توصیه هایی برای مقابله با آنفلوآنزا در سفر

آنفلوآنزا-در-سفر (4)

به تازگی شیوع بیماری آنفلوآنزا همه مان را نگران کرده است. به خصوص که خبردار شده ایم بعضی از هموطنانمان دراثر ابتلای به این بیماری جان خود را از دست داده اند. در این اوضاع شاید بعضی افراد برای سفر برنامه ریزی کرده باشند و نگران سرما خوردن و مبتلا شدن به آنفلوآنزا باشند. نگرانی به جایی است. این بیماری مختص پاییز و بهار است و احتمالا ابتلای کودکان و افراد مسن به آن هم کم نیست. امروز در مجله تورگردان مطلبی برایتان فراهم کرده ایم و راهکارهایی برای مقابله با آنفلوآنزا در سفر لیست نموده ایم. سفر خوبی پیش رو داشته باشید.

 

آنفلوآنزا در سفر

 

آنفلوآنزا چیست و علائم آن چگونه است؟

 

آنفلوآنزا نوعی بیماری تنفسی واگیردار است که توسط ویروسی به نام آنفولوآنزا یا آر، ان، ای ایجاد می شود. این ویروس معمولا از پرندگان و پستانداران دیگر به انسان منتقل می شود. از علائم آن عفونت حاد دستگاه تنفسی، سردردهای شدید، درد عضلانی، حالت تهوع و استفراغ ( به خصوص در کودکان)، تب، ضعف و بی حالی است. اگر این علائم را در خودتان مشاهده کرده اید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید. این بیماری یک دوره 304 روزه دارد ولی میزان عفونت و آسیب زنندگی آن بسته به سن افراد و میزان ایمنی بدنشان متفاوت است. آنفلوآنزا می تواند کودکان زیر 2 سال، افراد مسن، خانم های باردار و مبتلایان به آسم، بیماری های قلبی، ریوی و کلیوی را به راحتی با خطر جانی مواجه کند.

ویروس آنفلوآنزا در هوا وجود دارد و ممکن است یک نفر با عطسه خودش آن را در هوا منتشر کرده باشد. تنفس در یک هوای آلوده به راحتی می تواند افراد را مبتلا کند. بنابراین در اماکن شلوغ و پر ازدحام و امکانی مثل وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس، قطار و هواپیما که افراد نزدیک تر به همدیگر حضور دارند امکان سرایت آن بیشتر است. در صورت درمان نشدن به موقع آنفلوآنزا دستگاه تنفسی شش و کبد از کار می افتد.

 

آنفلوآنزا در سفر

 

 

دانلود و نصب اپلیکیشن تور مسافرتی 

 

 

راه های مقابله با آنفلوآنزا در سفر

 

حالا که با این بیماری و علائمش آشنا شدید بد نیست قبل از رفتن به سفر نکاتی را حتما مد نظر داشته باشید تا در طول سفر استرس مبتلا شدن به آنفلوآنزا سراغتان نیاید.

 

آنفلوآنزا در سفر

 

1. واکسن بزنید

واکسن آنفلوآنزا در داروخانه های کشور موجود است. این واکسن را برای خود و به خصوص کودکان و سالمندان تهیه کنید و پیش از سفر واکسن بزنید. می توانید به پزشکتان مراجعه کنید و بخواهید که واکسن را برای شما در نسخه بنویسد ولی به صورت آزاد نیز می توان آن را از داروخانه ها تهیه نمود. این واکسن برای گروه های پر خطر مثل کودکان زیر 2 سال، خانم های باردار ، افراد بالای 60 سال، کارکنان بخش های درمانی که در معرض مداوم ویروس می باشند و افراد مبتلا به بیماری های خاص مثل آسم و بیماری های قلبی به شدت توصیه می شود.

 

2. ایمنی بدنتان را بالا ببرید

اگر جزو افرادی هستید که بدنتان ضعیف شده و ایمنی بدنتان پایین است حتما پیش از سفر و در طول سفر خود را تقویت کنید. از آمپول های تقویتی و قرص هایی حاوی ویتامین D، ویتامینB  و آنتی اکسیدان ها استفاده کنید. مکمل منیزیم نیز برای بالا بردن ایمنی بدن بسیار موثر است. این مکمل کمک می کند شب ها آرام بخوابید و برای آن دسته افرادی که در طول سفر خواب راحتی ندارند، توصیه می شود. از روغن موضعی منیزیم هم می توان استفاده کرد.

در کیف دستی تان حتما قرص های تقویتی به همراه داشته باشید و در طول روز مصرف کنید. نگذارید در سفر غذایتان دیر و زود شود. خستگی سفر به خودی خود طبیعی است و اگر قرار باشد این خستگی با گرسنگی هم همراه باشد ایمنی بدن را پایین می آورد.

 

آنفلوآنزا در سفر

 

3. کیت کمک های اولیه به همراه داشته باشید

حتی اگر نگرانی درمورد ابتلا به آنفلوآنزا هم وجود نداشته باشد خود سفر به صورت طبیعی بیماری هایی مثل سرماخوردگی و دردهای معده را به وجود می آورد. بهتر است قرص های معمول مثل سرماخوردگی بزرگسالان، استامینوفن کدئین، شربت سرماخوردگی کودکان و مواردی از این دست را به همراه داشته باشید. هر گاه احساس کردید ممکن است مبتلا شده باشید سریعا برای جلوگیری این داروها را مصرف کنید.

چشم بند مخصوص خواب، بطری آرامبخش اسطوخودوس، چند بسته چای گیاهی و دمنوش مخصوص سرماخوردی مثل آویشن را همراه داشته باشید. البته اگر در یک هتل خوب اقامت داشته باشید معمولا خدمات پزشکی وجود دارد ولی اگر داروهای ضروری را به هرماه داشته باشید دیگر نیازی نیست تا لابی هتل پایین بروید یا از میهمانداران هواپیما درخواست دارو کنید؛ چون خودتان اصل کاری ها را به همراه آورده اید.

 

4. حتما ماسک بزنید

چند ماسک در کیف دستی تان داشته باشید و به همسفرانتان نیز توصیه کنید حتما این کار را انجام دهند. هر گاه از مکان های پر گردشگر بازدید می کردید یا برای رفت وآمد با ترنسفر ها، تاکسی ها و به ویژه مترو و اتوبوس رفت و آمد داشید، حتما ماسک به صورتتان بزنید.

 

5. لیموترش تازه و عسل به همراه داشته باشید

این دو ماده شفا بخش بهترین راه پیشگیری از سرماخوردگی است. هر گاه احساس کردید در حال ابتلا به بیماری هستید سریعا یک شربت با عسل و لیمو درست کنید و به خود و همراهانتان بدهید. می توانید هر روز صبح برای پیشگیری این شربت را نوش جان کنید. می توانید کمی دارچین هم برای تقویت گرمای بدنتان به آن اضافه کنید.

 

6. به صورت خود دست نزنید

دست های ما ممکن است در معرض هر نوع آلودگی قرار گرفته باشد چرا کهرد طول سفر جاهای فراوانی را لمس می کند ولی صورت مان فقط با دست های خودمان در ارتباط است. این عادت را که مدام با دست هایتان به صورتتان ور بروید کنار بگذارید. حتما دست هایتا نرا به صورت مکرر بشویید و حتی الامکان آن را به دهانتان نزنید. این موضع را موقع خوردن بیش از همه در نظر داشته باشید.

 

آنفلوآنزا در سفر

 

برای رزرو تورهای مسافرتی در انواع اقتصادی و لاکچری به منوی تورهای داخلی و خارجی تورگردان مراجعه کنید. 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

به تازگی شیوع بیماری آنفلوآنزا همه مان را نگران کرده است. به خصوص که خبردار شده ایم بعضی از هموطنانمان دراثر ابتلای به این بیماری جان خود را از دست داده اند. در این اوضاع شاید بعضی افراد برای سفر برنامه ریزی کرده باشند و نگران سرما خوردن و مبتلا شدن به آنفلوآنزا باشند. نگرانی به جایی است. در ادامه راهکارهایی برای مقابله با آنفلوآنزا در سفر لیست نموده ایم.

انتشار :  12 آذر 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
آنفلوآنزا در سفر
  • آنفلوآنزا در سفر
  • آنفلوآنزا در سفر
  • آنفلوآنزا در سفر
  • آنفلوآنزا در سفر
  • آنفلوآنزا در سفر
  • آنفلوآنزا-در-سفر (4)
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد