپن با سر و صدا غذا می خورند

ما در کشورمان بد می دانیم که کسی موقع غذا خوردن دهانش صدا دهد ولی ژاپنی ها غذا خوردن با سر و صدا به خصوص هنگام نودل خوردن و ماکارونی خوردن را رسم می دانند. به صورت طبیعی خوردن این غذاها کمی صدا ایجاد می کند و ژاپنی ها بی واهمه کاسه های نودل را هورت می کشند و از اسپاگتی خوردن لذت می برند.

 

هورت کشیدن غذا در ژاپن

 

در آلمان هنگام عروسی ظرف ها را می شکنند

در سنتی عجیب در سنت پولترابند آلمان عروسی ها کمی پر سر و صداست. آن هم نه با رقص و پایکوبی بلکه با شکست ظرف ها. پیش از شروع مراسم خانواده ها و دوستان عروس و داماد جمع می شوند و هر ظرفی که دستشان بیاید به جز لیوان ها می شکنند. ظرف های شام، گلدان ها و خلاصه هر ظرفی که به دستشان بیاید به آن رحم نمی کنند. سختی ماجرا آنجاست که عروس و داماد بیچاره باید بیایند این همه کثیف کاری را جمع کنند.

 

رسم عروسی در آلمان

 

در ترکیه مراسم کشتی شترها برگزار می شود

آن هایی که به ترکیه رفته باشند می دانند که تور ترکیه با گشت صحرا و شترسواری نیز همراه است. شترهای از سرگرمی های این مردم به شمار می روند و در مناسبت هایی خاص آن ها را به جان هم می اندازند و خودشان با تماشای جنگ شترها سرِ حال می آیند. در فستیوال های تور ترکیه شترهای عصبانی در حالی که بزاق دهانشان ترشح می شود به همدیگر حمله می کنند.  هیاهو بر پا می شود.

 

کشتی شترها در ترکیه

 

در چین هم عروس ها باید گریه کنند

شاید یادتان باشد که در ایران نیز تا یکی دو دهه پیش معمولا عروس ها هنگام عروسی به خصو موقع رفتن به خانه خودشان گریه می کردند. این رسم هنوز در چین در بعضی قسمت ها باقی است. البته در بعضی شهرهای کوچک ایران نیز هنوز وجود دارد. بر خلاف عروس های ایرانی در چین ، گره کردن عروس آغاز مراسم به حساب می آید. این رسم به ویژه در کوهستان های وولینگ و شهر فوجی اجرا می شود.

 

گریه کردن عروس ها در چین

 

جوهر قرمز در کره جنوبی شگون ندارد

در سنت های تاریخی کره جنوبی اینگونه بوده است که وقتی کسی از دنیا می رفت، از آن پس نام او با رنگ قرمز ثبت می شد. به همین مناسبت هنوز نیز رنگ قرمز رنگ مرگ به حساب می آید. اگر نام یک شخص را به رنگ قرمز بنویسی در واقع یک تابو را زیر پا گذاشته ای و به نوعی او را تهدید کرده ای.

 

معنای بد جوهر قرمز در کره جنوبی

 

در دانمارک روی مجردها دارچین می پاشند

در دانمارک، هنگامی که جوانی به سن ۲۵ برسد و هنوز ازدواج نکرده باشد می توان درباره او رسمی جالب را اجرا کرد. باید سرتا پای این جوان را با دارچین پر نمود. با انجام این سنت جوان حتما ازدواج می کند ولی اکر این اتفاق نیفتاد در 30 سالگی باید روی او فلفل پاشید. این رسم ما را به یاد ترشی انداختن برای جوان های ایرانی است که ازدواج نمی کنند. ولی این ها در حد حرف و ضرب المثل است. باید دید ریشه این ضرب المثل ها به کجا بر می گردد.

 

پاشیدن دارچین روی مجردها در دانمارک

 

رسم هاکا در نیوزیلند

هاکا نمایشی جمعی است که حرکات عجیب و غریبی در آن صورت می گیرد. افرادی که این نمایش یا سرود جمعی را انجام می دهند، صداهای عجیب و غریب از خودشان در می آورند، زوزه می کشند، فریاد می زنند و حرکاتی عجیب و غریب می کنند. برای مثال زبان هایشان را تکان می دهند، دست هایشان را به سینه می کوبند. کارهای این گروه شبیه به رجزخوانی های دو گروه بدوی و وحشی است.

 

رسم هاکا در نیوزیلند

 

روس و دامادهای آلمانی باید درخت اره کنند

در مراسم عروسی سنتی آلمانی ها مهمان ها نان و نمک در جیب هایشان می ریزند و از این طریق برای زوج جوان آرزوی ازدواجی خوش یمن را می کنند. در بخش هایی از آلمان دوستان و میهمانان، عروس را می دزدند. داماد باید او را پیدا کند وگرنه نمی تواند او را برای مراسم ازدواج با خود ببرد. رسم سخت تر این است که عروس و داماد برای نشان دادن مهارت های جسمی شان می بایست چوب درخت را اره می کردند.

 

اره کردن درخت توسط عروس و داماد

 

در تایلند باید دندان عروس و داماد قبل مراسم پر شود

در جزیره بالی در اندونزی رسمی عجیب و غریب در هنگام عروسی وجود دارد. یکی از دندان های عروس و یکی از دندان های داماد باید پیش از عروسی پر شود. این کار در واقع حرکتی نمادین است و سبب می شود نیروهای اهریمنی مثل خشم و شهوت و حسادت از جسمشان بیرون برود و مثل دندان از وجودشان کنده شود.

 

برای رزرو تور ارزان و تورهای لحظه آخری با تورگردان همراه باشید. 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

آدام و رسوم مردم هر منطقه ای برای خودش محترم و معنا دار و احتمالا برای سایر فرهنگ ها عجیب و غریب است. در ایران نیز رسم های زیادی وجود دارد که هنوز در شهرهای کوچک اجرا می شود. به همین نسبت در میان فرهنگ های دیگر نیز رسم هایی عجیب وجود دارد که به خصوص برای ما ایرانیان باورنکردنی است. با تورگردان همراه باشید تا بعضی از این رسوم را با هم مروز کنیم.

انتشار :  21 آذر 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
رسم عروسی در یونان
  • رسم عروسی در یونان
  • اره کردن درخت توسط عروس و داماد
  • گریه کردن عروس ها در چین
  • پاشیدن دارچین روی مجردها در دانمارک
  • نشان دادن انگشت شست در مالزی
  • فستیوال میمون ها در تایلند
  • معنای بد جوهر قرمز در کره جنوبی
  • هورت کشیدن غذا در ژاپن
  • رسم عروسی در آلمان
  • آداب عجیب ژاپنی ها در غذا خوردن
  • رسم هاکا در نیوزیلند
  • کشتی شترها در ترکیه
  • رسوم عجیب و غریب
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد