سفر سه روزه مشهد و بازدید از جاذبه های شهر

سفر سه روزه به مشهد

هفته آخر شهریور هم رسید و هنوز هستند کسانی که سفر نرفته اند. از این به بعد، درس و مشق های مدرسه بچه ها و کلاس های دانشگاه هم شروع می شود و اجازه سفر کردن را به راحتی نمی دهد. اگر تقویم را نگاهی بیندازید متوجه می شوید که تا پایان سال 98 جز دو سه روز تعطیلی پراکنده در آبان ماه، تعطیلات به درد بخوری وجود ندارد. یا باید از کلاس های درسی غیبت کرد، یا چند روزی مرخصی گرفت تا بتوان سفری سه چهار روزه را تجربه کرد. آیا می توانیم همین چند روز باقیمانده، بار سفر را ببندیم؟ شاید تورهای دو سه روزه در این فرصت، بهترین راهکار باشد. اما کجا برویم؟ شهر مشهد،  کیش، چابهار و شهرهای داخلی از این دست، معمولا به صورت دو سه روزه برگزار می شود و هر کدام هم برای خود مزایایی دارد. این تورها هیچ وقت تکراری نمی شوند و همیشه طرفدار دارند.

هر فصل از سال که اراده کنیم شهر مشهد پابرجاست و می توان به آن سفر کرد. این شهر علاوه بر زیارت، جاذبه های متنوع تفریحی و ییلاقی دارد و با توجه به امکانات خوب شهری سفری راحت و بی دردسر را به ارمغان می آورد. پس چمدان هایمان را ببندیم و همزمان گوشی را دستمان بگیریم تا این تور را به صورت آنلاین از طریق تورگردان خریداری کنیم. با هم کمی درباره شهر مشهد و جاذبه هایش صحبت می کنیم تا پس از سفر بدانیم کجاها برویم و چگونه از فرصت هایمان به بهترین نحو، استفاده کنیم.

 

پیر پالان دوز در تور مشهد

مقبره پیر پالان دوز در شهر مشهد

 

درباره شهر مشهد در روز اول

 

شروع سفر به شهر مشهد با زیارت

 

خب! حالا که تور مشهد را برای این چند روز انتخاب کرده اید بهتر است همان ابتدا با تاکسی، اتوبوس یا مترو خود را به حرم برسانید و امام رضا را زیارت کنید. روح و جانتان که صفا گرفت، بعد از آن شما در مورد شهر مشهد و دیدنی هایش صحبت خواهیم کرد. نمی دانم از کدام خیابان به حرم مشرف شده اید ولی هر یک از جوانب حرم یعنی از خیابان های شیرازی، نواب صفوی، طبرسی یا امام رضا و خسروی به یکی از صحن های اصلی حرم راه دارد. از صحن انقلاب، جمهوری، آزادی، جامع رضوی یا هر یک از صحن ها و رواق ها که مشرف شدید، اول از همه، اگر حرم شلوغ نبود خود را به نزدیکی روضه منوره برسانید و حال و هوای رواق های نزدیک روضه را درک کنید.

یادتان باشد در این رواق ها و حجره ها، می توان از بخش های دیگری نیز دیدن کرد. برای مثال سری هم به مقبره شیخ بهایی، نخودکی، کبوترانه، مدرسه پریزاد و مدرسه دو در بزنید. اگر از قبل بلیط مهمانسرای حضرت و غذای حضرتی را تهیه کرده باشید، نهار را می توانید مهمان غذای حضرت باشید.از طریق اپلیکیشن برنامه رضوان می توانید برای مهمانسرا ثبت نام کنید.

 

رفتن به پارک ها و طرقبه شاندیز

 

حالا که زیارت کردید وقت آن است که بچه ها را ببرید و «درباره شهر مشهد» و تفریحاتش اطلاعات کسب کنید. برای اینکه آب و هوایی عوض کرده باشید بهتر است به پارک ها و بوستان ها بروید. در داخل شهر مشهد چندین پارک جنگلی و بسیار بزرگ و با صفا و بوستان های متعددی در همه محله ها وجود دارد. اگر به دیدن پارک هایی مثل پارک ملت یا پارک جنگلی وکیل آباد یا پارک چهل بازه و دیگر پارک های درون شهر رضایت نمی دهید، ساکتان را بردارید تا شما را به طرقبه شاندیز ببریم. به دوراهی طرقبه شاندیز که می رسید، باید انتخاب کنید که به طرقبه می روید یا شاندیز؟ طرقبه پر از روستاهای ییلاقی و مناطق خوش آب و هوا مثل دره ارغوان، مجموعه گردشگری چالیدره، روستای تاریخی کنگ، نغندر و غیره است. از قبل، باید تصمیم بگیرید که کجا را برای خوشگذرانی در جاهای دیدنی مشهد انتخاب کرده اید.

 

شام در رستوران شاندیز

 

بهتر است اگر به شاندیز می روید برنامه ریزی کنید که برای شام به یکی از رستوران های شاندیز بروید. مهمترین موضوع درباره شهر مشهد رستوران های آن است. اگر هوس کباب، شیشلیک، ماهیچه یا غذاهای درست و حسابی کرده اید باید جلوی رستوران های حاج حسن شاندیز، ارم شاندیز، قورمه خوران شاندیز، رستوران سدروس شاندیز، رستوران تخت جمشید شاندیز و غذاخوری های معروف شاندیز مشهد توقف کنید.

خوشبختانه آب و هوا، بسیار مطبوع است و می توانید علاوه بر نوش جان کردن غذاهای لذیذ و دلچسب، از مناظر نیز لذت ببرید. بیشتر مشهدی ها، جمعه قبل از ظهر راهی طرقبه شاندیز می شوند. به همین دلیل از ساعت 11 به بعد، انتهای بلوار وکیل آباد تا دو راهی طرقبه شاندیز ترافیک سنگی شکل می گیرد. عصر ها هم از ساعت 7 به بعد راه برگشت به مشهد شلوغ می شود. پس هیچ وقت این ساعت و روز را برای رفت و برگشت به این مناطق انتخاب نکنید.

 

شیشلیک در تور مشهد

شیشلیک در رستوران های شاندیز مشهد

 

روز دوم گشت و گذار در شهر مشهد

 

سر زدن به جاذبه های تاریخی نزدیک حرم

 

اگر در یکی از هتل های نزدیک به حرم اقامت دارید و «در مورد شهر مشهد» و جاذبه های تاریخی اش علاقمند شده اید می توانیم امروز صبح را به بازدید از اماکن تاریخی اختصاص دهیم. هر چند که باید اعتراف کنیم، تنها یک نصف روز برای گشت تاریخی در این محله کافی نیست ولی ما به شما کمک می کنیم که بهترین استفاده را از فرصت تان داشته باشید.

اول از همه بیایید سری به موزه های حرم بزنیم. کافی است از خادم ها سوال کنید تا ورودی موزه را نشانتان دهند. موزه ها،تنوع زیادی دارد. بخش های هنری، طبیعی، تاریخی با موضوعات مختلفی برای سلایق همه افراد جوابگوست. بهتر است یک یا چند بخش از موزه را انتخاب کرده و آن را بازدید کنید. اگر بخواهید همه موزه های حرم را به یکباره ببینید هم از خستگی هلاک می شوید هم وقت کم می آورید. توصیه می شود آن هایی که به هنر علاقه دارند، موزه تخصصی فرش، گنجینه هنرهای تجسمی، موزه آثار استاد فرشچیان و نمایشگاه های موقت که هر چند وقت یکبار برپا می شود را از دست ندهند.

کوچکترها را می توانید به گنجینه آبزیان و گنجینه نجوم ببرید و علاوه بر لذت بردن شخصی، به آن ها نیز چیزهایی یاد بدهید. بخش های دیگر موزه مثل گنجینه سکه، موزه مردم شناسی، گنجینه تمبر و اقلام پستی، گنجینه اسکناس، موزه قرآن و نفایس و غیره می تواند برای همه سرگرم کننده و جذاب باشد. پیشنهاد می شود موزه تاریخ حرم رضوی را هم بازدید کنید. در این بخش، ضریح ها و صندوق های قبر قدیمی حرم نگهداری می شود که بسیار جالب توجه است.

 

موزه حرم در تور مشهد

 

بعد از بازدید مختصر از موزه حرم، از طریق بست طبرسی یا صحن نواب خود را به ورودی نواب برسانید و وارد خیابان نواب صفوی شوید. در این قسمت از شهر مشهد، اماکن تاریخی زیادی انتظارتان را می کشد. خانه های تاریخی، مقابر و آرامگاه های بزرگان، مدارس تاریخی و بازارهایی که هنوز به کار خود ادامه می دهند ولی با نیم نگاهی می توان تاریخ قدیم شهر مشهد و رونق بازار در شهر قدیم مشهد را حدس زد.

مهمترین خانه تاریخی مشهد در این محله، خانه تاریخی داروغه است که در خیابان نواب صفوی، راسته حوض مسگران در کوچه ای به نام داروغه قرار گرفته است. در ایام تعطیل به خصوص فصل نوروز این کوچه رونق زیادی می گیرد و با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تاریخی مشهد، حال و هوای دیگری پیدا می کند. از دیگر جاذبه های خیابان نواب، خانه توکلی، خانه امیری، مدرسه عباسقلی خان، مقبره پیر پالان دوز و... است.

 

نهار در دیزی سرای سعیدی

 

حالا که این طرف ها هستید بهتر است برای نهار بهترین دیزی مشهد و کل کشور را نوش جان کنید. با کمی پیاده روی می توانید خودتان را به خیابان 17 شهریور برسانید و در سنتی سرای سعیدی، دیزی سفارش دهید. این رستوران هنوز همان حال و هوای قدیمی را دارد و سر و وضع ظاهری اش تغییر نکرده است ولی دیزی های پر گوشت و ماهیچه اش همه چیز را از یاد آدم می برد. چند وقت پیش که مستر تیستر به مشهد آمده بود به این رستوران آمد و بعد از خوردن دیزی اعتراف کرد که: بهترین دیزی عمر مستر تیستر به دیزی سرای سعدی تعلق گرفت. همانطور که گفتیم؛ ما شما را جای بدی نمی بریم.

 

دیزی در تور مشهد

 

آب تنی در پارک های آبی مشهد

 

نمی شود به شهر مشهد بیایی و مایو با خودت نیاوری. بهترین پارک های آبی سرپوشیده  کشور و حتی خاورمیانه در این شهر قرار گرفته است. می توان به یکی از این پارک ها رفت و تفریحی خانوادگی و مهیج را برای همه همسفران رقم زد. خوشبختانه با ورود به مجموعه های آبی متوجه می شوید که همه سنین و سلیقه ها می توانند سرگرمی مخصوصِ خودشان را داشته باشند.

کوچکترها که حوض و سرسره های آبی خودشان را دارند. بزرگترهای می توانند به سالن های سونای خشک و بخار و استخر های نمک، ماسه درمانی، نمک درمانی، فیش درمانی، ماساژ درمانی، حمام ترکی و خلاصه هر چیزی که علاقه و نیاز دارند مراجعه کنند. جوان تر ها هم می توانند با سرسره سواری و استفاده از انواع بازی های مهیج و نشاط آور کلی عشق و حال کنند.

درباره شهر مشهد و پارک های آبی اش باید به سرزمین موج های خروشان، پارک آبی ایرانیان، موج های آبی و غیره اشاره کرد. اگر در هتل های لوکس و پنج ستاره نزدیک به حرم اقامت داشته باشید می توانید از استخرهای موجود در هتل ها با انواع امکانات سونا و جکوزی و اسپا و غیره استفاده کنید.

 

پارک های آبی در تور مشهد

 

روز سوم بازدید از شهر مشهد

 

روز آخر سفر است و نمی توان از سوغات و خرید کردن در مشهد غافل شد. خیلی جاها مانده که هنوز نرفته ایم و خیلی کارها می توانستیم انجام دهیم که امکان و فرصتش نبود ولی گزیده دیدنی های مشهد را دیده ایم و نیازی به حسرت خوردن نداریم. برای خرید کردن در مشهد باید بدانید که گزینه های بسیار بسیار متنوعی پیش روی شماست. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، رفتن به بازار و مراکز خرید مشهد که بعضی از آن ها بخش های مهم تفریحی و گردشگری را در خود جای داده اند، خالی از لطف نیست. برای نمونه مرکز خرید آرمیتاژ گلشن در هفت تیر، پروما و الماس شرق، بازار اطلس و همه و همه طبقات و بخش های مهم تفریحی مثل سینما، شهر بازی، گالری، آتلیه و غیره دارند.

اگر به دنبال عطرهای قدیمی و سنگ های قیمتی به خصوص انگشتر یا زعفران و نبات و زرشک به عنوان سوغات مشهد هستید توصیه می شود به بازار قدیم مشهد یعنی بازار رضا بروید. بازار رضا از بازارهای سرپوشیده و قدیمی مشهد است که یکی از ورودی های آن به فلکه آب و ورودی دیگر آن به بازارهای خیابان 17 شهریور می رسد. انواع سوغاتِ خوردنی و غیر خوردنی مشهد در این مناطق پیدا می شود.

بیایید کارمان را با مراکز خرید و پاساژها تمام کنیم تا نهار را در یکی از رستوران های مدرن و فست فودهای مشهد بخوریم. حیف است مشهد باشیم و به یکی از رستوران های عربی این شهر نرویم چون نمونه اش در شهرهای دیگر پیدا نمی شود. رستوران های نسیم لبنان، لیالی فرات، بعلبک و غیره در بخش های مختلف شهر آماده پذیرایی از مهمانان می باشند.

 

بازار رضا در تور مشهد

 

از اینکه به حرف تورگردان گوش کردید واین مطلب را در مورد شهر مشهد خواندید بسیار خرسندیم. هر زمان که قصد رزرو تور مشهد یا انواع تور لحظه آخری به کیش، چابهار، اصفهان، شیراز و سایر نقاط ایران را داشتید با ما تماس بگیرید. ما بهترین تورها را برایتان رقم می زنیم.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

هر فصل از سال که اراده کنیم سفر مشهد پابرجاست و می توان به آن سفر کرد. این شهر علاوه بر زیارت، جاذبه های متنوع تفریحی و ییلاقی دارد و با توجه به امکانات خوب شهری سفری راحت و بی دردسر را به ارمغان می آورد. پس چمدان هایمان را ببندیم و گوشی را دستمان بگیریم تا داستان سفر سه روزه به مشهد را با هم بخوانیم.

انتشار :  25 شهریور 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
دیزی در تور مشهد
  • دیزی در تور مشهد
  • بازار رضا در تور مشهد
  • موزه حرم در تور مشهد
  • شیشلیک در تور مشهد
  • پارک های آبی در تور مشهد
  • پیر پالان دوز در تور مشهد
  • تور-مشهد-سه-روزه (1)
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد