جاهای دیدنی طرقبه | مناطق خوش آب و هوا و تفریحات

طرقبه

جاهای دیدنی طرقبه در میان مشهدی ها و غیر مشهدی ها طرفداران زیادی دارد. این شهر خوش آب و هوا تنها به داشتن ییلاقات متعدد و روستاهای گردشگری معروف نیست بلکه جاذبه های متنوع تفریحی و تاریخی را نیز در بر گرفته است. به دلیل نزدیکی و دسترسی آسان به طرقبه و جاده های خوب و راحت جاهای دیدنی طرقبه مشهدی ها و حتی گردشگران داخلی و خارجی از آنجا استقبال زیادی می کنند. تنوع جاذبه های طرقبه ان را به یکی از مهمترین مناطق گردشگری کشور تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی طرقبه شاندیز مشهد بسیار متنوع هستند و با داشتن جاذبه های متنوع تفریحی، تاریخی و گردشگری گردشگران تور مشهد را به سوی خود می کشاند. از میان جاذبه های دیدنی طرقبه روستاها نقش به سزایی در جذب علاقه مندان به روستا گردی دارند. خوشبختانه روستاهای طرقبه نیز کاملا خوش آب و هوا و بکر بوده و ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارند. مکانهای تفریحی طرقبه مشهد منتهی به چالیدره نمی شود و شامل روستاها و پارک های زیبا نیز می گردد. 

 

در این مقاله جاذبه های زیر به صورت کامل معرفی شده اند:

 

پارک جنگلی وکیل آباد مشهور ترین جای دیدنی

بند گلستان اثر دوره های تیموریان

جاغرق بهترین روستای طرقبه

مجموعه گردشگری چالیدره

روستای کنگ، ماسوله مشهد تاریخی ترین روستای طرقبه

روستای نغندر با زیباترین چشم اندازش

روستای مایان، دومین روستای پلکانه طرقبه

روستای دهبار زیباترین منطقه خوش آب و هوای بینالود

روستای حصار

دره ارغوان

امامزاده یاسر و ناصر، تنها امامزاده طرقبه

روستای ازغد از مشهور ترین روستاهای طرقبه مشهد

کمر مقبولا، اولین پارک نقاشی سنگی ایران

پیست سوارکاری ارشاد طرقبه

بازار بعثت، قدیمی ترین مرکز خرید طرقبه

پیست اسکی ابرده، نزدیک ترین روستا به شاندیز

مجتمع تجاری گیلاس طرقبه

ویلاشهر، توریستی ترین روستای طرقبه

روستای عنبران بکر ترین منطقه گردشگری طرقبه مشهد

روستای کلاته آهن طرقبه از روستاهای زیبای مشهد

 

پارک جنگلی وکیل آباد مشهور ترین جای دیدنی

 

پارک جنگگلی وکیل آباد

 

پارک جنگلی وکیل آباد با وسعتی بالغ بر 250 هزار متر مربع هم از سوی خیابان وکیل آباد مشهد و هم از ابتدای طرقبه دسترسی دارد. آن هایی که می خواهند از همان ابتدا به بخش های بالایی باغ جنگلی دسترسی داشته باشند، از طرقبه وارد آن می شوند. پارک جنگلی وکیل آباد از موقوفات حاج حسین ملک، از رجال سیاسی، ادبی و فرهنگی بوده که املاک موقوفه او نه تنها در جای جای شهر مشهد که در تهران و شهرهای دیگر نیز به چشم می خورد.

در این پارک امکان بازدید از قناتی که کل پارک را آبیاری می کند فراهم شده است و این بخش به ورودی پارک وکیل آباد از طرقبه نزدیک تر است. پارک جنگلی تصاویری بسیار زیبا و به واقع بکر و جنگلی را پیش روی گردشگران قرار می دهد. به علاوه امکانات متنوعی همچون رستوران، بوفه، آلاچیق، فضاسازی برای پیاده روی و نشستن در پارک فراهم شده است. پارک جنگلی در بعضی قسمت ها کاملا مسطح و در بعضی بخش ها کاملا پلکانی است.

 

بند گلستان اثر دوره تیموریان از جاهای دیدنی طرقبه مشهد

 

بند گلستان مشهد

 

رودخانه گلستان از سه شاخه رود که از روستاهای مایان، دهبار و جاغرق می آید تشکیل می شود و به روستایی به اسم گلستان می ریزد که به ابتدای جاده طرقبه نزدیک تر است. این رودخانه که در جلوی آن آب بندی ساخته شده بعضی فصول و سال ها بسیار کم آب و در ایام پر آبی سرریز می شود. سدس که جلوی رودخانه گلستان کشیده شده از آثار دوره تیموری است. به لطف این بند در اطراف آن باغستان های زیادی شکل گرفته که همگی متعلق به اهالی روستا و مشهدی هایی است که در طرقبه باغ و ویلا ساخته اند.

رودخانه از قسمت های مختلفی از جاده طرقبه در دسترس است ولی برای رفتن به سمت بند گلستان که امکانات قایقسواری، اقامت، تهیه نوشیدنی و گاهی غذا فراهم شده است، باید از کنار خیابان امامزاده یاسر و ناصر پایین رفت و در کمتر از یک دقیقه تابلوی مجموعه تفریحی بند گلستان را مشاهده نمود.

 

جاغرق از جاهای دیدنی طرقبه مشهد

 

جاغرق

 

دره جاغرق از زیباترین و معروف ترین بخش های طرقبه است که به دلیل استقبال مردم از امکانات رفاهی به خصوص رستوران لبریز شده است. جاغرق در 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار گرفته و آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. این روستا که پیش از اسلام نیز مسکونی بوده رودخانه ای فصلی، تعدادی قنات و یک چشمه و آبشار دارد.

از دیدنی های مهم جاغرق درخت چنار 700 ساله ای است که دو متر قطر دارد. قبرستان جاغرق نیز به دوره تیموری بر می گردد و به ثبت ملی رسیده است. علاقمندان به کوهنوردی و آن هایی که به دنبال شکم گردی در بهترین رستوران های اطراف مشهد می باشند، تقریبا هفته ای یک بار حتی زمستان ها نیز به جاغرق می روند. این روستا تابستان های بسیار خنکی دارد ولی به دلیل ارتفاع 1500 متری از سطح دریا زمستان هایش سرد و طاقت فرساست.

 

مجموعه گردشگری چالیدره 

 

چالیدره

 

رودخانه چالیدره از رودخانه جاغرق تغذیه می کند و در گذشته تنها تفریح آن نشستن کنار دریاچه و قایق سواری بود ولی در دهه اخیر تفریحات متنوعی همچون تله سیژ، تله کابین، غواصی، ماهیگیری، اسکی روی آب، برج گردان، بانجی جامپینگ، زیپ لاین، ترن و.. در آنجا راه اندازی شده است که توجه گردشگران ایرانی و خارجی را به خود جلب کرده است. سد چالیدره به سال 1376 بر می گردد ولی امکانات تفریحی آن متعلق به دهه 90 است.

از امکانات رفاهی مجموعه گردشگری چالیدره می توان به مر کز ماساژ، فیش اسپا، رستوران و کافی شاپ اشاره کرد. در ادامه منطقه گردشگری چالیدره با وسعت 16 هکتار می توان به سمت روستاهای نغندر، روستای کنگ و مناطق خوش آب و هوای دیگر رفت. در فصل بهار و تابستان تمامی امکانات تفریحی دریاچه باز است ولی با رفتن به سمت فصل سرما کم کمک بعضی بازی ها بسته می شود.

 

روستای کنگ، ماسوله مشهد تاریخی ترین روستای طرقبه

 

کنگ

 

کنگ روستایی تاریخی و یکی از جذاب ترین روستاهای پلکانی در کشور است. روستای پلکانی یا طبقانی به معنی ساخته شدن خانه های در روی کوه میباشد؛ به نحوی که پشت بام خانه پایینی حیات خانه بالایی باشد. گردشگران بعد از رفتن به سمت کنگ راه های زیادی پیش رو دارند. عده ای در ابتدای مسیر در باغستان و کنار رودخانه مستقر می شوند و برای خودشان کمپ میزنند و عده ای به رستوران هیا کنار جاده می روند. با این حال آن هایی که دوست دارند به روستای تاریخی کنگ بروند باید با پرداخت ورودی برای ماشین هایشان به اخر مسیر بروند.

روستای تاریخی کنگ بخش های جذاب دیگری همچون آبشار و باغستان هایی دارد. در آنجا دو اقامتگاه بومگردی بسیار جذاب و خانه های مردم در اختیار گردشگران قرار می گیرد تا بتوانند شب را در منطقه اقامت داشته باشند. خاطره خوابیدن روی تراس هایی که رو به کوه های بلند و طبیعتی سحرانگیز قرار گرفته، هیچ وقت فراموش نمی شود.    

 

روستای نغندر با زیباترین چشم اندازش

 

نغندر

 

روستای نغندر در فاصله 10 کیلومتری طرقبه قرار گرفته و منطقه ای سرسبز با چشم اندازهای طبیعی و دل انگیز است. مسیر دسترسی به نغندر بعد از جاده چالیدره است. نغندر در گذشته نوغان دره نامیده می شده است. نغندر از واژه نوغان به معنی ابریشم گرفته شده است و علت این نامگذاری پرورش کرم ابریشم در این روستا از گذشته تا کنون است. علاوه بر این محصول درختان توت نیز در نغندر فراوان است.

روستای نغندر زمستان هایی سرد و تابستانی هایی گرم و خشک دارد. این روستا بیشتر مورد توجه مردم محلی است ولی به دلیل نزدیکی به مشهد، مردم مشهد نیز زیاد به این منطقه در دامنه های شمالی بینالود مراجعه می کنند.

 

روستای مایان، دومین روستای پلکانه طرقبه

 

مایان طرقبه

 

مایان یا مایون از دیگر روستاهای پلکانی و بسیار زیبای شهر طرقبه است. دره مایان مشتمل بر بخش های مایان سفلی، مایان وسطی و مایان علیاست. خانه های با سقف شیروانی و رنگی در مایان، آدمی را به یاد روستاهای شمال کشور می اندازد. مایان روستایی مسکونی است که اهالی آن از راه دامداری و کشاورزی روزگار می گذرانند. باغستان های این روستا پر از آلبالو، گردو، توت و ارغوان است. رودخانه ای که از این روستا می گذرد همان رودی است که از دامنه های بینالود سرچشمه می گیرد و از ازغد و حصار نیز گذشته به بند گلستان می ریزد.

 

روستای مایان

 

از دیگر جاذبه های روستای ییلاقی مایان می توان به مزار امامزاده میرزا عرب، سنگ قبر های تاریخی، درختان کهنسال ارس و باز هم طبیعت زیبا و جادویی آن اشاره کرد.

 

بنر عکس بنر

 

روستای دهبار زیباترین منطقه خوش آب و هوای بینالود

 

روستای دهبار

 

روستای دهبار یا همان «بار» قدیم، منطقه ای کوهستانی و بسیار زیبا در 14 کیلومتری طرقبه و در دامنه کوه های بینالود است. این روستا نیز مثل سایر روستاهای طرقبه در دل یک دره زیبا قرار گرفته و برای رفتن به آن باید در بعضی قسمت ها مسیری پر پیچ و خم را پشت سر گذاشت. در ابتدای جاده می توان از بالا، نمای کلی روستا را به تماشا نشست و کم کم با پای پیاده به سمت باغستان ها پایین رفت. خانه های روستا در بالای دره قرار گرفته ولی باغستان ها همه در پایین دره پهن شده است. این باغ ها اغلب درختان میوه از قبیل سیب، گیلاس، گردو و گلابی است.

 

روستای دهبار طرقبه

 

مهمترین بخش روستا برای کسانی که در آنجا دارای باغستان نیستند و نمی خواهند از باغ های مردم عبور کنند رفتن به کنار پل روی رودخانه و حاشیه آب است. در اینجا می توان کنار رودخانه اتراق کرد و از مناظر زیبای طبیعت لذت برد.

روستای حصار از جاهای دیدنی طرقبه و اطراف

 

روستای حصار

 

حصار روستایی بعد از بند گلستان دارای چهار مسجد، یک حسینیه، سه مدرسه، مرکز بهداشت و امکانات متعدد است. بنابراین خیلی راحت می توان حدس زد که این روستا، روستای کوچکی نیست. حصار از همه نوع امکانات رفاهی مثل برق و تلفن برخوردار است. شغل اصلی اهالی روستا باغداری، کشاورزی، دامداری و قالیبافی است.

 

روستای حصار

 

روستای حصار تابستان های معتدلی دارد و زمستان های آن تا حدودی سرد است. بیشتر مردم روستا در شهرهایی مثل مشهد زندگی می کنند ولی باغستان هایشان را در روستا حفظ کرده اند و در فصل مناسب به آنجا مراجعه می کنند. عده ای از اهالی نیز به شهرهایی مثل تربت و نیشابور مهاجرت کرده اند.

 

دره ارغوان

 

دره ارغوان

 

دره ارغوان از مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای طرقبه در دامنه های بینالود است  که دلیل اصلی شهرتش درخت ها با بوته های ارغوان می باشد. ارغوان گیاهی به رنگ سرخابی و بنفش است که در اوایل اردیبهشت ماه کل دشت را صورتی می کند.

 

دره ارغوان مشهد

 

فارغ از اردیبهشت و فصل روییدن ارغوان ها در سایر ایام سال نیز گردشگران با نشستن در کنار رودخانه پرخروش دره و رفتن به سمت آبشار از طبیعت زیبای دره ارغوان لذت می برند. در آنجا یک مرکز رفاهی و گردشگری نیز وجود دارد که می توان در آنجا تخت کرایه کرد و از سوپر مارکتش خرید نمود ولی امکاناتی مثل رستوران در آنجا موجود نیست. سرویس بهداشتی نیز محدود به یک سرویس در همان مرکز رفاهی است. بیشتر افراد علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی کل مسیر رودخانه را می پیمایند و به سمت آبشارو سرچشمه رود می روند.

 

امامزاده یاسر و ناصر، تنها امامزاده طرقبه

 

امامزاده یاصر و ناصر

 

یاسر و ناصر از فرزندان امام موسی کاظم و طبیعتا برادران امام رضا می باشند. آرامگاه این دو امامزاده در 5 کیلومرتی غرب مشهد و ابتدای جاده طرقبه قرار گرفته است. این بقعه نه تنها از زائران ایرانی که استقبال خوبی هم از زائران عرب زبان داشته است. مساحت فعلی کل مجموعه آرامگاهی حدود 1000 متر مربع است ولی قرار است تا هفت هکتار نیز توسعه پیدا کند چون مناطق اطرافش وقف شده یا خریداری شده است.

در ایام عزاداری و مناسبت های مذهبی معمولا دسته ها و هئیت ها در آنجا فعال می شوند و حال و هوایی خاص به امامزاده می دهند. بقعه یاسر و ناصر که در ابتدای جاده حصار و بند گلستان قرار گرفته روز به روز رشد بیشتری می کند و بودجه خوبی برای رسیدگی به آن صرف می شود.

 

روستای ازغد از مشهورترین روستاهای طرقبه مشهد

 

روستای ازغد طرقبه

 

روستای ازغد نیز یکی دیگر از مناطق خوش آب و هوای طرقبه است که علاوه بر برخورداری از مناظر دیدنی و چشم اندازهای خیره کننده، بناهای باستانی و با ارزش تاریخی دارد. بنابراین روستای ازغد برای همه سلیقه ها حرف برای گفتن دارد؛ چه آن هایی که به طبیعت گردی علاقمند میباشند و چه آن هایی که اهل بازدید از اثار باستانی هستند، همه از این روستای زیبا و تاریخی لذت می برند.

 

روستای ازغد  در بهار

 

در ازغد یا زغی مقبره هایی چندهزار ساله کشف شده است. همچنین دارای مسجد تاریخی با معماری بومی متعلق به عصر تیموری است. رودخانه از میان روستا می گذرد و خانه های آن به سبک پلکانی بر وی ارتفاعات بنا شده است. این روستا همچنین دارای مدرسه علمیه، امکانات رفاهی و گردشگری است.

 

کمر مقبولا، اولین پارک نقاشی سنگی ایران

 

کمر مقبولا

 

کمرمقبولا جاذبه های متفاوت در طرقبه است که تمدن تاریخی منطقه طرقبه را به رخ می کشد. در آنجا دست افزارهایی سنگی در میانه دشت به دست آمده که به دوران پارینه سنگی بر می گردد. این نقش های صخره ای در حاشیه دشت توس پراکنده بوده اند و یادآور صحنه های شکار و سبک زندگی اولیه می باشند.

در منطقه کمر مقبولا در حدود 5 کیلومتر تخته سنگ هایی آتشفشانی، سنگ نوشته ها و... با مضامین یکدست در طرح و اندازه های مختلف به چشم می خورد. این آثار در کل منطقه پراکنده اند و در دره هایی به نام های کمرسیاه، کلاته زیری، چشمه عسل، داغستان، بیلدر، کلاته عبدل، کلاته درخت بید و باغو به چشم می خورند.  بوستان سنگی کمر مقبولا در واقع دشتی حاصل خیز میان دو رشته کوه بینالود و هزار مسجد است که با داشتن شرایط زیست محیطی در طول هزاران سال، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. این بوستان به عنوان جاهای دیدنی شاندیز و طرقبه محسوب می شود و به سبب داشتن سنگ نگاره ها و دست افزار های سنگی شهرت یافته است. آثاری که در این جاذبه دیدنی طرقبه دیده می شود، به دوران پارینه سنگی زیرین باز می گردد و می توانید شواهدی ارزشمند را ببینید. این جاذبه زیبا، شما را به یاد جاهای دیدنی شمال و سواحل زیبای خزر می اندازد و اگر تور شمال از مشهد را رزرو کنید با یک چشم بر هم زدن به شمال خواهید رسید. 

 

پیست سوارکاری ارشاد طرقبه 

 

باشگاه سوارکاری ارشاد

 

اگر علاقمند به اسب سواری هستید می توانید از باشگاه های سوارکاری مشهد در مقاله جاهای دیدنی مشهد دیدن کنید ولی باشگاه های سوارکاری ارشاد در طرقبه نیز با استقبال خوبی مواجه می شود و مشتریان آن در واقع مشهدی ها می باشند. این مجموعه بزرگ ورزشی از مراکز تفریحی مهم مشهد و طرقبه محسوب می شود. مراجعه به آنجا برای همه افراد حتی آن های که اسب سواری را بلد نیستند آزاد است. می توانند از کل مجموعه دیدن کنند وبا اسب ها عکس بیندازند.

مدیریت باشگاه سوارکاری ارشاد با حمید نیکوئی است و آدرس آن در ابتدای دو راهی طرقبه و شاندیز است. در این مجموعه یک پیست کارتینگ ماشین سواری نیز راه اندازی شده است که با استقبال خوبی مواجه می شود.

 

بازار بعثت، قدیمی ترین مرکز خرید طرقبه

 

جاهای دیدنی طرقبه، بازار بعثت طرقبه

 

بازار بعثت از مهمترین مراکز خرید طرقبه محسوب می شود که امکانات تفریحی و تجاری را توامان ارائه می کنند. در آنجا می توان صنایع دستی متنوع خشکبار های وسوسه کننده، صنایع چرمی و کالای لوکس را تهیه نمود. این بازار از نوع بازارهای جذابی است که تنها قدم زدن در آن می تواند سرگرم کننده باشد. حتی اگر بخواهید پس از بازدید از این بازار، سری به بازارهای مشهد بزنید، کافی است آن ها را بشناسید و روانه مسیر های پر رونق مشهد شوید. بازار بعثت روباز است و تفریحاتی همچون سینمای چند بعدی، مونو ریل و.. را نیز در بر گرفته است. به علاوه امکاناتی همچون نمازخانه، رستوران، شهربازی و بوفه نیز برای گردشگران ارائه می کند.

 

پیست اسکی ابرده، نزدیک ترین روستا به شاندیز

 

ابرده

 

هوا که رو به سرما می رود مردم به دنبال پیست های اسکی می گردند. در اطراف مشهد پیست اسکی کم پیدا می شود و معروف ترین آن ها یکی پیست اسکی شیرباد در چناران و روستای دولت آباد است. دیگری همین پیست اسکی ابرده است. روستای ابرده از مناطق ییلاقی طرقبه به شمار می رود که در فصل سرما کوه هایش به شدت برف گیر می شود. علاقمندان از این فرصت استفاده کرده و برای اسکی حرفه ای و آماتور به آن مناطق می روند. روستای ابرده در 4 کیلومتری شهرستان شاندیز و مسیر شاندیز به زشک قرار گرفته است. ابرده دارای دو بخش علیا و سفلی است. رودخانه زشک نیز از همین منطقه می گذرد.

 

مجتمع تجاری گیلاس طرقبه

 

مجتمع گیلاس طرقبه

 

مجتمع تجاری گیلاس برجی ده طبقه است که با استفاده از مدرن ترین تجهیزات معماری بنایی بسیار زیبا و لوکس را رقم زده است. زمین مرکز خرید 21 هزار متر مربع را در بر گرفته است و واحدهای تجاری آن همه اصناف و اقلام را در بر می گیرند.

 

 

برای بازدید از چشمه های مشهد کلیک کنید.

 

 

ویلاشهر، توریستی ترین روستای طرقبه

ویلاشهر روستایی دیگر از توابع طرقبه است که در آنجا خرید و فروش ویلا و زمین رونق زیادی دارد. این روستا تا سال 1385 حدود 1500 نفر جمعیت داشته است ولی با مهاجرت مشهدی ها و اقامت اهالی جدید جمعیت آن رو به افزایش است. از مهم ترین امکانات تفریحی این روستا می توان به قایق سواری اشاره نمود. در اطراف این روستا کافی شاپ ها و رستوران و آلاچیق هایی وجود دارد که می توانید مدتی را در آن استراحت کنید.

 

شکم گردی در رستوران های طرقبه

 

در طرقبه رستوران های زیادی وجود دارد که جان می دهد برای شکم گردی و گم شدن در میان غذاهای خوشمزه. یکی از معروف ترین غذاهایی که در طرقبه سرو می شود، دیزی و آبگوشت و در شاندیز کباب شیشلیک است. در طرقبه چندین رستوران مشهور با منو غذایی متفاوت وجود دارد که می توانید به آن ها مراجعه نمایید.

 

رستوران تشریفات طرقبه

 

رستوران سنتی، تشریفات طرقبه

 

 رستوران تشریفات طرقبه یکی از بهترین رستوران های طرقبه است که با داشتن آلاچیق های چوبی، دارای طراحی مدرن است و در آن دیزی سنگی مخصوص طرقبه، کباب شیشلیک فوق العاده خوشمزه سرو می شود. 

آدرس رستوران تشریفات طرقبه: طرقبه، 500 متر نرسیده به جاغرق، سمت چپ جاده عنبران

 

رستوران سرداب

 

رستوران سنتی سرداب طرقبه

 

یکی دیگر از رستوران های دنج و زیبای طرقبه، رستوران طرقبه است. این رستوران برای گذراندن یک روز عالی خصوصا در فصل تابستان بهترین گزینه است. 

آدرس رستوران سرداب طرقبه: جاده عنبران، نبش عنبران 25

 

رستوران سید و پسران

 

جاهای دیدنی طرقبه، رستوران سید و پسران طرقبه

 

رستوران سید و پسران از رستوران های معروف طرقبه است، که آلاچیق های مخصوص استراحت و سرو وعده غذایی است. دیزی سنگی یکی از بهترین غذاهایی است که در این رستوران سرو می شود. 

 

رستوران آبشار

 

جاهای دیدنی طرقبه، رستوران آبشار

 

رستوران آبشار یکی از شلوغ ترین رستوران طرقبه است که به سبب داشتن محیطی زیبا و دلنشین گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. مهم ترین نکته در خصوص این رستوران، تهیه گوشت به صورت روزانه است. اگر به این رستوران پا بگذارید، دلتان می خواهد دیزی سنگی های این رستوران را هم امتحان کنید. چرا که یکی از معروف ترین غذاهای این رستوران است. 

 

روستای عنبران بکر ترین منطقه گردشگری طرقبه مشهد

 

جاهای دیدنی طرقبه، روستای عنبران

 

روستای عنبران از زیباترین روستاهای طرقبه است که در 26 کیلومتری شهر مشهد واقع شده است. این روستای زیبا طبیعتی فوق العاده بکر دارد که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. اگر در بهار به این روستای زیبا قدم بگذارید، شکوفه های خوش بو و لباس سبز درختان، شما را به هیجان می آورد.

 

روستای کلاته آهن طرقبه از روستاهای زیبای مشهد

 

جاهای دیدنی طرقبه، روستای کلاته آهن

 

روستای کلاته آهن یکی دیگر از روستاهای طرقبه در بخش جنوبی شهر است. این روستا با درختان تمشک وسماق پوشیده شده است. اگر به این روستا بروید، باغ های گیلاس، سیب، آلو و گردو چشم شما را می نوازد. طبیعت بکر روستای کلاته آهن طرقبه بسیار دیدنی است و اگر اهل کوهنوردی باشید می توانید از کوه های اطراف بالا رفته و مناظر زیبای این روستای زیبا را مشاهده کنید. تور مشهد از تهران با بازدید از روستاهای بکر طرقبه سفری خوش و خاطره انگیز را برایتان رقم می زند.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاهای دیدنی طرقبه شاندیز | جاهای تفریحی طرقبه | بهترین جای طرقبه | مکان های دیدنی طرقبه | روستاهای طرقبه | شاندیز و طرقبه تنها به داشتن ییلاقات متعدد و روستاهای گردشگری معروف نیست بلکه جاذبه های متنوع تفریحی و تاریخی را نیز در بر گرفته است.

انتشار :  28 اردیبهشت 1401 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   سحر علیزاده
تصاویر مرتبط
پارک جنگگلی وکیل آباد
  • پارک جنگگلی وکیل آباد
  • چالیدره
  • نغندر
  • جاغرق
  • بند گلستان مشهد
  • کنگ
  • روستای دهبار طرقبه
  • دره ارغوان
  • روستای حصار
  • روستای حصار
  • کمر مقبولا
  • مجتمع گیلاس طرقبه
  • روستای ازغد  در بهار
  • روستای دهبار
  • دره ارغوان مشهد
  • روستای ازغد طرقبه
  • امامزاده یاصر و ناصر
  • باشگاه سوارکاری ارشاد
  • روستای مایان
  • ابرده
  • مایان طرقبه
  • بنر عکس بنر
  • جاهای دیدنی طرقبه، بازار بعثت طرقبه
  • جاهای دیدنی طرقبه، رستوران سید و پسران طرقبه
  • جاهای دیدنی طرقبه، رستوران آبشار
  • رستوران سنتی، تشریفات طرقبه
  • رستوران سنتی سرداب طرقبه
  • جاهای دیدنی طرقبه، روستای عنبران
  • جاهای دیدنی طرقبه، روستای کلاته آهن
  • طرقبه
  • چالیدره-در-طرقبه
  • پاییز-در-طرقبه
  • پیست-اسب-طرقبه
  • رودخانه-طرقبه
  • دره-ارغوان-طرقبه
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
2 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
AliNedayi
من مشهدی ام و الان چند ساله شروع کردم ب طبیعت گردی و کوهنوردی توی همین مناطق و روستاهای ییلاقی طرقبه و شاندیز. ولی هنوز ک هنوز ه نتونستم همه جاهاشو ببینم، از بس زیادن. بسیار با صفا و
خدنگیعفیفه خدنگی
چقدر عالی!! تبریک می گم واقعا! لطفا عکس هاتون رو با ما به اشتراک بذارید تا دیگران هم با این مناطق آشنا بشن